Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

De plek om van gedachte te wisselen over onderwerpen als daten, ontmoeten, trouwen, kinderen, scheiden, co-ouderschap en relaties in het het algemeen.

Moderators: Xenia, JanWbr

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » za 15 mei 2021, 23:45

Lieve iedereen,
Ik schreef over mijn D/s-relatie in de sectie over BDSM, mijn hele ontdekkingstocht die op zich super was, mijn lange relatie die in het begin ongelooflijk was, maar die nu op een zekere manier tot zijn einde komt.
Na jarenlang zonder seks van mijn partners kant, kwam ik iemand tegen waarmee ik heel veel seksuele aantrekkingskracht had. Die werd na lang praten mijn officiële minnaar. Hij was onrealistisch verliefd op me, ik was toen niet verliefd op hem. We spraken over polyamorie, met die iemand ("Zee") als vaste minnaar, misschien secundaire partner. Mijn eigen partner ("X") dacht er mee om te kunnen gaan, en kon dat uiteindelijk niet.
Aangezien die thread over BDSM gaat, en ik nu in een heel proces zit van veranderingen in het seksuele en relationele front, schrijf ik graag hier. Een soort dagboek, het helpt mij om van me af te schrijven en misschien is er iemand die het graag leest.

Heel kort samengevat voordat ik het hele verhaal vertel:
X en ik zitten nu in een open relatie, als tussenoplossing in een beweging die lijkt te gaan naar een scheiding, al hopen we het te kunnen transformeren in een diepe vriendschap.
Met Zee heb ik nog/weer contact (lang verhaal), X weet dit. Ik ben nu wel verliefd op Zee en Zee op mij (maar nu realistischer). Op zeer lange afstand helpen en ondersteunen we elkaar, er is een heel diepgaand contact. We kunnen elkaar pas in 2022 zien en ik moet het proces van X en mij zijn tijd geven.
Via een app ben ik seksuele minnaars aan het zoeken. Ook Zee doet dit. Net vandaag heb ik een eerste wat succesvollere date met iemand gehad en heb gezoend. Het is allemaal best raar en ik ben best bibberig over eigenlijk Alles.

Nu de lange versie:

Ik had een intense D/s-relatie met X, waarin ik de s (submissive) was. Hartstikke mooi aan het begin, maar triest vanaf het derde jaar, want zijn seksualiteit werkt als het nieuw is en daarna niet meer. Ik heb zo'n 10 jaar met geduld geprobeerd terug te halen wat we hadden, ik heb jarenlang gewacht en vastgehouden aan die droom.
Ik ben echt gelukkig met hem geweest, maar nu is het alsof we in twee verschillende werelden leven, of misschien zie ik het nu pas. Mijn psychologe zegt dat de dingen waarop ik verliefd werd, er niet meer zijn.
Op een reis ontmoetten we Zee. Er was een enorme seksuele aantrekkingskracht tussen ons. Toen X het weer eens met tegenzin probeerde te doen met me, kon ik alleen maar aan Zee denken. X en ik praatten die avond en hij zei: "Ik weet niet wat voor gevolgen dit voor onze relatie zal hebben, maar ga maar met hem naar bed, je verlangen is te groot." Inmiddels had ik al jarenlang niemand in me gehad, zeg maar.
Zo gebeurde dat één keer, en nog een tweede keer. X en ik gingen verder maar ik bleef in contact met Zee. X ging ermee akkoord dat ik een maand naar Zee terugging, zou proberen hoe dat ging.

Mijn maand bij Zee ging van een gouden wolk naar een zwart gat.
Zee was te verliefd op mij, idealiseerde me, hijzelf uit een depressie komend. Het was te veel voor me en ik word niet zomaar verliefd. Na een week zei ik dat ik niet verliefd was op hem. Dat kwam als een klap voor hem, en combineer dat met emotionele instabiliteit o.a.
Ondertussen voelde ik me schuldig naar X toe, die zich ergens ver weg bevond en zich volledig naar mij toe had afgesloten - maar ik was nog steeds verliefd op hem. X had namelijk gedacht met de situatie om te kunnen gaan, maar kon dat toch niet. Achteraf zegt hij nog nooit zoveel pijn te hebben gevoeld. In een maand tijd hadden we 3 telefoongesprekken van 1 minuut. Doordat ik me schuldig voelde, en door de tsunami van een idealiserende verliefdheid van Zee, begon ik me na zo’n 5 keer seks al af te sluiten. De seks met hem heeft me een andere kant van mezelf doen ontdekken, juist geen BDSM, maar vanillaseks zoals ik dat nog niet heb meegemaakt. Onze feromonen waren zo sterk, dat de dag dat ik weg moest, ik het gevoel had dat mijn huid werd afgescheurd, ook al verlangde ik er ook naar om uit die conflictsituatie weg te gaan, en ik verlangde er echt naar om weer iets op te bouwen met X.

De eerste week wilde X me niet zien dus die zou ik alleen doorbrengen. Ik huilde vanaf het moment dat ik het huis van Zee verliet. Die week alleen was ik zwaar depressief. Ik had trauma’s van discussies met Zee waarin ik bevroor (hij is te fel en emotioneel; ik weet dan niet wat er gebeurt en waarom, het doet alleen pijn en ik weet niet hoe te reageren) - en tegelijkertijd had ik de rauwe pijn van ver weg van hem te zijn, mijn huid weg van zijn huid.

Na de week ontmoetten X en ik elkaar weer. Ik keek er echt naar uit.
Maar X heeft zijn mechanismen en emotioneel heeft hij de neiging zich af te sluiten en zelfs af te kaatsen. Zoiets was al jaren aan de gang en ik vind niet dat ik dat verdien, als vrouw, en als persoon.
Ik herinner me het moment nog. Ik liep naar hem toe met de intentie om hem lang te omhelzen, wat dan ook, en hij ontving me “cold as ice”.
Dat was het begin van een maand waarin de minste aanraking van mij met afwijzing werd beantwoord, ik zou zelfs zeggen met afkeer, van zijn kant.
De pandemie was begonnen en we zaten vast op een plek, dus we moesten wel samenwonen gedurende meerdere maanden.

De maanden erna kon ik hem een knuffel geven maar niet veel meer.
Ik was heel boos op Zee, gekwetst door de pijn die hij me had gedaan in de onmogelijke discussies, en had geen contact met hem gedurende een maand. Maar ook al was ik niet verliefd op hem, ik hield wel van hem, en wilde toch contact houden, en weten hoe het met hem ging.

We hadden sporadisch contact via whatsapp-berichten. Een aantal van mij waren zeer beschuldigend. Zijn reactie daarop was verrassend respectueus.
Ons contact groeide weer, we ondersteunden elkaar, deelden onze werkprocessen en persoonlijke groeiprocessen. Het was een zonnestraal in mijn dag tot dag, hoewel soms te overweldigend nog steeds qua hoeveelheid.
Na de 4 maanden kon ik eindelijk mijn ouders bezoeken en een tijd bij ze blijven. X zocht zo min mogelijk contact met me. Het was altijd weinig geweest, maar nu was het bijna onbestaand.

Toen X en ik beiden naar huis gingen, vroeg hij me alsjeblieft ergens anders te gaan wonen, hij moest alleen zijn. Ik weet dat het feit dat ik een officiële minnaar had die verliefd op mij was en waar ik als vriend van hield, voor X een afwijzing betekende. Het spijt me dat ik hem die pijn heb bezorgd.
Aan de andere kant ben ik al jaren afgewezen, ook al ligt dat niet aan mij maar aan zijn seksualiteit. De laatste twee jaren ook op affectief niveau werd ik zeer regelmatig afgewezen. Na mijn terugkomst van Zee werd ik nog sterker afgewezen. En eenmaal thuis, werd ik weer afgewezen, zo heb ik dat ervaren.

De maanden die volgden, waren voor mij een innerlijk proces van met mezelf, alleen, zijn. Daar had ik behoefte aan. Zee heeft een brein en een emotionaliteit die een universum in zichzelf creëren. Toen ergerde ik me vaak aan zijn berichten, die altijd anders waren dan “normaal”. Ik had het nodig om geen contact te hebben.
Inmiddels wist ik dat ik een psycholoog nodig had, in mijn hoofd woonden heel tegenstrijdige dingen samen. X zei: “Wacht toch maar even, het is nu bijna kerstvakantie. Als je het daarna nodig hebt, ga dan zoeken.”

Ik besloot het contact met Zee een tijd af te breken, dit keer meer vanuit een bewustzijn dat ik mezelf eerst moest helen en dat dat niet ging op dat moment zolang ik constante berichtjes met hem had, de meeste ervan me irriterend door de staat waarin ik was en omdat ze altijd zonder context kwamen.
Ik schreef hem dat ik een tijd geen contact wilde, dat ik dat echt nodig had voor mijn eigen mentale gezondheid, en weer reageerde hij verrassend respectvol. Hij vroeg wel of we over de telefoon konden praten (iets wat ik een tijd had uitgesteld want ik had geen zin om met hem over de telefoon te praten) en dat gesprek was goed, rustig, liefdevol zelfs. Hij zei: “Tot ooit.” En daar werd ik zo verdrietig van dat ik hem terugbelde en zei: “Zeg dat niet. Het is voor een tijd, niet voor altijd. Tot later.” “Tot later”, zei hij en we glimlachten.

In deze tijd probeerde ik me aan te passen aan de relatie met X. We probeerden het 3 keer in bed en het werkte gewoon niet. Dit keer had ik er ook geen zin meer in, na 8 jaar geduld om te kijken of hij wat wilde in bed, hem uitnodigend, om uiteindelijk een zwetende en weinig willende X bij me te hebben en tot “geassisteerde masturbatie” te komen. No thanks. Ik had het tot hier.

Het was februari. Een samenloop van omstandigheden: de seks met X opgeven na jarenlang wachten, qua werk voor een zeer zware taak te staan, en mezelf na twee maanden weer toestaan contact met Zee te zoeken. In die twee maanden had ik hem zo erg gemist dat het zelfs fysiek pijn deed sommige dagen van de maand. En ik was tot een belangrijke conclusie gekomen: hoe irritant ik sommige berichten van hem vond door zijn rare hersenkronkels, ze waren het enige dat me deden nadenken over de wereld op een andere manier, het waren een soort denkcadeautjes. Ik dacht dat ik hem eigenlijk niet had geaccepteerd zoals hij was, en dat ik hem nu accepteerde met alle rare dingen inclusief, omdat die verrijkend zijn. Ik ben perfectionist en soms een beetje obsessief, dat heeft er wel wat mee te maken.

Toen ik hem weer schreef met het nieuws dat ik weer contact wilde, schreef hij me uitgebreid, maar o.a. met het nieuws dat hij zo’n beetje aan het daten was met iemand anders.

Toen zakte ik in een echte depressie. Al die (te) overvloedige uitingen van liefde, nu voor iemand anders? Wat voor mij was, nu voor haar? Ik wilde blij voor hem zijn, maar ik huilde twee weken lang urenlang per dag. Het was dat in combinatie met het rotwerk en het opgeven van dat waarop ik jarenlang heb gewacht met X, het zelf niet meer willen.

Ik kon X niet vertellen wat er precies aan de hand was, alleen dat ik een psycholoog nodig had. Ik ging er toen één serieus zoeken. Ik vertelde hem wel dat ik weer contact had met Zee.

De psycholoog heeft me veel goed gedaan. Ik heb veel duidelijkheid gekregen en loop er nog steeds bij. Temidden van een depressie, waarin ik dagen had van pure wanhoop, de plek waar er geen leven is, enkel pijn en dood, kwam ik erachter dat het enige dat me daaruit haalde, het contact met Zee was. Zee geeft mijn leven kleur. Het was gecompliceerd maar eigenlijk verschrikkelijk simpel: enkel het contact met Zee gaf me hoop en leven, kleur en blijdschap.

Volgens de psycholoog lijk ik vreemd genoeg van identiteitsrol te zijn veranderd, in gang gezet door de andere seks met Zee en alle veranderingen die daarna kwamen, wat direct een relatie heeft met mijn seksuele rol: van "klein", niet op willen groeien en beschermd willen worden, naar vrouw. Een proces dat eigenlijk al lange tijd in gang is, want X heeft steeds minder de behulpzame rol vervuld en steeds meer een geïrriteerde maar wel dominante rol, wat ik vervelend vond en waar ik tegenin ging al meerdere jaren.

Ik had dat toen, een paar weken geleden, heel duidelijk, ik wilde zelfs even niets weten van D/s, maar nu, in het midden van heel veel verandering, lijkt het erop dat ik terugval op die rol van kind, en een soort verlangen naar een veel subtielere D/s-dynamiek met misschien toch een beschermende, begeleidende figuur.
Speelser en sensueler, dat zeker. Wat ik ontdekte bij Zee was het genot van een ander soort macht als vrouw, namelijk die van hem verleiden en gek maken, waarna zijn fysieke kracht dan weer terugslaat. Zee heeft helaas weinig zelfcontrole getoond toen ik daar was, wat voor mentale spelletjes en zekere praktijken waar ik in principe geen nee tegen zeg - de beste seks misschien voor mij - wel nodig is.

X en ik hebben deze laatste paar maanden heel veel gesprekken gehad die rustig waren maar zeer moeilijk. Het lijkt erop dat we uit elkaar gaan. Ook qua interesses zitten we vrij ver uit elkaar. Het is alsof ik ben wakker geworden uit een droom. Ik mis die droom. Soms zou ik graag alles terugdraaien, maar ik begrijp dat dit alles een groeiproces is dat simpelweg noodzakelijk is. We zitten nu in de fase van een open relatie, waarin ik seks met anderen kan hebben, en hij ook al heeft hij daar niet specifiek zin in. Na een paar gefaalde dates, heb ik vandaag eindelijk een date gehad waarin er feeling was. Het is een extra risico nu met COVID, maar met deze persoon denk ik dat hij voorzichtig genoeg was en zelf heb ik al wat antistoffen. We hebben gezoend. Dat was voor mij heel raar, zo zoenen met een vreemde na zoveel jaren. Maar het was tenminste een ervaring: een soort cadeautje voor mezelf? Hij kust best goed dus dat was best een leuke ervaring. Hij heeft volgens hemzelf een dominante neiging in bed, we zullen zien. Het is een nieuwe ontdekkingstocht.

Zee woont heel ver weg en ik ben verliefd op hem nu dat ik hem beter ken en er een balans is. Zijn date functioneert seksueel niet met hem, maar ze hebben toch een soort relatie. Ik ben er niet rouwig om dat er geen seks is eerlijk gezegd. Dat is mijn jaloezie die daar spreekt, mijn “hij is van mij”, ook al zal ik hem loslaten uit liefde als hij verliefd wordt op iemand en het daarmee werkt. Ook hij zoekt dus seksuele minnaars. Onze levens zijn wat dat betreft een spiegel van elkaar, best merkwaardig...
We vergezellen elkaar behoorlijk weer, via berichtjes en telefoongesprekken. Het is anders nu. Gebalanceerder, eerlijk, diepgaand, een werkelijke dialoog (eerder waren het meer monologen van hem en hij heeft nog de neiging).
Het contact met hem geeft mijn leven kleur en mijn prioriteit nu is overleven en niet in een depressie terugvallen, en het hier en nu waarde te geven en niet dingen voorbij te laten gaan om anderen niet te kwetsen. Nee, mijn prioriteit is Leven, is liefhebben, hier en nu.
Het hele thema van seksuele minnaars, bijvoorbeeld, ligt delicaat, bij Zee en mij. We vertellen elkaar alles, maar de jaloezie is er, en het schuldgevoel.
Naar X heb ik niet meer zoveel schuldgevoel, ik hou heel veel van hem maar niet meer op die manier. Hij heeft me gevraagd geen details te geven over mijn dates.

Ik zei tegen de psycholoog dat ik eigenlijk het rouwproces al heb doorlopen (maar heel soms is het nog steeds moeilijk, al is het meer een soort nostalgie). Ik wil heel graag onze relatie transformeren naar een diepe vriendschap, en hij wil het ook, maar het is niet makkelijk. Ik ben ongeduldig en hij heeft meer tijd nodig om tot het punt te komen dat het ophoudt in deze vorm. Ik denk niet dat wij werken als liefdespartners als onze seks altijd met anderen is, dat is voor mij iets anders.

Ik zal Zee weer zien, want ik wil hem dichtbij tot het eind van zijn of mijn leven. Ik weet niet of wij als stel kunnen functioneren, met zijn zeer felle kant die mij zeer veel pijn doet als hij naar buiten komt, en dan verstop ik me in mezelf, waar hij weer niet tegen kan. We proberen de beste leraren te zijn in de zin dat we uitleggen wat er van binnen gebeurt als het opeens scheef loopt tussen ons. Ik weet dat we elkaar heel veel helpen op dit moment, elk heeft zijn eigen proces en we groeien, elkaar bij de hand nemend over de afstand. We hebben lange en vake gesprekken en het wordt nooit saai, behalve als hij teveel praat.
Maar ik weet dat ik hem in mijn leven wil tot het eind. En nu ben ik verliefd op hem en hij op mij, ook al zijn er aspecten waar ik me zorgen over maak.
Het is de raarste man die ik ooit heb gekend.

We kunnen elkaar pas zien in 2022. Het betekent heel veel werk aan onszelf, toch ons eigen leven leiden ondertussen, elkaar begeleiden waar we kunnen en elkaar loslaten waar we moeten.

En nu de dates. De eerste twee waren niet zo leuk: eentje wees mij af en de ander wees ik af ("er is geen feeling"). Maar met deze was die er op zich wel. We hadden veel lol tijdens de date, veel gespreksstof, en er waren wel momenten waarop we het wat meer over seks hadden en dan kriebelde het wel. Op het eind zei hij: "Kan ik je kussen?" (...opschudden :DD ) En ik dacht, waarom niet. Je moet toch ergens beginnen... Dus hopla. Het is heel gek hoe dat gaat. Je voelt aan de ene kant niet zo veel want je bent er niet verliefd op en dat deel van je denkt: "oh dit is een eitje", en aan de andere kant voelt je introverte deel: "Hee, wie is dit opeens in mijn persoonlijke ruimte??" Dus best een blubberig gevoel in mijn buik, maar het valt mee.
Ik denk dat het wel los zal lopen. Ik moet toch ergens beginnen...
Maar inderdaad, de angst is er wel dat als ik daar eenmaal ben volgende week, dat ik opeens denk: "Dit is teveel in mijn persoonlijke ruimte, ik wil weg...!"
Het is wel een persoon die ik vertrouw en waarmee ik veel heb gelachen vandaag.

Ik worstel met de eenzaamheid die ik voel. Dit is nu mijn derde lange relatie die ik schijnbaar aan het achterlaten ben (of aan het transformeren, liever). Bij de twee vorige was het snel: het was over en binnen een week waren we uit elkaars leven.
Ik heb alleen gewoond en na een paar dagen kan dat wat eenzaam zijn, maar ik heb nooit dit gat van eenzaamheid gevoeld. Misschien is het de plek waar ik tijdelijk woon, er is weinig contact met buren en ik zie weinig mensen. Tijdens een gesprek met Zee, waarin ik een verdrietig moment had, reageerde hij fel omdat hij blijkbaar dacht dat dat beter was (me uit die staat wakkerschudden ofzo) dan me een schouder aanbieden. Zelfs zo, dat hij zei: "Ik kan nog feller worden", en toen ik hem onderbrak "Ik meen het. Ik sta op het punt om op te hangen." En toen werd ik veel nerveuzer en verdrietiger en kreeg ik een super huilbui. En toen trok ik me emotioneel terug.

Super interessant. Eigenlijk is dit alles een soort menselijk experiment, en een deel van mij observeert dan ook met een soort wetenschappelijke interesse.
Toen ik me emotioneel terugtrok, in mijn eigen wereldje tussen hoog wuivend gras, waar het veilig is, viel opeens de eenzaamheid enorm mee. Het is er namelijk heel fijn.
Mijn hart voelde wel koud, als metaal. Het was wel stil van binnen.

We hebben moeizaam gepraat over wat daar is gebeurd, ik heb hem gezegd dat ik bewust ben van zijn goede bedoeling erachter, maar dat het het tegenovergestelde effect op me heeft. Hij heeft nogal een temperament en karakter, en beiden zijn we hyper-emotioneel. Hij reageerde zelf teruggetrokken, moeizaam.

Na de date en nog een telefoongesprek met Zee waarin ik hem heb verteld over de date, wat best moeilijk voor hem was, en we onze grote liefde voor elkaar bevestigden ook al zijn we bang elkaar te verliezen, heb ik hem uitgenodigd bij me te komen zitten tussen het wuivende gras, waar het altijd veilig is. :love:
Ik weet niet wat er van dit alles terecht zal komen, en dit laatste jaar is heel zwaar geweest (en nog steeds), maar ik heb vandaag geleefd en lief gehad, geleerd en ontdekt, mijn eigen stappen gezet, mens geweest, vrouw geweest, en me verwonderd over de wegen van het leven.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » zo 16 mei 2021, 15:14

Vervolg van experiment:

Ik kwam erachter vandaag dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb op dit moment om seks te hebben met die date. Dat wordt nog wat met die losse minnaars zo... :roll:
Het kussen was best een goede ervaring gisteren, maar ik heb het gevoel dat pubers waarschijnlijk hebben (ik begon pas heel laat en gelijk met mijn eerste partner), namelijk dat je iemand kust en je wel veel hormonen hebt maar je eigenlijk ook de neiging hebt om je mond te spoelen erna en iemand is veel te veel in je persoonlijke ruimte gekomen, en dan seks hebben met die persoon, het idee geeft me al een ongemakkelijk gevoel...

Ik ga eens mijn gevoel volgen. Ook al zeggen ze dat je beter spijt kunt hebben van wat je hebt gedaan en niet van wat je niet hebt gedaan. Het feit dat ik al ja heb gezegd en we elkaar een berichtje met zin hebben gestuurd, is best vervelend eigenlijk.
Ik ga nog geen nee zeggen maar wel dat ik er overduidelijk nog niet klaar voor ben.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Snoozie » do 27 mei 2021, 13:09

Hoi LF, intussen zijn we elf dagen verder, wat is het geworden? Liefs, Snoozie :kiss:

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Mannekijn » ma 31 mei 2021, 18:34

Tjemig LF, wat een verhaal. Liefde kan wreed zijn. Dapper om dit zo open op papier te zetten. Wat goed van je. Ik hoop dat dit formuleren van je gevoelens jou wat lucht heeft gegeven, X Mannekijn.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » di 01 juni 2021, 16:48

Lieve Mannekijn en Snoozie, dank jullie wel! :kiss: :kiss:

Ik heb die "date" nog een derde en vierde keer gezien. De derde keer at ik weer bij hem, maar ik voelde me wel flirterig maar tegelijkertijd nogal gespannen omdat ik echt niks wilde verder. Het was wel een superleuk gesprek. Daarna schreef ik hem wel dat ik gewoon niet verder wil gaan dan elkaar een omhelzing geven, wat op zich wel heel prettig is. Hij antwoordde dat zoals het goed aanvoelt, alles okee is.

De vierde keer stelde ik een buitenactiviteit voor. Met al dat bewegen merkte ik dat ik hem nog minder aantrekkelijk vond. Mijn psychologe zegt dat het om heel veel details gaat in iemand, die onbelangrijk lijken maar op het moment om iemand seksueel genoeg aantrekkelijk te vinden, juist belangrijk zijn ook al zijn ze vaak niet bewust. Ook zegt ze dat ik nou eenmaal een bepaald referentiekader heb dat niet mis is: de heerlijkheid van Zee, de geweldige eerste D/s-sessies met X, en ik voeg daaraan toe de op een andere manier geweldige ervaringen met Dom L. Het lijkt lastig te worden met de losse mannelijke minnaars.

Wat ik wél jammer vond was dat deze date - waarvan ik dacht dat hij een vriend kon worden - zei dat als ik bij voorbaat al een "nee" neerzet, het voor hem misschien niet de moeite waard is om zoveel tijd aan te besteden. Terwijl als ik van tevoren geen specifieke grenzen zou neerzetten, dus wel, want de "nee" stopt de "flow".
Dat vind ik onzin, en jammer dat hij er zo over denkt. Goede vrienden zijn zeldzaam, vind ik. Maar het laat wel wat van hem zien, vind ik tenminste.

Op dit moment ben ik in contact met iemand die shibari doet, daar heb ik goede hoop voor want het is iemand die rustig is en al in een open relatie zit, en houdt van knopen, niet gelijk bovenop mij springen. Ook ben ik in contact met iemand die zegt D te zijn maar er eigenlijk niet zoveel van weet, maar wel degelijk "het" heeft, zoals ik merkte in de videochat die we hielden. Het was een vrij neutraal gesprek, maar er zit iets in die jongen waardoor je weet dat hij dominant is. Maar bij hem zijn er weinig technieken, meer harde seks met speeltjes. Ik voel bij die persoon het vertrouwen in hem als persoon maar ben ook wel een beetje bibberig voor de grens met hem oversteken. Er is wel iets spannends aan. Maar komt misschien te dicht bij. Ik geef trouwens tegenwoordig aan in de apps dat ik heel langzaam ga in mijn exploraties met mannen, dat mijn introverte kant er moeite mee heeft en dat dit zelf een hele voorzichtige exploratieve tijd is voor me. Ik denk dat een deel van mij bang is gevoelens te ontwikkelen. Dus ik ga stapje voor stapje en kijk hoe het voelt. Bestaat er vanillaseks die niet te dichtbij komt? Dat was wel mijn ervaring jaren geleden toen ik wat deed in het swingerswereldje, maar dan ben je met zijn vieren. Nu voelt het allemaal te persoonlijk tot nu toe. Best wel raar, ik snap het ook niet zo goed... Ben ik zo veranderd?

Met vrouwen heb ik dat probleem niet, gelukkig. Maar het is nog niet gebeurd dat ik iemand heb ontmoet in persoon. Ik heb wel afgesproken met een bischierige vrouw en haar vriend; op zich hebben ze er geen moeite mee dat zij en ik alleen wat gaan doen, ook al is hun fantasie dat hij toekijkt. Ik heb gezegd dat ik graag afspreek voor een koffie met allebei om ze toch allebei te kennen (en dat ze me allebei ook kennen, geeft toch ook rust voor hen) en dan zien we wel. Wat ik prettig vind bij haar in de chats is dat ze natuurlijk overkomt, zonder rare dingen. Want je komt toch wel van alles tegen op die apps.

Mijn Zee en ik hebben nu ook telefoonseks/videoseks soms. Ik heb dat nooit gedaan en het is nooit zoals in het echt, maar man! maakt hij me opgewonden!! Ik heb hem toch eens wat meer geprobeerd te vertellen over wat D/s voor mij betekent, echt in zijn kern. Het gaat niet om zwepen, het gaat om het zich helemaal geven en helemaal van de ander zijn. We hadden toen toch een telefoonseks-sessie waarbij hij me vertelde wat ik moest doen (en dat waren toch ook best onverwachte dingen voor mij weer) en ik leek wel een zwembad daar beneden... Hij begrijpt het iets beter en zei "je moet me daar meer over vertellen en dan ga ik het mengen met mijn eigen stijl, zeg maar", en ik zei: "Ja, dat moet je vooral doen, want daarom word ik zo opgewonden van jou..."

We hebben toch een pact gemaakt om proberen samen een toekomst voor te bereiden en dus op dit moment niet onze gevoelens proberen in de waagschaal te leggen.
Dus als er een minnaar is waarbij ik denk dat ik er iets voor zou kunnen voelen, toch wat voorzichtiger aan doen, en hetzelfde voor hem: hij denkt zelf aan een escort voor zichzelf. We kunnen elkaar niet beloven om als stel gegarandeerd te functioneren in de toekomst, maar wat we elkaar wél kunnen garanderen is dat we er altijd voor elkaar zullen zijn, ook al eindigen we als vrienden. Dat kan ik garanderen, want zo zit ik in elkaar: als iemand zó belangrijk voor me is op een moment in mijn leven, dan ben ik een trouwe vriendin. Dat geldt ook naar X toe. Het feit dat ik geen vriendschap heb met mijn exen is omdat zij ervoor kozen het contact te verbreken.

Wat ik nu toch heel erg vier van binnen is dat Zee de enorme stap aan het voorbereiden is om vanaf de andere kant van de wereld te gaan wonen waar ik woon. :D11
Hij accepteert niet makkelijk hulp, dus ik weet dat hij niet "een last" zal worden om het maar zo te zeggen. Het is niet alleen voor mij, het is vooral ook voor hemzelf, hij zal hier veel beter kunnen werken dan waar hij nu woont. In eerste instantie kwamen er allemaal angsten naar boven in mij, vooral de angst "Wat als we als stel niet werken en dan heeft hij alles achtergelaten en komt hij hier", ook al weet ik dat hij het nodig heeft om in een context zoals hier te werken. Maar toen we het hadden over die mogelijkheid, zei hij dat ik daar rustig over kan zijn, dat hij me als stel bereid is te verliezen als dat niet werkt, zolang ik altijd dichtbij ben, tenminste als een hele goede vriendin. Zo voel ik dat precies. Ik moet hem ons hele leven dichtbij hebben. Sinds dat moment voel ik verrassing, hoop en feest van binnen. Vooral ook omdat seksueel gezien hij geen moeite heeft om iets meer dominant spel erin te gooien en zo verschrikkelijk opwindend is als hij dat doet... oef...

Dat moeten we met veel tijd voorbereiden, dus we hebben het pas over de zomer van 2022, en elkaar dus zien vanaf januari 2022.

Met X is de situatie soms relaxter en soms vervelend gespannen en totaal geen overeenkomst in onze gespreksonderwerpen. Mijn psychologe heeft opgemerkt dat hij dubbel is in me afstoten en niet willen loslaten, en dat maakt het best lastig. Ik denk ook weleens dat hij het aan mij wil overlaten, zodat hij het niet hoeft te zeggen.
We zien elkaar 1 keer per week, en nu zei hij na een tijd van spanning op een meer opgeluchte manier: "Ik was ervan overtuigd dat je me nu ging zeggen dat je al seks hebt gehad met één van je dates". En ik dacht: maar wat maakt dat uit?
Hij weet dat ik geen liefdesrelatie meer met hem wil, maar een diepe vriendschapsrelatie, want dat hebben we besproken. Hij zei zelf dat hij dat ook niet wil. Hij weet dat ik Zee wil gaan zien, hij weet dat ik veel contact heb met Zee, hij heeft altijd alles geweten door zijn scherpe intuïtie; ik ben er zeker van dat hij weet dat ik een liefdesrelatie heb met Zee. Maakt fysieke seks dan nog een verschil, en vooral met een vreemdeling? Alsof ik dan opeens zou zeggen: "O ja, de seks was aardig maar ik wil behalve de seks met jou zijn." Of juist: "Ik heb de liefde van mijn leven gevonden na 1 keer seks, dus ik bevestig dat we uit elkaar gaan".

Daar zit het niet willen loslaten. Ik vind dat lastig omdat we legaal op dit moment niet uit elkaar kunnen, pas tegen het eind van het jaar. En waar ik tijdelijk ben gaan wonen ligt ver van mijn werk dus daarom slaap ik 1 keer per week bij X in huis.

Het gaat gelukkig wel iets beter met hem. Hij slaapt beter, hij voelt zich minder eenzaam, denk ik. Ikzelf voel me ook minder eenzaam waar ik nu woon, ik heb een minder dringende behoefte om mensen constant te zien en ik wil het zelf wat rustiger aan doen, heb nu trouwens ook meer concentratie voor mijn eigen activiteiten.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Snoozie » ma 07 juni 2021, 10:19

Hoi lieve LF!
Ik had een redelijk uitgebreide reactie getypt, maar wat een raar forum... bij op 'verstuur' klikken vloog ik volledig uit She :D6
Hopelijk lukt het vanmiddag beter, ik probeer het zeker opniew :D33

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » zo 13 juni 2021, 2:58

Hee lieve Snoozie, dat gebeurt soms hier als we lange berichten typen, ik kopieer tegenwoordig ook altijd mijn tekst naar een Word-document of Note-app voordat ik het verstuur... Heb je gelezen bij mijn verhaal in de BDSM-thread, dank je wel! :D33

Behalve wat ik daar heb geschreven, is misschien mijn afspraak met die vrouw en haar vriend nog wel noemenswaardig in de zin dat het ook niet werkte, maar om een hele rare reden: ze zei dat ze een half uur tussendoor weg moest en liet haar vriend en mij anderhalf uur lang alleen. Een hele aardige man, maar toen zei ik dat ik graag naar huis wilde en wat wilde werken, en we waren het erover eens dat het niet bepaald beleefd was van haar om ons beiden zo te laten wachten. Ze was ook niet echt mijn type, dus het was okee.

Verder dus de jongen die me graag "op zijn hondjes ziet" (zo noemen Zee en ik hem dan ook grappend - "Op Zijn Hondjes") waarmee ik wat ga drinken, maar het verder nog niet zo weet.
En de Dom die fijn neutraal aanvoelt en waarmee ik vrijdag heb afgesproken om wat spel in de vorm van bondage te doen.

Heel erg verliefd op Zee, soms hem heeeeeel erg missend maar het wordt nog een lange zit, en een ietwat verbeterd contact met X, dat heeft zijn tijd nodig.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Snoozie » di 15 juni 2021, 8:54

Dag liefste Ifje,
Vandaag moet ik huilen bij je verhaal in het andere draadje.
Ik kan er niet zo heel goed de vinger op leggen waarom, maar er is iets dat me verdrietig maakt.
Soms vind ik het pact dat je met Zee hebt ongelijkwaardig.
Precies alsof hij een vrijbrief heeft voor zijn ongedefinieerde relatie met de dame maar dat jij van hem niet echt mag doen wat je zelf wilt. Je legt enorm veel verantwoording af aan hem voor wat je doet, waarom is dat zo?
Wil je vertellen hoe je dat zelf ervaart? :D33

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » di 22 juni 2021, 22:44

Lieve Snoozie,
Hmm... ik zat er aanvankelijk zelf ook niet lekker in. Ik begreep niet waarom hij onrustiger is van mijn dates met onbekenden dan ik met iemand waar hij al langer mee samen is. Zelf heb ik de neiging - en daar ben ik aan aan het werken - om me schuldig te voelen. Ik leg misschien meer verantwoording af dan nodig is.
Maar mijn psychologe liet me een ander perspectief zien: ze zei dat hij aangeeft dat zijn relatie uiteindelijk afloopt, terwijl ik van mijn kant steeds nieuwe mensen ontmoet die potentieel weleens "leuker" zouden kunnen zijn. Hij is niet verliefd en zij is ook niet verliefd, terwijl je bij mij nooit weet wat zich toch opeens zou kunnen ontwikkelen. Zo legt ze dat uit. En toen was ik veel rustiger erover en begreep ik ook waarom hij het er zo moeilijk mee heeft wanneer ik het met iemand anders doe. Hij zei zelf dat het als volgt is: hij is liever niet alleen - ze is zijn enige vriendschap waar hij nu woont - en heeft liever seks (mocht het gebeuren, want het gebeurt niet veel en gaat niet ver in die relatie) en dat hij daarom er geen einde aan maakt.

Met die "op zijn hondjes" heb ik het gedaan, en toen Zee belde stond ik me al net aan te kleden want Zee en ik hebben werksessie online twee keer per week en ik had de jongen van tevoren gewaarschuwd dat ik een les had en om 17.00 weg moest. Ik liet hem en mijzelf zonder orgasme, maar vond dat zelf geen probleem; een afspraak is een afspraak. Zoals al beschreven in de BDSM-thread, toen Zee belde, was dat moeilijk voor allebei.

Ik voelde me schuldig omdat ik dus die neiging heb, maar op zich was alles van tevoren aangegeven en het enige nieuws was dat ik dus inderdaad seks met die jongen had gehad. We hebben het er lang over gehad. Hij wilde alle details weten en ik had daar geen moeite mee, dus ik vertelde alle details. Maar hij was er okee mee en was op alle momenten respectvol. Niet dat het pijnloos was: dat is net als wanneer je een operatie moet ondergaan en alle details wil weten ook al heb je een fobie om opengesneden te worden. Het was waarschijnlijk een zekere marteling voor hem maar hij wilde alles weten - en zo ben ik zelf ook. Ik wil ook alles weten ook al doet het pijn en daarna doet het nog een tijd pijn, maar daar weer na vind ik dan rust, want ik weet de situatie.
Hij bewondert me voor mijn eerlijkheid, en hij heeft me sindsdien meerdere keren bedankt dat ik de telefoon opnam terwijl ik nog bij die jongen was.

Ja, hij is territoriaal, maar dat ben ik ook met hem. Beiden kunnen we mentaal elkaar alles gunnen, maar soms is het emotioneel moeilijk. En ik ben blij met hoe ik er mee omga: ik ga in principe door met mijn afspraakjes zolang het goed voelt, ik begrijp nu hoe moeilijk het voor hem is elke keer als ik het met iemand "nieuw" doe die een potentiële kandidaat is voor partner, en vanuit dat begrip en die liefde heb ik voor het eerst alles gewoon rustig kunnen beantwoorden zonder me schuldig te voelen, maar juist liefhebbend.
Een dynamiek in een relatie wordt door beiden gecreëerd - het is ook mijn verantwoordelijkheid om mijn eigen ruimte te verzorgen, om in te staan voor mezelf.
Het is wel een lastige situatie: we zijn twee verliefde mensen die, zolang we niet bij elkaar kunnen zijn, het met anderen doen en dat de ander gunnen, hoewel het dus pijnlijk kan zijn.

Morgen heb ik een afspraak met de ideale tijdelijke minnaar: een man die getrouwd is met kinderen, waarvan de vrouw het weet, iemand die al een vaste sub heeft 1x per maand, een neutraal iemand die heel duidelijk heeft dat zijn familie eerst komt en dus gewoon afspreekt om te spelen. Dat is het soort persoon waar Zee het rustigste over kan zijn.

Gisteren speelde mijn onzekerheid op en vroeg ik aan Zee: "Ik zie zelf dat je "vriendin" niet verliefd is op de manier waarop ze je wel/niet likes geeft op social media (okee, dat is mijn stalker-kwaliteit), maar wat zou er gebeuren als ze verliefd op je wordt?"
Hij zei: "Lieverd, ze ís niet verliefd op me."
Ik zei: "Ja, maar wat als ze een laatbloeier is qua verliefdheid?"
Hij zei: "Ik kan ook denken: wat zou er gebeuren als X erachter komt dat hij heel erg verliefd op je is en helemaal voor je gaat vechten, ook op seksueel gebied; maar dat doe ik niet, ik respecteer jullie proces."

Daar had hij wel een punt.
Mijn onzekerheid speelde op omdat hij erachter is gekomen dat hij domineren erg interessant vindt en denkt dat zij iets van sub in zich heeft, en daarmee speelt als ze bij elkaar liggen (ze wil niet dat hij haar penetreert). Toen dacht ik: wat gebeurt er als ze dat zo fantastisch vindt, dat opeens het lampje gaat branden?
Maar hij zegt ook: "De enige die verantwoordelijk is voor mijn verliefdheid, ben ik zelf. Net als dat jij dat bent voor de jouwe."
Ook hebben we duidelijk dat we willen dat de ander gelukkig is, en ook dat we zelf gelukkig willen zijn, dus daar moet toch enige balans in worden gezocht, elke dag weer.
Het is geen makkelijke situatie, die heel veel geduld, liefde voor onszelf en de ander, vertrouwen, eerlijkheid en openheid, bewustwording, kalmte vereist. Ik vind het inderdaad vermoeiend om "die" last te dragen als ik dus een date met iemand heb en dat moet vertellen aan Zee, en wat dat betreft ben ik moe van nieuwe dates. Ik hoop dat de minnaar van morgen werkt en dat we daar rust bij vinden. Dan hoef ik geen nieuwe mannen meer te zien. Wel vrouwen, dat zou ik heel fijn vinden.

Maar - en dit zal ik in de BDSM-thread plaatsen - hij heeft ook een voorstel gedaan voor als we eenmaal samen zijn, als één van vele opties, waarin juist ook andere mannen een rol spelen. Dat is wel interessant... Hij wil dat ik geniet... Zijn angst is dat ik verliefd word op iemand anders in dit hele proces. Dat begrijp ik, dat heb ik ook met hem. We zijn allebei veel aan het leren.
Laatst gewijzigd door Levendig Foutje op vr 25 juni 2021, 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » wo 23 juni 2021, 21:26

Het is nu de volgende dag en ik heb de dag doorgebracht met de mogelijk "ideale" minnaar. Het was op zich leuk, maar, maar, maar. De "maar" is er altijd.
Waar die jongen die ik zonder orgasme achterliet "leuker" was en lekkerder rook maar qua persoon niet zo aardig was (en vernedering opzocht), is deze persoon een aardige en intelligente persoon maar hij ruikt naar niks en ik voel niks meestal. Hij wilde kussen en ik moet een manier vinden om te zeggen dat ik niet wil kussen, maar ik heb gekust. Ik voelde er niks bij. Na een wat te lange dag van praten over van alles omdat hij niet gelijk op gang wilde komen, ging hij eindelijk "shibari" doen met te harde klappen en me daarna naar een orgasme likken, wat op zich best lekker was maar ik sloot mijn ogen en dacht aan een meisje, en toen kwam ik. Daarna lagen we te praten en hij hield me in zijn armen en hij streelde mijn billen en rug soms, en dat was het beste deel van de hele afspraak.
Ik vermoed dat ik eigenlijk vooral affectie nodig heb, en fysiek contact met veel strelen maar niet noodzakelijkerwijs seksueel.
(Ik heb eigenlijk Zee nodig. Gisterenavond hadden we over de telefoon een gelijktijdig orgasme, na 2 uur praten.)
Deze tijdelijke oplossing voelt zo raar aan.

Wel interessant. Ik heb alleen soms het gevoel alsof het schroefjes losdraait in me, waardoor ik niet zo goed in elkaar pas. Maar elke ervaring leert me weer dat het Zee niet is, die rare Zee die zich altijd raar beweegt, die rare dingen doet en rare dingen zegt, waarmee ik gisteren over de videochat mee heb avond gegeten.
Deze avond hadden we een videocall en ik vertelde hem het hele verhaal en op de één of andere manier hadden we weer seks en kwam ik tot een orgasme dat me veel beter heeft laten voelen. Hij zei trouwens dat hij zelf aan het groeien is, dat hij beter omgaat met mijn dates. Dat merkte ik inderdaad aan zijn reactie.

En X. Mijn arme X met stekeltjes die eindelijk heeft ontdekt dat hij narcistisch is en in een enorm moeilijke periode zit van zelfconfrontatie en met dit alles omgaan. Die zich opeens alleen bevindt, hoewel ik er altijd voor hem ben als hij me nodig heeft maar we zijn geen stel meer immers. Die alleen wil zijn als we samen zijn, en niet alleen wil zijn als hij alleen is.
Maar X en ik hadden een supergesprek een paar weken geleden, waarin ik hem vertelde over Zee en hoe Zee wil komen wonen in mijn buurt. X had al verwacht dat ik over Zee zou praten en wist het min of meer eigenlijk al, behalve het deel dat we aan het werken zijn om Zee hier te krijgen. Het laatste deel van het gesprek zat ik op zijn schoot in zijn armen, en zo praatten we en lachten we zelfs samen. Sindsdien is het beter tussen ons, we sturen elkaar nu ook lieve berichtjes (al word ik vaak opeens weer helemaal afgestoten van het ene op het andere moment, wanneer hij weer sluit als een oesterschelp) en hebben meer het gevoel dat we elkaar ondersteunen, hoewel het idee dat vanaf september ik officieel echt mijn eigen woonruimte moet hebben en al mijn spullen daarheen moet halen, en het dan op de één of andere manier officiëler is, is voor ons allebei natuurlijk ook triest. Meer dan 10 jaar samen... maar je kan geen liefdesrelatie hebben zonder intimiteit en zelfs vaak zonder liefdevolle details, ik niet tenminste. Maar we zijn aan het werken om onze relatie te transformeren tot die diepe vriendschapsrelatie, waarin we behoren tot elkaars "tribe", en ik weet dat we dat voor elkaar zullen krijgen.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » vr 25 juni 2021, 19:13

Het afspraakje, hoewel het best aardig was de dag zelf, voelde erna weer niet goed aan.
Net als de vorige keer was ik de dag erna (gisteren) een emotioneel wrak. Er gebeuren dan de volgende dingen:
- een leegte van binnen als een soort gat
- als ik mijn emoties bezoek, vind ik een mix van enorme boosheid van binnen, eenzaamheid en pijn

Dit hoeft op zich niet per se door de seks te komen, ik heb in mijn leven wel meer seks met onbekenden gehad, hoewel altijd in een veilige omgeving, namelijk met een partner. Nu ik erover nadenk, het gebeurde toentertijd nog weleens dat ik de dag(en) erna ook niet erg stabiel was, zelfs soms die mensen miste. Misschien is seks met vreemde mannen gewoon niet wat het beste voor me is. En tegelijkertijd merk ik dat zodra de man zegt dat hij liever een band schept om seks te hebben, ik me emotioneel afsluit, want ik wil niet mengen. Ik weet bijna zeker dat ik tenminste met een vrouw dit probleem niet zal hebben, ik zou een bijzonder vriendinnetje willen hebben en dat zou geen tegenstrijdige gevoelens opleveren. Maar mijn woorden zo lezend, met een man lijkt het niet echt een goede oplossing te hebben. Ik heb mijn zoektocht tijdelijk sowieso gestaakt, ik ben een beetje moe.

Ook ligt het aan mezelf nu. Ik geloof dat ik in dit scheidingsproces van X heel veel emoties nog steeds niet zo goed kan verwerken omdat dat tijd nodig heeft. Ik heb er zelf voor gekozen, neem mijn verantwoordelijkheid ervoor, en X is een fantastisch iemand in de zin dat hij financieel ervoor zorgt dat ik geen zorgen zal hebben.

Toch is het een enorm verlies van gevoel van veiligheid. Ons huis, de veiligheid van onze relatie ook al was ik enorm eenzaam en altijd een beetje te proberen "niet te storen", de toekomstplannen van reizen die nu heel anders gaan zijn en niet meer samen (misschien dat we soms wel samen kunnen reizen in de toekomst).

Ook is er bij mij nog steeds een gevoel van verontwaardiging/boosheid/"jammer" over hoe ik alles wat we hadden in het begin voor mijn ogen naar beneden heb zien gaan, hoe hard ik ook mijn best deed. Zelf ben ik een tijd workaholic geweest en dat is mijn deel van de verantwoordelijkheid, maar daar hadden we overheen kunnen komen. Ik begrijp het (want X heeft emotionele blokkades) en tegelijkertijd begrijp ik niet hoe iemand (X) niet tot het einde toe vecht voor wat wij hadden in het begin.

Het zijn "maar" emoties, het is niet mijn ziel. Mijn ziel weet dat alles gaat zoals het moet gaan. Dit heeft ervoor gezorgd dat X nu eindelijk eens serieus aan zichzelf gaat werken en dat ik meer opgroei, meer loslaat, meer accepteer en geniet zonder meer, meer experimenteer, en andere heel verrijkende ervaringen heb. Als er één ding toch centraal staat in alles wat er dit laatste jaar is gebeurd, is het liefde in al zijn vormen.

X en ik werken heel hard, elk op zijn eigen manier, aan die transformatie van onze relatie naar die diepe vriendschap, en elkaar daarin niet verliezen. Dat is lastig en pijnlijk op de korte duur maar veel mooier op de lange duur. Ik merk aan mezelf dat ik in het begin vaak gespannen was tegen hem en boos reageerde, terwijl ik nu veel ontspannener ben en hem vaak gewoon een knuffel en een kus kan geven, en naar hem kan luisteren vanuit liefde en niet vanuit een bepaalde emotie. Als hij emotioneel is, werk ik eraan om mijn eigen goede humeur niet te laten beïnvloeden - daar help ik niemand mee en uiteindelijk zijn dat niet mijn emoties. Hij doet ook zijn best en soms gaat het heel goed en soms slaat hij opeens dicht en zegt weer iets chagrijnigs en kortafs.

Ook naar Zee toe heb ik geleerd te (h)erkennen, accepteren en liefhebben. Of het nou perfect is of niet. Het is liefde. We zien wel of dat werkt op lange termijn als relatie of niet; de intentie en de vasthoudendheid is er. Het delen. Het luisteren. De enorme verrijking op alle fronten. Zee heeft geleerd beter te luisteren zowel met zijn oren als met zijn lichaam en meer zelfvertrouwen/zelfliefde te hebben.

Vandaag leerde ik iets super interessants. Het schijnt dat als we een emotioneel verleden niet goed hebben verwerkt, we dat op iemand kunnen projecteren: "Je bent net als (vul in)". In dit geval "mijn tweede ex". Die was emotioneel totaal uit balans, vertrouwde me niet, hield maar van de helft van mij, zei dat ik het beest in hem wakker maakte (niet seksbeest, helaas, maar een rotter beest dat hele pijnlijke dingen zei) enzovoorts. Dat leidde tot psychologische mishandeling en ik kreeg psychosomatische aandoeningen. Later, toen we een vriendschap konden ontwikkelen, heeft hij zich meerdere malen verontschuldigd. Toen hij me op een dag, drie jaar na onze relatie, "mijn meisje" noemde en ik hem corrigeerde: "Ik ben je meisje niet meer", verdween hij, het contact als vriendschap blijkbaar toch niet aankunnende.
Vanaf het begin tot een paar maanden geleden, steeds als ik aan Zee dacht, zat het gezicht van mijn tweede ex erop, echt heel apart. Toen ik daar bij hem was, de eerste maanden, zei ik meerdere keren tegen hem dat hij net als mijn tweede ex was, en de situaties waren in mijn beleving vergelijkbaar (ook al heeft Zee nooit één woord verkeerd tegen me gezegd, het was meer zijn emotionele staat als ik hem pijn deed die ik vergelijkbaar vond, het zijn bepaalde blikken en gebaren), en ik reageerde er ook op net als met mijn tweede ex, ook al dacht ik dat ik ertegen bestand was, namelijk in een soort hoog-emotionele paniek raken waarin ik niet weet wat ik moet doen, niet kan blijven waar ik ben en me ook niet kan gaan verstoppen. Mijn tweede ex heeft emotionele littekens bij me achtergelaten waar ik hard aan heb gewerkt, maar die blijkbaar nog steeds aanwezig zijn. Na twee tussentijdse minnaars, die heel goede mensen voor me waren, was X iemand die mij altijd genoeg ruimte gaf en me nooit veroordeelde. Dat kantelde de andere kant op: hij gaf me zoveel ruimte dat hij er niet was, door zijn eigen bindingsangst en de emotionele kluis die hij is, door zijn persoonlijke geschiedenis.

Het interessante is dat als we onze emotionele projectie doen, we vaak die rol creëren voor die persoon en dan gaat hij zich dus zo deels gedragen. Dus als je zegt "je bent zoals mijn vader" en je mechanismen van hoe je op je vader reageerde worden aangezet voor de persoon waar je dat tegen zegt, dan duw je die persoon een beetje in die rol. Toen ik dat gisteren tegen Zee zei, vroeg hij of hij zich inderdaad gedroeg als mijn tweede ex toen. En ik zei: "Ja, een beetje wel", zo half springerig. En toen glimlachte hij om mijn antwoord, hij zei: "De manier waarop je me antwoordt, is typisch jij, zo mooi..." Hij was zo blij dat ik dit vertelde. Ik was toen, met Zee die gek van verliefdheid was op iemand die nog niet verliefd op hem was (ik dus), vaak heel bitchy.

Nu is er een balans: ik ben heel erg verliefd op hem geworden en hij is wat realistischer en dieper in zijn verliefdheid. We zijn zeker door drie fasen al heen gegaan, we kennen elkaar nu op een diep niveau. Als ik een controlfreak word, wijst hij me er op en stop ik mezelf; ik accepteer hem nu eindelijk zoals hij is; en hij is niet meer jaloers zoals eerst, omdat hij me nu kent en vertrouwt. Hij loopt zelf bij een psychologe en dat helpt hem dingen in te zien en hem ook te ondersteunen; ik vind het hartstikke goed dat hij die beslissing maakte een aantal maanden geleden, net als ikzelf.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » do 23 september 2021, 20:38

De zomer is voorbij en ik ben er nog. Depressie is blijkbaar een beest dat onder het gras ligt te loeren, een lage basfrequentie die je op een gegeven moment niet meer hoort maar die er toch nog is. Het stak zijn kop op deze zomer. Ik wist dat ik een aantal maanden ervoor depressief was, maar had niet verwacht dat het er nog zou zijn.
Zee en ik hadden diepe communicatie en tegelijkertijd was ik zo ongebalanceerd, en hadden we onze diepe angst en onzekerheid elkaar te verliezen, dat het hoge pieken en diepe dalen waren.
Depressie bleef me vergezellen in de paar reizen die ik voor werk moest maken. Het kostte me moeite interesse te voelen in wat er gebeurde in het hier en nu, ik viel kilo's af. En toen kwam ik terug en omdat ik nog steeds geen huurhuis had gevonden, bleef ik bij X wonen. En begon ik me beter te voelen. Het is najaar en mijn werk is fijn. Ik heb mezelf een paar beloftes gedaan: als ik er echt niet meer tegen kan, is er altijd de allerlaatste optie om alles achter me te laten en in mijn eentje naar een ander land te gaan. Die belofte geeft me rust. Ook heb ik op dat moment besloten dat ik rust wilde in mijn relatie met Zee, daar kom ik later op terug.

Tussen X en mij begint het te helen. We hebben duidelijk nu - allebei - dat onze wensen niet op dezelfde weg liggen, dat we als stel niet werken, maar dat we heel veel van elkaar houden en dat we accepteren dat we nu officieel een fase moeten afronden.
X gaat een hele moeilijke tijd door want hij moet een heleboel dingen regelen en problemen oplossen. Hij is nooit de meest vrolijke geweest maar het is al lange tijd enkel negatieve verhalen over hoe zijn dag was, alles is negatief, alles is ellende.
Hij wil niet echt bij een psycholoog lopen maar is nu gelukkig toch een keer gegaan en gaat misschien toch nog een keer. Het zal helpen als ik hier niet meer woon en de scheiding erdoorheen is, dan krijgt hij rust en kan hij zich op andere dingen richten en kunnen we afspreken wanneer we daar allebei zin in hebben. Ik hoop dat dat toch regelmatig wordt want ondanks alles vinden we elkaar als maatjes weer terug.
We begrijpen nu ook dat het geen definitieve breuk is maar een verandering van de vorm van onze relatie zodat ieder het leven kan leven zoals we dat elk nodig hebben, elk op zijn eigen manier, waarin we dus niet meer overeenkomen om een stel te vormen, maar dat wil niet zeggen dat we nooit meer zullen overeenkomen. Mensen veranderen, het leven verandert, we worden ouder. Dan moet ik wel aseksueel worden en dat zal nog wel een jaartje of 20 zijn, of meer, vermoed ik. Misschien wel nooit.
Ik heb net een koophuis gevonden, het is een mooi project en ook wel moeilijk, eng, "wat als ik me vergis"-huis. Maar ik heb het recht om me te vergissen.

Ik deed een paar dagen geleden een oefening om een betere spreker te worden, volgens die oefening moet je 7 dingen zeggen tegen jezelf waarop je trots bent. Het kostte me heel veel moeite om zelfs maar op één ding te komen. Ik voel me deze tijden amper trots op mezelf, zelfs niet mijn werkprojecten. Dat zegt wel iets over waaraan ik moet werken, onder andere.

Mijn Zee werkt ook aan zichzelf en er is een grote ontwikkeling. Die heeft ook te maken met mijn eigen ontwikkeling. Toen ik hier dus terug kwam, moe van een week waarin we met heel slecht internet en hoog oplopende emoties door onzekerheid een week hadden waarin ik totaal de diepte in ging (door iets stoms als "loves" aan een Russische die hij niet eens kent - ik ben nog nooit zo jaloers geweest als ik met hem ben, hoewel hij mijn jaloezie als die niet extreem is als iets heel moois ziet), besloot ik dat het zo niet kon. Ik zei tegen hem: "In de eerste plaats ben jij mijn vriend. Dat betekent dat ik aan jouw kant zal staan en je altijd zal respecteren."
Toen vroeg hij: "Betekent dat dat je minder passie voelt voor me?", een vraag vanuit onzekerheid.
Ik zei: "Nee, mijn passie is dezelfde. Ik wil een serene liefde, een mooie liefde, waarin we samen door de wereld lopen, waarin we aan elkaars kant staan en niet elkaar gaan beschuldigen, en vooral eentje waarin vriendschap, respect en vertrouwen vooraan staan." (Eerlijkheid hebben we al als pilaar, soms pijnlijk direct trouwens. Dan zegt hij dat hij vergeet dat ik geen mannelijke vriend ben maar vooral een vrouw. Duh. :roll: )

En opeens is hij vanaf toen ook serener geworden. De onzekerheid ligt niet meer op de voorgrond bij ons allebei. Is er wel, maar ik denk dat ieder wat meer werkt aan vooral bij zichzelf te blijven en zichzelf niet te verliezen in de ander door alle energie en aandacht bij de ander te hebben en niks in het hier en nu. In december wordt het twee jaar dat we elkaar niet hebben gezien. En we zijn er nog, en hoe! Dagelijks praten we lang over de telefoon. We doen ook sommige activiteiten samen via Zoom. Geen seks, dat is door de omstandigheden niet mogelijk sinds een tijd en als we dat hadden was het via de telefoon. Wel vele toespelingen, vele erotische details.

We spreken elkaar moed in wanneer het de ander tegenzit of aan motivatie ontbreekt, we luisteren naar elkaar, we leren samen, we lachen, we discussiëren, vaak vergezellen we de ander als die inkopen gaat doen ofzo.

Als zijn passievolle karakter hem een beetje doet uitvallen, doet het me niet zoveel meer. Niet zoals eerst, wanneer ik daar niet mee kon omgaan omdat mijn trauma van mijn abusieve ex op kwam spelen en ik dat zo interpreteerde. Dan bevroor ik of werd ik woest van binnen of allebei en moest ik de time-out van 5 minuten nemen om in mijn hoofdkussen te stompen en te gillen als niemand thuis was. Die time-out is een supergoede oplossing voor hyperemotionele koppels trouwens. Nu weet ik dat hij net als ik veel vuur van binnen heeft en dat dat soms eruit komt.

Ikzelf leer om niet bang te zijn om mezelf te uiten. Ik word makkelijk boos en heb de neiging dat in te slikken, om ruzie te vermijden. Door over deze onderwerpen te praten, met het vertrouwen in onze relatie dat nu stabieler is, begrijpen we elkaar en opeens krijg ik de ruimte om boos te kunnen zijn, dat is nieuw. Ik voel hem geduldiger en de dingen liefdevol interpreterend, meer dan vanuit verlatingsangst of wantrouwen.

Ik zoek nog steeds naar losse contacten met vrouwen (met mannen heb ik helemaal geen zin meer in), tot nu toe zonder succes, en hij staat nog steeds open voor losse contacten met vrouwen als dat soms zo uitkomt (met nog minder succes dan ik :lol: ). Ik ben van mening dat het weten goed is, wat ik wel geloof is dat ik misschien liever geen bijvoeglijke naamwoorden hoor, alleen voornaamwoorden, in het kort wat er gebeurde, niet hoe (...) ze was. Ik geloof niet dat ik dat aankan.

Door in de eerste plaats bij mezelf te blijven, kan ik heel veel opeens relativeren.
Namelijk: wat er ook gebeurt, ik ben ik, ik op mezelf kan ook prima leven en genieten met mijn 5 zintuigen van wat ik doe en beleef. Ik ben gek op hem, ik ben in eerste plaats zijn vriendin en niet zijn lover. Als je het omdraait krijg je die hysterische toestanden - maar natuurlijk ben ik zijn lover, het is de focus, het is waar ik de voorkeur aan wil geven. Ik ben vrouw omdat ik dat van mezelf ben, ik ben niet vrouw omdat hij me ziet. Ik hou van hem omdat hij is wie hij is, niet omdat hij me precies geeft waarom ik vraag.

Hij houdt van vrouwen en zal me nooit bedriegen in de zin van iets achter mijn rug doen óf iets met een vrouw hebben wat onze relatie zou schaden (maar totdat we samen zijn hebben we deze afspraak en daarna is alles altijd bespreekbaar van tevoren, we zien wel), maar hij zegt wel rustig dat een vrouw prachtig is. Dan word ik super onzeker en ik kan er niet mee omgaan, dus dat probeert hij niet meer te doen maar hij is nu eenmaal heel direct, en dat heeft ook voordelen want je weet wel wat er is, terwijl ik vaak stille wateren ben en de tijd moet nemen om te verwerken wat er van binnen gebeurt - een heleboel tegelijk - en daar dan weer de ruimte of moed of rust voor te vinden om dat te communiceren. Dit heb ik wel gezegd: dat er een andere manier van luisteren nodig is bij mij, met meer observatie, met aandacht voor wat mijn uitdrukking is en me meer ruimte te geven om me te uiten, soms door me ruimte tussen woorden en zinnen te geven. Hij vindt mij de mooiste in de wereld, om wie en hoe ik ben en wat ik beteken voor hem. Hij is zelf wel territoriaal en ik dus blijkbaar met hem ook. Aan de andere kant ben ik nog nooit met iemand geweest die rustig openlijk andere vrouwen bewondert, dat vind ik lastig. Door bij mezelf te blijven kan ik met de tijd zien hoe we werken als we echt fysiek samen zijn, waar ik mee om kan gaan en waarmee niet, als stel. Door te weten dat we in eerste instantie een vriendschap hebben, aan elkaars kant staan, kan ik meer vanuit liefde leven en tegelijkertijd met meer zelfliefde: dit ben ik, dat ben jij. Soms ben jij mij, en ik ben jou, en dat is magisch, maar op andere momenten is het goed om uit die samensmelting te komen en mezelf te zijn.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor Levendig Foutje » ma 04 september 2023, 22:43

In de BDSM-thread heb ik eindelijk kunnen uitdrukken waarover ik zo lang geen woorden heb kunnen vinden die er recht aan deden.

Toch wil ik hier woorden vanuit een andere hoek schrijven.

Er wordt gezegd dat het in mode is om het label "narcisme" op de partner in een toxische relatie te plakken. De partner vóór X had de kenmerken van een pathologische narcist en het was psychologische mishandeling in al zijn glorie. Zee heeft geen controle over zijn emoties (net als die persoon toen, trouwens) en heeft echt een groot hart, maar is tegelijkertijd zo gemeen geweest en is vooral heel manipulatief. Dat wist ik toen ik onze relatie in ging, en ik dacht dat ik het wel aankon, omdat ik het herkende.

Maar constante beschuldigingen, die kan je niet aan. Emotionele chantage, tot een zekere hoogte omdat je de ander kunt informeren dat die dat aan het doen is. Manipulatie van de feiten en als je zelf geen absoluut geheugen of een feilloze kennis hebt van alles, dat kan je ook niet aan.

We hadden een relatie op afstand en dat werkte ongeveer. Hij was al wel erg aanwezig en vereiste veel aandacht en antwoord, maar ik had net genoeg eigen ruimte omdat je moeilijk de hele dag aan de telefoon kan zitten. Ik dacht: als hij eenmaal hier woont, dan ziet hij me de hele dag en dan wordt hij daar wat relaxter in.

Het tegendeel gebeurde. Hij werd meer boos, hij eiste meer aandacht terwijl ik juist meer ruimte nodig had (ik heb veel ruimte nodig, ben ik achter, en wil echt niet alles samen doen), en hij vertrouwde me ook niet.
Het fundament voor een relatie was er dus niet: vertrouwen. Ik vroeg me ondertussen elke dag af waarin ik in godsnaam terechtgekomen was. Ik dacht het aan mij lag en dat het tijd nodig had, dat ik me wat meer moest openstellen. Het voelde alsof alles omgekeerd was.

Hij vroeg zich af waar ik bleef als ik 10 minuten langer bleef na een wekelijkse cursus. Het erge is dat je voelt dat je je moet verdedigen en uitleg moet geven inplaats van te zeggen: "Doe eens normaal".
Ik wilde met een vroegere buurman een wandeling gaan maken en hij werd daar boos om. Dat was toen onze relatie al tot een einde liep, en ik had geen zin om meer discussie te veroorzaken, dus heb ik die persoon niet gezien.

We waren altijd aan het discussiëren. Ons wereldbeeld is heel anders, en ik kwam erachter dat we eigenlijk geen gedeelde ervaringen hebben: hij was de ervaring voor mij en ik was de ervaring voor hem. Ik heb praktisch geen herinnering waarin we de ervaring deelden, gezamenlijk beleefden. We waren gefascineerd door de ander op de één of andere manier, maar daarmee kom je niet ver. We hebben ook feromonen die elkaar aantrekken - tot het eind hebben we elkaar knuffels gegeven (toen ik allang geen seks meer wilde) want het zijn de beste knuffels in de wereld.

Gelukkig zei ik een dag tegen mezelf dat ik niet weer 3 jaar van mijn leven ging verliezen en een hoop van mijn gezondheid - dit keer koos ik voor mezelf, het was weleens tijd. Het kostte nog een paar weken maar toen zei ik dat wij geen toekomst hadden. Hij was door noodzaak bij me ingetrokken en het kostte meerdere maanden voordat hij weg was. In het begin gedroeg hij zich als een 15-jarige met zijn gemoedswisselingen. Cycli waarin hij boos werd door iets wat ik zei of niet zei, dan een week niet wilde dat ik in de buurt kwam, en dan opeens knuffels geven. Die cycli werden wel steeds korter en ik werd er steeds meer gewend aan (net als moeders gewend raken aan de emotionele ups en downs van 15-jarigen). Hij werd zelf een beetje meer respectueus en we creëerden twee aparte ruimtes in huis zo goed als we konden. Ik werd een steen, een fort, en reageerde op alles zo rustig en eerlijk mogelijk. Ik was de sterke in huis. En die steen is er nog. Ik wil geen steen meer zijn.

Soms kwam hij weer met een stompzinnige beschuldiging, praktisch altijd in de vorm van een indirecte suggestie. Dan kwam soms mijn volle woede eruit, als water als een stuwdam wordt opengezet. Het was sterker dan ik. Ik gilde dan de longen uit mijn lijf en sloeg tegen de muren en rende naar mijn slaapkamer. Ik schrok erg van die momenten want er was geen enkele controle in mijn reactie en die was echt heel gewelddadig, hoewel ik gelukkig nooit erger heb gegild dan "Ik haat je".
Die onmacht, het me nooit kunnen verdedigen tegen beschuldigingen die niet waar zijn.

Toch zijn we liefdevol uit elkaar gegaan toen hij eenmaal kon vertrekken, en hebben we een liefdevolle vriendschap. Op afstand, en dat is oké. Op afstand lijken we beter te communiceren. Het is nu een blije toevoeging in ons leven. En ik ben nu vrij. We wensen elkaar het beste toe.

X heeft nu een lange afstandsvriendin en ze gaan proberen een paar maanden samen te wonen om te zien of het werkt. Hij zou graag willen dat er een plekje voor mij is in de "familie" en zij staat daar in principe open voor. We hebben elkaar nog niet leren kennen. Ik heb het niet over iets seksueels, maar over een plek hebben.

Voor de rest zie ik wel. Geen rare dates meer. Het ideale zou zijn Argentijnse tango te leren en speeldates te hebben binnen het BDSM-thema. Misschien probeer ik het nog wel met een vrouw, maar heb het gevoel dat de mannelijke energie me meer aantrekt op dit moment.

mccray42
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 april 2024, 5:51

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor mccray42 » zo 21 april 2024, 5:52

Mijn hart is gevuld met vreugde en ik weet echt niet hoe ik heer Bubuza moet waarderen omdat hij mijn man terug heeft gebracht na vijf jaar scheiding. Ik nam contact met hem op toen alle hoop verloren was, mijn vrienden bespotten me vanwege mijn mislukte huwelijk. Ik kon het niet meer aan, dus zocht ik hulp op internet toen ik getuigenissen zag van mensen die Lord Bubuza bedankten voor het herstellen van hun relatie met zijn betovering, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 voor hulp en ik gaf de vereisten op om de liefdesbetovering uit te spreken. 13 uur nadat Lord Bubuza me vertelde dat hij klaar was met het uitspreken van de spreuk, belde mijn man me huilend en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Ik dacht dat het een grap was, maar hij kwam huilend op zijn knieën thuis en vroeg om mijn vergeving. Ik kan Lord Bubuza echt niet genoeg bedanken, dus heb ik mezelf beloofd dat ik ook op internet over hem zal getuigen. Loopt uw huwelijk/relatie op de klippen? Neem voor hulp contact op met dit genie via e-mail:: Lordbubuzamiraclework @ hotmail. com of WhatsApp: +1 505 569 0396

mccray42
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 21 april 2024, 5:51

Re: Mijn verhaal over mijn Liefdes, verandering, loslaten, leven en de losse minnaars

Berichtdoor mccray42 » zo 21 april 2024, 5:52

Mijn hart is gevuld met vreugde en ik weet echt niet hoe ik heer Bubuza moet waarderen omdat hij mijn man terug heeft gebracht na vijf jaar scheiding. Ik nam contact met hem op toen alle hoop verloren was, mijn vrienden bespotten me vanwege mijn mislukte huwelijk. Ik kon het niet meer aan, dus zocht ik hulp op internet toen ik getuigenissen zag van mensen die Lord Bubuza bedankten voor het herstellen van hun relatie met zijn betovering, dus nam ik contact met hem op via WhatsApp: +1 505 569 0396 voor hulp en ik gaf de vereisten op om de liefdesbetovering uit te spreken. 13 uur nadat Lord Bubuza me vertelde dat hij klaar was met het uitspreken van de spreuk, belde mijn man me huilend en smeekte me om te vergeven en hem terug te accepteren. Ik dacht dat het een grap was, maar hij kwam huilend op zijn knieën thuis en vroeg om mijn vergeving. Ik kan Lord Bubuza echt niet genoeg bedanken, dus heb ik mezelf beloofd dat ik ook op internet over hem zal getuigen. Loopt uw huwelijk/relatie op de klippen? Neem voor hulp contact op met dit genie via e-mail:: Lordbubuzamiraclework @ hotmail. com of WhatsApp: +1 505 569 0396v


Terug naar “Relaties”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 39 gasten