Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Peter50 » di 17 februari 2015, 0:48

Wij dachten dat we alles wisten. Wij hadden seksuele voorlichting gehad. In de klas en voor het eerst in de geschiedenis ook op televisie. Thuis heb ik regelmatig zitten lezen in het tijdschrift van de NVSH, ik vond het interessant om over seks te lezen. Zo las ik ook over seksuele problemen, bijvoorbeeld het probleem van het tegelijkertijd klaarkomen.
Ik was 22 toen ik het voor de eerste keer deed. We gingen de hele nacht door. Ik kon niet klaarkomen, doordat ik een vroegtijdige zaadlozing had gehad, al tijdens onze wandeling. Zij kwam ook niet klaar en daar hebben we ook over gesproken. Zij vond het heel frustrerend dat jongens altijd klaarkomen en meisjes niet. Ik ben niet op het idee gekomen om haar met de hand te stimuleren, zij heeft me ook niet op dat idee gebracht. Ik wist dat dus gewoonweg niet. (Ik zal maar niet beschrijven hoe ik het tegenwoordig aanpak, want dat zou niets aan de discussie toevoegen.)
Ik vind het danook onbegrijpelijk dat Nelly schrijft: “Een man die de clitoris niet kan 'vinden' heeft zich mi. simpelweg niet goed genoeg voorbereid en / of is niet gemotiveerd genoeg.”
  Echte liefde is niet blind.

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Nelly » di 17 februari 2015, 1:00

Het gaat over nu Peter en niet over een ander tijdperk.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor runningslim » di 17 februari 2015, 9:49

@Nelly:

Eigenlijk zegt Peter gewoon dat ie het technisch-anatomisch allemaal wel weet. Ik zie in zijn geschetste situatie vooral te weinig communicatie? Tijdperken erbij sleuren is in deze unfair, vind ik.

Sorry voor de manke vergelijking maar ik weet niet onmiddellijk iets beters:

Miguel Indurain was een zeer getalenteerde en een sterke, atletische, knappe en intelligente wielrenner. Hij had alles in huis, wist 'hoe het moest' in de koers. Hij won vijf keren de Tour de France, een huzarenstuk.
Toch heb ik nooit een 'wielrennersorgasme' gekregen van hem, gewoonweg omdat hij mijn "wielrennersclit' niet kon vinden terwijl, lieve vrienden, ik mij meermaals tot mijn grote tevredenheid heb laten nemen in een 'wielrennersgangbang'.

Pfieuwww, nu stop ik voordat ik zelf (al typend) in slaap val.

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor de_onbekende » di 17 februari 2015, 14:13

Dus Miguel Indurain deed gewoon zijn ding voor zijn eigen meerdere eer en glorie bedoel je, zonder zich om jouw wielrengenot te bekommeren? :)

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor runningslim » di 17 februari 2015, 15:05

:lol:

De vergelijking slaat inderdaad als een tang op een varken.

Maar eigenlijk... ja, het is precies wat ik bedoel. In zijn ogen zag je niets: geen passie, geen mysterie, woede noch gevoel. Hij kende perfect zijn eigen fysieke mogelijkheden. Hij stelde niet één handeling teveel, nooit. Hij ging nooit vechtend tenonder, hooguit liep ie stilletjes leeg als een ballon. Emoties? Die waren goed verstopt. Instinct? Ik vermoed dat instinct het aflegde tegen koele berekening. Iets proberen? Ho maar.

De passie, de vervoering, de 'woeste strijd', het ik-leg-er-tegen-beter-weten-in-mijn-kop-voor, de tranen, de pijn maar ook het uitzinnige geluk, de ik-ben-de-koning-van-de-werelduitstraling, de honger zeg maar.... Ik mis dat bij hem.

Hij trok zich inderdaad weinig van mijn wielergenot aan. Geloof me, ik ben geen praatvaar maar heb het hem gezegd hoe hij me kon laten genieten.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Peter50 » di 17 februari 2015, 15:18

Het gaat over nu Peter en niet over een ander tijdperk.
@Nelly,
Ik had verwacht dat je zou zeggen dat je alleen mannen bedoelde die al enige ervaring of enige leeftijd hebben. Maar dat zeg je dus heel duidelijk niet.
Denk je dat een knaap (iemand die het nog nooit gedaan heeft) van tegenwoordig wel weet wat ik toen niet wist? En hoe zou hij dat dan moeten weten?

Nu ben ik ook nieuwsgierig van de ervaringen van andere mannen op dit punt. Wat wisten jullie wel en niet toen je het de eerste keer deed? En hoe had je die kennnis opgedaan?
  Echte liefde is niet blind.

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor brother » di 17 februari 2015, 17:43

Zegt mijn lief me zondag namiddag toen we eindelijk wat tijd voor elkaar hadden, en nadat ze er al wat lubricant over smeerde, en dat na 10 jaar aub, van er niet over te wrijven maar wel zoals je vroeger laptops had met zo'n knopje, het onder de vinger wat rond te bewegen. :D6 Maar 't is wel bij alle vrouwen anders hé ! en doordat ze dat zegt geraakt ze niet meer over het hekje naar het moment supreme... zucht.
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Anwen » di 17 februari 2015, 21:16

Veel mannen, als ze hem al vinden, wrijven er hard en snel overheen, waarbij je ook bij mij eigenlijk je vinger op met leggen en die ronddraaien. Dat laatse herken ik wel.

Maar weet je? Als ik de man in kwestie niets vertel, of het nu na twee dagen of 10 jaar is, dan kan ik het gebrek aan genot enkel aan mezelf wijden.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Nelly » wo 18 februari 2015, 0:44

@Anwen - ik doe dat anders & selecteer eerder of iemand lichaamstaal kan lezen.

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor deco » wo 18 februari 2015, 7:52

@Anwen - ik doe dat anders & selecteer eerder of iemand lichaamstaal kan lezen.
off-topic

maar als ik bezig ben met de clitoris (hoofd tss haar dijen)......dan hoor ik enkel iets.....wat zij doet, zie ik niet :mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Nelly » wo 18 februari 2015, 8:27

Je voelt het lichaam toch?? Als iemand verstrakt of ontspant of beweegt of bevriest is dat toch te voelen??

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor Noortje » wo 18 februari 2015, 10:53

Verstarren of bevriezen... dat zijn toch ook wel extremen, niet? Als iemand net niet goed zit, verstar je dan? Ik niet hoor.

Vind sowieso dat er nogal oordelend gedaan wordt over het niet kunnen vinden van de juiste plek. Je kan alleen maar afgaan op de ander om te weten of je goed zit, en de signalen die de ander afgeeft zijn niet altijd zo zwart-wit. Denk je dat je goed zit, blijkt het eigenlijk nóg beter te kunnen. Seks is een samenspel.
Ik vind het danook onbegrijpelijk dat Nelly schrijft: “Een man die de clitoris niet kan 'vinden' heeft zich mi. simpelweg niet goed genoeg voorbereid en / of is niet gemotiveerd genoeg.”
Helemaal met je eens.

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor erofun69 » wo 18 februari 2015, 11:08

Natuurlijk kan elke man de clitoris vinden. Want –give or take a few millimeters- die zit bij elke vrouw op dezelfde plek. En of ze nu groot of klein is, gezwollen of niet, verscholen of pontificaal de wereld inkijkend, het plekje blijft hetzelfde.
Knopje moeilijk te vinden? Nee makkelijk. Want het orgaan loopt onderhuids ver door. Dat voel je dikwijls gemakkelijk en nauwelijks verrassend, het knopje zit aan het uiteinde.
Tja en eenmaal gevonden, wat ermee te doen?

Tijdens een aflevering van Californication vroeg Marcy Runkle aan Atticus om haar te beffen.
“Ach nee,” zei Atticus, “dat is nogal saai voor mij, ga jij mij maar pijpen”.
Dat schijnt niet helemaal de juiste turn on voor een vrouw te zijn. :lol:
Sfeer en mindset zijn voor veel vrouwen veel, zo niet allesbepalend. Een vriendin van me kon klaarkomen, als ik op een bepaalde manier haar tepels masseerde. Nou, eigenlijk door ze nauwelijks te beroeren. Sommige vrouwen kunnen klaarkomen zonder enige lichamelijke aanraking. Dus hoe moeilijk kan het zijn om een vrouw (clit-)oraal te verwennen?

Ja, communicatie maakt het stukken makkelijker. Maar om de een of andere duistere reden zegt niet elke vrouw
Mmmmm ga door.... Jaaaaaaa dáár! :wink:
Sterker nog, sommige vrouwen vinden het als het ware bezwaarlijk voor hun partner, als het ‘te lang’ duurt. Dan denkt ze blijkbaar, dat je haar verwent, haar pleziert – en je jezelf opoffert ofzo. Daarom is het belangrijk, dat je behalve dat je let op haar reacties, ook laat merken dat je zelf lekker geniet door met haar bezig te zijn.

Tja en hoe?
Als teenager trok ik een keer de stoute schoenen aan, bezocht een vrouw van lichte zeden en vroeg haar me alles te leren wat ik nodig had om een vrouw te verwennen. Dat werd een langdurige en leerzame sessie :wink: . Twee tips zijn me altijd bijgebleven.
De eerste: Zie het vrouwelijk lichaam als één grote erogene zone. Gebruik je handen, lippen en tong om elk plekje van haar lichaam te liefkozen. Je merkt vanzelf, wat ze erg lekker vindt.
En de tweede: niet elke vrouw vindt de directe aanraking van haar clitje lekker, of aldoor lekker. “Schrijf” dan de letters van het alfabet met het puntje van je tong op/om haar clitje. Wellicht zijn er letters bij die ze lekker vindt. :D
Niets is blijvend, alleen de verandering

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor runningslim » wo 18 februari 2015, 11:18

Natuurlijk kan elke man de clitoris vinden. Want –give or take a few millimeters- die zit bij elke vrouw op dezelfde plek. En of ze nu groot of klein is, gezwollen of niet, verscholen of pontificaal de wereld inkijkend, het plekje blijft hetzelfde.
Knopje moeilijk te vinden? Nee makkelijk. Want het orgaan loopt onderhuids ver door. Dat voel je dikwijls gemakkelijk en nauwelijks verrassend, het knopje zit aan het uiteinde.
Tja en eenmaal gevonden, wat ermee te doen?

Tijdens een aflevering van Californication vroeg Marcy Runkle aan Atticus om haar te beffen.
“Ach nee,” zei Atticus, “dat is nogal saai voor mij, ga jij mij maar pijpen”.
Dat schijnt niet helemaal de juiste turn on voor een vrouw te zijn. :lol:
Sfeer en mindset zijn voor veel vrouwen veel, zo niet allesbepalend. Een vriendin van me kon klaarkomen, als ik op een bepaalde manier haar tepels masseerde. Nou, eigenlijk door ze nauwelijks te beroeren. Sommige vrouwen kunnen klaarkomen zonder enige lichamelijke aanraking. Dus hoe moeilijk kan het zijn om een vrouw (clit-)oraal te verwennen?

Ja, communicatie maakt het stukken makkelijker. Maar om de een of andere duistere reden zegt niet elke vrouw
Mmmmm ga door.... Jaaaaaaa dáár! :wink:
Sterker nog, sommige vrouwen vinden het als het ware bezwaarlijk voor hun partner, als het ‘te lang’ duurt. Dan denkt ze blijkbaar, dat je haar verwent, haar pleziert – en je jezelf opoffert ofzo. Daarom is het belangrijk, dat je behalve dat je let op haar reacties, ook laat merken dat je zelf lekker geniet door met haar bezig te zijn.

Tja en hoe?
Als teenager trok ik een keer de stoute schoenen aan, bezocht een vrouw van lichte zeden en vroeg haar me alles te leren wat ik nodig had om een vrouw te verwennen. Dat werd een langdurige en leerzame sessie :wink: . Twee tips zijn me altijd bijgebleven.
De eerste: Zie het vrouwelijk lichaam als één grote erogene zone. Gebruik je handen, lippen en tong om elk plekje van haar lichaam te liefkozen. Je merkt vanzelf, wat ze erg lekker vindt.
En de tweede: niet elke vrouw vindt de directe aanraking van haar clitje lekker, of aldoor lekker. “Schrijf” dan de letters van het alfabet met het puntje van je tong op/om haar clitje. Wellicht zijn er letters bij die ze lekker vindt. :D
Hemelse posting

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Hoezo kunnen mannen de clitoris niet vinden??

Berichtdoor fuutje » wo 18 februari 2015, 13:50

Geweldig Ero!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 13 gasten