(on?) gewenste intimiteiten

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » do 26 februari 2015, 20:51

"maar als het over mooie vrouwen gaat begint hij gelijk in termen van benen, decollete etc. te praten. Eigenlijk heel onvolwassen & als vrouw tamelijk vervelend." ................zo'n vriend heb/had ik dus. Maar hij is wel psycho-analyticus, en heel geliefd, bij man en vrouw. Waarmee ik het vooroordeel hierboven("als vrouw tamelijk...") dus bestrijdt. Kennelijk zijn er vrouwen die....., en vrouwen die... Ik zou het toejuichen als we ons hier meer bij onszelf houden. ......Wel, uit voorzorg dat een dame het misschien niet prettig vindt, schaam ik me dus bij voorbaat als mn blik getrokken wordt.die vriend kent die schaamte niet, en wordt daarmee voor mij minder interessant. "Schaamte is een mooie emotie", zei Mathilde Santing. ik vond dat een eye-opener.Of generaliseren onmogelijk is, tja wat moet ik dan met al die vrouwen die voor vrouwen (denken te) spreken? Me niks van aantrekken? Dan blijven er maar weinig over.en daar doe ik het dan maar mee.Voorzichtig, dat wel. en dan constateer ik, dat er vele vrouwen zijn, die niet op voorzichtige mannen vallen. Want dan moeten ze zelf in aktie, en een dominante man maakt dat overbodig. Of niet? Trouwens, ik danste vrijdag (met nog 20 mannen) met wel 80 vrouwen. Dus keken ze wel hoor, en toen durfde ik ook te kijken. Maar bij een meid van 26? voelde ik weer schaamte, snap je?(ik ben 65).

Gebruikersavatar
LoveArtist
Berichten: 17
Lid geworden op: do 26 februari 2015, 21:01

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor LoveArtist » vr 27 februari 2015, 0:28

Ik druk me wat onhandig uit, misschien dat dit me helpt de juiste woorden te vinden. Het gaat om de situatie dat je iemand nog niet kent, maar wel mooi vindt. Ik voel me dan belemmerd door die bewondering, bang dat de ander zich 'geobjectiveerd'zal voelen. Ik 'verplaats'me dus bij voorbaat in (wat ik denk dat die ander zou kunnen)voelen.Dan zegt een stemmetje in me: jaja, zou je haar wel zo interessant vinden als ze lelijk was? In die beladenheid, in die verwarring, probeer ik dan (woorden voor) een toenadering te zoeken. Meestal geef ik het dan maar op. ik kijk, en hoop dat zij het initiatief neemt. en denk daarna; een vrouw wil nu eenmaal dat de man het initiatief neemt.Intussen sta ik weer met mn mond vol tanden. Kijk, ik ben een man, en natuurlijk kleurt haar uiterlijk/dat ze lekker kan dansen/mijn blik en intentie. daar betrap ik me op, en dat voelt als schaamte.
Ja ik weet wat je bedoelt, je bewonderd een vrouw en uiterlijk speelt ook mee, als man kijk je ook naar haar lichaam want wij mannen zijn nu eenmaal visueel ingesteld, je mag rustig kijken naar haar lichaam en daar is niets mis mee, alleen HOE kijk je naar een vrouw.

Als een vrouw merkt dat jij haar met jou ogen uitkleed en haar dus alleen als lustobject bekijkt dan zal ze je resoluut afwijzen, maar zie je de vrouw als persoonlijkheid en laat je blijken dat ze als volledige persoonlijkheid interessant is dan voelt ze zich gewaardeerd als vrouw.

En waarvoor zou je je schamen als je naar een vrouw kijkt? als je intenties zuiver zijn dan is er niets mis, stop met vrouwen te observeren en jezelf in hen te verplaatsen want dan geef je jezelf een verkeerd beeld van die vrouw, in je geest maak je dan een andere (gedroomde) persoonlijkheid dan ze werkelijk is, ja en dat valt dan altijd tegen (ik spreek uit ervaring) want het is niet eerlijk richting de vrouw en je doet haar en jezelf tekort, als ik het zo lees ben je bang voor afwijzingen.

Niet piekeren, gewoon rustig op haar afstappen en beginnen met een praatje over simpele dingen en niet langs de zijlijn blijven dromen.
Liefde is... als je het niet hebt, een gemis.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Nelly » vr 27 februari 2015, 2:00

Ik blijf dat fascinerend vinden - wat moet een oudere man met een hele jonge vrouw. Erop kruipen - ook als zij niets dan afschuw voelt?? Terecht voelt dat ongemakkelijk - ik zou me ook ongemakkelijk voelen als ik achter hele jonge jongens aanging enkel voor de sex.

