[Anaal] (B)anaal?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Archivaris
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:22

[Anaal] (B)anaal?

Berichtdoor Archivaris » zo 06 juli 2014, 17:57

- Gouden tip van forumlid:
“Leg het eerst aan je partner voor en demonstreer dan zelf wat je prettig vindt. Laat niet meteen je partner aan de slag gaan om misverstanden of afknappen op de gedachte van anale stimulatie te voorkomen.”

- Gouden tip van forumlid:
“Voor alle vrouwen die erover nadenken wil ik daarom alleen kwijt: probeer eerst eens zelf dat deel van je lichaam te leren kennen voordat je er een (je) man toelaat. Wees vooral heel voorzichtig.”

-------------------------------------------------------
- Vraag:
“Mijn vriendin wil vaak anaal maar ik heb daar moeite mee omdat dat zeer doet. Zijn er meer mensen die er pijn of problemen mee hebben om anaal bezig te zijn?”


“Mijn vriend en ik zijn al 8 jaar samen en de laatste tijd doet hij steeds meer toenaderingen om met mij anale seks te hebben. In het begin was dat anale stimulatie maar nu wilt hij meer. We hebben er al over gepraat maar ik heb er een beetje schrik voor maar anderzijds wil ik dit wel eens uitproberen.
Hoe kun je het zo pijnloos en aangenaam laten verlopen?”

- Gouden tip van forumlid:
“Onthoud: de eerste kringspier kan je bewust ontspannen, de tweede niet dat moet tijd en vertrouwen hebben. Houdt het dus speels en ongedwongen. “

- Gouden tip van forumlid:
“Maar ook ik ben wel eens wat te ongeduldig, en dan gaat het fout. Hét geheim bij anaal is geduld, geduld en nog eens geduld.”

- Gouden tip van forumlid:
“Mijn ex ging er heel vaag eromheen liggen doen. Op een gegeven moment in het heetst van de strijd zei hij gewoon: "Als je iets niet wilt, dan moet je het zeggen hoor!" Dat is toch duidelijk. Dan kun je mooi ‘nee’ of ‘ja’ zeggen. Ik vond het hartstikke lief van hem. Hij was niet zo'n seksprater. En dit was voor hem de manier om duidelijk te maken dat hij het wilde maar het niet durfde te vragen. En ik had toen alle gelegenheid om te antwoorden.”

- Gouden tip van forumlid:
“Kan het iedereen aanraden, koop een fles glijmiddel, en bedenk vooral dat niets moet, maar communiceer met elkaar, dan kom je een heel eind. Veel plezier!”

Enkele tips:
- Je moet het willen! want je moet in het begin echt wel heel relaxed zijn maar tevens geconcentreerd, weten waarmee je bezig bent.
(dus niet zat zijn of zo)
- Benader de anus met voorzicht! bv. 2 vochtige (glijmiddel of speeksel) vingers inbrengen of gebruik een buttplug.
- doe eerst gewoon neuken dan loopt het anale over het alg. vlotter.
- bij de switch vaginaal => anaal, verwissel van condoom of maak het lid schoon.
(het is immers zo dat de anus bepaalde bacteriën die in de vagina frequent voorkomen, niet verdraagt en dus gevoeliger ervoor is)
- gebruik veel glijmiddel en liefst dat van uit de sexshop, want goedkopere alternatieven zijn toch niet zo goed hoor.
laatst but not least:
- in het begin moet jij top zijn en hij bottom (jij bepaalt het ritme, de diepte, ...), als het lekker aanvoelt, mag je de rollen omkeren.”

-------------------------------------------------------
- Vraag:
“Is het normaal als je anaal geneukt wordt dat er dan weleens wat ontlasting meekomt?”


“Ja heel normaal, wij gebruiken daarom altijd een condoom.”

“Wat wij zoveel mogelijk te doen is ... anale sex na een goede douche of bad, en zorgen dat de sproeier "alles" heeft proper gemaakt. Want ook wij gebruiken condooms louter om de restjes op te vangen.”

-------------------------------------------------------
- Vraag:
“Wat is een goed standje zodat het voor de vrouw gemakkelijk is en voor haar partner ook nog te doen is. Ik ben geen acrobaat.”


“Als ik voor het eerst anaal wil zijn er dan standjes waarbij dat makkelijker (lekkerder) gaat voor het eerst. Ik weet dat het waarschijnlijk gewoon uitproberen is maar misschien heeft iemand tips?”
“In ieder geval een positie waarbij de vrouw de controle heeft over het tempo van penetratie! Zij bovenop is dan altijd een veilige optie.”

“Een handig standje is beide op je zij (jij achter haar) zodat ze zelf het ritme en de diepte kan bepalen. Beter niet gelijk anaal, maar eerst wat stimuleren en "oprekken" met je vinger(s). “
Vraag:
“Er zijn zeker risico's verbonden aan anale seks. Heb ik geregeld over gelezen maar kan nu even niet benoemen welke. Is er een dokter in de zaal?”

“Je kunt besmet raken met de e-coli bacterie. Dit is een bacterie die van nature in de darmen voorkomt. Daar kan hij ook geen kwaad. Komt hij echter in de maag terecht kun je daar behoorlijk ziek van worden. Je kunt dan gaan overgeven en er water dunne ontlasting van krijgen. Ook wanneer deze bacterie in de vagina terecht komt kan hij bijvoorbeeld blaas of nierbekkenontsteking veroorzaken. Al met al geen levensbedreigende ziekten maar je kunt er toch behoorlijk beroerd van zijn. Verder kun je natuurlijk allerlei soa's oplopen. en die kunnen ( dat weten we allemaal) wel erg gevaarlijk zijn.
De beste oplossing is volgens mij om wanneer je anaal gaat een condoom te gebruiken.“

Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] en 61 gasten