[orgasme] Klaarkomen bij vrouwen

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Archivaris
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:22

[orgasme] Klaarkomen bij vrouwen

Berichtdoor Archivaris » zo 20 juli 2014, 13:54

Per jaar worden er wel meer dan 30 keer vragen gesteld op het Shespot forum over het thema: Klaar komen bij vrouwen. Hiervan is een kleine bloemlezing gemaakt.

Klaarkomen bij vrouwen

-------------------------------------------------------
- Vraag
“Ik kan niet klaarkomen door penetratie, alleen als ik mezelf help met het bevingeren van mijn clitoris. hoe komt dit en wat kan ik hier aan doen?”


“Het merendeel van de vrouwen kan niet vaginaal klaarkomen, alleen clitoraal. Er is dus niets mis met jou, of met je partner. Ligt gewoon aan de beetje vreemde manier waarop een vrouwenlichaam in elkaar zit. Ik weet niet of vaginaal klaarkomen aan te leren is. Als het aan te leren is, wil ik het ook graag leren. Dus maak je geen zorgen, dit is volkomen normaal!”

"Ik kwam vroeger ook nooit klaar tijdens de coïtus. Maar mijn huidige minnaar leerde me ook vaginaal klaar te komen. In mijn geval lag de sleutel tot de zevende hemel bij mijn G-plekje. Mijn minnaar wist precies hoe hij dat moest beroeren."

"Ik kom heel makkelijk vaginaal klaar als ik op mijn buik lig en mijn partner op mij ligt en zo in mij binnendringt. Ook als ik op hem zit, kan ik zonder problemen klaarkomen omdat ik dan zelf kan bewegen hoe ik het het leukst vind."

“Vanwaar de opvattingen over clitoraal en vaginaal orgasme?
Dit heeft naar het schijnt wat te maken met de vrouwelijke anatomie.
De clitoris is het uiteinde van twee zenuwbanen die vertrekken achter het schaambeen en in een soort driehoek samenkomen in de clitoris.
Omdat een uiteinde van een zenuw altijd gevoeliger is, verklaart dit de gevoeligheid van de clitoris, zeker als je denkt dat er hier twee samen komen
Bij gewone vaginale penetratie worden deze zenuwen veel minder gestimuleerd, en vandaar dat veel vrouwen enkel het zogenaamde clitoraal orgasme kennen.
Aangezien op alle regels uitzonderingen zijn, zijn er dus ook vrouwen die dieper in de schede een zekere gevoeligheid hebben in de nabijheid van deze zenuwbanen.”

"Dit zou elk meisje moeten zien’, zegt psycholoog Ellen Laan. Ze wijst op een plaatje van de gehele clitoris die uit veel meer bestaat dan alleen het kleine knobbeltje in de vulva. Het is een orgaan met de grootte van een abrikoos dat iets weg heeft van het mannelijke geslachtsorgaan. Het knobbeltje aan de buitenkant dat we kennen als de clitoris is het spreekwoordelijke topje van de ijsberg. Van binnen loopt het door, rondom de plasbuis en de vagina tot aan de anus."
Ellen Laan: Het machtige orgaan de Clitoris
Ellen Laan: Lezing over het vrouwelijke orgasme


-------------------------------------------------------
- Vraag
“Ik hou heel veel van mijn partner, we hebben heel goede sex, ik raak er echt opgewonden van en toch kom ik nooit klaar. Wat kan ik daaraan doen?”


“De eerste vraag die bij me opkomt, is of je wel klaarkomt als je masturbeert. Als dat wel zo is, zal je je partner duidelijk moeten maken wat je lekker vindt.”

“Ik denk niet dat iemand jou technische aanwijzingen kan geven. Het heeft namelijk met jouw gevoel te maken. Wat jij lekker vindt wil niet zeggen dat anderen dat ook zo lekker vinden.”

“Iedereen heeft feedback nodig.. of het nu je eerste of je tiende partner is, iedereen is anders en iedereen ervaart seks anders.
Misschien moet je het vanuit die invalshoek ter sprake brengen.. dat je haar graag wil laten genieten en dat je daar aanwijzingen voor nodig hebt.”

“Weet je....heb je al eens geprobeerd om zelf ook mee te helpen terwijl hij bezig is met je, dan hoef je geen aanwijzingen te geven en kun je toch zelf doen wat je lekker vind!
Gewoon samen aan het werk gaan! Veel mannen vinden het ook nog opwindend als hun partner meehelpt!”

“Wat wellicht een goede tip is: laat de vrouw zichzelf een orgasme bezorgen in jouw bijzijn. Jij kunt dan zien/ voelen wat zij lekker vindt.”

“Niet teveel piekeren, als je alleen maar gefocust bent op een orgasme kun je er eigenlijk al van uitgaan dat het niet lukt. Geniet ervan en probeer ook eens wat andere manieren.”

