Vaginatopic

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Vaginatopic

Berichtdoor 230volt » vr 06 maart 2015, 20:50

In navolging van het borstentopic, zocht ik naar een topic over de vagina, maar ik vond deze niet.
Daarom deze start. Je kunt het ook 'vulvatopic' noemen, want de vagina is maar een gedeelte van het vrouwelijke geslachtsorgaan.

Ode aan de vulva:

Elke vrouw behoort te weten
Dat zij een roos bezit
Die van onder is gespleten
Van binnen rood, van buiten wit

Iedere maand dan gaat zij open
bloeit vol pracht en rozerood
laat haar sappen naar de aarde lopen
reinigt geest en moederschoot

Een bloeiende roos heeft grote kracht
bescherm haar daarom goed
Zij geeft een vrouw haar macht
Eer uw roos, eer uw bloed

Hoe wilder de roos, hoe scherper de doornen
Wees voorzichtig, heren, pluk haar niet
Zeker, zij biedt u vreugde, vol bekoren
Doch, niet veroverd maar u geschonken prikt zij niet

Komt de tuinman de roos besproeien
Dan bloeit zij negen maanden niet
Er is een kindje aan het groeien
dat door de roos nieuw leven ziet

© Nicole E. Zonderhuis.


15 dingen die je moet weten over de vagina

1.
SEKS IS GEZOND!
De vagina moet net zoals de andere spieren van het lichaam regelmatig getraind worden, anders wordt ze steeds zwakker en fragieler. Wanneer je gedurende lange tijd geen seks hebt, worden de interne weefsels steeds dunner, totdat ze beginnen af te breken. Een actief seksleven zorgt er dus voor dat je geslachtsdelen in vorm blijven, zelfs na de menopauze!

2.
ELKE VAGINA IS UNIEK
Het allerbelangrijkste dat je over vagina's moet weten is dat ze allemaal verschillend zijn: er zijn evenveel verschillende vagina's als er vrouwen zijn. Het maakt niet uit hoe je vagina eruit ziet, zolang je ze maar accepteert zoals ze is en je de werking ervan snapt.

3.
DE VAGINA TRAINEN
Zoals we net al zeiden helpt een actief seksleven om je vagina gezond te houden. Maar je kan je vagina ook op andere manieren trainen. De spier van de vagina is erg rekbaar, wat handig is bij de bevalling, maar nadien vaak voor problemen zorgt. Je kan je vagina strakker maken met behulp van de zogenaamde 'Kegeloefeningen', die je op ieder moment van de dag kan uitvoeren. We raden je aan om enkele keren per dag drie reeksen van 10 te doen. Geen idee hoe je deze oefening uitvoert? Probeer dan eens tijdens het plassen plots te stoppen en je plas in te houden. Dan weet je het meteen!

4.
VAGINALE ORGASMES ZIJN MOGELIJK
Veel vrouwen denken dat ze enkel clitoraal kunnen klaarkomen. Maar wist je dat het stimuleren van de clitoris net een vaginaal orgasme kan opwekken doordat de vaginaspieren zich samentrekken? Interessant om te weten, toch?

5.
AFSCHEIDING IS DOODNORMAAL ÉN NOODZAKELIJK
In de vagina bevinden zich honderden kleine kliertjes die net onder de schaamlippen en clitoris vocht afscheiden. Op die manier wordt de vagina beschermd tegen wrijving en extreme hitte, dus maak je hierover geen zorgen. Als je echter abnormaal veel afscheiding hebt of rare geuren opvangt, raden we je aan om een dokter te raadplegen.

6.
DE KLEUR KAN VERANDEREN
Net zoals de rest van ons lichaam veroudert, doet de vagina dat ook. Zo kunnen er ouderdomsvlekken op verschijnen of wordt de kleur van de vulva een beetje donkerder. Maar maak je geen zorgen, deze veranderingen zijn vaak nauwelijks merkbaar.

7.
NET ZOALS EEN HAAI
We hebben het hier niet over het uiterlijk, maar wel over de afscheiding. Het vocht in je vagina en haaienleverolie bevatten beiden squaleen, een organische samenstelling die je vaak terugvindt in verzorgingsproducten zoals dagcrème.

8.
GESTOLD BLOED
Menstruatiebloed kan er soms een beetje vreemd uitzien, omdat het niet zoals gewoon bloed uit je lichaam druppelt. Dat komt omdat het bloed helemaal vanuit de baarmoeder moet komen en begint te stollen wanneer het zich langer in de baarmoeder bevindt. Je hoeft je dus geen zorgen te maken over bloedklonters, behalve als de klonters abnormaal groot of grof zijn en de bloedingen extreem lang duren. Raadpleeg in dat geval je huisdokter of gynaecoloog.

9.
DUIZEND MANIEREN OM DE CLITORIS TE PLEZIEREN
De clitoris - een bron van plezier voor de meeste vrouwen - bevat meer dan 8000 zenuwverbindingen. Om even te vergelijken met de heren: de eikel van de penis bevat er 'slechts' 3500, maar de gehele penis bevat 24.000 zenuwverbindingen in totaal.

10.
MET ZEEP OF NIET?
Ondanks wat vele mensen denken, zijn vaginale douches niet noodzakelijk. Iedere vagina heeft haar eigen geur en het is niet nodig die te camoufleren met deze ouderwetse methode. Als je vagina een abnormale geur heeft, kan dat wijzen op een infectie en is het aangeraden een dokter te raadplegen. Was je vagina wel elke dag met water of gebruik een pH-neutrale zeep om je vaginale flora op peil te houden.

11.
GLIJMIDDEL
Maak je geen zorgen als je glijmiddel nodig hebt tijdens het vrijen. Dit overkomt talloze vrouwen, ongeacht hun leeftijd. Wanneer de vagina niet nat genoeg is, kan dat voor ernstig ongemak zorgen. Gelukkig bestaan er verschillende soorten glijmiddel (synthetisch, natuurlijk,...) om het vrijen weer aangenamer te maken. Niets om je over te schamen!

12.
EEN VROUWELIJKE EJACULATIE, BESTAAT DAT?
Jazeker. Maar nogmaals, er is niets met jou als je dat nog niet is overkomen. De vrouwelijke ejaculatie is een onderwerp dat nog steeds vele vragen en twijfels oproept. De ejaculatie wordt op twee manieren uitgelegd: of het is een kleine hoeveelheid witte, melkachtige afscheiding uit de para-urethrale klieren na een orgasme, of het is krachtiger en wordt veroorzaakt door de samentrekking van de blaas, waarna urine afgescheiden wordt.

13.
GROTE KLEINE SCHAAMLIPPEN
Vanaf de puberteit maken vele jonge meisjes zich zorgen over hun groter wordende kleine schaamlippen. Om je even een idee te geven: 80% van de vrouwen heeft kleine (of binnenste) schaamlippen die groter zijn dan de grote (of buitenste) schaamlippen. Nogmaals: dit is perfect normaal en helemaal niets om je over te schamen.

14.
ZEG ME WAT JE EET EN...
Je vagina zal er zeker de gevolgen van dragen. Zoals we eerder al zeiden is het normaal dat je vagina haar eigen geur heeft. Sommige geuren kunnen op een infectie wijzen, maar andere geuren zijn simpelweg het gevolg van het voedsel dat je opneemt. Zo maakt ananas de geur zoeter, terwijl groenten zoals kool en asperges voor een minder aangename geur kunnen zorgen. Houd dat in je achterhoofd als je een intiem moment gepland hebt...

15.
EEN GEZOND SEKSLEVEN MAAKT JE GELUKKIG
Een actief seksleven maakt je niet enkel gelukkig, maar ook gezonder! Studies tonen aan dat een actief seksleven de kans op hartziekten vermindert, je immuunsysteem sterker maakt, de kans op borstkanker verkleint, je beter doet slapen, je zelfvertrouwen opkrikt en je er jonger doet uitzien! Als dat geen reden is om vanavond de koffer in te duiken...

Gelezen op en overgenomen van:
http://www.msn.com/nl-nl/gezondheid/med ... ss-AA875uV" onclick="window.open(this.href);return false;

Misschien denk je na dit gelezen te hebben 'zo dat weet ik dan ook weer', misschien wil je op een of meerdere van bovengenoemde punten reageren, naar jouw eigen situatie of anders.
Hoe dan ook, ik heb het met plezier hier opgeschreven.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Bertha Butt
Berichten: 43
Lid geworden op: di 17 februari 2015, 14:27
Locatie: Dordrecht

Re: Vaginatopic

Berichtdoor Bertha Butt » vr 13 maart 2015, 12:12

Even een opmerking over de start en stopmethode bij plassen om je vaginaspieren te trainen: niet doen! Je leert jezelf zo aan niet helemaal leeg te plassen. Dat is vervelend, omdat je dan sneller weer een volle blaas hebt en dus ook sneller weer aandrang. Dat bodempje urine kan ook sneller een broedplaats voor bacteriën worden en zo tot een blaasontsteking leiden.

Zo leerde ik van mijn uroloog, die ik bezocht voor een ander blaasprobleem.

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1801
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Vaginatopic

Berichtdoor Inya » vr 13 maart 2015, 18:45

Bertha, ik denk dat het bedoeld was om alleen tijdens het plassen het eenmaal te proberen zodat je voelt welke spieren je gebruikt. Dit kun je dan later gebruiken tijdens de kegeloefeningen, en weet je dan hoe je die oefening moet doen :D

Ik heb dat wat je uroloog vertelde inderdaad ook van mijn huisarts gehoord, maar hij zei bovenstaande er wel bij toen ik daar naar vroeg :D
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Bertha Butt
Berichten: 43
Lid geworden op: di 17 februari 2015, 14:27
Locatie: Dordrecht

Re: Vaginatopic

Berichtdoor Bertha Butt » za 14 maart 2015, 10:54

@ Inya: Dat is zeker een waardevolle toevoeging! Er zullen zat vrouwen zijn, die dat niet weten/horen/bedenken en gewoon iedere keer 'streepjes-plassen', met alle nare gevolgen van dien.

Overigens heb ik de anale versie hiervan ook weleens gehoord: probeer bij het ontlasten je anus zo aan te spannen dat je je ontlasting in stukjes knipt. Als je datzelfde spiergevoel ook bij de sex gebruikt, zou dat prettig aanvoelen.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten