Affaire, verliefdheid, jaloezie

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Janus
Berichten: 55
Lid geworden op: di 04 december 2012, 15:44

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor Janus » ma 10 november 2014, 15:19

Toch wel een beetje merkwaardige wat..als.. vraag, is dit echt het grootste probleem ? Mocht het zover komen dan kan het inderdaad zijn dat je uit elkaar spat van de jaloezie, hoe hypocriet en irrationeel ook. Maar wil je dat nu via argumenten en goede gesprekken met haar voorkomen ? Of dat ze jou een soort 'trouw' belooft ? Kan allemaal, maar jullie hebben ook allebei al aan een ander trouw beloofd.
Maar als je vraagt of jaloezie in zo'n situatie kan voorkomen is het makkelijke antwoord: ja. Is het redelijk van haar trouw te eisen: gezien de omstandigheden lijkt me niet, maar je kunt het proberen. Is het raar dat je niet tegen eventuele ontrouw zou kunnen ? (een soort ontrouw van degene met wie je ontrouw bentm een soort ontrouw in de tweede graad? hoe dit te noemen ?). Nee, helemaal niet, en als het zover is lijkt het me dat einde verhaal. Vraag is of je daarop wilt wachten en het tot die tijd leuk wilt hebben. Ook lijkt het me dat er legio andere zaken zijn die roet in het eten kunnen gooien.

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: Affaire, verliefdheid, jaloezie

Berichtdoor de_onbekende » wo 12 november 2014, 15:38

Bij trouw zijn aan een affaire ben ik al opgehouden met aandachtig lezen. Dat is als de inbreker die klaagt dat hij altijd nachtdiensten moet draaien. In de zin dat ook daar alleen advies op zijn plaatst is van mijn kant dat niet om het acute 'probleem' zelf gaat.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 9 gasten