Vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 03 september 2015, 14:51

Anno 2015? Echt? :?:
Ja, juist nu! Dacht je soms dat onze cultuur steeds ruimdenkender wordt?
Vanaf eind jaren '60 is de seksuele vrijheid enorm toegenomen, en ook de openheid daarover. Vanaf eind jaren '90 is onze cultuur preutser en preutser geworden.
De hysterie rond seks met jonge mensen is soms stuitend en dat is nog nooit zo geweest.
Dat bespeur ik ook wel ja. De nieuwe jaren '70 zal ik wel niet meer meemaken...

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Benno » do 03 september 2015, 20:53

Vanaf eind jaren '90 is onze cultuur preutser en preutser geworden.
Jammer maar helaas.
Een voor iedereen zichtbaar teken is de hand over hand toegenomen schaamte over het eigen lichaam. In de badmode zijn blote borsten opnieuw taboe en zwembroeken van mannen zijn sinds de jaren ’20 van de afgelopen eeuw nooit zediger geweest dan nu.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Noortje » do 03 september 2015, 22:27

Begin bijna medelijden te krijgen... seks met meiden van 16 jaar als volwassen kerel is not done. Wat een vreselijke verandering zeg. Want 16 jaar kan toch best? En een 14-jarig meisje dan? Zo eentje die vroeg is gaan puberen en zich al heel wat voelt... het verschil zie en voel je niet... .

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 03 september 2015, 22:29

Vanaf eind jaren '90 is onze cultuur preutser en preutser geworden.
Jammer maar helaas.
Een voor iedereen zichtbaar teken is de hand over hand toegenomen schaamte over het eigen lichaam. In de badmode zijn blote borsten opnieuw taboe en zwembroeken van mannen zijn sinds de jaren ’20 van de afgelopen eeuw nooit zediger geweest dan nu.
Sja, die zwemshorts tot op de knieeën (met boxer er nog onder). Ze doen maar! Al is dit ook best wel off-topic aan het gaan :wink:

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 03 september 2015, 22:32

Begin bijna medelijden te krijgen... seks met meiden van 16 jaar als volwassen kerel is not done. Wat een vreselijke verandering zeg. Want 16 jaar kan toch best? En een 14-jarig meisje dan? Zo eentje die vroeg is gaan puberen en zich al heel wat voelt... het verschil zie en voel je niet... .
Ah, bedankt Noortje. Maar met je sarcasme kan ik persoonlijk niet veel. Ik ben niet uit op slechts een jong 'stukje vlees', en aan die groep mannen zou je bericht wel gericht kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Peter50 » za 05 september 2015, 16:02

@Noortje,
Ik zeg niet dat het best mag met meisjes van onder de 18, ik zeg alleen dat er tegenwoordig vrij hysterisch op gereageerd wordt. De vriend van Tes is strafbaar. Als iemand aangifte had gedaan of nog zou doen, dan gaat het openbaar ministerie bekijken of ze strafvervolging gaat instellen. De aangifte hoeft niet gedaan te worden door Tes, dat kan ook door een derde zijn. Ik denk dat in een geval als dit, waarin sprake was van een normale relatie, er nooit vervolgd zal worden, maar het is wel eigenaardig dat de wet zo in elkaar zit. Interessant is verder dat Tes' mening er dan niet zoveel toe doet. Een strafzaak is een zaak van de staat tegen een verdachte. Slachtoffers of betrokkenen zijn (anders dan in civiele zaken) geen partij in de zaak. Hun mening kan gehoord worden, maar het is aan het openbaar ministerie om te beoordelen of de strafvervolging moet worden ingezet.
Of ben ik nu hysterisch?
  Echte liefde is niet blind.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » ma 07 september 2015, 22:50

@just-the-thought

?? Hoe kom je erbij dat het vrouwen eigen is om geen oogcontact te maken?? Ik herken dat helemaal niet en maak altijd gewoon oogcontact met iedereen. Tenzij er (inderdaad) iets onprettigs plaatsvind zoals staren. Dan kan ik kiezen voor onbeschaamd terugstaren of de persoon negeren en wegkijken.

Verder lijkt de redenering achter je hele verhaal me nog steeds krom. Als het over onervarenheid alleen gaat - zou het prima mogelijk moeten zijn om iemand van volwassen leeftijd te vinden die ook onervaren is. Of juist een volwassene die ervaren is en je wat kan leren. Mi.gaat het dus wel degelijk om het feit dat iemand echt jonger is. Dat betekent mi dat je zoekt naar overwicht = macht en/of een jong lichaam.
Jouw tekst "hoe ik met een jong meisje prille spelletjes zou kunnen doen" doet de haren op mijn hoofd overeind gaan staan. Mi. bedoel je met "prille spelletjes" gewoon sex, maar nog geen penetratie. En mi. zit hier echt geen enkel jong meisje op te wachten (en haar ouders ook niet) en doe je er verstandig aan om hulp te zoeken als je dit soort fantasieën hebt.

