Moeite met fantaseren

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Lachinia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 september 2014, 19:31

Moeite met fantaseren

Berichtdoor Lachinia » di 02 september 2014, 19:48

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier en heb een vraag aan jullie..
Mijn partner en ik zijn ruim 7jaar bij elkaar en hebben een dochtertje van anderhalf
Door problemen met een voorstadium baarmoederhals kanker voor de zwangerschap, en daarna een moeilijke zwangerschap met veel zorgen en extra controles, bevalling van 27 uur met de nodige littekens :(, vervolgens een huilbaby, hebben we een impasse in onze sexuele relatie..

Nu zou mijn vriend graag fantasieën van mij horen om de boel weer nieuw leven in te blazen.. En dan komt het probleem...
Ik heb geen fantasieën ....
Ik probeer van alles, maar ik kan niks bedenken of opnoemen wat ik met hem zou willen proberen.. We zijn natuurlijk vaak aan huis gebonden door onze dochter en hebben wel het een en ander geprobeerd maar ik merk dat ik stuk minder ruimdenkend ben dan mijn partner..

Ik wil bijvoorbeeld absoluut geen trio, terwijl hij zijn lippen al aflikt bij t idee..
Oraal en anaal vind ik smerig, (hoewel ik oraal wel af en toe doe)

Pfff en dan nog zoveel meer dingen..
Ik voel me echt beperkt maar ik wil wel graag werken aan onze relatie op dit vlak.. Heeft iemand enig idee hoe ik mezelf kan "leren" fantaseren?

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor 230volt » di 02 september 2014, 20:14

Hallo Lachinia, welkom hier!

Ik concludeer dat je twee zaken in jouw verhaal door elkaar haalt: fantasie en gewenste werkelijkheid.

Een fantasie is een verhaal dat niet persé werkelijkheid hoeft te worden, je kan daar van alles bij bedenken, zoals fantaseren over een trio, over anale seks, over groepseks, over partnerruil en ga zo maar door. Daar over fantaseren kan geilheid opwekken, maar is dus niet persé een wens tot uitvoering.

Wat je schrijft over de wensen van jouw vriend; hij wil kennelijk daadwerkelijk trioseks en daadwerkelijk orale en anale seks. Dat is dus geen fantasie meer.

Wellicht kan je hierin wat duidelijkheid scheppen, de adviezen komen dan wel.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Lachinia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 september 2014, 19:31

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Lachinia » di 02 september 2014, 20:24

Het probleem is dat ik geen fantasieën what so ever heb..
Dus ook geen fantasieën heb die ik zou willen uitvoeren..

Ik wil best een rollenspel proberen bijvoorbeeld, maar ik heb geen idee hoe ik dat moet uitvoeren.. Omdat ik er niet over fantaseer..

Een trio en anaal is voor mij not done, dat respecteert mijn partner ook, maar er zijn toch nog veel meer dingen die we kunnen doen om het allemaal wat spannender te maken?
We hebben inmiddels ook al heel wat standjes geprobeerd en weten wat we fijn vinden, Marja wat wil je als je al 7 jaar bij elkaar bent?

Daarbij komt dat hij wisselende diensten heeft en dus vaak savonds en in het weekend niet thuis is. En ik dus veel alleen ben met onze dochter..
De dagelijkse drukte van een moeder die veel alleen is met de zorgen van een jong meisje, en mijn eigen (parttime) werk, zorgt ervoor dat ik bijna niet met sex en lusten bezig ben..
Het standaard mijn kop staat er niet naar wat bij veel jonge gezinnen voorkomt...

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor 230volt » di 02 september 2014, 20:57

Het is maar de vraag of het hebben van fantasieën een manier is om een impasse in jullie seksuele relatie te doorbreken.
Als je ze niet hebt dan heb je ze niet. Leren fantaseren? Ik heb geen idee of dat kan. Zelf fantaseer ik gemakkelijk en veel, dus dat probleem ken ik niet. Mijn vrouw en ik hebben nooit kinderen gekregen, maar dat na het krijgen van een of meerdere kinderen, zeker als dat met zulke complicaties gepaard gaat, de dood in de pot is voor de seksuele relatie, daarover hoor en lees ik wel vaker. Het lijkt mij dan de kunst om weer tijd voor elkaar te maken en genegenheid voor elkaar (terug) te vinden. Wanneer tijd voor seks, zoals in jullie geval, een probleem is, dan zou ik het gewoon plannen. Beter geplande seks dan helemaal geen seks!
Niet direct te veel eisen aan seks stellen. Wanneer je tijd voor elkaar kunt maken en seks hebt, gewoon basaal, een paar standjes die jullie goed beheersen en lekker vinden, kan het bijna niet anders of de passie moet terug komen.
Wanneer die er weer is kun je gaan denken aan nieuwigheden in jullie seksuele relatie. Daarover is al heel veel geschreven op dit forum, neus maar eens wat rond.
Wanneer een rollenspel voor jou niet haalbaar is, zou je hem (en hopelijk ook jezelf) eens kunnen plezieren met sexy lingerie. Gewoon aantrekken! Je zal zien dat je je direct al een andere, sexyer vrouw zult voelen.

Wellicht is er verder in de discussie ruimte voor meer tips, afhankelijk van jouw antwoorden.
Heb vertrouwen in je zelf, waarom zou jij niet die aantrekkelijk sexy vrouw voor je vriend kunnen zijn?

Dit schrijvende realiseer ik me dat hij natuurlijk ook zijn verplichtingen heeft in deze, maar daar komen we misschien nog wel over te praten (schrijven).

Veel succes en veel goede seks!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Lachinia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 september 2014, 19:31

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Lachinia » di 02 september 2014, 21:09

OW maar sex is er wel, alleen is het dus altijd ongeveer het zelfde..

Een vluggertje in bed of de badkamer, of een verrassing als hij aan het douchen is en ik ineens de badkamer in kom..
En lingerie heb ik zat, het meeste heeft hij ook wel gezien.. Ik weet dat hij het geweldig vind als ik in lingerie de kamer binnen kom ( we wonen gelijkvloers..)
Onze dochter kan nog niet zelf haar ledikant uit dus als ze slaapt en hij is thuis hebben we alle vrijheid..

Maar vaak, heel vaak, komt het er simpelweg niet van, hij wil wel, maar wil het niet vaak aangeven, omdat zijn libido een heeeeel stuk hoger ligt dat dat van mij, en ik (bewust of onbewust) vaak nee heb gezegd omdat ik er simpelweg niet mee bezig ben..
Hij kijkt graag naar sport, en ik ben dan eerder bang dat ik hem stoor in zijn rust,oment en iets waar hij graag naar kijkt, dan dat ik de drang voel om lingerie aan te trekken om hem te verleiden..

Lachinia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 september 2014, 19:31

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Lachinia » di 02 september 2014, 21:36

En daarbij weet ik dat hij me aantrekkelijk vindt, alleen voel ik dat zelf niet zo (over mezelf welteverstaan)
Ik wil hem graag geloven, en realistisch gezien snap ik hem wel, alleen emotioneel gezien geloof ik er geen bal van..
Ik ben 31, met lang donkerblond haar blauw/grijze ogen en heb maatje 36, om je een idee te geven..

Misschien dat daar een struikelblok ligt omdat ik geen goed zelfbeeld heb (emotioneel gezien) rationeel weet ik dat er genoeg vrouwen zijn die dolgraag enigszins mijn figuur zouden willen hebben maar als ik in de spiegel kijk zie ik dat niet.. Dan zijn het alleen het overgebleven vel en striae van de zwangerschap, het niet goed genezen litteken van het inknippen met de bevalling, en theezakjes voor iets wat voor borsten door moet gaan..

If you know what i mean...

Ik denk dat ik voor een gedeelte mijn eigen vraag heb beantwoord, hoewel ik hier al weken mee bezig ben...
Echter veranderd dat niks aan het feit dat we nu vast zitten in een cirkel waar we graag uit komen..
Hij heeft zijn fantasie al genoemd en per toeval hebben we dat ook geprobeerd, wat hij helemaal geweldig vond en nog beter was dan in zijn fantasie..
Nu is het mijn beurt om te zeggen wat ik wil..

Ik kom niet verder dan 'n massage.. En dat hebben we al tig keer gedaan...

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor 230volt » di 02 september 2014, 22:03

Tja, ik denk dat ik jouw vermeende probleem nog niet helemaal begrijp. Jullie hebben met regelmaat seks, hij vind jou aantrekkelijk, ik denk dat jullie de lat te hoog leggen.
Jouw zelfvertrouwen is kennelijk een probleem. Dat je kennelijk niet de perfecte vrouw wat betreft uiterlijk bent, wil niet zeggen dat je niet aantrekkelijk kunt zijn. Aantrekkelijkheid zit in meer dingen dan alleen uiterlijke schoonheid. Je zult het moeten doen met wat je hebt, maak daar het beste van. Kleed je mooi, verzorg je goed. En die seks geven kan ook na het sportprogramma, hij zal je dankbaar zijn.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor 230volt » di 02 september 2014, 22:04

Misschien heb je hier wat aan. Het is wel in het Engels:

http://www.goodtoknow.co.uk/relationships" onclick="window.open(this.href);return false;
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Lachinia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 september 2014, 19:31

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Lachinia » di 02 september 2014, 22:50

Thnxx staan goeie tips op...

Lachinia
Berichten: 12
Lid geworden op: di 02 september 2014, 19:31

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Lachinia » di 02 september 2014, 22:53

En het probleem..

Iedere dag bloemkool met aardappelen en schnitzel gaat ook vervelen.. Dus ook met sex als t steeds t zelfde is..
Misschien kan ik meer ideeën op doen op de site die je aan gaf.. Als die preutse Britten t kunnen.. :wink:

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor 230volt » di 02 september 2014, 22:54

..juist, dan kan jij het zeker! Zet hem op!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

moon
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 05 mei 2003, 10:39
Contacteer:

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor moon » wo 03 september 2014, 0:14

Enne, misschien hoef je niet zelf te fantaseren, maar kun je "lenen".
Heb je hier al verhaaltjes gelezen: http://www.shespot.nl/lezen" onclick="window.open(this.href);return false;
of de fantasieën gelezen: http://www.shespot.nl/dromen" onclick="window.open(this.href);return false;
Welke winden jou op? Bij welke slaan bij jou de stoppen door? en gebruik dat als basis voor je fantasie...

En misschien heb je juist wel hele romantische fantasieën, meer in de trant van dat je graag het hof wilt worden gemaakt. De onbekende knappert, die helemaal voor jou valt, en je bestookt met lieve en vervolgens spannende SMS-tjes.

Leer je zelf kennen, en je eigen erotische behoeftes.
Doe eens een poll:
http://www.shespot.nl/dromen/poll/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Anwen » wo 03 september 2014, 8:33

Hi,

Ik moest hierbij denken aan de opmerking van mijn tantraleraar: "Als we een probleem hebben op het vlak van seksualiteit, gaan we er over praten of kunstgrepen met speeltjes en lingerie proberen uit te halen. Maar daar ligt het probleem niet". Dat zeg je zelf ook eigenlijk al. Je vind jezelf niet aantrekkelijk nu, naast de vermoeidheid van het gezinsleven. Volgens mij hoeft het helemaal niet spannender, iig niet voordat jij lekker in je lijf zit.

Vertrekken vanuit iets wat er niet is (fantasie) lijkt me erg lastig. Als je niet fantaseert, dan fantaseer je niet. Ik lees weinig over jouw lichaamsgevoel, over jouw lust? Kan jij je lichaam voelen en ervan genieten? Kan je goed ontspannen?

Al eens dingen overwogen waarvan je meer in je lichaam en je rust komt? Niet direct met het doel meer seks, maar als je meer ontspannen bent kan je misschien meer in contact komen met je eigen lijf, je lustgevoelens, je seksuele energie. Goeie kans dat die vonken in bed er dan ook wel meer komen. Ik zou zeggen, denk eens aan haptonomie, biodanza/vijf ritmes, of tantra (de niet op seks gerichte vorm).

Seksualiteit is voor mij niet zozeer iets wat je in je bed doet - mannetje in vrouwtje enzo. Het is creatieve energie, genieten van je lijf en wat je ermee kan. Misschien is dat een beter vertrekpunt (maar klinkt het als meer werk dan een nieuwe vibrator aanschaffen en hopen dat dat werkt).
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor zee » wo 03 september 2014, 11:27

Ik zou het misschien wat anders aanpakken, met een omweg zeg maar.
Focus op seks en fantasieën uitvoeren... Neeh... Geforceerde actie als je hoofd daar niet naar staat. Tegelijk is er sleur en elke dag bloemkool, dus wat te doen?

Misschien je doelen bijstellen: niks mis met incidenteel lousy seks, niks mis met theezakjes, niks mis met gebrek aan fut of zin. Laat het zijn, maar maak het vooral gezellig en neem tijd voor elkaar; voor eenvoudige verwennerijen, die idealiter een zinnelijke component hebben, en zo toch onnadrukkelijk en spelenderwijs een beetje spanning kunnen geven:
Samen naar de sauna
Besteed kind een weekend uit en boek een leuk hotel
Of combi van 1 en 2, wellnessweekendje
Besteed kind een avond uit en ga uit eten en dan de bioscoop, drankje na
Maak het etentje wat spannender door los van elkaar heen te gaan en tuig het op als een soort date, vertel vooraf niet wat je aanhebt, verras je partner (en jezelf) met een nieuwe outfit
Kom uit je comfort zone en koop eens een spannend jurkje die je normaliter niet van het rek zou trekken (maatje 36 = ideale kleerhanger dus je kunt waarschijnlijk alles hebben op je lijf)
Evt pak je een kappert / schoonheidsbehandeling mee, verras hem met een nieuwe hairdo / make up
Vind tijd om samen te praten, en bespreek spannender onderwerpen, zoals wat je hier aansnijdt, of wat je om je heen ziet aan de bar aan leuks

Van het een komt het ander, maar onnadrukkelijk, met een plezierige omweg.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Moeite met fantaseren

Berichtdoor Snoozie » wo 03 september 2014, 14:31

Volledig eens met Zee!
Niet alleen mooi verwoord, maar zo werkt het ook, althans voor mij :D7


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Semrush [Bot] en 12 gasten