Wat doe jij tijdens voorspel?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 14
Lid geworden op: di 09 september 2014, 9:51
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Alexander » di 09 september 2014, 10:31

Het is een feit:
Hoe vaker je met iemand seks hebt gehad: hoe korter het voorspel wordt.

De reden is simpel: De seks wordt minder spannend, verrassend en geil.

Geen leuk antwoord misschien, maar het is mijn mening en ervaring.
--het mooie van peultjes is dat vrouwen zo’n prachtige mond krijgen als ze het uitspreken

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor 230volt » di 09 september 2014, 14:56

Als je zegt dat het jouw mening en ervaring is, moet je niet beginnen met het stellen dat het een feit is.

Mijn mening en ervaring is namelijk een geheel andere.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Alexander
Berichten: 14
Lid geworden op: di 09 september 2014, 9:51
Locatie: Zuid Holland

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Alexander » wo 10 september 2014, 9:07

@220volt
Daar heb je gelijk in. Ik zal voortaan mijn woorden wat zorgvuldiger kiezen. :)
--het mooie van peultjes is dat vrouwen zo’n prachtige mond krijgen als ze het uitspreken

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor droomvlinder » do 11 september 2014, 16:23

Alexander, daar doe je goed aan :D, anders ga je van anderen niet veel getuigenissen horen.
Mijn ervaring is dat juist een langer voorspel nodig is bij een langere relatie en ik heb er al een paar heel lange achter de rug :mrgreen:
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Searcher79
Berichten: 57
Lid geworden op: do 30 oktober 2014, 15:00

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Searcher79 » do 30 oktober 2014, 23:39

Sjonge, hier kunnen we nog wat van leren :D ik ben zeer tevreden hoor, over ons seksleven. Ondanks ons jonge en drukke gezin, halen we zeker wel een 2 a 3 x per week. Maar soms mis ik inderdaad ook het genoemde voorspel zoals door jullie omschreven. Hoewel, als ik er meer over nadenk zijn veel dingen die voorheen onderdeel waren van het voorspel, nu een soort van normaal en dus minder opwindend ofzo..... Je hebt me in elk geval aan het nadenken gezet boellie :)
Ik herken dit ook wel, zeker met jonge kinderen en allebei een baan hoeft de sex in hoeveelheid (kwantiteit) niet minder te worden, ik ben echter wel van mening dat het door alle drukte en de dagelijkse gang van zaken wel belangrijk is de kwaliteit goed te houden.

Gebruikersavatar
janfreak
Berichten: 589
Lid geworden op: vr 19 mei 2006, 0:35
Locatie: Didam

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor janfreak » za 01 november 2014, 17:10

Hallo allemaal,

Mijn vriendin en ik zijn al een aantal jaar bij elkaar. We hebben echt geweldige seks... maar... We hebben alleen goede seks al zij op voorhand al opgewonden is. Laatst zei ze tegen me dat ze het wel jammer vond dat er weinig voorspel is. Ik heb het idee dat de dingen die ik doe voordat het echt seks wordt (voorspel dus) haar niet echt opwinden. De vraag is hier dus: hoe wind je iemand op? Ik ben namelijk heel benieuwd hoe andere mensen dit aanpakken. Wat doe je dus in de tijd tussen het niet opgewonden zijn en de daadwerkelijke daad?
Ik post dit als man zijnde dus expres hier omdat ik de vrouwen wil horen hierover.

Heel erg bedankt alvast!!!

Groetjes
Ik zou zeggen, doe hetgeen spontaan in je opkomt, je merkt dan vanzelf wel hoe ze hier op reageert. Er is oneindig veel over dit onderwerp geschreven, desondanks is er nog steeds geen handleiding die voor iedereen werkt. Ook zijn er vrouwen die een voor- en naspel totaal niet op prijs stellen, schijnen dat niet nodig te hebben om goede seks te kunnen hebben. Terwijl weer anderen er niet buiten kunnen. Ik dank wanneer je het aan tien vrouwen vraagt je tien verschillende antwoorden zult krijgen.
Glimlach, morgen is het erger!

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor brother » vr 28 november 2014, 14:56

Interessant onderwerp.
Ik krijg het de laatste tijd wat uitdrukkelijker te horen dat voorspel niet zomaar een lange zoen is, en een streel en nog een op verschillende plekken. Maar na 8 à 9 jaar met mijn partner heb ik dan het gevoel de handleiding kwijt te zijn. Ik zou durven zeggen 'er zit slijtage op'.
Zij zegt wel eens 'een bed is om op te slapen' of ' 's avonds als ik mijn bed zie wil ik slapen', in de ochtend en dan enkel weekends wat langer slapen zonder wekkerradio en dan beseffen dat het al wat laat is, dus wat betreft seks straks, misschien heb ik overdag wel zin, probeer eens. Ja dat komt er uiteraard niet van, teveel andere zaken om mee bezig te zijn. De dag is om, zonder seks.

Je zou gaan denken, waren vrouwen maar als mannen, heb je zin ? en je hebt altijd zin, dan begin je eraan. Maar neen, vrouwen hebben geen lastige erectie waarmee je iets moet doen. Ze hebben vooral knuffels nodig en attenties, lieve woordjes (waarmee je meteen door de mand valt) 'ha ben je er weer ?, straks he nu niet'. Wat heb je eraan als je alle erogene zones kent op die manier.

Dat is dan nog maar het voorbereidende werk, het voorspel zelve, in mijn ogen heb je dan al een deel van je kledij uit, als je zover bent dan heb je al succes gehad met het vorige. Dat voorspel waarbij je haar op opgewonden moet krijgen, neen niet recht met je hand naar haar poesje, eerst strelen, de nek , het aangezicht, de streek boven de borsten, de billen als je d'er aan kan, de buik, tenslotte borsten en tepels. Even langs het poesje vochtig ? neen is terug naar begin niet genoeg gezoend enzo.
Ondertussen heeft ze je jongeheer reeds zolang afgetrokken dat je bijna gaat spuiten. Wacht dan even, trilding uit het schuifje of ze misschien zin heeft om wat lekkere massage met dat. Het is ja of neen, maar sommige vrouwen hebben het wat moeilijker om over het randje te geraken, geeft dat trilding dus in haar handen, lig je wat te kijken, is ook genieten, kan je even zelf het 'm spelen zo blijft die recht. Got het is een lief zicht een vrouw te zien klaar komen onder haar eigen spel, soms zou je een vlieg willen zijn om het meer te kunnen zien. Hierna kan je enkele kanten uit, zei rukt je tot het einde, of je doet het zelf, toch nog penetratie maar dan weet je na al dat voorafgaande rukken dat je het niet lang rekt in haar gleufje. Dames én heren, verbeter me, zet me opnieuw op de rails aub.
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !

Gebruikersavatar
Lolly1968
Berichten: 598
Lid geworden op: do 06 november 2014, 22:40
Locatie: Innerland

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor Lolly1968 » vr 28 november 2014, 15:06

@brother
Pfffff,wil je wel op de rails zetten maar dan moet je wel wat anders gaan denken :wink:
Lees eerst eens het topic 'tijd voor verandering-ik ben het probleem'

let op zeg dus niet dat jij het probleem bent,maar laten we wel zijn......voorspel?
dat begint al uren VOOR de seksuele handelingen beginnen.
'Vrouwen zij er om bemind te worden....niet om begrepen te worden'

brother
Berichten: 78
Lid geworden op: ma 28 juli 2014, 19:42

Re: Wat doe jij tijdens voorspel?

Berichtdoor brother » vr 28 november 2014, 16:02

Hej Lolly1968,
Net zowat die ganse thread gelezen.
Werpt evenwel nog meer vragen op dan er al waren.
Ben duidelijk niet alleen dat is een wetenschap die toch enige geruststelling geeft.
Ik ben ook zo'n nice guy, elke dag mee in de keuken bezig, klussen in huis om de boel runnend te houden. Krijg daar wel erkenning voor.
Maar na dit te lezen ga ik eens proberen wat stouter te zijn, weet je ik maak namelijk (en dat besef ik nu door dit te lezen) de fout ook enkel maar aan seks te denken op die ogenblikken dat er in mijn ogen tijd voor kan gemaakt worden. Maar...dat is zo voor mij en niet voor haar.
Overigens ben ik het romantische type, ik hou van lieve zachte enzo seks en niet van het kordate keukentafel, salon, tuin, badkamer of garageseks ik zal dat moeten veranderen. Ze zal zich afvragen 'he wat gebeurt er hier' :)
Vrouwen komen van Venus maar mannen zijn de originele aardbewoners !


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 20 gasten