En dat is me dan gelijk niet duidelijk aan je intro Gekko - als je geen sex wilt met deze vrouwen, wat wil je dan wel?? Vrienden worden en gezellig facebooken, mee pizza gaan eten met goedkope wijn?? Wat zoek je precies als het niet toch een verkapte erotische behoefte is??

Mijn gevoel is dat al dat gebabbel dat 'mannen toch zo visueel ingesteld zijn' in feite betekent dat een aantal op het gebied van voelen en praten niet heel ver komt. En dan is kijken geil omdat het heel veel ruimte laat voor fantasie. Maar hoe vluchtig is dat & wie zit er te wachten om allerlei geprojecteerde verlangens in ontvangst te nemen??

En ja - er zijn prachtige uitzonderingen waarvoor het bovenstaande niet geldt - zoals
http://www.dailymail.co.uk/tvshowbiz/ar ... sband.html" onclick="window.open(this.href);return false;

En ja, je hebt ook koppels die vanalles in elkaar projecteren en jarenlang gelukkig naast elkaar voortbestaan.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Lolly1968 » vr 27 februari 2015, 10:08

graag gedaan Gekko

moeilijk hè, die vrouwen,zijn maar rare wezens...... :wink:
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » zo 01 maart 2015, 15:52

'Niet piekeren, gewoon rustig op haar afstappen en beginnen met een praatje over simpele dingen en niet langs de zijlijn blijven dromen.' nou, ik zie het al gebeuren, een wildvreemde man die zomaar op een vrouw af stapt irgendwo op straat of strand, ik zie haar blik al: wat een idioot, wie doet zoiets? en simpele dingen, zoals??/het weer? zelfs al man zou ik denken, wat bezielt je, wat wil je van me, heb ik wat van je aan of zo?

"Als een vrouw merkt dat jij haar met jou ogen uitkleed"ja ammehoela zeg, dat weet ik ook wel, ik dacht toch duidelijk gemaakt te hebben dat dat absoluut niet aan de orde is...

Maar je hebt wel gelijk, dat een mond vol tanden resulteert in een blik, en die krijgen vrouwen soms teveel.Een praatje ja, dat zou ik leuk vinden, maar de kans dat dat wederzijds is lijkt me klein, behalve bij mannen met een vlotte babbel, zoals die beschreven vriend.

'enkel voor de sex." Waar haal je dat in godsnaam uit? Is hier iedereen geobsedeerd door sex? Of omdat ik oud ben en zij jong (het bekende cliché?).
Ja het is dat cliché, dat me weerhoud, terwijl ze misschien best een praatje wil, ze kijkt immers.Afijn,de volgende keer toch maar de stoute schoenen aan, of denken: waarom intrigeert ze me? Omdat ze jong is?Ik een man ben? en zo ben ik weer bij af.

Louve
moderator
Berichten: 121
Lid geworden op: zo 23 november 2003, 15:38

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Louve » zo 01 maart 2015, 17:05

Gekko, nu heb ik weer vier opeenvolgende berichten van je samengevoegd en er één van gemaakt. Graag je pb lezen die ik gister stuurde en hier gehoor aan geven.
Groet Louve,
moderator Shespotforum.

Gebruikersavatar
LoveArtist
Berichten: 17
Lid geworden op: do 26 februari 2015, 21:01

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor LoveArtist » zo 01 maart 2015, 20:05

'Niet piekeren, gewoon rustig op haar afstappen en beginnen met een praatje over simpele dingen en niet langs de zijlijn blijven dromen.' nou, ik zie het al gebeuren, een wildvreemde man die zomaar op een vrouw af stapt irgendwo op straat of strand, ik zie haar blik al: wat een idioot, wie doet zoiets? en simpele dingen, zoals??/het weer? zelfs al man zou ik denken, wat bezielt je, wat wil je van me, heb ik wat van je aan of zo?
Ja en? waarom zou je geen praatje kunnen maken met een wildvreemde vrouw? er kunnen zich momenten zat voordoen om een praatje te beginnen, in de supermarkt, op een terras, in de kroeg, in de trein, in de bus.

En dat doet wereldwijd de meerderheid van alle mannen, die gaan op zoek om een vrouw voor zich te winnen en het hof te maken, zo gaat het al sinds de mensenheugenis en dan denk jij "wat een idioot, wie doet zoiets?" alsof ik met iets totaal bespottelijk kom, iets ongepast, wie doet zoiets? nou al die mannen dus, of dacht je dat bij al die mannen die een vrouw hebben ooit de voordeurbel ging en daar ineens zijn vrouw op de stoep stond en zich aanbood om zijn vrouw te zijn, nee die man ging op zoek naar een vrouw die hij hebben wilde, hij deed moeite en hield vol ondanks vele afwijzingen tot hij de juiste vrouw vond.

