Affaire, verliefdheid, jaloezie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

darkestofdreams
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 17:22

Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor darkestofdreams » do 06 november 2014, 12:44

Hey,

Sinds een tijdje heb ik (getrouwde man) een affaire met een gebonden vrouw. Nooit heb ik een gevoel van jaloezie ervaren ten opzichte van haar vaste relatie, want die vaste relatie erken je op het moment dat je erin stapt. Hoewel het begon als een heel spannend en erotisch avontuur, werden we beiden verliefd. Wat voor mij maakt dat je naast je eigen relatie toch wel trouw bent aan de affaire ook. Ik ben heel open minded en sluit niet uit dat ook seks met anderen moet kunnen, maar vind wel dat dat iets is wat je dan samen moet doen. Ik heb er geen enkel probleem mee dat ze een andere man zou versieren, me zijn foto's toont, het samen met me plant en er vervolgens voor mijn neus seks mee heeft :) Het is zelfs opwindend. Ze zou ook mij graag eens met iemand anders bezig zien. Tot op dat punt geen jaloezie dus.
Wat ik echter wel erg zou vinden, is dat ze dat allemaal zonder mij zou doen. Ik zou het gevoel hebben dat ik uitgesloten ben en misschien zelfs wat afgeschreven.
Zij ziet echter geen probleem in seks met anderen zonder mijn betrokkenheid, zolang we het mekaar maar vertellen. En dat is nu net waar de sporen uit mekaar lopen. Ik zou het zelf best erg vinden als dit zou gebeuren langs haar kant. Daarom mijn vraag:
Denken jullie dat dit gebrek aan jaloezie iets zegt over de relatie op zich? Of eerder iets over haar? Of dat ik me zorgen zou moeten maken?

Thx!

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Snoozie » do 06 november 2014, 13:17

Edit: vind je zelf niet dat je haar daarmee claimt?

darkestofdreams
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 17:22

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor darkestofdreams » do 06 november 2014, 13:36

Edit: vind je zelf niet dat je haar daarmee claimt?

Ik sta er helemaal voor open dat seks met anderen ook kan. Als ik rond me kijk zijn er weinig mannen die zo denken. Ik gun haar dat en vind het zelf nog leuk ook :)

Jaloezie in een relatie is een heel natuurlijk proces. Geen claim. Het is een teken van engagement of betrokkenheid. Dat is het hem net. Geen jaloezie kennen is misschien net een teken van weinig betrokkenheid of gebrek aan die echte verliefdheid.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Spelfje » do 06 november 2014, 13:40

Jaloezie komt vaak voort uit onzekerheid of "angst om te verliezen".
Misschien is zij gewoon minder bang om de affaire met jou te verliezen?

Een andere vraag: Hoe zit het met de jaloezie naar je eigen vrouw toe? Hoe zou je het vinden als je eigen vrouw sexuele relaties zou aangaan met anderen?
"Women are made to be Loved
....not understood"

darkestofdreams
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 17:22

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor darkestofdreams » do 06 november 2014, 13:44

Jaloezie komt vaak voort uit onzekerheid of "angst om te verliezen".
Misschien is zij gewoon minder bang om de affaire met jou te verliezen?

Een andere vraag: Hoe zit het met de jaloezie naar je eigen vrouw toe? Hoe zou je het vinden als je eigen vrouw sexuele relaties zou aangaan met anderen?
Klinkt heel erg, maar dat zou me net goed uitkomen. Dat zou alles vergemakkelijken. Het zou comfortabel zijn dat mijn vrouw iets minder aan me gebonden is. Onafhankelijker, zelfstandiger,...

Ik weet dat dat heel erg grof klinkt... Maar dit is geen eenvoudige situatie :)

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Spelfje » do 06 november 2014, 13:47

Nee, je hebt het vást heel moeilijk :wink:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Snoozie » do 06 november 2014, 13:52

Dus eigenlijk voel je je op twee fronten tekort gedaan?
Ai ai ai ...
Ik doe er verder best maar het zwijgen toe denk ik.

darkestofdreams
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 17:22

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor darkestofdreams » do 06 november 2014, 21:47

Maar nee, speak out loud. Het is een forum he ;)

groetjes

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Venus » do 06 november 2014, 22:56


Jaloezie in een relatie is een heel natuurlijk proces. Geen claim. Het is een teken van engagement of betrokkenheid. Dat is het hem net. Geen jaloezie kennen is misschien net een teken van weinig betrokkenheid of gebrek aan die echte verliefdheid.
Sorry, ik vind het grote onzin. Jaloezie komt denk ik voort uit een gebrek aan vertrouwen.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Twijg » do 06 november 2014, 23:56

Meestal vormt de aanwezigheid van jaloezie een probleem, maar hier betreft het dus de afwezigheid of veronderstelde afwezigheid van jaloezie bij de minnares.

Ik denk eerlijk gezegd dat je conclusie verkeerd is in deze kwestie.
Je stelt dat je minnares geen jaloezie voelt ten aanzien van het hebben van seks met een ander (door jou), maar dat dat wel zo zou moeten zijn.

Ik zie in haar probleemloze aanvaarding van het hebben van seks met anderen door jou juist een enorm vertrouwen in jou. Bij een groot vertrouwen in de ander is jaloezie simpelweg niet aan de orde. Het dan toch een gebrek of tekort aan jaloezie noemen is vooral een gevolg van het zelf wel hebben van die gevoelens ten aanzien van de minnares en haar eventuele andere sekspartners.

