Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Lolly1968 » do 11 december 2014, 13:04

Hmmmm,op deze regenachtige donderdag wat doorlezend op She Spot moet ik ineens terug denken aan een gebeurtenissen in mijn leventje waar ik seksueel van mij zelf schrok. En de vraag kwam in mij op waarom schrikken we soms van ons zelf als we de seksuele grens overgaan,en het daarna eigenlijk niet meer willen/durven.

Om maar met me zelf te beginnen,ben toch wel een aantal keren in dergelijke situaties terecht gekomen waarvan ik niet alleen dacht,'oh dat had ik niet moeten doen',maar ook dat ik mij schaamde voor mijzelf en dacht,'dit ging echt over de grens'. Zoals die keer dat ik met twee collega's na een feestje in bed belande,heerlijk,maar vond het niet kunnen achteraf! Of mijn eerste sm achtige seks waar ik genoot van wat ze met mijn tepels deden,maar achteraf niet goed raad weten met het feit dat je die pijn/genot lekker vind.

De vraag is dus eigenlijk; 'Zijn jullie wel eens over je eigen seksuele grens heengegaan en voelde dat niet goed achteraf?'
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Lolly1968 » wo 17 december 2014, 15:21

Veel lezers,maar blijkbaar 'Eng' om te beantwoorden?
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Snoozie » wo 17 december 2014, 15:27

Oké dan, hier mijn respons.
Je topic is helemaal niet eng, maar ik heb dan ook nog nooit spijt gehad van wat ik op seksueel vlak beleefd heb en misschien geldt dat wel voor meerdere leden?

EstherC
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor EstherC » wo 17 december 2014, 15:50

Ik ga regelmatig over mijn eigen grenzen heen, alleen gelukkig zelden seksueel.

Ben in mijn vorige relatie wel seksueel over m'n grenzen heen gegaan. Dat was heel akelig. Ik heb mezelf voorgenomen dat niet meer te laten gebeuren.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor erofun69 » wo 17 december 2014, 16:03

Dat ik niet eerder reageerde, komt door de vraag "en voelde dat niet goed achteraf?".

In de loop van de jaren heb ik al m'n fantasieën beleefd. Grenzen opgezocht en eroverheen - met uitzondering van de usual not done's.
You name it, been there, done that.
Er is niets bij geweest, waarvan ik spijt had dat ik (of we) het gedaan had(den). Sommige ervaringen waren leuk genoeg om vaak te herhalen, andere minder vaak en sommige niet leuk genoeg om te herhalen. Maar in dat laatste geval voelde het desondanks wel goed, omdat de nieuwsgierigheid bevredigd was.
Niets is blijvend, alleen de verandering

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor runningslim » wo 17 december 2014, 17:02

Oké dan, hier mijn respons.
Je topic is helemaal niet eng, maar ik heb dan ook nog nooit spijt gehad van wat ik op seksueel vlak beleefd heb en misschien geldt dat wel voor meerdere leden?

Dit dus.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Mar » wo 17 december 2014, 18:14

Ja, maar het gevoel over goed/niet-goed hing nogal af van de situatie.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Lolly1968 » do 18 december 2014, 1:35

Ja,@Mar,dat is idd zo.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Anwen » ma 22 december 2014, 20:30

Ik vind je vraag lastig. Want wat zijn grenzen en wat is het verschil met achteraf ergens spijt van hebben? Ondanks het spelen met grenzen binnen bdsm heb ik niet het gevoel dat ik ooit over mijn grens ben gegaan op een verkeerde manier. Wel heb ik dingen gedaan of laten doen die ik vooraf niet zo bedacht had of zou willen. Dat zal dan wel the heat of the moment zijn. Maar goed, ik ben bij de juiste partner sowieso vrij grenzeloos, wat tegelijkertijd leuk en lastig is.

Wat ik lees in jouw stuk is vooral twijfel en/of oordeel achteraf. Voor mij is dat niet hetzelfde als over je grenzen gaan. Misschien zorgde dat oordeel/twijfel ervoor dat je het achteraf ging beschouwen als een grens die je over bent gegaan.
Een grens zie ik meer als voelen dat je iets niet wil. In mijn geval komen er dan nog zachte grenzen bij: het ergens niet willen maar doen voor de ander. Maar dat is een ander verhaal.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor Lolly1968 » di 23 december 2014, 1:40

Nou eigenlijk geef je heel mooi antwoord toch?
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

redwine
Berichten: 128
Lid geworden op: di 11 januari 2005, 12:20
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor redwine » di 23 december 2014, 2:43

Ik schaar me volledig achter Anwen's antwoord.

Wat is een grens en hoe kijk je ernaar? Ben je bang of zoek je met plezier / met een nieuwsgierige blik een grens op, ie vanuit een positieve instelling...

De Belgische acteur/schrijver Josse De Pauw heeft ooit een mooie observatie neergeschreven van zijn vier jarige dochter die aan het kleuren is. Hij beschreef het enthousiasme waarmee ze buiten de lijntjes kleurde en zijn verloren gegane inlevingsvermogen en onbezonnenheid.

uit "Werk" van Josse De Pauw:
Ze kleurt buiten de lijnen. Ik hoop dat ze later met dezelfde vrolijke baldadigheid het leven te lijf gaat. Als ze me vraagt haar te helpen, heb ik een probleem. Ik kan het niet meer. Het is duwen en trekken. Ik kan niet meer moeiteloos buiten de lijnen kleuren. Ik probeer het wel, want ik vind mijn eigen gepriegel er zo laffig uitzien naast die forse uithalen van haar, maar het resultaat is krampachtig, mist onbezonnenheid. Het, in een schijf berkenhout gekerfde, ,,Bezint Eer Gij Begint”, dat zovele Vlaamse schouwen siert, heeft waarschijnlijk al veel onheil voorkomen in de bouwsector, maar in de kunsten, meneer, is onbezonnenheid een deel van het talent. Ze spreekt mij bestraffend toe: ik moet wél in de goeie ,,richting” kleuren. Dat is het woordje van de week. De trap naar boven is bijvoorbeeld de ,,richting” om te gaan slapen. De keukendeur is de ,,richting” van de koelkast en dus de ,,richting” van de Ice Tea, haar allereerste verslaving. ,,Papa, gaan we nu in de richting van de luchtavond?” vraagt ze als we haar moeder gaan ophalen in Zaventem. De enige juiste ,,richting” om te kleuren is diagonaal begrijp ik. Niet van boven naar onder of van links naar rechts, want dat is niet mooi. De netjes-binnen-de-lijntjes-gekleurde voorbeelden vindt ze een beetje ziek. ,,Waarom?” vraag ik. ,,Ze bewegen niet,” zegt ze, ,,ze gaan dood.” En toegegeven, er is een groot verschil. Waar zij met haar kleurendoos is langs geweest, spat het leven van de bladzijden. Ze zingt en kwebbelt aan één stuk door tijdens het werk, maar als we aan een slapende Donald Duck willen beginnen, fluistert ze: ,,Ssst…! Voorzichtig kleuren, anders wordt hij wakker.” Onbezonnenheid en inlevingsvermogen. Een mens verliest onderweg zijn grootste kwaliteiten.

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor erofun69 » di 23 december 2014, 9:06

Mooi ! :)
Niets is blijvend, alleen de verandering

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor runningslim » di 23 december 2014, 10:08

@redwine:


Ik treed Erofun volledig bij: ont-zet-tend mooi!



RS, gaat straks nog eens een bitterbal in zijn oor proppen

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor droomvlinder » di 23 december 2014, 12:27

Wat een prachtige tekst Redwine, iets om regelmatig te herlezen wanneer je vastloopt lijkt me .
Zelf ben ik de laatste 10 jaar flink buiten de grenzen die ik, wat sex betreft, voorheen vastlegde gegaan. Ik heb er helemaal geen spijt van.Ik heb alleen spijt van het verlies van contact met sommige mensen waarmee ik dit kon doen. Een fijn iemand bv waarmee ik een tantramassage plande hoewel we elkaar nooit gezien hadden. Hij kwam bij me thuis,helemaal zoals gepland, we beleefden een heerlijke intieme massagemiddag,en daarna ben ik niet meer ingegaan op een discrete hint om het over te doen.
Misschien was hij te discreet of ik te timide : :?
Grenzen verleggen vraagt wel energie,maar energie is leven, en leven is gevaarlijk :lol:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Bang,om over je eigen grenzen te gaan.

Berichtdoor runningslim » di 23 december 2014, 12:38

Wat een prachtige tekst Redwine, iets om regelmatig te herlezen wanneer je vastloopt lijkt me .
Zelf ben ik de laatste 10 jaar flink buiten de grenzen die ik, wat sex betreft, voorheen vastlegde gegaan. Ik heb er helemaal geen spijt van.Ik heb alleen spijt van het verlies van contact met sommige mensen waarmee ik dit kon doen. Een fijn iemand bv waarmee ik een tantramassage plande hoewel we elkaar nooit gezien hadden. Hij kwam bij me thuis,helemaal zoals gepland, we beleefden een heerlijke intieme massagemiddag,en daarna ben ik niet meer ingegaan op een discrete hint om het over te doen.
Misschien was hij te discreet of ik te timide : :?
Grenzen verleggen vraagt wel energie,maar energie is leven, en leven is gevaarlijk :lol:

Wat houdt je tegen om alsnog contact met hem op te nemen? Het is nooit te laat?


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 14 gasten