Ik heb het idee dat je totaal geen moeite wilt doen om een vrouw voor je te winnen en dat een sekswerker wel zo makkelijk is gezien je andere topics, je legt wat geld neer en hupsakee rampetampen maar. lekker makkelijk zo, maar dan wel vraagtekens zetten bij de spelregels van het versieren? bijzonder vreemd.
Liefde is... als je het niet hebt, een gemis.

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor de_onbekende » ma 02 maart 2015, 17:22

Off topic: Nelly, ik zou ook met Stephen Fry trouwen als ik de kans had :-D

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor Benno » ma 02 maart 2015, 19:31

Ik werk bij een bedrijf met voornamelijk mannen en word elke dag geobjectiveerd. Maar van seksuele intimidatie is absoluut geen sprake, en erg vind ik het ook helemaal niet. Om met gelijke kaart te spelen gebruik ik het zelfs af en toe
Dat laatste is inderdaad de oplossing die voor de hand ligt. Als een man een vrouw kan objectiveren met alles wat daarbij hoort, dan kan een vrouw dat omgekeerd toch ook?
Zou m.i. een hoop narigheid besparen en gendergelijkheid nog bevorderen ook.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » di 03 maart 2015, 10:56

[quote)"op zoek naar een vrouw die hij hebben wilde" Ben ik toch benieuwd waar jij dan op af gaat op straat of in de super. Ik denk op het uiterlijk. Wel, hoe groot is de kans dat zo'n initiatief een relatie oplevert? Ik denk minder dan 1 %, dus denk ik dat de meeste mannen dat toch tegenwoordig anders aanpakken,een datingsite b.v., (gericht zoeken). ?Maar ik zou toch graag de mening van vrouwen eens horen, om op straat zomaar aangesproken te worden vanwege je uiterlijk, of dat niet tot de tegenwoordig zo beleefde en verfoeide ongewenste intimiteiten hoort.Ik was laatst met een vriendin uit, en halverwege de avond komt zij met: ach ja, de mannen hier, net kwam er zo eentje met die clichévraag: "wat doet een (mooie)vrouw als jij hier in deze tent". Dan weet ik in elk geval hoe zij dat ervaart. Maar zij is misschien geen doorsnee, voor zover die bestaan.Dus, heel benieuwd.En, hoeveel relaties jullie hebben opgedaan op straat of in de super. Ik denk toch meer aan hobbygroepjes, studiegroepen, dan heb je al wat gemeen.Dan praat je daar over, i.p.v. zomaar een ongeleid projectiel op iemand afvuren

Gebruikersavatar
LoveArtist
Berichten: 17
Lid geworden op: do 26 februari 2015, 21:01

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor LoveArtist » di 03 maart 2015, 12:45

[quote)"op zoek naar een vrouw die hij hebben wilde" Ben ik toch benieuwd waar jij dan op af gaat op straat of in de super. Ik denk op het uiterlijk. Wel, hoe groot is de kans dat zo'n initiatief een relatie oplevert? Ik denk minder dan 1 %, dus denk ik dat de meeste mannen dat toch tegenwoordig anders aanpakken,een datingsite b.v., (gericht zoeken). ?Maar ik zou toch graag de mening van vrouwen eens horen, om op straat zomaar aangesproken te worden vanwege je uiterlijk, of dat niet tot de tegenwoordig zo beleefde en verfoeide ongewenste intimiteiten hoort.Ik was laatst met een vriendin uit, en halverwege de avond komt zij met: ach ja, de mannen hier, net kwam er zo eentje met die clichévraag: "wat doet een (mooie)vrouw als jij hier in deze tent". Dan weet ik in elk geval hoe zij dat ervaart. Maar zij is misschien geen doorsnee, voor zover die bestaan.Dus, heel benieuwd.En, hoeveel relaties jullie hebben opgedaan op straat of in de super. Ik denk toch meer aan hobbygroepjes, studiegroepen, dan heb je al wat gemeen.Dan praat je daar over, i.p.v. zomaar een ongeleid projectiel op iemand afvuren
Dus als jij een leuke vrouw ziet waarbij je denkt "WOW die is te gek" dan ga je vervolgens NIETS doen en ga je je afvragen hoe ze is, ga je over haar fantaseren en dromen en neem je genoegen met een SURROGAAT bedenksel in je hoofd in plaats van proberen deze vrouw te versieren zodat je haar zelf, de vrouw, dat goddelijke wezen die jij helemaal WOW vindt in je leven krijgt?