Daarbij zijn we altijd geneigd onze eigen gevoelens en angsten/onzekerheden op de ander te projecteren (die ander wordt verondersteld dezelfde gevoelens te hebben 'want ik heb ze toch ook logica'), maar die ander zit op een hoger level qua vertrouwen en heeft ze daarom niet of nauwelijks. Dat gevoel van vertrouwen in jou wordt in haar versterkt door de afspraak het elkaar open en eerlijk te vertellen, maar voor jou is dat niet genoeg om gerustgesteld te worden. Dat is niet haar probleem, maar kan het wellicht wel worden als je haar onder druk gaat zetten in dezen en persé bevestigd wilt worden in een vermeende benodigde jaloezie ten aanzien van jouw sekspartners.

Het zegt dus vooral wat over je eigen gebrek aan vertrouwen in de minnares en ze zou beter verdienen wellicht ;)

Enfin, eigenlijk zeiden de anderen dat ook al, alleen korter.
Dat laatste ben ik weer niet zo goed in.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Snoozie » vr 07 november 2014, 11:16

@Twijg: dank je om een lans te breken voor de minnares en haar vertrouwen in TS.

Toch even mijn insteek: wie zegt dat de minnares niet gewoon rondneukt excusez le mot svp met nog andere mannen zonder dat ze wil dat TS dat hoeft te weten? Omdat ze gezegd heeft dat ze verliefd is op TS?
Welke garantie biedt dat overigens?

Wie één man om de tuin leidt op wie men ooit gezegd heeft verliefd te zijn of met wie men een engagement heeft (huwelijk) kan toch net zo goed hetzelfde doen met nog een man.

Just my two cents
Snooz, van lieverlee ervaringsdeskundige in 'verliefdheid van een bezette man'

darkestofdreams
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 17:22

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor darkestofdreams » vr 07 november 2014, 12:08

Goed punt.
En ik zou me dat enkele maanden geleden ook niet aangetrokken hebben. De verliefdheid kwam later en toen werd dat pas een topic.

Nu ben ik het er helemaal mee eens dat ongegronde jaloezie voortkomt uit angst en onzekerheid. Dat is dus te vermijden.

Er bestaat ook nog wel zoiets als gegronde jaloezie denk ik, waarbij je erachter komt dat ze stiekem verliefd zou zijn op iemand anders en ermee afspreekt. Dat is dan het natuurlijke proces waarover ik sprak. We zijn immers niet van plastic :)

Maar het gaat hier wel degelijk om de eerste vorm en daar valt idd vooral vanuit mezelf iets aan te doen.

Wat mijn vrouw verder betreft, moet ik dit nog even afwachten. Ik heb gewoon het gevoel dat ik niet met mijn match getrouwd ben. Er zijn te veel verschillen en hebben eigenlijk een heel andere levensvisie. Ik geef het wat tijd en binnenkort hak ik de knoop door.

Groetjes

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Spelfje » vr 07 november 2014, 12:18

Zonder te willen klinken als een moraalridder en zonder te willen oordelen vraag ik me toch echt af of je het je eigen huwelijk niet "verplicht" bent om deze zware beslissing te nemen zónder stoorzenders als andere vrouwen. Keuzes maken terwijl de jaloezie (naar een andere vrouw toe) en de testosteron en feromonen door je lichaam gieren lijkt mij niet heel erg handig. De energie die bij jou nu gaat zitten in de gevoelens voor/over/om een andere vrouw gaat automatisch niet naar de problemen en issues in je eigen huwelijk. Ik weet uit ervaring (been there too) dat een mens in deze situatie zichzelf behoorlijk in de maling kan nemen en de bijzaken niet meer van de hoofdzaken kan onderscheiden.

Ik wens je veel wijsheid toe!
"Women are made to be Loved
....not understood"

darkestofdreams
Berichten: 9
Lid geworden op: wo 22 oktober 2014, 17:22

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor darkestofdreams » vr 07 november 2014, 23:36

Gelukkig giert de jaloezie niet voortdurend door mijn lijf. Heb er alleen maar last van bij lange periodes van mekaar niet kunnen zien.

De testosteron gelukkig wel :)

Ik heb ook al zoooo vaak nagedacht over het gevaar van die verliefdheid, en zij ook. We kunnen nu dan ook geen rationele beslissingen maken. Maar ik ga ook niet stoppen met de relatie. Zou erg spijtig zijn. Is best wel mooi wat we hebben :)

De tijd gaat het hopelijk uitwijzen.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Jippie » zo 09 november 2014, 13:08

Ik begreep in eerste instantie de post niet en dacht dat je het over je eigen vrouw had. Maar het ging dus over je minnares (wat dus ook een gebonden vrouw is zoals je schreef). Ik lees nergens hoe jouw vrouw of haar partner er in staan. Het draait allemaal om de vrouw waar je verliefd op bent geworden en die het niet zo nauw neemt met de gebondenheid binnen een relatie. Onderstaande kun je op wachten
Er bestaat ook nog wel zoiets als gegronde jaloezie denk ik, waarbij je erachter komt dat ze stiekem verliefd zou zijn op iemand anders en ermee afspreekt.
Een troost is dat zij nooit stiekem verliefd zal worden. Zij is waarschijnlijk het type vrouw wat gewoon verliefd wordt omdat het haar een goed gevoel geeft.
Verliefdheid brengt passie, vlinders, spannende seks etc .. Alleen verliefdheid is tijdelijk, duurt nooit eeuwig voort. Wie verslaafd is aan het verliefd zijn zal altijd een volgende uitdaging zoeken.
Als je ziek wordt van die gedachten zou ik er maar mee stoppen.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AeolusLucht, Semrush [Bot] en 20 gasten