“Nou er zijn er nog meer hoor!! Ik heb ook nog nooit een orgasme gehad bij een partner. ik ben 30 jaar. Sinds tee jaar lukt het mij om zelf wel een orgasme te krijgen en dat alleen nog maar met behulp van "speeltjes". Met mijn vingers lukt het ook niet echt. Laat staan bij een partner. Ik weet inmiddels dat het bij mij heel veel te maken heeft met het niet kunnen overgeven. Ik kan me niet totaal laten gaan / geven. Bang controle te verliezen o.i.d. En zolang je je niet overgeeft zal het niet lukken denk ik. Bij mij niet in ieder geval. Ik heb me jaren druk gemaakt en daar ben ik mee gestopt. Ik kan nu beter genieten omdat ik niet klaar hoef te komen. Het is geen belangrijk issue meer. Ik ben er van overtuigd dat het vanzelf wel komt.”

“Probeer er alsjeblieft niet teveel een issue van te maken, want dan lukt het juist niet! Je weet inderdaad dat je het kan, dus 'oefen' nog wat meer samen met je partner zonder direct te 'neuken': gewoon lekker bezig zijn, genieten van de andere manieren van aanraken! En lukt het niet: soix!
En het kan zijn dat het puur tijdens de daad (dus zonder extra stimulans) nooit gaat lukken, want veel vrouwen hebben echt clitorale stimulatie nodig om een orgasme te bereiken (waaronder ikzelf).”

“Het is zo belangrijk om te ontspannen en jezelf helemaal te durven geven. Feitelijk laat je heel even je zelfcontrole los en dat kan soms best eng zijn. Bovendien denk ik dat je erg gespannen kunt raken van het feit dat 'het niet lukt' en dan raak je in een vicieuze cirkel waarbij je je al van tevoren druk maakt dat het eventueel niet goed kan gaan.
Ik denk dat het belangrijk is dat je niet fixeert op dat orgasme, maar gewoon geniet van de dingen die je wel kunt. Zoenen, knuffelen. En dan in alle ontspannenheid steeds een stapje verder gaan. Kun je wel een orgasme krijgen bij vingeren of beffen?
Er zijn een heleboel manieren om samen intimiteit te beleven, er hoeft toch niet steeds een orgasme aan vast te zitten. Als je tot dat besef komt dan zul je zien dat je je al een stuk meer ontspannen voelt.
Maar het zal niet in een weekje gepiept zijn, dus wees niet ongeduldig of ongerust als het niet snel genoeg gaat. Probeer echter eerst die intimiteit terug te vinden en niet voor je partner te denken. Ik denk dat je partner alleen maar blij zal zijn als je actief gaat werken (met zijn hulp) aan het terugvinden/vergroten van je zin in seks. En bedenk, je kunt ook heerlijk vrijen zonder dat je een orgasme hebt gehad. Ik wens je heel veel succes en vooral veel ontspanning toe!”

“Er kunnen natuurlijk een hoop redenen zijn waarom het niet "werkt". Zeker als je aangeeft dat je het idee prettig vindt lijkt mij dat er toch iets anders is dat je parten speelt. De spanning, de techniek, of wat dan ook. Als ik een ding geleerd heb over vrijen met vrouwen is het wel dat iedere vrouw totaal anders is. Wat de een heerlijk vindt doet de ander pijn. Het valt soms helemaal niet mee de juiste "toon" te vinden.”

“Ik herken dit probleem helemaal, kom zelf ook moeilijk klaar, maar eigenlijk kan ik beter zeggen dat ik niet "snel" klaar kom.
De meeste vrouwen hebben meer tijd nodig dan een man om klaar te komen. Als ik me zelf vinger, duurt het meestal ook wat langer voordat ik het stadium kom van " tegen het klaarkomen aanzitten". Als ik al heel opgewonden ben en dus ook al natter ben, dan glijd alles veel meer en is alles al veel meer opgezwollen, zodat de stimulatie veel makkelijker gaat.
Nu is seks met een partner die jou nog niet zo goed kent lastiger, hij of zij weet nog niet goed wat jij lekker vind, de communicatie gaat nog niet geheel vanzelf, maar oefening baart kunst (zoals ze zeggen). Een goed voorspel scheelt de helft, zoals ik al hierboven beschreef. Als je goed nat en opgewonden bent is elke beweging prettig in de richting van de clitoris.
Wat me alleen verbaast is dat nog lang niet alle heren weten waar de clitoris zit bij de vrouw. Die denken dat vingeren puur het in en uit gaan van de vinger(s) in de vagina is en vinden het dan vreemd dat hun partner niet (of niet snel) klaarkomt.
Dan nog de duur van de stimulatie, wat voor (de meeste) vrouwen erg belangrijk is. Mannen beseffen soms niet dat vrouwen meer tijd nodig hebben dan 5 minuten. Ik snap ook wel dat je er een beetje uithoudingsvermogen voor nodig hebt om een kwartier te vingeren of te beffen. Maar toch heb ik die tijd nodig om het hoogtepunt op te bouwen. Daarnaast is het voor mij van belang dat er eerst geplaagd wordt, daar bedoel ik mee dat alles aangeraakt wordt, maar niet de clitoris, dus dat de drang daarnaar zorgt voor opwinding. Als die opwinding groot is, dan kan er zachtjes aan gestreeld worden rondom en op mijn clitoris. De afwisseling is in het begin prettig, maar tegen een hoogtepunt aan vind ik het belangrijk dat een lekkere beweging aangehouden wordt. Als je op dat moment stopt, of iets geheel anders gaat doen, dan verdwijnt in een mum van tijd alles wat je hebt opgebouwd en kan je weer van voren af aan beginnen...
Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Natuurlijk is iedere vrouw weer anders, dus wat bij mij werkt, hoeft bij haar weer niets uit te halen. Maar tis het proberen waard toch?”

“Ontdek jezelf eerst! Masturberen is jezelf lief vinden. Zo zie ik dat. Net als dat je bijv. je vriendje lief vindt en hem streelt, kun je dat ook bij jezelf doen. Hoe kan ik niet vertellen, want iedereen ervaart het anders. En ja, het klopt, als je het voor het eerst doet is het beter alleen thuis te zijn. Voor de spiegel hoeft niet zo nodig, je gaat er gewoon lekker voor zitten of liggen en begint jezelf te strelen en gegarandeerd dat er bepaalde plekken zijn waar je dan een lekker gevoel van krijgt. Ga verder experimenteren wat lekker is en wat niet. Weet je... het voordeel is: niets is raar, je hoeft je niet te schamen, want wat je doet...je doet het bij jezelf dus niemand die je vreemd aankijkt of uitlacht ofzo. En echt hoor ik spreek uit ervaring! ) masturberen is heerlijk!! Je voelt je er lekker bij. Tijdens het spelen met jezelf maar ook zeker ná het klaarkomen. Oh en nog 1 ding: klaarkomen hoeft helemaal niet persé hoor! Ik kom met masturberen wel altijd klaar, maar anders ook niet altijd, maar als ik het maar fijn gevonden heb is het ook goed toch? Sex hebben is tenslotte plezier hebben. Je goed voelen. En is echt niet alleen klaarkomen, dat is een 'extraatje' Succes met jezelf ontdekken! ”

Zelf leren klaarkomen voor vrouwen

-------------------------------------------------------
- Vraag
“Ik huil tijdens het klaarkomen, herkent iemand dit?”


“Ja ik heb het gelukkig al diverse malen mogen ervaren. Ik vind het ultieme wat er dan gebeurd is met me, de kroon op......???
Bevrijding, emoties, alles gegeven hebben en ontvangen hebben, heerlijk om dan de traantjes de vrije loop te laten. Het geeft me het gevoel van samen echt helemaal 1 zijn. En dan heerlijk in de armen van mijn partner wegkruipen. Het overkomt me spontaan, weet niet waarom, maar het voelt gewoon goed, dus ik laat mijn traantjes als ze willen komen gerust gaan.
Ik weet niet hoe jij het achteraf ervaart, maar dit is dus mijn persoonlijke beleving hierin.”

“Ik heb het ook al een paar keer ervaren en voel me precies zoals jij het beschrijft.
Mijn vriend schrikt er wel eens van, maar als ik dan door mijn tranen heen lach van geluk en blijdschap is alles goed en kruipen we lekker tegen elkaar aan om vervolgens lekker weg te dromen
Je bent zeker niet de enige. Ik heb het ook soms, alleen als ik echt heel heftig klaarkom. Ik heb er nog niet op gelet of het misschien afhangt in welke periode van de maand ik dan ben (misschien hormonaal of zo). Ik denk dat het een soort ontladingsmechanisme is. Ik heb het alleen als ik echt heel hevige seks heb en als ik bijna klaarkom echt helemaal 'weg' ben. Mijn vriend schrikt dan altijd, hij denkt dat hij dan iets verkeerd heeft gedaan, ik moet hem altijd duidelijk maken dat er niets aan de hand is en dat hij er niet op moet letten.”

“Ik voel me ook vaak verdrietig na een heftig orgasme. Ik moet dan ook erg huilen, waar het van komt of waarom weet ik niet. Ik denk zelf omdat je jezelf zo hebt laten gaan en daardoor heel veel emoties (of onverwerkte gevoelens) dan eruit komen.”

Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Morna en 79 gasten