[orgasme] Wanneer had jij je eerste orgasme? (m/v)

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Archivaris
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:22

[orgasme] Wanneer had jij je eerste orgasme? (m/v)

Berichtdoor Archivaris » zo 20 juli 2014, 15:06

______________________________________________
murielleke

Terloops - als het zo eens uitkomt - informeer ik in m'n omgeving wel eens: "op welke leeftijd had je je eerste echte orgasme?" M/V, altijd krijg ik te horen: nou eh... 12 of 13. Iets ruimer gesteld: 11 tot 14.
Waarom deze nieuwsgierigheid van mij? Omdat ik mijn eerste had toen ik 5 jaar was, en het voelde toen al nét als nu.
Vraag dus: ben ik 'de enige' op deze aardkloot of zo?
M/V-reacties graag!

______________________________________________
Vrouw1

Hoi Murielleke,
misschien ben ik een uitzondering, alhoewel ik het betwijfel, maar mijn eerste echte orgasme had ik op mijn 26e.
Hoe dat komt? Waarschijnlijk door een veel te preutse / ouderwetse opvoeding waardoor ik geen kans had om te experimenteren, dan een (inmiddels ex-) echtgenoot die er weinig van bakte om daarna pas echt te beginnen leven ;-)

______________________________________________
Vrouw-M

nee je bent niet de enige ...ik dacht ook altijd dat ik zeker een bijzonderheid was
ik kreeg mijn eerste (ik noemde het toen lekkere gevoel) orgasme rond mijn zesde puur toevallig door stromend water onder de douche
iets wat ik later veelvuldig herhaalde


______________________________________________
man1
Mijn eerste orgasme had ik toen ik rond mijn 10e jaar was, had nog geen enkele voorlichting gehad en was een beetje aan het spelen met mezelf. Was wel even schrikken toen het gebeurde, ik wist niet wat me overkwam, leerde ook pas later wat het precies was.

______________________________________________
Vrouw3

Ik heb me suf lopen denken, maar ik weet het niet juist meer. Ik veronderstel in mijn vroege tienerjaren.
Wat ik eigenlijk wel wilde vragen aan Murielleke en vrouw2 ; als jullie je eerste orgasme zo vroeg kregen, konden jullie het uiteraard nog niet plaatsen. Hoe gingen jullie er dan mee om ?. Hielden jullie dat instinctief voor jezelf, of zegden jullie dat bv tegen je ouders of vriendinnetjes ?.

______________________________________________
man-swordfish
Ik denk zo rond mijn tiende verjaardag (niet exact natuurlijk)

______________________________________________
Vrouw4

Bij mij was het toen ik 8 of 9 was. Ook in de douche, ik was me aan het wassen, en hield de waterstraal ertegen, en na een tijdje kwam ik klaar, alleen besefte ik niet echt wat er gebeurde, maar ik vond het wel hééél aangenaam.

______________________________________________
murielleke

Het was puur privé, alsof ik al wíst dat het, zeker in die tijd, zo moest zijn. En inderdaad, zoals Misty schreef: het lekkere gevoeletje; maar ik weet zeker: het voelde toen net zo. Ik deed het in bed met een stuk deken tussen mijn benen en ik weet zelfs nog dat het voortkwam uit een soort sexuele fantasie, terwijl ik toen bv. niet eens wist dat er een wezenlijk verschil tussen jongens en meisjes was (!). Nou ja, dat voert hier nu te ver. Wel weet ik nog heel goed dat ik al gauw een keer door m'n moeder betrapt werd en er achter kwam dat dit héél, héél zondig was. Niet dat dat hielp natuurlijk, haha! Eigenlijk wíst ik al dat ik niet de énige was, maar vóór Misty's reactie had ik nog aan iets erfelijks kunnen denken ;-) : m'n oudste dochter kende het wondertje al toen ze 3 á 4 was! Op de bank in de huiskamer legde ze dan een teddybeer, even groot als zijzelf, en met gehijg en zweetdroppeltjes reed ze zich daar feilloos op klaar. Wel soms 'hinderlijk' als er visite was ;-).

______________________________________________
man-H

Ik zal rond de 13/14 zijn geweest. Ik had overigens mijn eerste orgasme door masturbatie terwijl ik al wel zeer regelmatig gepijpt werd door mijn vriendinnetje.

______________________________________________
murielleke
Gek toch man-H, dat pijpen moet toch heerlijk geweest zijn en dan geen orgasme?
Of bedoel je je eerste zaadlozing soms.

______________________________________________
man-H

Uiteraard was dat erg lekker maar ook nu nog zijn mijn orgasmes door zuiver en alleen pijpen dus zonder hulp van handen o.i.d. op een hand te tellen.

______________________________________________
man-O

M'n eerste masturbatie met zaadlozing was toen ik een jaar of 11 was.
Daarvoor kan ik me wel hitsige gevoelens of geiligheid herinneren, maar toen koppelde ik dat nog niet aan masturbatie.
Voor een belangrijk deel geloof ik omdat sex gewoon nog niet zo'n rol speelde of zo openlijk beleefd werd als tegenwoordig, waar je er van jongs af aan overal mee geconfronteerd wordt.
Opvallend vind ik dat hier de lustbeleving van een kind (de beleving van het orgasme) door sommigen gelijkgesteld wordt aan die van een volwassene. Wordt dat juist (al dan niet wetenschappelijk) niet gezien als projectie?
De sexuele beleving is voor de puberteit toch anders dan tijdens en daarna.

______________________________________________
Vrouw-B

Hé.. hier zat ik toevallig laatst nog aan te denken. Mijn zoontje had tijdens het mooie weer zijn t-shirtje bovenop een lantarenpaal geslingerd. Vandaar het oh-jah-gevoel!
Ik weet nog dat ik als ik vroeger met mijn vriendinnetjes buiten speelde graag in verkeersborden klom.
De weg omhoog was "lang", maar het gevoel daarboven...? ~wauw~
Achteraf had ik inderdaad daar bij dat spel al mijn eerste orgasmes. Dat had absoluut niks met lust te maken, maar was gewoon een heerlijk gevoel!

______________________________________________
Ryan
Mijn eerste ejaculatie was ergens vroeg in mijn pubertijd, ik denk 13 of 14 jaar. Het was uit nieuwsgierigheid en door masturbatie.
Het echte orgasme met een vrouw was pas later met 20 jaar.

______________________________________________
murielleke

WAT IS EEN ORGASME?
Blij met al deze interessante, leuke, ontroerende reacties schieten mijn gedachten alle kanten uit, maar 'wat is een orgasme' lijkt nu plotseling de kernvraag te worden, alvorens er achter te kunnen komen wanneer 'die eerste keer' er was.

Het begint er op te lijken dat vrouwen 'dat lekkere gevoel', dat ze vaak al op heel jonge leeftijd hadden, gewoon als orgasme benoemen. Bij mannen lijkt dat anders te liggen. Eerst was ik verbaasd: hoe is dit mógelijk... Bij jongens/mannen werd - dacht ik - altijd verondersteld dat zij het gemiddeld eerder ontdekten, omdat het gevoeligste 'puntje' zo voor/in de hand ligt. Uit reacties tot nu toe blijkt het tegendeel! Of ligt het toch weer anders? Lijken mannen orgasmes te koppelen aan zaadlozingen of zelfs dát niet? HansRyan schreef hier over zijn eerste zaadlozing en zijn 'eerste echte orgasme' (met een vrouw) veel later. Maar kan een zaadlozing dan zonder orgasme? Dat orgasmes qua intensiteit verschillen: wie zal het ontkennen!? De omstandigheden - oei, wat klinkt dat afstandelijk - zijn natuurlijk van belang. Maar waarom zou bij mannen de eerste ontdekking van 'het wondertje' geen orgasme mogen heten? Ik zei het - wat mezelf betreft - geloof ik al 2 keer: het voelde die eerste keer, op m'n 5e jaar dus, nét als nu, als ik me bevredig, privé dus. Bij mij was het ooit de deken tussen mijn benen, bij andere meisjes die douchekop-met-warme-straaltjes of de lantarenpaal (práchtig vind ik dat laatste, terwijl de man Herman van Veen volgens mij ook ooit iets dergelijks beschreef/zong. Tekst van de onvolprezen Willem Wilmink natuurlijk, lees jij dit, Willem?)
Ondertussen heb ik tot nu toe iets verborgen gehouden, omdat ik nieuwsgierig was naar spontane reacties. Een goede vriend - man dus - verklapte me ooit n.a.v. mijn nieuwsgierige vraag (ik probeer het zo goed mogelijk te verwoorden): "ik was een jaar of negen, tien misschien, toen ik het ontdekte, ik verslaafde er aan. Een jaar of wat later kwamen er als bij toverslag een paar warme druppeltjes. Dat was heel spannend, maar spoedig werd dat meer dan druppeltjes en ging ik het al gauw als iets hinderlijks ervaren, dat geklieder. Toch voelde het vóór die tijd nét als daarna." Het 'eerdere' beschreef hij als een zinderend pulserend gevoel, alsof iets naar buiten moest wat er nog niet was.

En nu vraag ik me af n.a.v. het door Man-O genoemde mogelijke verschil tussen kinderlijke en volwassen beleving: proberen - mannen vooral - een orgasme te zien dat niet 'des kinds' is? Zien zíj - terwijl ik me dat nog eerder bij vrouwen zou voorstellen - het kind dan in zijn/haar onschuld, terwijl (veel) meisjes het ervaren blijken te hebben als iets heerlijks dat er alláng was, heel reëel!!, waar ze later alleen maar aan het werk mee hoefden?

______________________________________________
notnajja

Het blijkt dat in de baarmoeder het jongetje al aan zijn penisje zuigt. Ook is het kirren van genot dat je op schommels en dergelijke meemaakt als je klein bent een gevoel dat aan een orgasme doet denken. Volgens de oude Freud is kinderlijke seksualiteit iets heel gewoons en zijn gevoelens van lust al heel vroeg een gegeven feit. Het jongetje (Freud richtte zich vooral daar op) zit al snel aan zijn penisje en er treden ook op zeer vroege leeftijd (2-3) erecties op. Meestal treedt er juist een terugval in lustgevoelens op na het vijfde jaar om vervolgens in de puberteit weer helemaal op te bloeien.

______________________________________________
Man-F

Ik was 13.
Zo ver ik weet m'n hele leven gesexed en gefriemeld met vriendjes en vriendinnetjes, voor het eerst m'n piemel in een doosje geduwd toe ik 7 was met mijn 9 jarige buurmeisje.
We hadden een sexboekje gevonden en deden de plaatjes na.
Kwam bij geen orgasme aan te pas, behalve dan dat ik sexspelletjes heel fijn en intiem vond.
Gelukkig geen zeurderige ouders die mij met hel en verdoemenis dreigden.
Toen ik 13 was deed een vriendje eindelijk voor hoe je je moest aftrekken, had hij van z'n oudere broer geleerd.
Ik wist wel al een paar jaar van klaarkome had alleen geen idee hoe dat zelf te bereiken.
Vergeet het trouwens nooit weer, die eerste keer!

______________________________________________
murielleke

Na Freud zijn vele anderen gekomen en ik denk maar eens te gaan graven in recentere gegevens, want door jouw bijdrage begin ik weer sterker aan mijn 'normaliteit' te twijfelen: niet alleen onnozele lustgevoelens, maar sinds mijn vijfde jaar was ik verslaafd, met min of meer primitieve sexuele fantasieën en al, zonder enige terugval. Goh... zou ik ooit misschien sexueel misbruikt zijn? Wat moet ik van mezelf denken...

En man-F: het eerste deel van je reactie neigt me toch een beetje te veel naar achteraf wishfull-thinking. Wat het tweede deel betreft ben ik weer stomverbaasd. Hoe kán zoiets nou! Ik krijg meer en meer de indruk: kinderlijk gespeel moet (MOET!) je met een knipoog bekijken omdat volwassenen die verdomde onschuld willen zien.

______________________________________________
murielleke

Nog even: ik wil me nog wel eens te veel vastbijten in dingen die ik totaal niet begrijp, maar onderhand denk ik een vat vol hypocrisie te hebben aangeboord. De erecties van kleuters zijn zo bekend omdat ze ze ongegeneerd tonen. Daarna een terugval? Alleen maar tijd voor knikkeren, school en zwemles, of een 'vreemd' quasi-onschuldig spelletje met een vriendinnetje voor een enkeling? En dan... de grote leegte tot 'het moment' waarop je van een ouder vriendje moet horen hoe je je moet aftrekken... En verdomd! Ja hoor, daar komen de zaadjes! Wauw wat een ervaring! En al die tijd puilde dat verleidelijk gevoelige dingetje daar al, had je twee handjes aan je lijf. Handjes die er nooit aan dachten...
Stelling bij deze: het orgasme van de man is 100% prestatie-gericht.

______________________________________________
missselene

hihi, leuke stelling, wat Anton zegt klopt wel voor jongetjes, de meeste meisjes ervaren geen terugval.
en jongtjes gaan wat door elkaar halen, het orgasme en de ejaculatie, velen denken nog steeds dat dat het orgasme is, maar dat is niet zo en het verschil wordt ze vaak niet uitgelegd.

*de drang om te spuiten, noemen ze dat *
1 kanttekening, Freud heeft zich voornamelijk verdiept in jongetjes en niet in meisjes vandaar dat je nu nog veel hoort dat het bij meisjes aangeboren is en dat jongetjes het "moeten"leren.

______________________________________________
Ryan
Een goede discussie. Wat is een orgasme?
Voor mij zie ik 3 stadia op weg naar HET orgasme.

1. De zeer jeugdige seksuele gevoelens, waarbij wel erekties en fijne gevoelens optreden. Ik denk dat ik dat had zodra ik bewust werd van het hebben van mijn lichaam.
Ik groeide op als enige zoon en 3 zusters. Door de gezinssituatie sliep ik van peuter af tot mijn 10e jaar samen in bed met mijn zuster, die 1 jaar jonger was. Met de paplepel ervoer ik het verschil tussen de seksen en natuurlijk de spelletjes. Geen haar op het hoofd, dat er aan dacht, dat dat later tussen broer en zus niet mocht.

2. De pubertijd. Hierin was duidelijk de voorbereiding en de wens tot geslachtsgemeenschap en klaarkomen. De tijd van "spelen" met vriendinnetjes was voorbij. En echte seksuele gemeenschap kon niet, vanwege het niet interessant genoeg zijn voor een meisje om zover te gaan. Aftrekken dus.

3. Het echte orgasme. De echte relatie met een vrouw, waar klaarkomen alleen niet juist aangeeft wat de emotie weergeeft. Het SAMEN klaarkomen, dat is voor mij het orgasme. Fysiek en geest samen, als partners tussen man en vrouw.

______________________________________________
man-E

Hoe oud? ik 9 jaar, nadat op de camping een jongen mij vertelde hoe je moest aftrekken. dus dat heb ik gelijk uitgetest, en het werkte 100%

______________________________________________
vrouw-B

Hmm..?
Ryan?.. Dat laatste klinkt mij meer toe als een "wens". De meest wenselijke vorm om klaar te komen. Ik ben namelijk vaak langere perioden alleen en heb dan geen sex(met iemand), maar ik kom wel klaar! (om even terug te komen op wat-is-een-orgasme?)
Mooie discussie... lees met aandacht!
Denk nog na over de bijzondere stelling van Muriël!

______________________________________________
Anastacia

grappig dat je Freud erbij haalt met zijn gebazel over kinderlijke sexualiteit...Ik zet expres Kinderlijke bij, omdat de lustgevoelens van een kind heel anders zijn dan van een puber/volwassene (deze laatste groep beleefd het vanuit/met een referentiekader wat kinderen niet hebben)...Mocht je dat interessant vinden kan ik je een literatuurlijstje geven die ik voor mn paper over Freud en kinderlijke sexualiteit heb gebruikt...
Grappig is dat ik in deze draad orgasmes op vrij jonge leeftijd tegenkom...De gemiddelde leeftijd voor vrouwen ligt op 17 jaar namelijk
Ikzelf was ongeveer 16 gok ik.

______________________________________________
Ryan

@vrouw-B,
Nee het is geen wens, maar voor mij althans werkelijkheid.
De eerste keer, dat ik met een vrouw echt vrijde, kwam ik in haar klaar en voor mijn beleving deed zij dat ook. Het was zo een bijzondere ervaring, dat ik dat mijn leven lang niet meer vergeet. Al hetgene daarvóór was plotseling een slap aftreksel geworden (letterleijk en figuurlijk, LOL).

______________________________________________
murielleke

Hé, leuke reacties! Eye-openers ook, dank!
Mijn stelling was erg provocerend bedoeld hoor, ik word wel eens wat balorig als ik 'dingen niet begrijp'.

______________________________________________
vrouw-B

Ryan?
Heb even een kleine nuance aangebracht in mijn eerdere reply. (Was een beetje kort door de bocht en heeft misschien meer met mij dan met jou te maken?)
Wel prachtig om je reply te lezen...

______________________________________________
man-O

Murrieleke, volgens mij zit er nogal wat woede en frustratie (cynisme) bij je t.a.v. dit onderwerp, waaraan nu wat wordt voorbij gegaan.
De hypocrisie waar je het over hebt kan ik zeker wel plaatsen.
Ik kan me het sprookjesachtige van m'n jeugd herinneren, maar zeker ook de wreedheid en het sadisme.
Tenminste gezien door de ogen van volwassenen.
Kinderen zijn natuurlijk niet per se de onschuld zelve, maar reageren vaak primair.
Kijk bijvoorbeeld maar naar hoe een kind buiten de groep kan vallen. Genegeerd wordt en gepest.
Het is hetzelfde als wat je op volwassen leeftijd ziet gebeuren, alleen gaat het dan vaak geraffineerder. Het verschilt echt niet veel van de apenheul.
De mens is een sexueel wezen, dus de kleine mens ook.
Wat me nu opvalt is het beschermende en trachten te ontzien van het kind sexueel, tot 12 à 16 jaar, waarna ineens alles gepermiteerd lijkt.
Die overgang komt bij mij hypocriet en ongeloofwaardig over.
Dat het kind niet zo onschuldig- en veel sexueler is dan we aannemen is kennelijk beangstigend.

______________________________________________
satine

@ Anastacia,
ik was 18 en het kwam er door het gefrunnik van mijn vriendje.
voordien al zo wle van in het vierde leerjaar denk ik samen met mijn beste vriendin toen best wel vrij sexueel getinte verhaaltjes bedacht, zo wij in een harem en dan een hoop hitsige mannen dieons wouden hebben.. maar dat bleef altij maar in mijn hoofd, ook nadien toen ik in het middelbaar zat en mijn beste vriendin helaas niet meer zag wegens naar school in een andere stad, heb ik die verhalen ook nog blijven verder fantaseren, maar nooit is er bij mij de drang opgekomen om iets meer te doen dan ze gewoon te verzinnen in mijn hoofd. dat was genoeg. nooit heb ik he tgevoel gehad dat ik iets miste. En toen mijn vriend en ik na heel wat maanden verkering eindelijk af en toe de kans hadden om wat meer met elkaar bezig te zijn, heeft het nog wel een paar maanden geduurd eer ik zo'n fysieke stimulatie aangenaam vond. al kan ik me nu wel niet herinneren dat hij het in het begin anders deed dan nu maarja.

Groetjes Satine,
die voor godsienst nog ooit eens een hoop Freud te verwerken kreeg, vooral het stukje over de sexuele ontwikkeling van kinderen volgens het beeld van de brug en daarna hysterie bij vrouwen te verwerken kreeg.

______________________________________________
murielleke

Dank allemaal voor de reacties!
Hierbij nog wat reacties van mijn kant en zo...
Man-O ... Ik ben niet boos dat je woede, frustratie en cynisme noemt, maar ik vind het wel een tikje overdreven hoor. Ik ben nogal prikkelend geweest om dingen los te peuteren die ik niet goed begreep, met name m.b.t. mannen. "Een vat vol hypocrisie" is natuurlijk wel pittig gesteld. Toch kan ik niets anders concluderen dan dat de reacties van vrouwen open, eerlijk en vaak luchtig waren. Met name bij de mannen die meer te melden hadden dan 3 of 4 regels - hoewel me dat ook vaak heel welkom was - merk ik doorgaans veel omzichtigheid en/of tegenstrijdigheid n.a.v. in oorsprong een toch simpele vraag. Jouw laatste reactie vind ik waardevol, maar je eerste reactie wijkt daar zó ver vanaf als je het over een 'projectie' hebt, in feite de lustgevoelens van een kind daarmee bagatelliseert, lijkt me. Ook door andere reacties krijg ik die indruk: tegenstrijdigheid en verwarring alom als mannen terugkijken op lustgevoelens uit hun jeugd. (nogmaals, ik bedoel de langere en genuanceerdere reacties). Waarom niet die nuchterheid van vrouwen: "ja hoor, ik ontdekte het al heel jong op zus en zo'n manier en ik vond het heerlijk, een écht orgasme!" Vervolgens vond ik de recente bijdragen van Missselene, vrouw-B en Anastacia weer heel interessant en beschouwend. Mijn bruuske stelling dat het orgasme van de man 100% prestatiegericht is wil ik hierbij veranderen in: "het orgasme van de man is veel beladener dan dat van de vrouw." Maar raar vind ik dat nog steeds.
Frustratie noemde je, organic, en dan meld ik hier eerlijkheidshalve dat de impact van de geschokte reactie van mijn moeder destijds, toen ze me betrapte als 5-jarige (ik schreef daarover) waarschijnlijk fnuikende gevolgen heeft gehad t.a.v. mijn sexuele ontwikkeling daarna. Het heeft tot gevolg gehad, denk ik, dat ik mijn sexualiteit uitsluitend op mezelf ging betrekken (in schaamte en zo), later erg veel moeite had om het met een ander te delen, en nog steeds geldt dat. Maar ja, dit valt buiten het topic.
Ik heb de neiging om tot een eigenwijs soort conclusie te komen, doe dat nu dan maar.
Het bereiken van een volwaardig orgasme is niet leeftijdsgebonden, mede ook des kinds. Alle zenuwbanen waren er vanaf het begin al, in staat tot het signaleren van pijn, warmte, kou, maar ook lúst. Lustgevoelens via zenuwprikkelingen zijn - ongeacht leeftijd dus - even normaal als bv. pijn. Voldoende prikkeling van de lustzenuwen leidt tot een orgasme, van jongs af aan. (Meestal) toevallige omstandigheiden brengen die prikkelingen te weeg. Meisjes staan er vrij vaak (niet altijd) erg open voor, laten het gebeuren. Bij jongens... ófwel ze haken af voor het ál te lekker gaat worden(??), of... ze ontkennen achteraf(!) dat het tot een orgasme kwam, omdat zoiets gekoppeld zou moeten zijn aan een zaadlozing.
Op latere leeftijd krijgt het orgasme meerwaarde door 'volwassen sexuele gevoelens' die op het zuiver lichamelijke gevoel worden 'gesuperponeerd'. Toch... Het feitelijk orgasme - zó,zó lekker al vaak - lag te grabbel sinds onze vroege jeugd.
(God, ik lijk wel dominee ;-) )

______________________________________________
vrouw-B

Het is al laat... ik leg mijn hoofd ook maar eens neer. Moet Muriël wel even bij deze bedanken... was het niet voor de spinsels die ze in mijn hoofd bracht, dan was het wel voor de flash-back die zeer prettig was.
Het was me een waar genoegen Muriël!

______________________________________________
Gunther

Ik vind hier zeer weinig reacties van onze mannelijk (soort) om het oneerbiedig te zeggen. Je hebt hier wel een interessant onderwerp te pakken. Had er eigenlijk nog niet echt bij stilgestaan.
Wat mijn beleving betreft, hmmm...
Er is iets wat ik "mis" in de verhalen van de heren of ben ik een uitzondering, wacht.
Zolang ik me kan herinneren heb ik wel gespeeld met mijn piemel en vond het een prettig gevoel. Ik kan niet zeggen “toen” is het begonnen. Wat ik wel nog weet is dat ik een bepaalde techniek had om mijn piemel met volle kracht naar onder te drukken en hem als het ware te rollen tegen mijn (linker)binnenbeen. Dit werkte liggend of zittend.
In de eerste klas 6 jaar dus weet ik pertinent zeker dat ik het deed in de klas, heb er zelfs eens straf voor gehad, kon het niet laten. Voor mij was het onschuldig en het gaf een fijn gevoel wist toen niet meer.
Het had absoluut niets met gevoelens voor het andere geslacht te maken. Nu het gedeelte dat ik mis bij de andere: Als ik met mezelf speelde ging dat tot een bepaald hoogtepunt het was echt onmogelijk om verder te gaan daar mijn gevoelens daar onder te sterk werden. En ja zoals ik ergens eerder las het was verslavend. Meerdere keren per dag voor het goede gevoel (niet doel lezen) herinner me bepaalde situaties in het toilet en was zeker niet ouder dan + - 6 jaar.
Ben zo verder blijven spelen tot ik ongeveer een jaar of 12 was vermoed ik. Zal het eens ergens gaan opzoeken weet het nog precies (was op verlof in Mallorca toen) en hier komt het weer ja onder de “douche” heb ik de eerste keer geëjaculeerd. Het was een erg nare ervaring voor me! Wist niet of dat normaal was. En nu ik het opnieuw beleef er was bloed bij de eerste keer !! Ontmaagding voor de man of moet ik zeggen kind! Waarom lees ik dit niet bij andere ervaringen. Ben toen even (een weekste of zo) geheel onthouder geworden. Maar kon het niet volhouden, ha ha…
Heb in mijn kindertijd wel vrij veel geëxperimenteerd mijn met de meisjes en soms ook jongens uit de buurt. Maar nogmaals puur uit interesse niet voor seksuele verlangens. In de pubertijd is dat uiteraard gelukkig voor mij veranderd.
Ik hoop dat je iets aan hebt.
Groetjes, Gunther