Bovendien is zoeken op NL datingsites niet zaligmakend, ik heb daar ruime ervaring mee, ik zocht liever de vrouwen op in het echte leven, mijn eerste vrouw heb ik trouwens op straat ontmoet toen ze langsliep terwijl ik aan het verhuizen was, ik was bezweet en ongeschoren maar dat maakte me niets uit, een vlotte babbel was genoeg waarna we 11 jaar bij elkaar zijn geweest, mijn huidige vrouw heb ik via een mixed couple datingsite ontmoet.
Maar ik zou toch graag de mening van vrouwen eens horen, om op straat zomaar aangesproken te worden vanwege je uiterlijk, of dat niet tot de tegenwoordig zo beleefde en verfoeide ongewenste intimiteiten hoort.
Versieren is geen ongewenste intimiteit, zeker als je het respectvol doet, het wordt wel een ongewenste intimiteit als je doorgaat terwijl de vrouw duidelijk haar nee heeft laten horen, dit heet stalking.
Ik was laatst met een vriendin uit, en halverwege de avond komt zij met: ach ja, de mannen hier, net kwam er zo eentje met die clichévraag: "wat doet een (mooie)vrouw als jij hier in deze tent". Dan weet ik in elk geval hoe zij dat ervaart.
En dan ben je met een vriendin uit (zeker een platonische verhouding?) dan wordt zij aangesproken door een man met een cliché vraag, ja een cliché vraag is niet slim maar die man probeert tenminste iets en daar heb ik waardering voor.

Uit jou hele verhaal kan ik niets anders concluderen dan dat je bang bent een blauwtje te lopen.

Jee ik dacht alles al gelezen te hebben maar dit!!!!...........

EDIT Louve vanwege spelen op de man, hiervoor krijg je een waarschuwing.
Liefde is... als je het niet hebt, een gemis.

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor erofun69 » di 03 maart 2015, 16:05

@LA : doe jij eens wat rustig aan zeg! En neem de forumregels in acht, o.a.:

Discussiëren is prima, maar ga niemand je eigen mening opdringen. Houd rekening met andere ideeën en probeer niemand te kwetsen. Wederzijds respect is hier het sleutelwoord.
Speel nooit op de persoon. Dat lokt alleen maar ruzie uit. Schelden of elkaar zwart maken wordt niet getolereerd.
Niets is blijvend, alleen de verandering

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor 230volt » di 03 maart 2015, 16:16

LoveArtist, ik vraag me af waarom jij je op dit forum hebt gemeld?
Mijn eerste argwaan naar jou toe, is omgeslagen naar afschuw.
Jouw postings zijn de reden waarom ik in zeker twee topics niet meer lees.
Ik heb de moderators gevraagd eens kritisch naar jouw postings te kijken en een oordeel te hebben.
Ik besef me dat ik nu zelf ook op de man speel, maar meen daarmee oprecht te zijn.
Ik laat me graag corrigeren (door anderen dan jij) wanneer dat niet het geval is.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor gekko » di 03 maart 2015, 18:47

Ik had intussen nog es nagedacht,en beseft dat jij best sukses kan hebben met jouw benadering, bij een heel ander soort vrouwen dan waar ik op val. wij zijn gewoon heel andere personen. Verder heb ik genoeg aan je laatste regel, om de rest te kunnen negeren.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: (on?) gewenste intimiteiten

Berichtdoor zee » wo 04 maart 2015, 0:30

Maar ik zou toch graag de mening van vrouwen eens horen, om op straat zomaar aangesproken te worden vanwege je uiterlijk, of dat niet tot de tegenwoordig zo beleefde en verfoeide ongewenste intimiteiten hoort.
Ik ben geen vrouw, maar kan wel zeggen hoe het voelt om op straat zomaar aangesproken te worden. Toen ik in Italië woonde kwam het nog weleens voor dat iemand mij "ciao biondo!" (Hee blonde!) toeriep.
Ik vond het wel grappig, zo eendimensionaal - maar ook wel begrijpelijk, zoveel blond liep daar niet rond (naturel dan).
Maar als iemand structureel altijd en overal op dat ene fysieke aspect zou worden aangesproken, zal dat op den duur wel zeuren natuurlijk.

Het gaat er toch vooral om hoe de ontvanger dealt met de boodschap.
Ik heb weleens "dag mooie vrouw" gezegd, omdat de aangesprokene mij op dat moment bekoorde, en ik wel geloof in het uiten van wezenlijke gevoelens. Mits oprecht en welgemeend in de juiste context gebracht kan dat ook weinig kwaad denk ik.
De een zal zich door zo'n begroeting gevleid kunnen voelen, de ander geobjectiveerd, tja. als je teveel nadenkt bij zulke dingen verlies je de intuïtie denk ik, en komt er enkel beredeneerdheid uit - en dat zal respectvol zijn, maar ook een tikje saai wellicht.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten