Vrouwen tegenover motoren.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Vrouwen tegenover motoren.

Berichtdoor 230volt » zo 05 oktober 2014, 13:45

Als motorliefhebber las ik een verslag van een motor rij impressie. De auteur gebruikte o.a. de volgende tekst:

"Geen liefde op het eerste gezicht tussen de motor en mij. Maar goed, uiterlijk is belangrijk , maar niet doorslaggevend in een relatie. Dus ik gaf de motor een kans. En die greep ze aan met beide handen. Ze probeerde me te imponeren met zacht rijgedrag, haar heerlijke zitpositie en dat lukte. Ten dele. Ja, ze reed soepel en nee, we maakten de buren niet wakker. Ik kon me voorstellen dat je heerlijke lange ritten met haar kan maken. Maar ze is wel heel erg smooth en makkelijk. En erg stil. Geen enkele emotie, geen karakter. Ze rijdt als een naaimachine in plaats van dikke, rake klappen. En de blits maak je niet met haar. Next!"

Uit Promotor.

Ik heb enkele vrijheden genomen in aanpassing van de tekst, om het vrouwelijke van de motor te benadrukken.

Ik kon tijdens het lezen de vergelijking met een vrouw niet weerstaan. Een dergelijke tekst is makkelijk aan te passen op een wijze dat het wel spetterend eindigt. Verder mag de lezer er mee doen wat hij wil.

Heb jij een dergelijk gevoel ook wel eens bij een motor of een verslag over een test?
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Vrouwen tegenover motoren.

Berichtdoor droomvlinder » di 07 oktober 2014, 8:46

Het is een leuk idee, maar het doet vreemd aan voor mij als vlaming. Waarom? Omdat het woord motor mannelijk is .
zie onderstaande link:

http://www.dutchgrammar.com/nl/?n=NounsAndArticles.05" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wil hier helemaal niet belerend overkomen hoor. Ik zou de motor eerder als man zien dan, maar ik heb vroeger mannen vaker als motor voor mijn leven ervaren en ben nu mijn eigen motor.Alleen gript de mechaniek wel eens meer...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Vrouwen tegenover motoren.

Berichtdoor 230volt » di 07 oktober 2014, 19:59

Het is een leuk idee, maar het doet vreemd aan voor mij als vlaming. Waarom? Omdat het woord motor mannelijk is .
Ik schreef dat ik aanpassingen heb gedaan om het vrouwelijke van de motor te benadrukken, ik heb daarom de 'zij' vorm gebruikt.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Nelly
Berichten: 431
Lid geworden op: wo 15 februari 2012, 15:44

Re: Vrouwen tegenover motoren.

Berichtdoor Nelly » di 07 oktober 2014, 21:37

Heb even nagedacht of ik in mijn omgeving bepaalde voorwerpen als mannelijk of vrouwelijk ervaar of benoem.

Kom niet verder dan "de matras - hij". En dat terwijl ik heel goed weet dat 'matras' in het Vlaamse een meisje is wat het met 'teveel' mannen heeft gedaan. Maar bij mij in huis is 'de matras' toch echt mannelijk.

Bedden, tafels, stoelen - heel de rest, het boeit me blijkbaar niet.

O ja - lepel. Lepel vind ik dan weer vrouwelijk.....

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Vrouwen tegenover motoren.

Berichtdoor Jippie » zo 12 oktober 2014, 15:43

Een schip is wel weer vrouwelijk. Misschien omdat er vroeger alleen mannen op voeren.
Ik kan me nog een quote uit de film Titanic herinneren toen deze op volle zee kwam: "let her stretch her legs"

Ik kan me echter niets vrouwelijks voorstellen bij een motor. Ik rij al motor vanaf mijn achttiende, voor mij is het een machine waar je het uiterste van vergt, ze hebben het zwaar te verduren en liggen regelmatig uit elkaar.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Vrouwen tegenover motoren.

Berichtdoor konijn » zo 19 oktober 2014, 10:48

Computers zijn bij mij altijd vrouwelijk


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 10 gasten