______________________________________________
Misty

@vrouw3
sorry voor de late reactie maar ben eeen weekendje weggeweest....
maar om je vraag te beantwoorden ; ik denk dat ik instinctief heb begrepen dat deze beleving iets was waar ik niet over kon praten iets wat ik dus ook niet heb gedaan , het moment kwam natuurlijk dat ik werd betrapt door mijn moeder en die deed het voorkomen of dat het iets was wat niet hoorde . en dat ik daar mee moest wachten totdat ik ouder zou zijn ,jammer eigenlijk want wat voor mij heel erg prettig was werd toen (voor mij ) op dat moment iets slechts maar ermee stoppen wilde ik ook niet dus dat was eigelijk heel dubbel...
en ik weet niet zeker in hoeverre dat mij heeft geremd in mijn latere leven , ik kan alleen zeggen dat het nooit helemaal meer goed gekomen is ten opzichte van die dubbele gevoelens , ik ben wel blij dat ik het nu een keer heb kunnen spuien

______________________________________________
murielleke

Hoi Misty,
Je richtte je tot vrouw3, ik wilde net op Gunther reageren. Ik schrok. Jij dus ook... In al je onschuld, gewoon fijn, en dan...
Wég onschuld! Het zal een schrale troost voor je zijn, maar jouw moeder heeft tenminste nog enigszíns constructief gereageerd als was het wel heel erg behelpen. Mijn moeder - ze is inmiddels in de tachtig en nu vind ik het een fantástische ruimdenkende vrouw geworden, zal haar niet meer confronteren met... - wist toen in haar consternatie niets anders dan me toebijten: "Wat is dat! Doe niet zulke idiote dingen! Ga je onmiddellijk wassen en kleedt je aan!!" Op die vroege zondagochtend ben ik helemaal in elkaar gekropen op m'n bedje, heb gehuild, me toen maar gewassen en aangekleed. Ze is er nooit meer op teruggekomen en ik kon er nergens mee heen, dacht alleen aan schande, zonde en zo meer. Schaamte voor lustbeleving... Het is voor mij nooit meer goed gekomen, hoewel ik nu mijn escapes heb via internet en mijn bic-pen... Cruyff zou zeggen: "elk nadeel heb so se voordeel." Ach ja, je leert er mee om te gaan ;-) . Ondertussen is het mijn eigen schuld - al weer zo'n vervloekt woord - dat het weer helemaal bovengekomen is nadat
ik dit topic opende. Maar dat is niet erg, ik heb nu meer op een rijtje; hoog tijd voor de twee-jaarlijkse controle bij mijn psych, ik heb wat te vertellen, zucht.
't Beste met jou!
Liefs,
Muriël

______________________________________________
Misty

lieve muriel
ja je hebt heel wat teweeggebracht met dit topic en hoewel jij er misschien niets aan zal hebben ben ik toch (bijna ) blij om te horen dat ik niet de enige ben met deze ervaringen het is nl niet iets waarje mee te koop gaat lopen he ? ook ben ik blij met internet en in mijn geval een pilot pen.... schrijven heeft mij altijd goed gedaan
succes met het vinden van een weg om er mee te leven
groetjes Misty

______________________________________________
man-C

Mijn eerste orgasme had ik als 7 jarig jongetje op weg naar school. Het speelt in 1959. Ik was laat en wist dat ik haast niet meer op tijd op school kon zijn. De bovenmeester was heel erg streng.Ik begon te hollen. Tijdens het hollen voelde ik mijn piemeltje langs de pijpen van mijn wollen broek schuren. Het voelde lekkerder en lekkerder. Het was een combinatie van spanning, angst en een onbekend gevoel. Op zeker moment was mijn piemeltje zo stijf dat ik moest stoppen met hollen en ik schokken van gelukzaligheid door mij heen voelde gaan. Wat het was wist ik niet, maar het was heel lekker.

Later heb ik expres het er nog eens op aan laten komen: Ik ging met opzet te laat van huis om weer te moeten hollen. Maar het lukte niet om dat gevoel van die ene keer wéér te krijgen.

Enkele jaren later, toen ik 10 was, had ik in bad met de douchekop weer datzelfde gelukzalige gevoel. Pas toen ik echt wist van masturbatie en klaarkomen, begreep ik dat eerste gevoel tijdens die opwindende run naar school. Die keer beschouw ik als de eerste keer dat ik ben klaargekomen.

______________________________________________
Lux
Ik was echt wel een beetje geshokeerd toen ik de replay las van Murrielleke te lezen dat haar dochtertje van 3/4 jaar zich op een beer zette en zichzelf zo tot een orgasme bracht. Er stond met een vette knipoog bij 'dat het wel vervelend was als er bezoek was'... Ik heb zelf dochtertje van bijna 4, en ook die speelt geregeld met haar spleetje. Maar je gaat zo 'n kind toch niet een beer laten berijden?? Als ik ze betrap dat ze met haar handje aan haar spleetje zit, dan vertel ik haar niet dat het 'vies' is, want ik vind dat ze sexualiteit wel als iets positiefs mogen ervaren. Maar ik wijs er haar wel op terecht dat het onbeleefd is om zo met haar 'benen open' te zitten!!! Je gaat jezelf toch ook niet masturberen in het bijzijn van anderen? Dus geef dat je kind dan aub mee. Als je het binnen enkele jaren gaat verbieden is het veel verwarrender voor haar!
Of ben ik nu ouderwets???

______________________________________________
Ryan

Lieve Muriel,
Ook ik heb zo mijn goede en ook slechte ervaringen in jeugd en seksualiteit. Ik ben nu in een soort midlifecrisis dingen aan het verwerken en herschikken. Daar is een psych best fijn. Maar de forums als dit en de contacten via chat en mail hebben me ook ZEER geholpen en doen het nog. Het is informatie en therapie tegelijkertijd.
Soms krijg je dan lekker dingen gezegd, die wat (harder)aankomen. Maar dat is prima.
Je kunt er dan tenminste mee omgaan.
Liefs,
Ryan

______________________________________________
man-FM

Ongetwijfeld zal ik geïnteresseerd zijn geweest in mijn peimeltje toen ik een jaar of zes was - maar ik herinner mij er niets van. Verbazingwekkend dat zovelen van jullie dat nog weten! Maar ik heb dan ook een geheugen als een zeef.
Echte interesse kwam pas rond mijn tiende. Ik herinner mij dat ik samen met een vriendje diverse methodes heb uitgeprobeerd om dat heerlijke gevoel te kunnen herhalen, dat eens bij toeval moet zijn opgewekt. Schurend langs een laken of zo. Telkens probeerden we nieuwe sensaties uit. Ik wreef er kussens langs, hing hem in een emmer water (bleek een slecht idee), nam hem in de hand en vaak speelden wij een eigenaardig spelletje in de keldergang onder ons flatgebouw, waarbij we tegen elkaar opreden tot het gevoel ondraaglijk werd.

Geen van beiden had het idee dat die geheimzinnige aandrang het orgasme was, of dat dat gevoel te moeten plassen in werkelijkheid beduidde dat het zaad zich een uitweg zocht. Dat leerde ik vlak daarna, van andere vriendjes. Inclusief de enig juiste techniek om het op te wekken - aftrekken dus - wat ik in het begin maar buitenissig vond. Ik had zelf al een verfijnde wrijftechniek ontwikkeld.

Al lijkt dit op een homo-erotische inwijding, niets bleek minder waar: ik ontwikkelde mij tot een heuse hetero, zij het met een gering talent voor machismo. Hoe het nou zit met die hele vroege 'orgasmes', weet ik nog niet. Bij mijn eigen kinderen heb ik het nooit ontdekt. Wel speelse nieuwsgierigheid, maar geen orgastische incidenten. Dus eigenlijk is dit een beetje nutteloze bijdrage aan dit boeiende topic. Ik blijf lezen!

Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 62 gasten