Wat doe jij tijdens voorspel?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Boellie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 juli 2014, 21:47

Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Boellie » za 05 juli 2014, 22:15

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn al een aantal jaar bij elkaar. We hebben echt geweldige seks... maar... We hebben alleen goede seks al zij op voorhand al opgewonden is. Laatst zei ze tegen me dat ze het wel jammer vond dat er weinig voorspel is. Ik heb het idee dat de dingen die ik doe voordat het echt seks wordt (voorspel dus) haar niet echt opwinden. De vraag is hier dus: hoe wind je iemand op? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe andere mensen dit aanpakken. Wat doe je dus in de tijd tussen het niet opgewonden zijn en de daadwerkelijke daad?
Ik post dit als man zijnde dus expres hier omdat ik de vrouwen wil horen hierover.

Heel erg bedankt alvast!!!

Groetjes

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Suzette » di 08 juli 2014, 0:34

Weet je wat haar opwindt?
( en wat windt jou op?)

Dat lijkt me wel van belang.
Begint het voorspel in de woonkamer of in bed?
Stappen jullie bloot in bed en begint het daar?

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor boku » di 08 juli 2014, 1:54

Mij lijkt dat het voorspel úren van tevoren kan beginnen. Met een sms-je vanaf je werk om half 1 's middags, een subtiele aanraking als je op zondagmiddag ergens op familiebezoek bent, een spontane zoen aan het eind van de ochtend kun je het voorspel laten beginnen... en als het er niet van komt, gaat datzelfde voorspel de volgende dag gewoon verder. Maak het spannend, zoek uit wat zíj lekker vindt, laat haar de sterren zien, neem initiatief en heb lef, wat kan je gebeuren? Je liefde voor haar wijst je de weg...

Gebruikersavatar
waterdraakje
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:23
Locatie: Vlaams-Brabant, België

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor waterdraakje » di 08 juli 2014, 11:48

Ben het helemaal eens met de vorige posts:
Voorspel kan dagen duren. Een lief woordje hier, een zoen daar, een blik, ... Wanneer ik dan laat weten dat ik meer wil, en hij bedenkt dat hij daar te moe voor is, noemt hij het 'voorbereidende werken' :mrgreen: en gaat de dag gewoon verder z'n gangetje.
Wat betreft de zoenen: voor mij persoonlijk staan er in het topic over zoenen heel wat beschrijvingen die perfect beschrijven hoe zo'n zoen dan verloopt.
Maar we kunnen hier als vrouw natuurlijk beschrijven wat ons opwindt, het gaat natuurlijk om jouw vriendin en niet om ons.
Daarnaast heb ik in het begin van onze relatie (allebei 17 en zonder ervaring ...) gemerkt dat mijn vriend vooral het idee had van: 'als ik eerst daar kus en daarna op die andere plek streel, dan is het in orde'. Zo werkt het natuurlijk ook niet hè. Zoiets al een vaste gebruiksaanwijzing is er niet. Het gaat eerder over variatie en verrassing.
Veel succes! :D5
Apocaloptimist: someone who knows it's all going to shit, but still thinks it will turn out ok.

Bianca26
Berichten: 3
Lid geworden op: za 28 juni 2014, 9:35

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Bianca26 » di 08 juli 2014, 13:37

Wat heb je tot nu toe geprobeerd tijdens jullie voorspel? Wat zie je als voorspel? Hebben jullie gesproken over haar verwachtingen en over wat jullie fijn en lekker vinden?

Ik ben het helemaal eens met de posts van de anderen. Voorspel kan echt uren duren. Ik ben bijvoorbeeld gek op het samen douchen. Het water over de naakte lichamen, elkaar wassen, alvast de plekjes aanraken die je later wat uitgebreider gaat verkennen. Ik kan ook opgewonden worden van de manier waarop mijn vriend me aanraakt, naar me kijkt, door mijn haren streelt en me zoent. Voorspel hoeft niet om seks of seksuele handelingen te gaan.

Succes!
A dream is a wish your heart makes

Boellie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 juli 2014, 21:47

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Boellie » di 08 juli 2014, 20:08

Wauw, bedankt voor de geweldige reacties. Zoals jullie vast al door hadden is dit de eerste keer dat ik hier iets post. Nu ik het zo lees herken ik wel het een en ander. De keren die het meest spontaan waren zijn ook de keren dat het al een hele poos "in de lucht hing". Volgens mij ben je dan onbewust al met het voorspel bezig.
Sinds we met zijn drieen zijn (we hebben pas een heel lief zoontje gekregen =) ) hebben we erg drukke dagen. We proberen het dan wel maar 's avonds wanneer je eindelijk tijd voor elkaar hebt begin je nog vanuit 0 en wordt het voorspel iets waarmee je dan té bewust bezig bent en inderdaad invult vanuit: dít plekje eerst, dan dat... En dat heeft ze natuurlijk metéén door, haha.
Maar ik lees nu ook goede ideeen die dus ook prima in een wat drukker leven passen. Een smsje vanuit je werk, of een briefje achterlaten... Inderdaad meer dan alleen de erotische dingen. Ik wil meer horen! =D

Boellie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 juli 2014, 21:47

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Boellie » wo 09 juli 2014, 19:30

@Suzette
Ik weet wel aardig wat haar opwind, kan wel beter naar mijn mening maar ik weet vaak wel wat ik wel of juist niet moet doen. Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar nieuwe ideeen om haar eens te verassen.

@Waterdraakje
Soms is het moment eindelijk daar en ben ik hardstikke moe! Daar gaat het soms ook enorm wringen. Jullie gaan daar blijkbaar heel relaxed mee om! Ga ik onthouden ;)

@Bianca26
Volgens mij zijn we een heel erg open stel als ik het vergelijk met de mensen om me heen. We hebben het dus wel redelijk vaak en open over deze dingen.
Voorspel zag ik voorheen als iets wat begint wanneer je naar bed gaat, of vlak daarvoor. Even lekker klef doen voordat je naar bed gaat bijvoorbeeld. Een foute film kijken lekker tegen elkaar aan, knuffelen, strelen, zoenen, en zo verder;) Wat ik denk dat het "probleem" is is dat ik het moeilijk vindt om een subtiele switch te maken van niet- of softerotisch voorspel naar seks. (hoop dat jullie me begrijpen) Is dit herkenbaar?

Gebruikersavatar
waterdraakje
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:23
Locatie: Vlaams-Brabant, België

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor waterdraakje » wo 09 juli 2014, 23:45

Hey Boellie, ja hoor, je hoeft niet altijd over te gaan tot het grote werk hè :wink:
Je kan haar ook gewoon blijven plagen met extra voorbereidende werken, tot ze na een paar dagen helemaal gefrustreerd de kleren van je lijf trekt :D11
Apocaloptimist: someone who knows it's all going to shit, but still thinks it will turn out ok.

Gebruikersavatar
waterdraakje
Berichten: 101
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:23
Locatie: Vlaams-Brabant, België

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor waterdraakje » wo 09 juli 2014, 23:48

By the way: proficiat met jullie zoontje!
Apocaloptimist: someone who knows it's all going to shit, but still thinks it will turn out ok.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor 230volt » wo 23 juli 2014, 1:12

Ik ben altijd en constant bezig met het voorspel! Dat heeft in het verleden wel eens bij mij tot frustraties geleid wanneer 'het' er maar niet van kwam. Nu, iets ouder en ervarener (Hmmm) geniet ik zelf ook meer van het voorspel, het constant mijn vrouw 'het hof' maken, op een voetstuk plaatsen, complimenteren etc. etc.
Wanneer zij mooie kleren draagt en vraagt of ik haar mooi vind, zijn dat de momenten om een stap te maken.
Wanneer ze het huis verlaat, en voor het raam nog even een lonkende beweging naar me maakt, dan weet ik dat ik op de goede weg ben en dat mijn inspanningen resultaat hebben.

Wanneer zij op een zodanige wijze reageert, dat het er op lijkt dat ze 'verder' met me wil, maak ik het voorspel explicieter op seks gericht.
De kalender in de gaten houden, helpt daarbij ook, het moment in de maand maakt bij haar veel verschil.
Na 27 jaar met haar getrouwd te zijn, ben ik nog steeds lerende.

Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.
Laat nog eens wat van je lezen.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Boellie
Berichten: 4
Lid geworden op: za 05 juli 2014, 21:47

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Boellie » za 09 augustus 2014, 10:56

Hey, ben weer terug van weggeweest.

@ Waterdraakje: dank je! =D

Op de een of andere manier kan ik het me wel voorstellen dat je na 27 jaar nog steeds lerende bent, maar dat houdt het natuurlijk wèl spannend!
Wat me de laatste tijd veel geholpen heeft is dat we meer erover zijn gaan praten. En met wat meer vertrouwen weet je het ook altijd direct wanneer je goed zit of juist niet.
Ben er wel mee geholpen met alle goede reacties!
Thanks

Groetjes

Gebruikersavatar
Hubbie
Berichten: 1500
Lid geworden op: zo 11 juli 2010, 12:40

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Hubbie » zo 10 augustus 2014, 15:46

@Boellie om te onthouden:

Hoe meer aandacht je vrouwen geeft, hoe mooier ze gaan bloeien :wink:

:D7

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor fuutje » zo 10 augustus 2014, 18:45

Volgens mij ben jij een 'kenner' Hubbie :wink:
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Inya
Berichten: 1801
Lid geworden op: za 01 maart 2014, 20:41

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Inya » za 16 augustus 2014, 23:28

@Boellie om te onthouden:

Hoe meer aandacht je vrouwen geeft, hoe mooier ze gaan bloeien :wink:

:D7
Alleen van die opmerking krijg ik het al warm :lol:
"By the way, I'm wearing the smile you gave me."

Koekeltje
Berichten: 23
Lid geworden op: di 03 juni 2014, 21:13
Locatie: Zuid-Holland

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Koekeltje » vr 22 augustus 2014, 22:04

Sjonge, hier kunnen we nog wat van leren :D ik ben zeer tevreden hoor, over ons seksleven. Ondanks ons jonge en drukke gezin, halen we zeker wel een 2 a 3 x per week. Maar soms mis ik inderdaad ook het genoemde voorspel zoals door jullie omschreven. Hoewel, als ik er meer over nadenk zijn veel dingen die voorheen onderdeel waren van het voorspel, nu een soort van normaal en dus minder opwindend ofzo..... Je hebt me in elk geval aan het nadenken gezet boellie :)


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 14 gasten