opvoeding(moraal) en Seksuele beleving

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: opvoeding(moraal) en Seksuele beleving

Berichtdoor Lolly1968 » za 22 november 2014, 0:15

Nu aan de verkeerde kant van de veertig gekomen :roll: .....ben ik actiever dan ooit op seksueel gebied en heb het gevoel dat ik de grenzen nog steeds niet verlegd heb.

Toch tof dat jij nog steeds zo goed met die man kan,dat is iets wat ik moeilijk vind.
Hoezo, verkeerde kant van de veertig? Ouder worden kan juist je seksleven verrijken. Zelf geef je dat ook toe, je bent nu veel actiever.

Oh,absoluut hoor Jan,het is zelfs heerlijk om ouder en wijzer en vrijer! te worden bij het 'rijpen' van het vlees! :(( ,voel me Toppie hoor. Maar bij ons in de vriendenkring word het als standaard grapje/uitdrukking gebruikt. Half veertig of half vijftig geweest,kan zelfs half dertig,dan zeggen wij dat om aan te geven dat we een dagie ouder worden!
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

redwine
Berichten: 128
Lid geworden op: di 11 januari 2005, 12:20
Locatie: Oost-Vlaanderen

Re: opvoeding(moraal) en Seksuele beleving

Berichtdoor redwine » za 22 november 2014, 0:37

Ik sta aan de nog beginnende kant van de 40 :D

Als tiener had ik jonge ouders, ie prille twintigers in de jaren '70. Zij hebben me nooit taboes aangepraat maar ook nooit een sexueel onderwerp opgedrongen (zo van: 'jongen, hier gaan we nu eens openlijk over praten'). Achteraf bekeken, denk ik dat zij zich afwachtend hebben opgesteld. Als tiener had ik echter schroom en geen zin om dergelijke onderwerpen met mijn ouders aan te snijden. Dit had hetzelfde sentiment als een voorstelling trachten te maken van je vrijende ouders (je kan ieder koppel vrijend voor de geest halen, behalve je ouders. Die zijn sexloos).

Het zelf exploreren was en is spannender.

Mijn eigen kinderen zijn nog te jong om hieromtrent in gesprek te gaan. In de toekomst overweeg ik om hen met een knipoog uit hun comfortzone te halen, maw enkele onderwerpen toch aansnijden. Hen laten aanvoelen dat dergelijke onderwerpen bespreekbaar zijn, zonder te forceren.

De eerste stappen in een verschillende opvoeding dan mijn ouders, zijn onbewust al gezet: wij lopen soms naakt door het huis, als onze kinderen zich strelen of tegen de zetelrand aanschurken, volgt er geen vermaning, etc.

Youtube ed zie ik niet als een surrogaat in de sexuele voorlichting.

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: opvoeding(moraal) en Seksuele beleving

Berichtdoor Lolly1968 » za 22 november 2014, 0:59

Maar hier begrijp ik dus uit 'Redwine' dat je eigenlijk geen enkel taboe vanuit huis/leefomgeving heb meegekregen?
Eigenlijk heeft dat ook wel iets heel moois,zonder enige vorm van géne en voorbehoud met een 'vrij hoofd' kunnen exploreren.

En idd ouders doen het nooit met elkaar!,dat kan en mag niet!....snap nog niet dat ik er ben! :wink:

Mooi hoe jullie er in staan met de kinderen,is denk ik de beste manier....naturel zijn.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten