nudist naturist of meer ?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

ben ik exhibitionist ?

Ja
2
11%
Ja en openlijk
1
5%
Ja en verdoken
3
16%
Nee gezonde houding tegenover bloot
11
58%
Nee maar is nipt
0
Geen stemmen
Nee ik ben ook zo
0
Geen stemmen
Nee zeker niet
2
11%
 
Totaal aantal stemmen: 19

yolando
Berichten: 111
Lid geworden op: ma 05 augustus 2002, 1:01
Locatie: vlaanderen

nudist naturist of meer ?

Berichtdoor yolando » di 29 juli 2014, 19:49

Hoi,
Ik ben nudist en naturist. Ik ga naturistisch op vakantie en naar de sauna. Ik loop vaak bloot in huis en de tuin. Ik kijk graag naar bloot en word graag bloot bekeken zonder daarom aan sex of erotiek te denken.zijn er onder jullie mensen met dezelfde beleving ? En vinden jullie dat een vorm van voyeurisme en exhibitionisme ? Of een gezonde houding tegenover bloot?

groetjes,
Yolando
Nude vives, nudi mori

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor Benno » wo 30 juli 2014, 0:12

Zeker in deze warme zomerdagen heeft bloot zijn net zoveel met comfort en welbehagen te maken als met erotiek.
Maar zelfs als er niemand in de buurt is en klimaat en omstandigheden gunstig zijn, voelen de meeste mensen zich pas goed in hun vel als daar een tweede huid overheen zit. Inprenting speelt ook hier een overwegende rol...

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor brother » ma 04 augustus 2014, 17:14

Ik loop graag naakt rond.
Naturistenstrand daar kwam ik evenwel nog nooit, je moet al met beide partners van dezelfde overtuiging zijn. Sauna geen probleem, gedaan maar huidige partner is daar niet voorstander van.
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor de_onbekende » ma 04 augustus 2014, 21:26

Ik blijf toch altijd twijfelen over nudisme in relatie tot erotiek. Als het daar bijvoorbeeld niets mee te maken heeft, waarom dan toch deze topic op een forum over erotiek? Sorry, die is flauw :p

Maar ik weet alleen wat ik er van lees als het om dit onderwerp gaat. Door wat ik bijvoorbeeld op het prikbord van swingers.startpagina.nl lees. Daar lijkt sauna en naaktstrand veruit favoriet om een erotisch avontuurtje te scoren. Stuit dat jou/jullie als nudist tegen de borst of heb je er in de praktijk niet zoveel last van?

EstherC
Berichten: 5123
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor EstherC » ma 04 augustus 2014, 22:23

Zelf heb ik sinds een paar weken het naaktstrand 'ontdekt'. Wat een verademing zeg! Veel rustiger, mensen geven elkaar ook als vanzelf meer ruimte. En ik kleur gelijkmatig. Ik vind het ideaal, ga niet meer naar het 'gewone' strand.

Voor mij heeft het naaktstrand, evenals de sauna, overigens niks te maken met seks of erotiek. Om mij heen merk ik op het naaktstrand ook niks als het gaat om seksuele handelingen of toespelingen. Zelf ben ik ook absoluut niet exhibitionistisch ingesteld. Ook niet voyeuristisch trouwens. Ik ben veel te verwend geraakt door mijn favominnaar :mrgreen: .
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
elhv
Berichten: 59
Lid geworden op: za 12 april 2014, 12:26

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor elhv » ma 04 augustus 2014, 23:42

EstherC, welkom op naaktstrand. Ik wil ook niet anders meer. Ik kwam er als kind al met mijn ouders. Als puber een hele tijd niet, natuurlijk niet zou ik bijna willen zeggen, maar vanaf 23 jaar weer regelmatig en nog steeds. Meer ruimte inderdaad. Meer rust. Geen luidruchtige pubers. Er ligt totaal geen rommel terwijl het toch een natuurgebied is zonder enige prullenbak. Daar kunnen ze bij het waalstrandje in Nijmegen nog wat van leren.
Ook bloot gekampeerd in Frankrijk. Heerlijk, niet moeilijk doen met iets aantrekken in krappe tent als je moet plassen. Alleen met je handdoekje naar de douche lopen, geen gedoe met je kleren, te weinig haakjes en een bankje dat onverwachts nog net binnen bereik van de douchestraal is. Maargoed dat zijn de praktische overwegingen.


Naakt zijn, of naakt zien en erotiek zijn niet hetzelfde voor mij.
Ik zal niet zeggen dat er geen erotiek is op het naaktstrand, dat is ook gewoon een plaats waar mensen samen komen en dan bestaat er altijd de kans op aantrekking. Net als op het werk, cafe, bioscoop, sportclub. En op al die plaatsen is er meestal geen ruimte om daar iets mee te doen, Dus dan stel je dat uit, speelt er misschien wat mee, steelt een kus en wacht af tot je wel de privacy hebt om er iets mee te doen. Zeker als je er met je lief bent en het is relaxed, werk is ver weg. Andere afleiding ook niet in de buurt Je geniet van de zon, je hebt tijd voor elkaar. Daar kan best erotische spanning uit groeien. Net zoals dat met een avondje samen uit kan gebeuren. Dus eigenlijk is naaktstand (of sauna) gewoon net zo'n plek als alle andere. Erotiek en opwinding kan overal opduiken.. en tja.. ik moet toegeven dat als man dat soms zichtbaar is, dan moet je daar even discreet mee omgaan. Ik ben wel eens wat geplaagd door mijn toenmalige vriendin... moest ik toch even op mijn buik gaan liggen maar dat hebben we thuis wel weer dubbel en dwars goed gemaakt :P


Grtz elHV

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor Peter50 » ma 04 augustus 2014, 23:52

Zelf heb ik sinds een paar weken het naaktstrand 'ontdekt'. Wat een verademing zeg! Veel rustiger, mensen geven elkaar ook als vanzelf meer ruimte. En ik kleur gelijkmatig. Ik vind het ideaal, ga niet meer naar het 'gewone' strand.
Leuk om te horen, Esther.
  Echte liefde is niet blind.

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor de_onbekende » di 05 augustus 2014, 9:05

Duidelijk elhv, dank je wel voor je uitgebreide antwoord!

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor Paniscus » di 05 augustus 2014, 16:22

Zonder waarde oordeel van mijn kant.
Kwam deze toevallig tegen vandaag. Ik weet dat de bedoelde schrijver een vreemd type is :-)

​​Opinie

En de reactie kon natuurlijk niet uitblijven

Vervolg

Het blijft wel een open discussie!
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

EstherC
Berichten: 5123
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor EstherC » di 05 augustus 2014, 16:29

Beide stukken had ik al gelezen via Twitter. Ik zal je vergeven dat je mijn favoriete schrijver een vreemd type noemt :wink:

Tsja, Arnon heeft het duidelijk over iets anders. Naturisme op zich heeft niks met orgies te maken. Maar er is wel bekend dat er vakantieoorden zijn waar je als volwassene flink los kunt gaan ja. Maar dat staat wat mij betreft dus volledig los van naturisme. In dat opzicht ben ik het volledig eens met Johan van Knegsel.
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor Paniscus » di 05 augustus 2014, 16:56

Blijkbaar wel een gevoelige snaar bij Knegsel!

Maar ja, waar heeft die vreemde snuiter het nou over?
Over rouwverwerking. over orgies, naturisten, over swingers, over idealisten?

Het is een vreemde voetnoot van een -in mijn ogen- rare intelligente snuiter :twisted: .
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor Peter50 » wo 06 augustus 2014, 23:02

Ik denk dat iedere naturist het met Johan van Knegsel eens is.
Het verbaast me wel dat wij naturisten dit na 40 jaar campagne voeren nog steeds moeten uitleggen.

--

Noot bij 40 jaar: ik neem de opening van het eerste openbare naaktstrand in 1973 als startpunt. Daarvoor waren naturisten nog geheim.
  Echte liefde is niet blind.

Benno
Berichten: 334
Lid geworden op: za 24 november 2001, 2:01

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor Benno » vr 08 augustus 2014, 17:38

Hoewel ik wel begrip kan opbrengen voor een bestuurslid van een naturistenvereniging die de dichotomie nudisme-naturisme in het leven houdt, ben ik ervan overtuigd dat het tweede begrip als een eufemisme voor het eerste in het leven is geroepen. Om een beetje acceptabel - ik schreef bijna salonfähig :wink: - te zijn, heeft bloot nu eenmaal een added value nodig.

Of we het nu naturisme of nudisme noemen maakt allemaal weinig uit. Zolang bloot niet als een gewoon alternatief voor badkleding kan worden gezien, zal het door de massa als een discutabele vorm van erotiek worden weggezet.

JanBros
Berichten: 5
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 18:40

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor JanBros » wo 20 augustus 2014, 14:22

Nudisme (of naturisme, maar dat is nudisme met een extra filosofie) heeft evenveel met seksualiteit te maken als niet-nudisme. Met andere woorden, wij, nudisten zijn niet anders dan anderen, behalve het feit dat wij graag bloot lopen en bloot eigenlijk de norm vinden en gekleed functioneel noodzakelijk. (je gaat de Mont Blanc niet in je blootje beklimmen).

Ik raad alle niet-nudisten aan toch eens naar een nudisten-strand te gaan (Groede bijvoorbeeld), je gaat direct merken wat ik bedoel.

Mijn idee van nudisme? Waarom kleren aan doen als het warm is? Waarom een je lijf laten bruinen behalve op een paar plaatsjes, niet mooi als resultaat. Waarom in het water jumpen met kleren aan die nat worden en dan plakken en vervelend zijn. Nee, gewoon geen kleren aan is nog zo makkelijk.

oscar
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 1:02
Locatie: Utrechtse regio

Re: nudist naturist of meer ?

Berichtdoor oscar » do 28 augustus 2014, 0:02

Deze zomer kwam ik spontaan op een naaktstrand terecht met iemand die ik niet heel goed kende. Hoewel ik nooit eerder op een naaktstrand was geweest heb ik er helemaal geen bezwaren tegen. Dat heb ik in de sauna ook niet. Ik vraag mij in toenemende mate af waarom er zo velen problemen lijken te hebben met mensen die in hun natuurlijke staat rondlopen. Ze hebben het dan direct over erotiek, seks, vies, die lebberende lijven, slingerende geslachtsdelen en dansende borsten. Zo heb ik er nooit over gedacht, en na mijn naakstranddebuut al helemaal niet meer. Ik ga niet meer naar een gewoon strand, en mijn metgezel (ook novice) ook niet meer.

Mensen die niet weten waar ze het over hebben zijn misschien wel bang dat ze erotische gevoelens krijgen. Wel mensen die daar bang voor zijn: dat gebeurt niet zo makkelijk. Iedereen zit in hetzelfde schuitje, en vooral: het went dat je ziet wat textiel verbergt. Het is juist de geheimzinnigheid van de stukjes die worden bedekt. Dat maakt de fantasie en de nieuwsgierigheid wakker, is misschien wel erotischer dan naakte lijven.

Veel hoor ik altijd over seks op het naaktstrand. Ik zag het niet (maar heb niet veel ervaring moet ik bekennen). Zelf zou ik het denk ik niet doen, zeker niet als anderen dichtbij zitten, maar wat anderen doen moeten ze zelf weten. Voluit neuken is misschien wat minder, maar een beetje spelen? Voor mij geen bezwaar. Als anderen zich daar aan storen op het naaktstrand, doe het dan gewoon niet.

Ik vond het heerlijk, rustig, meer ruimte, schoner, heel fijne sfeer, en het is gewoon lekker om in je nakie in de zee te lopen, en je dan weer te laten drogen in de zon!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten