vrienden met je ex, kan dat op deze manier?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Terrence H
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01
Locatie: Groningen

vrienden met je ex, kan dat op deze manier?

Berichtdoor Terrence H » do 17 juli 2003, 0:17

Mijn relatie is vorige maand na ruim drie jaar uitgemaakt door mijn ex vriendin.
Nu wil ze wel vrienden blijven en nadat alle zakelijk dingen (sleutel, spullen) geregeld zijn mailde ze dat we wel weer eens iets kunnen afspreken over een tijdje. Op zich niks mis mee alleen nu nog niet. Het doet me nu teveel pijn haar te zien.
Maar toen ik de spullen in haar huis legde zag ik een stapel geprinte mail van haar en een man van de radio. Eerder had ze na één dag nadat ze mij aan de kant gezet had, geprobeerd een andere man van dezelfde radiozender mee te krijgen naar een concert maar die ging er niet op in.
Toen ze het uitmaakte zei ze , ' ik hoef voorlopig geen relatie'. En nu een maand later hebben ze al afgesproken. Het ergste komt nog. Ze zit tegenover die ander constant mij zwart te maken.

- sex was niks, drie jaar vluggertjes niet echt vrijen.
- mijn ex wilde dit en dat nooit
-hij hield niet van masseren enz........
- ik snap niet dat ik het drie jaar met hem volgehouden heb.

kortom geen enkel positief woord, alleen negatief.

Ik vind dit zo gestoord om tegenover een wildvreemde die ze niet kent (alleen via mail) mij zo af te zeiken. En dan lees ik dat ze elkaar zo goed aanvoelen en begrijpen en ze veel geeft om normen en waarden zegt ze tegen hem!!

Dit weekend hebben ze al afgesproken..

Ze zei ook nog toen het net uit was,- je denkt toch niet dat ik zo maar van de ene relatie in de andere stap? ik wil eerst rust....


Ik maak per mail wel eens toespelingen. Zo van, je hebt vast al een ander. Ze onkent het gewoon en zegt dan dat het een erg lullige opmerking is waar ze verder niet op ingaat.
Bah, als ze nou gewoon eerlijk is......wat stelt een relatie van 3 1/2 jaar nu eigenlijk voor vraag ik mezelf af als het zo afloopt?

En dan mailt ze wel, we kunnen over een tijdje wel iets afspreken...

Ik weet het , die mail lezen was niet netjes maar ja nu weet ik wel dat ik er tussen genomen wordt.

Vrienden blijven met je ex lijkt me zo wel onmogelijk als zij niet eerlijk is tegen mij.

droomvlinder.

Berichtdoor droomvlinder. » do 17 juli 2003, 6:46

Terence,
Vrienden blijven met een ex mag geen bron van pijn zijn. Meestal moet je eerst echt wat afstand van elkaar nemen en rust in jezelf krijgen. Voor jou lijkt alles me veel te gevoelig .
Je kon niet weerstaan aan het lezen van die mails die daar zo voor het grijpen lagen . Het heeft je pijn gedaan .
Laat het allemaal wat rusten , laat je ex nu haar leven leiden en haar eigen zoektocht doen , zij het dan onhandig . Wat ze schreef was niet voor jou bestemd , ze heeft misschien emoties die ze kwijt moet.
Terence , ontspan je en probeer zoveel mogelijk andere mensen te ontmoeten .

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » do 17 juli 2003, 7:06

hai terence,
het is nog allemaal wel heel vers he...
ik herken het wel een beetje...
zo ongeveer drie en een half jaar geleden zijn mijn exman en ik uitelkaar gegaan, we waren 5 jaar bijelkaar waarvan 2 jaar getrouwd, en ons kind was toen drie maanden...
in het begin moest ik niets van hem weten, het deed me niet alleen pijn dat hij me zo had laten zitten maar ik was ook vreselijk kwaad...
maar jah als je een kind hebt kan je niet zo makkelijk zeggen van we zien elkaar gewoon even een tijdje niet meer...
al met al is het wel gesleten en inmiddels zijn we echt wel hele goede vrienden, onze dochter gaat elke twee weken een weekend naar hem toe en in de vakanties wat vaker en ook dat gaat prima...

maar voor mij is een voorwaarde voor een vriendschap sowieso respect... dat mis ik wel een beetje zo als ik je verhaal lees..
zij probeert door te gaan met haar leven en een date is ook niet meteen een nieuwe relatie he... jij had die mailtjes niet moeten lezen en zij heeft er ook geen goed aan gedaan om zo over je te praten terwijl ze tegen jou andere dingen zegt..

neem de tijd, vrienden zijn kan pas als de andere emoties verwerkt zijn, misschien worden jullie ooit vrienden, misschien niet... dat zie je dan wel weer, ga voor jezelf leven, zoek dingen op die je leuk vindt, wat mij heel erg hielp als een relatie stuk gelopen was, is het zoeken naar leuke dingen die je in je relatie wellicht niet hebt kunnen doen, of niet zoveel hebt kunnen doen.

sterkte ermee

x
nothing will kill me except a silver bullet

vroegevogel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 10:09
Locatie: Grou (Frl)

Reactie op Terence

Berichtdoor vroegevogel » do 17 juli 2003, 10:11

Hallo Terence,
Mijn vriendin heeft het onlangs ook na ruim 3 jaar uitgemaakt. Ook zij zei tijdens het gespek dat zij vrienden wilde blijven. Mijn reactie was: dat kan ik niet want ik wil geen vreindschap maar een relatie met je, dat zou een vreindschap worden waar wij allebei anders in staan en dat kan niet goed gaan.
Ik weet niet of zij een andere relatie heeft, inmiddels. Ik zou dat nu best vinden, ik heb het verbreken op een rij gezet (dat is iets anders dan verwerkt!) en kan er nu uitstekend mee leven. Ben zelf ook op zoek naar een nieuwe partner.
Tja, stel dat zij mij zwart zou maken, tegen een ander, zou mij dat wat doen? Ik geloof het niet. Het zou alleen wel de deur voor een eventuele vriendschap (waar ik nu wel mogelijkheden voor zie) dichtdoen. Ik zou dat ook vertellen, met het waarom. Eerlijk blijven staat bij mij nummer 1.
Sterkte in je situatie. Zet alles eens op een rij, verwerk het en ga dan lekker met je leven verder. Het leven is te kort om er niet van te genieten!

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » do 17 juli 2003, 11:00

Nadat ik het uitmaakte met mijn ex-vriendin, heeft ze me ook links en rehcts zwartgemaakt. Dat komt voort uit een frustratie. Ik laat ze maar doen. Het is ten eerste kleingeestig, en ten tweede: als ze het bij vrienden doet, zet ik gewoon recht wat er verteld wordt over mij en dan keert haar gedrag zich uiteindelijk tegen zich.

Zo'n mensen zouden beter beseffen dat je niets wint met negativisme, in tegendeel. Als ze dat niet door hebben, wie is dan de sukkelaar?

Hou je vast aan die gedachte.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Berichtdoor Spot the difference » do 17 juli 2003, 18:50

vaak doen mensen dat uit pijn.
meestal hebben ze niet geleerd hoe ze daar beter mee om zouden kunnen gaan en een uitweg is dan: om de ander pijn te doen, dat maakt vaak dat mensen links en rechts dingen over je gaan zeggen.

Men gaat ervan uit dat de ander jou dit allemaal aandoet, de meeste mensen zijn nog steeds geneigd om alles wat hen overkomt aan anderen te wijten.
en een situatie waarin je een relatie verbreekt doet nu eenmaal zeer.

Groet!
Selene
Je slaat spijkers met koppen.

Terrence H
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01
Locatie: Groningen

Berichtdoor Terrence H » za 19 juli 2003, 23:45

Nu heeft ze ook al een brief gestuurd naar mijn ouders waarin ze klaagt dat ik haar 'beschuldigende 'mail stuur. Probeert ze zich zo schoon te praten?
We zouden vrienden blijven maar ze heeft binnen een maand een ander en zit mij constant af te zeiken bij die ander. Ik kan zo echt geen vrienden met haar worden!!
Ze zei dat haar vorige relaties (waaronder ik dus) geen soulmates voor haar waren. Ze zou ook nooit haar vriendinnen opgeven voor een relatie en uit eten gaan vond ze ook nooit leuk met mij.
Ja, dat hoor je dan allemaal achteraf :twisted: :twisted:

skip
Berichten: 298
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 21:35
Locatie: onder de zon

Berichtdoor skip » zo 20 juli 2003, 0:05

Waarom zou je vrienden willen blijven???

Zoals vroege vogel al schrijft waarschijnlijk sta jij daar zo anders in dan zij. Dat gaat je denk ik alleen maar teleurstelling opleveren. Is iets afspreken met een ander gelijk een relatie willen...?

In ieder geval veel sterkte!
groet
Skip
die ook wel eens is gedumpt maar daar altijd weer sterker uitgekomen is!

Gast

Berichtdoor Gast » zo 20 juli 2003, 0:18

Beste Terrence ik zit bijna tenenkrommend je posts te lezen. Begrijp me niet verkeerd ik kan je wanhoop want zo klinkt het in mijn ogen bijna voelen. Het is duidelijk te zien dat je heel erg je best doet begripvol naar haar toe te zijn. Ik hoop dat door haar handelen, jouw ouders bij jullie 'problemen' betrekken is niet bepaald netjes te noemen, inziet dat de noodzaak om vrienden te zijn met je ex niet persé voor iedereen is weggelegd. Ik spreek hierbij uit ervaring. Neem tijd en vooral afstand van haar omwille van jezelf. Het is heel noobel van je dat je de moeite wil nemen met haar bevriend te zijn. In mijn opinie is ze daar helemaal niet aan toe of heeft ze daar botweg geen zin in. Haar manier om dat aan jou duidelijk te maken is niet bepaald fraai te noemen. Ga leuke dingen doen en geniet van het leven! Sterkte..

Groet rusteloze die geen vriendschappen heeft met haar exen!

Terrence H
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01
Locatie: Groningen

Berichtdoor Terrence H » zo 20 juli 2003, 3:58

Ik zit nog met een ander probleem. Over twee weken is er een saturdaynightfever party waar ik wel heen wil maar waar zij waarschijnlijk ook naar toe gaat met vriendin(nen).
Ik twijfel nu of ik wel moet gaan. Aan de ene kant is het een te gek feest maar als ik haar daar tegen kom.....het liefst wil ik haar nooit meer zien (zeg ik) maar mijn gevoel is anders natuurlijk.

Gatver ik wou dat ik die mails nooit gelezen had dan had ik nooit geweten van haar 'andere' kant die me zo erg tegenvalt en kwetst!
Ik wou dat ik nu al een jaar verder was.......

Gast

Berichtdoor Gast » zo 20 juli 2003, 18:18

Ik zit nog met een ander probleem. Over twee weken is er een saturdaynightfever party waar ik wel heen wil maar waar zij waarschijnlijk ook naar toe gaat met vriendin(nen).
Ik twijfel nu of ik wel moet gaan. Aan de ene kant is het een te gek feest maar als ik haar daar tegen kom.....het liefst wil ik haar nooit meer zien (zeg ik) maar mijn gevoel is anders natuurlijk.

Gatver ik wou dat ik die mails nooit gelezen had dan had ik nooit geweten van haar 'andere' kant die me zo erg tegenvalt en kwetst!
Ik wou dat ik nu al een jaar verder was.......
Ik zou gaan. Je moet voor je eigen de knoop doorhakken en zeggen dat ze het niet waard is. Als ik dat zo lees van die brief aan je ouders, dan zou ik ze nooit meer bezien. Iemand die zoiets doet, die heeft een paar vijzen los zitten. Waarschijnlijk doet ze dit toch uit onmacht, omdat ze weet dat ze fout zit.

Jij mag je echter niet afzonderen, kom naar buiten en toon je aan de buitenwereld. Praat er ook over met goede vrienden die je vetrouwt. Die mensen zullen heus wel weten hoe ze je moeten helpen.

Ik zou dus gaan naar die party, maar ik zou ze ook niet opzoeken daar (mocht ze er zijn). Amuseer je er gewoon en zet alles op een rijtje. Er zijn genoeg vrouwen op de wereld waarmee je de beste maatjes kunt worden, ja zelfs soulmates...

mark
Berichten: 521
Lid geworden op: zo 04 mei 2003, 1:01
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Berichtdoor mark » zo 20 juli 2003, 22:43

je gaat toch niet overal weglopen waar zij toevallig aanwezig zou kunnen zijn? Lijkt me een verkeerde zaak. Hou je rug recht en ga door de nare periode. Het is vervelend, maar eenmaal als dit achter de rug is, heb je wel dingen gedaan waar je achter kunt staan, je hebt je lol niet laten vergallen en ....... (maar dat klinkt weer te negatief, niet zo bedoeld) .... zij heeft niet gewonnen......

Het is waar: ze is nog lang niet toe aan een vriendschappelijke relatie. Daarvoor moet de pijn weg zijn.
Een van mijn exen heeft het ook bij mij gedaan. Na een tijdje haar uit het oog verloren te hebben, nam ze via mijn moeder contact met me op en we hebben het (na 8 jaar) uitgepraat, waarbij ze haar excuses gemaakt heeft. En ik natuurlijk geaccepteerd.....

m
Laedere facile, mederi difficile

vroegevogel
Berichten: 5
Lid geworden op: do 17 juli 2003, 10:09
Locatie: Grou (Frl)

feest

Berichtdoor vroegevogel » zo 20 juli 2003, 23:30

Terence,

Ik zou mooi naar dat feest toe gaan, als ik jou was.
Je moet gewoon je eigen keuzen blijven maken. Ik neem tenminste aan dat je meer mensen op dat feest kent dan alleen je ex en haar vriendinnen.
Als je gewoon jezelf bent, zal elk verstandig mens je dat nooit kwalijk nemen. En wat onverstandige mensen denken, daar kan je je toch niet al te veel van aantrekken.
Een goed feest is nooit weg. Maak er wat van! :lol:

Terrence H
Berichten: 30
Lid geworden op: vr 22 februari 2002, 2:01
Locatie: Groningen

Berichtdoor Terrence H » zo 20 juli 2003, 23:48

Jullie hebben gelijk. Ik moet er gewoon heen gaan alhoewel ik dan alleen ga maar dat maakt niet uit. De gedachte dat ik haar misschien tegen kom bezorgt me wel stress in de maag maar ja.

Gisteren had ik haar een echt heel kwade email willen sturen waarin ik alles er uit wilde gooien. Nu ben ik blij dat ik dat niet gedaan heb want nu ben ik veel rustiger dan gisteren. Ik denk maar dat ze zichzelf nog wel eens tegen komt.

ChiXio
Berichten: 360
Lid geworden op: wo 09 juli 2003, 16:26
Locatie: Friesland Student

Berichtdoor ChiXio » ma 21 juli 2003, 9:24

hey terrence, gewoon gaan hoor, je komt er vast heel veel meer mensen tegen en niet alleen haar...
het zal heus niet leuk zijn om haar tegen te komen als je ergens naartoe gaat, maar geloof me dat slijt wel, en als jij haar wel tegenkomt en je zegt haar gewoon met opgeheven hoofd gedag en gaat vervolgens lekker je eigen gang daar, hou je de eer lekker aan jezelf.

dat ze bij je ouders aanklopt heb ik niets goeds over te zeggen.. toen mijn ex en ik uitelkaar gingen (de vader van mijn kindje is de enige ex die de titel "mijn ex" heeft gekregen van me) heb ik juist tegen zijn ouders gezegd dat ik dolgraag contact met ze wilde houden maar dat ik niet met hun over hem wilde praten, omdat zij zijn ouders zijn en als ik wil zaniken ga ik wel naar mijn eigen familie en vrienden en niet naar die van hem..
nothing will kill me except a silver bullet


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 1 gast