@Peter50 - ik denk niet dat proberen schade te voorkomen bij jonge meisjes die schade ondervinden van dit soort contacten weggezet hoeft te worden als hysterisch. Ook is het prima als er (zolang het meisje minderjarig is) door iemand anders aangifte gedaan kan worden & het uiteindelijke oordeel door de rechter wordt gegeven. Jonge meisjes gaan nl. dit soort relaties soms aan vanuit manipulatie of angst (bijvoorbeeld door een loverboy) en hebben daardoor niet altijd de kracht of het inzicht om zichzelf te beschermen.
Laatst gewijzigd door Nelly op di 08 september 2015, 22:06, 2 keer totaal gewijzigd.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Laars » ma 07 september 2015, 22:57

Nou ja, justthedinges.. je maakt het bespreekbaar, iets wat ik dan weer toejuich. Volgens mij zijn er hele hordes die deze denkwijze aanhangen. Edoch, het is een trikkig gebied.
Ik vind ontluikende jonge liefde passen bij een andere kwetsbare jonge hond(je) van ongeveer dezelfde generatie.
Wat ik mis in jouw posten is de kant van de meiden. Je schrijft hoe het voor jou is en je gaat mijns inziens er gemakshalve vanuit dat als een meisje positief reageert het ok is. Als oudere hoef je daar niets mee? Jouw verhaal en ideeën vind ik te eenzijdig, ook al is het alleen jouw denken. Verdiep je eens in het leven/ontwikkeling van jonge vrouwen. De kwetsbaarheid, de prille ontwikkeling. (geldt ook voor jongens) Graag ook de kwetsbare vrouwen en hun verhaal meenemen.
De confrontatie ken ik, er zijn ook jongens die gevoelig zijn voor oudere vrouwen. Briefjes in mijn jaszak.
Ik ben het denkproces aangegaan, ik wil niet onvriendelijk zijn. Je doet soms onwetende al dingen die misschien niet handig zijn (besproken met collega ook)
Ik kwam tot de conclusie dat ik als oudere de kwetsbare zoektocht van een opgroeiende jongere zou verstoren als ik terug zou flirten in de vorm van een vriendelijke bejegening. Ik ben dus streng en hooghartig gebleven, ontwijken en laten merken dat ik ver van hem afsta op dat gebied. Een onbeantwoorde liefde. Jammer dan! Je moet als jongere ook iets hebben om te fantaseren, toch? Iets onbereikbaars is nooit weg, daar word je mens van.

Laars, soms ouwe tang
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Jippie » di 08 september 2015, 8:29

Voordat de discussie losbarst of ik een p*do ben die zich moet laten nakijken...ik heb niet voor niets 'just the thought' als nickname gekozen. De gedachte vind ik spannend maar in het echt doe ik niets.
Er staat ergens een zinnetje in de bijbel wat zegt; "ieder die begerig naar een vrouw kijkt, heeft in zijn hart al echtbreuk met haar gepleegd. Maar als je rechteroog je doet struikelen, ruk het dan uit en gooi het weg."
Een beetje vreemde uitspraak misschien maar destijds wist men al dat alle dingen onschuldig beginnen en gemakkelijk kunnen escaleren tot zaken die het daglicht niet kunnen verdragen.
Kortom... ik vind het eigenlijk wel een beetje ziek als je, als volwassen vent, geil wordt van verhalen van jonge meisjes van 15 die door een oudere vent in de liefde worden ingewijd ook al kies je een nickname van "ik denk maar wat"... want je denkt namelijk niet zomaar wat.. je denkt waarschijnlijk ook niet hoe het zou zijn om ingewijd te worden door een bejaarde man in een homobar.
De andere kant van het verhaal is dat je waarschijnlijk niet de enige bent, dus als dit onbespreekbaar zou zijn dan wordt het een onderwerp wat ondergronds gaat...en dat is ook niet goed.
Ik zeg het gewoon simpel: Gun de jeugd hun jeugd en hun weg om op een gezonde manier volwassen te worden en zit daar als volwassene niet in te rommelen.

