Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Anwen » di 23 december 2014, 12:51

Nou eigenlijk geef je heel mooi antwoord toch?
Niet echt, want ik blijf moeite hebben met de definitie van grenzen. Net zoals jij heb ik achteraf wel eens gedacht: meh, was dat nu zo ontzettend leuk? Maar ging ik op dat moment een grens over? Ik geloof van niet.

Wat ik wel vaak genoeg hebt gehad, en misschien is dat ook wat jij ervaart, dat ik iets deed waarvan ik van tevoren dacht dat het een grens was en dat het dat niet bleek te zijn. Seksueel heb ik zelf niet zo heel veel grenzen geloof ik, maar hangt het ook af van de juiste persoon. Op bdsm gebied heb ik wel zeker harde grenzen, en ook zachte.

Het voorbeeld van genieten van pijn aan je tepels wat je aanhaalt. Op dat moment genoot je er van maar zoals ik al zei, het lijkt er meer op dat je achteraf moeite had met die gevoelens. En er misschien wel een grens van maakte om die gevoelens op afstand te houden?
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Vaudeville » di 23 december 2014, 14:28

Is een grens een absoluut iets?
Merk bij mezelf dat die grens vergrijst, verlegd wordt. Ga nu over een lijn heen waarvan ik nooit gedacht had dat ik eroverheen zou gaan..
*mompelt iets over leeftijd enzo*

Gebruikersavatar
Mrs_Hera
Berichten: 91
Lid geworden op: zo 19 oktober 2014, 22:19
Locatie: België

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Mrs_Hera » di 23 december 2014, 14:56

Over grenzen gaan... negatief of niet?
Ik heb het liever over grenzen verleggen. Als je nooit een grens verlegt kan je niet leren. Ik heb al heel wat bij geleerd op seksueel vlak dus ook al heel wat grenzen verlegd. Leren doe je met vallen en op staan. Dan eens een paar stappen vooruit, dan weer een aantal achteruit. Zo lang je grens per grens sloopt, hou je het uitdagend, maar toch nog enigzins onder controle. Het is pas wanneer je wil lopen alvorens te kunnen stappen dat je volgens mij echt over je grenzen kan gaan. En daar, heb ik geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Lolly1968 » di 23 december 2014, 15:20

Nou eigenlijk geef je heel mooi antwoord toch?
Niet echt, want ik blijf moeite hebben met de definitie van grenzen. Net zoals jij heb ik achteraf wel eens gedacht: meh, was dat nu zo ontzettend leuk? Maar ging ik op dat moment een grens over? Ik geloof van niet.

Wat ik wel vaak genoeg hebt gehad, en misschien is dat ook wat jij ervaart, dat ik iets deed waarvan ik van tevoren dacht dat het een grens was en dat het dat niet bleek te zijn. Seksueel heb ik zelf niet zo heel veel grenzen geloof ik, maar hangt het ook af van de juiste persoon. Op bdsm gebied heb ik wel zeker harde grenzen, en ook zachte.

Het voorbeeld van genieten van pijn aan je tepels wat je aanhaalt. Op dat moment genoot je er van maar zoals ik al zei, het lijkt er meer op dat je achteraf moeite had met die gevoelens. En er misschien wel een grens van maakte om die gevoelens op afstand te houden?


Hmmm,ja....daar heb je een mooi punt.....Wat is een grens....en ja vaak maak je die idd zelf,daar zet je mij aan het denken met dat genieten van pijn aan mijn tepels. Ja eigenlijk heb je gelijk,het was lekker,heel lekker zelfs...dus geen grens over gegaan maar achteraf zelf opgelegd! Mooi Anwen,ja je wilt misschien niet toegeven of beter gezegd je mag van jezelf niet genieten van die pijn aan je tepels. En waarom? Daar wil ik eerst eens over brainstormen met mijzelf.

Nu moet ik wel zeggen dat ik verder geen 'ervaring' of affiniteit hen met BDSM/SM zoals jij geloof ik wel,tenminste wat ik gelezen heb van je. Kom er wel op terug tzt.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor droomvlinder » di 23 december 2014, 22:32

@RS, van de persoon die ik als voorbeeld aanhaalde ben ik jammer genoeg alle gegevens kwijt .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor runningslim » wo 24 december 2014, 15:14

@RS, van de persoon die ik als voorbeeld aanhaalde ben ik jammer genoeg alle gegevens kwijt .
Dat is jammer.

Er is geen andere manier waarop je terug in contact kunt komen? Gemeenschappelijke aanknopingspunten (mensen, plekken, interesses, ...)?

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor droomvlinder » do 25 december 2014, 15:56

Nee, maar het is niet omdat ik het jammer vind dat ik het niet kan laten gaan.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor grizzly » vr 26 december 2014, 18:36

ik ga nooit over mijn grenzen... Doe ik iets wat ik nooit eerder heb gedaan dan is dat met mijn instemming. Dan ga ik niet over mijn grens, dan schuift mijn grens op. :D

Ik ga pas over mijn grens als ik iets doe dat ik niet wil en toch gebeurt.

groetjes van
Grizzly

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Carina » vr 26 december 2014, 23:16

Over grenzen gaan... negatief of niet?
Ik heb het liever over grenzen verleggen.
Ik vind dat twee heel verschillende dingen. Grenzen verleggen kan, over grenzen heen gaan niet. Als ik over grenzen heen ga, ben ik verkeerd bezig. Of dat nu m'n eigen grenzen zijn of die van een ander...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

xxBloem
Berichten: 3
Lid geworden op: do 08 januari 2015, 10:43

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor xxBloem » do 08 januari 2015, 10:49

Of ik wel eens over mijn grenzen heen ben gegaan? Ja zeker! Het blijft altijd spannend te experimenteren met nieuwe dingen in bed!

Het is me ook wel eens gebeurd dat ik terug keek en niet meer precies kon herleiden waarom ik het precies zo leuk en lekker vond. Maar druk maken erover dat doe ik niet, aangezien je op dat moment toch binnen een bepaalde situatie zit waarin het je toch super opwindend lijkt. En het dat ook is natuurlijk :$

Jay4
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 23 augustus 2013, 7:01
Locatie: Omgeving Arnhem

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Jay4 » do 08 januari 2015, 16:25

Zijn grenzen niet juist bedacht om ontdekt te worden? Spijt lees ik ook hier en daar maar je kan toch beter spijt hebben van iets wat je wel hebt gedaan? Ik ben wel eens over mijn grenzen gegaan maar dat is een bewuste keuze. Juist omdat het leuk en spannend is om te doen.

Ik sluit me wel aan bij een eerdere reactie, achteraf terug kijkend is het zonde geweest om zomaar iemand uit je leven te laten waar je een heel mooi moment mee hebt beleefd.
Wie steeds omkijkt naar het verleden staat met zijn rug naar de toekomst


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten