Opnieuw leren flirten

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Barrie76
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 juli 2014, 10:05

Opnieuw leren flirten

Berichtdoor Barrie76 » do 24 juli 2014, 10:15

Ik wil opnieuw leren flirten,
Ik weet het niet meer
Klinkt vreemd, maar door een mindere periode in ons huwelijk, had ik me volledig gestortvop mijn carriere, en heb mijn huwelijk daardoor verwaarloost. Mijn carriere heeft me niet het geluk gebracht dat ik gehoopt.
Ik wil mijn relatie weer nieuw leven in blazen, mijn vrouw weer opnieuw het hof maken,
Maar ik weet iet meer hoe,
Graag jullie ideen

Gebruikersavatar
waterdraakje
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:23
Locatie: Vlaams-Brabant, België

Re: opnieuw leren flirten

Berichtdoor waterdraakje » do 24 juli 2014, 21:51

Dag Barrie76,
Ik weet niet zeker of je een antwoord verwacht van een vrouw of van een man?
In ieder geval hier dus een antwoord van deze vrouw ...
Alhoewel je vraag een heel andere titel heeft, lijkt mij dat je (gedeeltelijk) een antwoord zou kunnen vinden bij het topic over 'wat doe jij tijdens voorspel' onder de rubriek 'hoe doe ik?'. De vraag daar gaat wel initieel over voorspel, maar daar wordt gesteld dat een voorspel heel breed kan gezien worden. Daar staan dan ook enkele voorbeelden bij van hoe je kan flirten met je partner ...
Laat zeker weten of dit al een beetje een antwoord is hoor!
Apocaloptimist: someone who knows it's all going to shit, but still thinks it will turn out ok.

Barrie76
Berichten: 2
Lid geworden op: do 24 juli 2014, 10:05

Re: opnieuw leren flirten

Berichtdoor Barrie76 » vr 25 juli 2014, 1:22

Dag waterdraakje,

Dank je voor je reactie, er staan zeker interessante tips bij.
Ook tips die ik al probbert toe te passen. Ik weet dat ik het rustig op moet bouwen. Ik merk dat meer fysieke aanrakingen al een positief effect hebben.
Maar ik vind het heel lastig om haar 'te lezen', kan haar vaak niet volgen. Als ik er subtiel naar vraag (direct op de man af is gelijk een dooddoener)moet ik het maar aanvoelen wat ze bedoeld. Daar is net mijn probleem, ik heb vaak totaal geen idee waarom ze dan zo reageert.
Hebben jullie daar tips voor?
erover praten durf ik niet altijd, een verkeerd woord (zonder datbik het in de gaten heb) en de sfeer is weer voor dagen verpest.
Als ik dan vraag watvik fout doe, (meestal heb ik echt geen idee), moet ik het maar aanvoelen, en zwijgt ze.
Ze zegt dat ze nog steeds van.me houdt, waarom maakt ze het zo moeilijk.

de_onbekende
Berichten: 86
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 20:34

Re: opnieuw leren flirten

Berichtdoor de_onbekende » vr 25 juli 2014, 10:59

Jeetje Barrie, het lijkt er op dat er wel iets meer aan de hand is dan dat je alleen maar opnieuw moet leren flirten. Tenslotte is flirten vooral iets wat mensen met elkaar doen wanneer ze elkaar niet of nauwelijks kennen en daar lijkt me hier geen sprake van. Als er emotioneel iets spaak loopt tussen twee partners kun je dat volgens mij niet alleen met techniek oplossen.

Ik snap dat je het woord flirten hier waarschijnlijk anders bedoelt, maar toch: flirten komt van twee kanten en het lijkt erop dat je vrouw op dit moment emotioneel op de meeste momenten niet bepaald open staat voor je. Dat zou heel goed (mede) te maken kunnen hebben met het feit dat je naar eigen zeggen je werk heel lang boven haar hebt gesteld (wat daar verder ook de reden voor was maakt dan niet veel meer uit denk ik). Daar zocht je zoals je zegt je geluk in en dat is niet naar wens verlopen. Nu keer je voor je geluk weer terug naar je vrouw, die zelf misschien vindt dat ze al die tijd de tweede viool gespeeld heeft.

Misschien zouden een paar goede gesprekken over jullie relatie, het verleden en de toekomst de lucht kunnen klaren zodat je vrouw weer meer open staat voor je. Als je een fout hebt gemaakt door je werk boven je relatie te verkiezen dan moet je dat ook gewoon durven toegeven vind ik.

De basis van een fijn seksueel leven in een lange relatie is naar mijn mening een goede communicatie, geen oud zeer wat maar blijft doorsudderen en elkaar de aandacht, tijd en liefde geven die je beiden nodig hebt. Niet alles valt te repareren, maar ik hoop het wel voor je en ik wens je er het beste bij.

(Dit baseer ik natuurlijk helemaal op wat je hier zelf in een paar korte alinea's zegt dus ik kan het helemaal fout hebben. Maar wie weet kun je er toch wat mee.)

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: opnieuw leren flirten

Berichtdoor Snoozie » vr 25 juli 2014, 12:18

.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 53 gasten