Erotiek... opnieuw laten opleven

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

drawit
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 oktober 2014, 14:43

Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor drawit » zo 26 oktober 2014, 15:31

Hallo iedereen!
Ik heb een internetschat gevonden... wat een leuk forum hier!

Je googeld wat rond op termen als:
leven als broer en zus
geen seks in relatie
terug zin krijgen.

(ik word niet vrolijk van de grote hoeveelheid ellendige seksrelatie verhalen die ik de laatste uren te verwerken kreeg)

Korte samenvatting van de relatie:
v27 en m30
kind 5j
10 jaar relatie waarvan 7 jaar samenwonend (wettelijk/niet getrouwd)
aantal keer seks dit JAAR 3 of 4 keer
we hebben het "gezellig goed" samen.
ik help haar op alle vlakken (huishoudelijk/opvoeding/finacieel...)
allemaal heel logisch ....niets is te veel gevraagd.

Mijn seksuele verwachting = 5tal keer per maand/ niets extreems

Passioneel/erotisch is onze relatie zooooo erg DOOD.
Ok mss wel dit... iedere avond liggen we in bed lekker tegen elkaar aan (knuffelend)
MAAR iedere poging voor meer wordt netjes afgeblokt door haar
zij lijkt er geen topic/issue van te maken

Dit weekend zijn we dus 10 samen... :love:
Je zou toch denken 10de "samenzijnverjaardagsweekend" dat gaat uiteindelijk nog eens vonken geven! Nou niet dus... :love:
dat rode hartje krijgt dan plots een hele gitzwarte achterzijde als zelfs op zulke momenten NIETS van extra moeite gedaan wordt.

Ik had bloemen gekocht, gaan winkelen zonder onze lieve schat van een kind, dus pure quality time als koppel zou je denken.

Ik weet niet hoe ik het verder nog moet gaan aanpakken...
maar ik trek het niet lang meer.

Ik las hier al prachtige dingen gelezen van Boku en waterdraakje,bianca26,230volt.. in het topic "wat doe jij tijdens het voorspel."

Ik wil echt alles nog één keer proberen(lees xaantal maanden project) om passie en erotiek opnieuw te doen heropleven. Alvorens andere beslissingen te nemen.

Ik proberen om mijn beste Ik te zijn.
het accent niet perse op seks/intimteit te leggen
....

Nu vraag ik mij af hoe het allemaal verloopt in andere lange relaties:
het verloop van het intieme leven, het aantal x per maand gemiddeld, hoe jullie elkaar opwinden; Hoe een seksleven gaat bij anderen in een relatie.
hoe het echt, echt verloopt in normale (gezins)relaties waar alles goed gaat.

wat kan ik doen???
Ik wil het vuur opnieuw aan het lont krijgen.
mss is mijn beeld op seks helemaal verkeerd en is het normaal dat het verminderd/verdwijnt en heb ik verkeerde verwachtingen.

De wanhoop, ontgoocheling, ontnuchtering moeten terug plaatsnemen voor vechtlust.
vechtlust voor een gezonde/passionele relatie waarin het partners/geliefden zijn
terug de bovenhand krijgt.
groeten

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor Spelfje » zo 26 oktober 2014, 15:42

Welkom hier op shespot drawit!

Allereerst lijkt het mij heel goed om alles wat je hierboven schrijft met je vrouw te delen. Haar ervan bewust te maken dat dit voor jou écht een probleem is...zelfs zó'n groot probleem dat je voelt dat als dit op niets uitdraait andere besluiten wil/moet nemen. Je moet hier jullie gezamelijk probleem van maken. Deze issues lijken mij niet eenzijdig op te lossen.

Veel sterkte!
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor janfreak » zo 26 oktober 2014, 15:58

Welkom hier op shespot drawit!

Allereerst lijkt het mij heel goed om alles wat je hierboven schrijft met je vrouw te delen. Haar ervan bewust te maken dat dit voor jou écht een probleem is...zelfs zó'n groot probleem dat je voelt dat als dit op niets uitdraait andere besluiten wil/moet nemen. Je moet hier jullie gezamelijk probleem van maken. Deze issues lijken mij niet eenzijdig op te lossen.

Veel sterkte!
Zo op het eerste gezicht zou je zeggen dat je gelijk hebt. Maarrrrr, met sommige vrouwen valt er over dit onderwerp gewoon niet te praten, worden zelfs kwaad wanneer je het onderwerp aanroert.
Spreek uit eigen ervaring.

Nog een fijne dag.
Jan
Glimlach, morgen is het erger!

EstherC
Berichten: 5130
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor EstherC » zo 26 oktober 2014, 16:12

Tuurlijk Jan, maar ik volg Spelf wel als ze zegt dat het belangrijk is om er een gezamenlijk probleem van te maken. Misschien realiseert ze zich niet hoe groot het probleem voor hem is. En ziet ze dus ook niet de noodzaak om naar een oplossing toe te werken.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor janfreak » zo 26 oktober 2014, 16:19

Tuurlijk Jan, maar ik volg Spelf wel als ze zegt dat het belangrijk is om er een gezamenlijk probleem van te maken. Misschien realiseert ze zich niet hoe groot het probleem voor hem is. En ziet ze dus ook niet de noodzaak om naar een oplossing toe te werken.
Ik ben het toch ook eens met Spelfje, alleen wilde ik maar aangeven dat haar oplossing niet altijd realiseerbaar is.
Glimlach, morgen is het erger!

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor Venus » zo 26 oktober 2014, 19:07

Tuurlijk Jan, maar ik volg Spelf wel als ze zegt dat het belangrijk is om er een gezamenlijk probleem van te maken. Misschien realiseert ze zich niet hoe groot het probleem voor hem is. En ziet ze dus ook niet de noodzaak om naar een oplossing toe te werken.
Ik ben het toch ook eens met Spelfje, alleen wilde ik maar aangeven dat haar oplossing niet altijd realiseerbaar is.
Nee, maar dan heeft hij wel alles gedaan wat in ZIJN macht ligt. En dan kan hij zelf alsnog zijn conclusies trekken...
Zo op het eerste gezicht zou je zeggen dat je gelijk hebt. Maarrrrr, met sommige vrouwen valt er over dit onderwerp gewoon niet te praten, worden zelfs kwaad wanneer je het onderwerp aanroert.
Met sommige mannen ook niet...is mijn ervaring...

drawit
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 oktober 2014, 14:43

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor drawit » zo 26 oktober 2014, 20:00

Dit is zeker en vast ONS probleem
heb ik haar ook gezegd... en duidelijk gemaakt
(door er rustig over te praten zonder verwijten/ruzie... dat heeft toch geen zin)

Voor mij persoonlijk is een relatie zonder intimiteit (= meer dan alleen maar seks) geen relatie en daar heb ik echt geen zin in.
je zou denken dat tussen 30j en 60j+ de relatie/passie/liefde hoogtepunten moet gaan bereiken en die wil ik dan ook!
Ik wil niet alleen maar "zakenpartners/ouders zijn.

ik wil eerst alles in mijn mogelijkheden doen om deze passieloze relatie te reanimeren.

Voorlopig geef ik seks geen prioriteit en wil ik haar ruimte geven om na te denken EN zelf initiatief te nemen te tonen.
Al was het een gesprek van haar kant uit dat ze mij vertelde dat ze het niet meer voor mij voelde ofzo..
Ondertussen probeer ik zelf te werken aan mijn gebreken en verantwoordelijkheden. Een relatie beleef je immers met 2.

EstherC
Berichten: 5130
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor EstherC » zo 26 oktober 2014, 20:29

Tegen haar zeggen dat het jullie probleem is wil niet zeggen dat zij dat ook zo voelt natuurlijk. Hoe reageerde ze toen je haar zei dat dit voor jou zo'n groot probleem is? Ik denk dat haar reactie belangrijk is voor het toekomstperspectief namelijk.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor janfreak » zo 26 oktober 2014, 22:34

Tuurlijk Jan, maar ik volg Spelf wel als ze zegt dat het belangrijk is om er een gezamenlijk probleem van te maken. Misschien realiseert ze zich niet hoe groot het probleem voor hem is. En ziet ze dus ook niet de noodzaak om naar een oplossing toe te werken.
Ik ben het toch ook eens met Spelfje, alleen wilde ik maar aangeven dat haar oplossing niet altijd realiseerbaar is.
Nee, maar dan heeft hij wel alles gedaan wat in ZIJN macht ligt. En dan kan hij zelf alsnog zijn conclusies trekken...
Zo op het eerste gezicht zou je zeggen dat je gelijk hebt. Maarrrrr, met sommige vrouwen valt er over dit onderwerp gewoon niet te praten, worden zelfs kwaad wanneer je het onderwerp aanroert.
Met sommige mannen ook niet...is mijn ervaring...
Ik laat het in het midden bij wie de schuld ligt, bij de man of de vrouw, het probleem dient gewoon de wereld uitgeholpen te worden wil je samen een goede relatie kunnen krijgen. Er is een oud gezegde, waar twee kijven hebben twee schuld en in veel gevallen is dit ook waar.
Maar wanneer een van de twee weigert er over te willen praten dan lijkt het me een hopeloze zaak.
Glimlach, morgen is het erger!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor Laars » ma 27 oktober 2014, 1:40

Ik laat het in het midden bij wie de schuld ligt, bij de man of de vrouw
Schuld... ik geloof niet zo in schuld denken/geven, dat beweer ik met mijn schamele levenservaring en daarnaast ook nog gescheiden :wink:
Kun je verder denken dan de schuldvraag? Voorbij de vraag wie het veroorzaakt? Als schuld je boodschap is zul je dat ongetwijfeld in je eerste zinnen blootleggen, belangrijke ingrediënten om meteen te stranden.
Veder ben ik het met Esther eens, je moet er eerst zien achter te komen of en waar jullie de boel los kunnen trekken (of niet).
De ervaring leert dat een tussendooropmerking vaak ook tussendoor wordt afgedaan. Bankhangen en wéér proberen de boel op gang te praten werkt niet. Neem de leiding iets te organiseren waarbij beiden de handen vrij en tijd hebben. Iets met gewicht en een duidelijk doel (Alles kost trouwens tijd, trek er een jaar voor uit als jullie besluiten door te willen) Bereid je serieus voor, wat zou je precies willen? Wat wil je niet? Voor jou ook belangrijk te weten wat je precies wilt weten van haar. Moet ze je geruststellen? Wil je 'waarheid'? Dat laatste is soms moeilijk voor beide partijen..

Laars, doet maar 's een gooi
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor janfreak » ma 27 oktober 2014, 3:57

Ik laat het in het midden bij wie de schuld ligt, bij de man of de vrouw
Schuld... ik geloof niet zo in schuld denken/geven, dat beweer ik met mijn schamele levenservaring en daarnaast ook nog gescheiden :wink:
Kun je verder denken dan de schuldvraag? Voorbij de vraag wie het veroorzaakt? Als schuld je boodschap is zul je dat ongetwijfeld in je eerste zinnen blootleggen, belangrijke ingrediënten om meteen te stranden.
Sorry, ik heb in de haast schuld geschreven, maar ik bedoelde eigenlijk bij wie de oorzaak ligt. Het kan best zo zijn dat iemand niet erg op een bepaald moment samen door een deur kan, maar dat die zich totaal onbewust is wat daarvan de reden kan zijn.
Glimlach, morgen is het erger!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor Laars » ma 27 oktober 2014, 10:22

Teer gebied... Ooorzaak / schuld.. wie bepaalt? Voor je het weet zit je in een machtsstrijd. Ik geloof dat daaruit kunnen blijven zwaarder weegt dan werkelijk zoeken naar de oorzaak. misschien is dit zelf wel de oorzaak > het zoeken naar de oorzaak... volg ik mezelf nog? :D1

Laars, gaat soms voor de vorm
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor Mar » ma 27 oktober 2014, 12:50

Ja, Laars, je volgt jezelf nog steeds, of ik mis iets? ;-)

@drawit, er zijn ook goede verhalen, maar die worden wat minder vaak gepubliceerd.

In alle schrijnendheid is wel duidelijk hoe lévend je bent. Tien jaar samen heeft je niet afgestompt en je borrelt en bruist. Hartstikke mooi, man!
Ik benoem dat expliciet, omdat dit je zowel in de weg zit als dat het je bron is.

Ik kan wel vertellen hoe het overbruggen van het verschil in temperament bij ons is gegaan, maar helpt het jou? Dat zou ik niet weten. Het is ook wel een lang verhaal en misschien ook wel dodelijk saai om te lezen. Dat dus maar niet.

Laars heeft wel een punt: je richten op een oorzaak kan helpen om niet verstrikt te raken in verwijten. Verwijten helpt doorgaans maar heel kort- niet handig dus (wel makkelijk).

Als je oorzaken gaat zoeken kom je misschien uit op vragen of thema's die wel seks-gerelateerd zijn, maar toch niet direct over de seks-zélf gaan. Daarin zitten misschien aanknopingspunten voor jou en je partner. Dat klinkt nu misschien wat raadselachtig, maar de dynamiek in jezelf, het beleven en het doorleven, horen er wel een beetje bij. Volgens mij dan.

Anyway, ik gun jou en je gezinnetje van harte profijt van je levenslust.

Mar
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor janfreak » ma 27 oktober 2014, 12:52

Teer gebied... Ooorzaak / schuld.. wie bepaalt? Voor je het weet zit je in een machtsstrijd. Ik geloof dat daaruit kunnen blijven zwaarder weegt dan werkelijk zoeken naar de oorzaak. misschien is dit zelf wel de oorzaak > het zoeken naar de oorzaak... volg ik mezelf nog? :D1

Laars, gaat soms voor de vorm

En ik ga voor beider geluk. Alleen kost dat vaak veel geduld en staat de uitkomst lang niet vast.
Glimlach, morgen is het erger!

drawit
Berichten: 3
Lid geworden op: zo 26 oktober 2014, 14:43

Re: Erotiek... opnieuw laten opleven

Berichtdoor drawit » ma 27 oktober 2014, 20:39

@iedereen - bedankt voor de reacties!

Schuldvraag is hier zeker niet aan de orde.
want dat ligt volgens mij aan beide partijen zo eerlijk ben ik wel...
Ik had mss sneller signalen moeten sturen, praten over gevoelens en verlangens.

Tot compromis komen? wie weet... de toekomst ligt nog helemaal open

@Mar en aan iedereen

Levenslust, dat is het nu net!
Ik bruis, ik wil genieten, leven, open staan voor alles wat op mij afkomt.
leven is immers BELEVEN. (Niet enkel op seksvlak)

het is juist dat, dat mij wakker maakt,
NU telt
het is NU dat je herinneringen moet aanmaken om later aan terug te kunnen denken.

Had ik niet om mijn leven gegeven lag ik nu languit op de bank, verloederd mijn leven weg te zappen. Dat is de gemakkelijkste weg.

Maar het besef dat alles ons zo snel ontnomen kan worden doet me aanzetten om NU dingen te doen.
Nu voor het te laat is.
Daarom verzorg ik me goed, zie ik alles zo positief mogelijk,
psychisch in balans blijven.
Leren uit problemen, want ook dat is het leven
Ik omhels ik het leven, sta ik open voor alles van kust tot muziek. van Humor tot een stevig feestje.

en ja ondanks alles wil mijn huidige partner meetrekken.
Ik wil geen toeschouwer zijn van mijn eigen leven.
Ik wil zijn!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 15 gasten