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » wo 09 september 2015, 22:02

want je denkt namelijk niet zomaar wat.. je denkt waarschijnlijk ook niet hoe het zou zijn om ingewijd te worden door een bejaarde man in een homobar.
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen
Ik ben een paar keer vreselijk in de lach geschoten van deze uitspraak.En bedacht daarna dat het totaalplaatje eigenlijk jammer is. Als macht geen factor zou zijn (over jonge meisjes kun je fantaseren dat je de baas bent, ookal heb je geen ervaring) en sexuele identiteit ook niet dan zou de bejaarde man in ene homobar waarschijnlijk een prima plaats zijn om veel, heel veel ervaring op de doen. Het is dat ik een vrouw ben....... *is van nature nu eenmaal een thrill seeker*

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor deco » wo 09 september 2015, 22:52

stel me nog altijd de vraag:

wat brengt het je op om dit hier te plaatsen als je zelf weet dat het denken er aan al "pervers" is?
ok de discussie heb je ...allez ja meer negatieve antwoorden dan en bijna veroordelingen.
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » do 10 september 2015, 8:47

@Deco - ik denk dat het op een forum plaatsen waardevol is. 'Just-the-thought' kan opschrijven wat hij denkt & kijken of hij begrip of juist vragen krijgt. En hij was duidelijk - hij hoopte op een vrouw die als jong meisje sex met een een oudere man had gehad. Hij kon dan haar ervaringen horen en wensen dat hij die man geweest was......

Jeanny
Berichten: 79
Lid geworden op: wo 09 september 2015, 11:37
Locatie: dorpje in ZH

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Jeanny » do 10 september 2015, 9:40

Hoi Just.
Ik heb je topic gelezen en heb respect voor je durf om dit onderwerp te bespreken. Je schrijft ook elders dus het gaat je niet alleen om dit onderwerp en je zal plannen hebben om lang en gezellig te forummen. Een gedurfd risico hoor, voor je reputatie.

Ik heb veel moeite met je woorden. Mijn vorige partner bleek namelijk een echte p*do. Hoewel niet actief zei hij. Toen hij voor het eerst sprak over zijn voorkeur klonk hij exact zoals jij. Uiteindelijk heb ik de relatie verbroken. Zijn mening over wel of geen schade voor het 14jarige meisje strookte niet met de mijne. Ook vond ik zijn interesse in mijn meiden , gezien eigen verleden, niet leuk.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor Nelly » do 10 september 2015, 12:54

Het interessante aan 'Just' vind ik dat hij zich aan de ene kant bewust is van een gebrek aan ervaring/ kennis en aan de andere kant een jong meisje ziet als een fijne manier om zijn probleem op te lossen.
Ook dat het hele 'volwassen' deel wat hij tot zijn beschikking heeft om over dit soort fantasie na te denken met argumenten komt om te verklaren waarom zijn gevoel klopt.

Voor de duidelijkheid: Toen ik zelf jong was, was de eerste man die ik leuk vond een van de hotste mannen in de school. Jong, sportief, intelligent, met humor en ja - ook met een ervaren vriendin. Ik vermoed dat dit voor de meeste jonge vrouwen geldt gezien de populariteit van sporters en rock stars. Ik droomde nooit van achtergebleven, oudere types die de ambitie hadden om me iets te leren.

just_the_thought
Berichten: 76
Lid geworden op: zo 30 augustus 2015, 17:38

Re: vrouwen en vroege positieve ervaringen met een man

Berichtdoor just_the_thought » do 10 september 2015, 16:16

Het interessante aan 'Just' vind ik dat hij zich aan de ene kant bewust is van een gebrek aan ervaring/ kennis en aan de andere kant een jong meisje ziet als een fijne manier om zijn probleem op te lossen.
Beste Nelly, wil je nu even ophouden? :x Ik doe geen barst met jonge meisjes zoals ik al aangaf - hoewel sommigen me nog steeds de les menen te moeten lezen dat ik van ze af moet blijven.
Ik doe niets omdat ik toch wel weet dat zo'n meisje er niets aan heeft, en gelukkig heb ik toch al niet de uitstraling van knappe jonge gespierde sportieve man dus komen er ook nooit briefjes in mijn jaszak. Ik heb te weinig levenslust en dus ook geen drive om een vrouw te versieren laat staan in bed te lokken, dus praktisch de enige manier die overblijft is om achter glas naar iets prils te kijken wat ik toch nooit zal mogen. Fijn dat jullie tot de grote groep behoren die een normaal sexleven en normale lusten en plezier ervaren. Ondertussen ben ik de 40 ook al voorbij dus de enige rol die mij straks nog rest is die van sexloze respectabele (?) oude man. Seksueel heb ik mezelf al afgeschreven.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Morna en 77 gasten