enkelkettinkje

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

imke31
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 april 2015, 18:20

enkelkettinkje

Berichtdoor imke31 » di 28 april 2015, 18:27

Bij de eerste warme lentedag zat ik met mijn man in de stad aan de bar met een leuk kleedje, hakjes en een enkelkettinkje aan.
Laat op de avond werden we benaderd door een man met een verhaal dat in sommige milieus het dragen van een enkelkettinkje zou slaan opdat ik een "te benaderen" vrouw zou zijn.
Nu vonden we dat te weten best spannend en werd het een erg leuk gesprek en ik en mijn man hadden een best spannende avond, lol
nu mijn vraag is dat echt zo dat het dragen van een enkelkettinkje staat voor vrouwen die wel zin hebben in een avontuurtje met andere mannen, of was het gewoon een slimme zet om contact met ons te krijgen, ik ga het in ieder geval nog dragen want ik vind dit best wel opwindend zonder meer
imke

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor fuutje » di 28 april 2015, 20:54

Ik draag al 40 jaar (in de zomer) een enkelkettinkje en heb nog nooit gehoord en (daardoor) niet gemerkt dat ik een 'benaderbare' vrouw ben of zou zijn.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor Lolly1968 » wo 29 april 2015, 0:30

Ja...sterker nog...........in de oudheid en met name in de toen bekende wereld rond de middellandse zee en Arabië, werden enkelbandjes gedragen door de prostituees! Het waren kettinkjes met belletjes eraan zodat een klant de vrouw in kwestie kon volgen in het donker. De vrouwen wachten de mannen vaak op bij drukke punten en er werden tekens gegeven waarop de man de vrouw in kwestie volgde.

In die tijd was er vanzelfsprekend nog geen straatverlichting,wij kunnen het ons niet meer voorstellen,maar het was aardedonker ook in de wat grotere steden. Op wat open vuur,olie,etc na,maar dat was kostbaar. Enkelbandjes kwamen wel voor bij vrouwen,maar niet met belletjes,die stonden echt voor het hoer zijn. Overdag kon de klant het zien en 's nachts dus horen.

Prostituees kwamen erg veel voor,meer dan nu,had met de levensstandaard te maken. En in de loop van de tijd kreeg een enkelbandje een slechtte naam. Dus de man die jullie aansprak heeft gelijk,nog steeds in zuidelijke landen staat het dragen van een enkelbandje gelijk aan een vrouw met een open mind wat betreft seks. Ook word het in veel orthodoxe kringen absoluut verboden en geassocieerd met een gevallen vrouw.

In andere kringen word het weer als zeer sexy en onafhankelijk beschouwt,dus ....nee...het dragen van een enkelbandje is zeker niet onschuldig,want miljoenen mensen zijn hiervan op de hoogte en maken direct de associatie met.....
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor fuutje » wo 29 april 2015, 10:07

Lolly,

Mag ik het hartgrondig met je oneens zijn?
Nogmaals ik draag sinds mijn 23e (ik ben 60) in de zomer altijd een enkelbandje.
(een mooie zilveren die ik toen gekocht heb)
Alleen omdat IK het mooi vind, zonder bijbedoelingen.
En wat er voor betekenis aan gehecht werd in de oudheid zal mij w...t wezen.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor Vaudeville » vr 01 mei 2015, 10:09

Het is net als een gouden slavenarmband vergelijken met slavernij. Van oorsprong zal het misschien wel zo zijn geweest maar zeker in de westerse wereld is het m.i. niet meer van toepassing.
Herken het zelf ook niet. Ik vind het gewoon sexy staan, meer niet.

imke31
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 april 2015, 18:20

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor imke31 » vr 01 mei 2015, 10:24

och gisteren opnieuw uitgegaan en natuurlijk opnieuw mijn kettinkje aangedaan maar helaas, niets reactie he LOL :roll:
Maar niet erg hoor, na die vorige keer is er voor mij en mijn man al vuurwerk geweest in positieve zin. Het gaf ons beide eigenlijk wel een kick en we hebben er ook al veel over gepraat, is gewoon allemaal heel spannend en opwindend voor ons beide en mijn man moedigt me zelfs aan om wat meer te flirten met hem erbij, zalig :oops:
Ik ga het vanaf nu elke keer toch dragen, ah ja, het milieu waar die man over praatte zou het swingermilieu zijn
groetjes

h3js2791
Berichten: 12
Lid geworden op: do 30 april 2015, 13:41
Locatie: Assen

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor h3js2791 » vr 01 mei 2015, 15:53

Dat verhaal van het enkelkettinkje komt mij ook niet bekend voor. Ik vind het wel erg leuk/sexy staan bij een vrouw.
If I lay here.
If I just lay here.
Would you lie with me.
And just forget the world?

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor Lolly1968 » vr 01 mei 2015, 19:27

Nou,nou...ik leg slechts uit waar het vandaan komt en wat de betekenis was/is....-geef nergens mijn mening-....en nog steeds geldt dit in veel landen.....en overal zijn mensen anders. De wereld is groter dan Nederland....
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor Nelly » za 02 mei 2015, 1:36

Ik vind je toelichting prachtig Lolly - dank je wel!

imke31
Berichten: 3
Lid geworden op: di 28 april 2015, 18:20

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor imke31 » za 02 mei 2015, 9:35

Ja ik vind het ook leuk dat er ergens toch een geschiedkundige betekenis aan vast hangt en dat die zo mooi beschreven wordt door jouw.
Ik vond he enkelkettinkje al erg mooi om dragen en nu zijn er de factoren opwindend en spannend voor mij bijgekomen.
Erg bedankt voor die mooie uitleg en vanaf nu bij mooi weer steeds mijn kettinkje aan :oops:

WillieWortel
Berichten: 4
Lid geworden op: di 10 februari 2015, 12:46
Locatie: West-Vlaanderen

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor WillieWortel » ma 04 mei 2015, 16:31

Ja ik heb diit ook al gehoord. Ik denk dat het vooral in de swingwereld is en dan vooral vaak bij vrouwen die actiever zijn dan de man.

Het is niet iets dat iedereen doet ofzo, maar ik heb het toch ook al paar keer gehoord.
Ik dacht zelf dat het dragen van links of rechts er ook iets mee te maken had.

erix69
Berichten: 18
Lid geworden op: za 18 december 2010, 23:25

Re: enkelkettinkje

Berichtdoor erix69 » do 07 mei 2015, 1:06

Lolly heeft gelijk hoor...

Tegenwoordig is de associatie meer met cuckolding en wifesharing, dan gaat het er ook nog om of je het kettinkje links of rechts draagt...
Bij cuckolding betekent rechts dragen dat de vrouw beschikbaar is voor andere mannen en dat haar man daarvan op de hoogte is en er mee akkoord gaat. Soms draagt ze het sleuteltje van de kuisheidsgordel van haar man aan het kettinkje.
Bij wifesharing draagt de vrouw soms de letters H en W aan het kettinkje, wat zoveel als Hotwife betekent.

Links dragen zou betekenen dat de vrouw nog niet getrouwd is!

Vooralsnog is het fenomeen bekender in de engelssprekende landen heb ik de indruk..
het spannende van een fantasie is, dat ie werkelijkheid kan worden...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten