Advies om de huurpunten te verlagen

Het café is altijd open. Iedereen is er welkom voor wat warmte, gezelschap, een goed gesprek of gewoon just for the fun!

Moderators: Neena, JanWbr

sarah83
Berichten: 36
Lid geworden op: do 11 augustus 2022, 13:49

Advies om de huurpunten te verlagen

Berichtdoor sarah83 » wo 07 september 2022, 21:24

Hi hi

Hoe verlaag ik het huurbedrag?

Ik huur via een wooncorporatie een studio uit 1980.

De verhuurder heeft bezuinigd op de isolatie...
In de herfst en winter is het onrendabel om de verwarming aan te zetten en de lente / zomer wordt 't x graden warmer is 't niet! uit te houden wordt boven de 30 graden.

Weet dat de huurkosten afhankelijk zijn van de huurpunten


In de woonkamer kan ik een gedeelte door een schuin dak niet gebruiken. Kan er niet staan.
In de slaapkamer is ook een schuin dak waardoor je X percent van de slaapkamer ook niet voor de volle 100% benut.

Qua tocht is de opslagruimte / washok ijskoud, tocht.

De slaapkamer die rechts van de opslagruimte ligt is ook niet warm te krijgen.

Je voelt de koude lucht op een kerstavond in de woonkamer.

Verhuurder wil op 15 september de het energielabel en de isolatie controleren op 't moment dat bovenstaande mits t niet meer warm wordt geen enkele rol speelt niet opvalt.

Welke stappen onderneem ik om de huurkosten ( lees huurpunten met factor x te verlagen) door de bovenstaande punten te verlangen?

Is mijn aanname dat de controle op een koude dag in december 2022 meer zin heeft om de gebreken objectief vast te stellen? Indruk dat als je op 15 september 2022 over de vloer komt je een andere rapportage en uitkomt hebt dan als 't buiten rond of onder t vriespunt is.

Tips zijn meer dan welkom👏😊

Angel17
Berichten: 19
Lid geworden op: vr 01 december 2023, 10:45

Re: Advies om de huurpunten te verlagen

Berichtdoor Angel17 » vr 01 december 2023, 11:39

Selecting less desirable neighborhoods


Terug naar “Café Shespot”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 30 gasten