[Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Tantra

Berichtdoor Anwen » zo 06 juli 2014, 16:55

Onzekerheid over mijn uiterlijk. En ik kan niet klaarkomen. Wat als het daar ook niet lukt
Eh, naar aanleiding van dat antwoord ben ik nu wel heel benieuwd waar je denkt dat tantra uit bestaat.... wil je dat misschien verduidelijken? Ik vermoed namelijk dat je beeld van tantra niet helemaal klopt, dus ik ben benieuwd wat jij denkt dat het is/wat je er uit wil halen.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: Tantra

Berichtdoor mikky » zo 06 juli 2014, 17:14

Wat ik hoop te bereiken bij de intimiteits coach die tantra gebruikt is dat de energie door mijn hele lijf gaat stromen. Nu blokkerd het regelmatig. Haal ik waarschijnlijk op de verkeerde manier adem en is de sexuele energie iets waar ik me niet prettig bij voel

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: Tantra

Berichtdoor gekko » zo 06 juli 2014, 19:50

Nou, om te beginnen mijn excuses. Ik ben zelf een beetje de oorzaak van de droge reakties, door niet te reageren. Dat komt, doordat er in mijn inbox geen enkel bericht zat dat er reakties gekomen waren. Ik dacht dus; nou, dat is een goeie vraag op de verkeerde plek. Maar kennelijk heb ik iets fout gedaan, en wel ervan uitgegaan dat je automatisch bericht krijgt van reakties, zoals ik gewend was op fora als Joop, VKnl en MVsingles. Omdat het mij vanzelfsprekend lijkt dat je die wil lezen, zo nee, dat je dan kan uitvinken.

Goed, ik beschouw nu even alle reakties als serieus, en wil wel verder uitleggen. Ik heb 2x een tantra-workshop gedaan, waar ik niet echt juichend blij van werd. een jaar of 2-3 geleden, en ben dus weer op zoek. Nu tref ik op het web workshops waar je een partner voor moet meenemen, dat is dus geen optie. Maar ik ben slecht in zoeken dus misschien kan iemand helpen of adviseren.

Wel heb ik een tip voor wie onervaren is: voor klaarkomen moet je er niet zijn. De ervaring die ik heb was best professioneel, in die zin dat je op je gemak gesteld wordt, dat met veel ervaring en integer, een sfeer geschapen wordt voor openheid, om zowel verbaal als door zachte aanraking, je lijf los te maken en open voor ontmoeting. Daarna kan een massage volgen, maar dat pas de tweede dag.

Wat er mis ging is het volgende: de workshopleider wekt de indruk, dat het niet om erotiek gaat. De bedoeling daarvan is, het gebeuren los te maken uit de gevoels-sfeer. Er wordt een mystiek waas geschapen, waardoor je remmingen wegvallen, je persoon, je ego lost op. Maar dat is een illusie. Voor mij althans, want ik ervaar het wel degelijk als erotisch, en mijn voor- en afkeurmechanisme blijft wel degelijk intact. Er zijn dus voor mij nog steeds mensen, met wie ik het niet kan, ik moet er iets erotisch bij voelen. Bij mannen heb ik dat bijvoorbeeld niet, al zou een man met mijn lichaam dat wel kunnen, alleen, heb ik die nog nooit ontmoet. Nu komt de clou: de workshopgever moet nu zorgen voor een match. Hoe doet hij dat? Op zijn gevoel: hij kijkt wie er een beetje bij elkaar passen. Dat kan best goed gaan, als hij mensenkennis heeft opgebouwd, en intuitie heeft. Maar in mijn geval sloeg hij de plank mis. Er was een vrouw bij die zo onvrouwelijk was, dat ik meer uit meelij haar aandacht gaf. O, dat klikt dus, dacht de man, en matchte ons met elkaar. De vrouw sloeg helemaal los, door het verhaal van de man. Ik voel haar nog aan mijn broek sjorren. Ik wist niet hoe gauw ik er een einde aan moest maken, ik vond het pijnlijk, psychisch dan, vooral voor haar.. Er komt soms een slag mensen op af die heel vaak gefrustreerd, afgewezen zijn. Maar er zaten ook leuke bij hoor.

Maar als je klaar wil komen kan je m.i. beter naar een massagesalon gaan. Daar zitten vrouwen die echt professioneel zijn, waarmee ik bedoel: zoveel ervaring dat ze aanvoelen wat jij fijn vindt, en dan vind je klaar komen misschien niet eens zo belangrijk.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: Tantra

Berichtdoor gekko » zo 06 juli 2014, 19:51

Overigens ben ik nu geabonneerd.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: Tantra

Berichtdoor gekko » zo 06 juli 2014, 20:00

En verder ben ik preuts maar niet echt geremd of onzeker. Maar een gelegenheidspartner zoeken, daar zou ik wel graag eens een goeie raad bij willen. Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw op een oproep irgendwo zou reageren. Maar misschien hier, als ik me wat vaker laat zien. Maar als mijn moeite met het woor d Hoeren al als pathetisch gezever getiteld wordt gan ik me even een ouwe zak voelen, snap je?

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor Anwen » zo 06 juli 2014, 22:32

Okaaayyyy, wat hier op te zeggen...

Ik weet niet wat voor soort tantra je hebt gedaan, wat je verwachtingen daarvan waren en wat er vooraf duidelijk was over het soort tantra. Als ik je eerste zin over de workshopleider lees die aangaf dat het niet om erotiek gaat, dan vermoed ik dat het om rechtshandige tantra gaat. Hierbij wordt seksuele energie alleen mentaal aangewend voor meditatieve oefeningen. De kleren blijven grotendeels aan en er is geen seksuele vereniging. Het doel is ook niet lust opwekken of klaarkomen. Als ik iets verderop lees over een match en een vrouw die aan je broek sjort, dan zit ik even te fronsen.
Het feit dat je twee keer klaarkomen benoemt doet me vermoeden dat je een heel seksuele verwachting had ervan en die is (begrijpelijkerwijs, maar daar kom ik zo op) niet uitgekomen.

Tantra is in de eerste plaats een levenswijze. Het gaat over innerlijke en uiterlijke vrijheid om je eigen pad te volgen. Er zijn verschillende stromingen, en in de in NL aangeboden tantra workshops zijn over het algemeen wat doelgerichter. Er worden vaak oefeningen aangeboden gericht op ademhaling, meditatie, contact maken, dans, fysieke sensaties. Soms is er sprake van meer aanraking en massage, maar in rechtshandige tantra is die niet gericht op seksueel contact of directe stimulering. Wel sensueel dus, niet seksueel. In linkshandige tantra zal dat iets anders liggen, maar daar weet ik te weinig van omdat ik dat zelf niet doe. Ik betwijfel eerlijk gezegd of mensen daar seks hebben, maargoed. Het koppelen klinkt me wat vreemd, maar niet ondenkbaar in de oren.

Toch denk ik dat met de verwachting die je had dit sowieso op een teleurstelling was uitgedraaid. Als je vooral erotiek zoekt, sensueel contact met vrouwen, nah. Zo werkt het imho gewoon niet.
En verder ben ik preuts maar niet echt geremd of onzeker. Maar een gelegenheidspartner zoeken, daar zou ik wel graag eens een goeie raad bij willen. Ik kan me niet voorstellen dat een vrouw op een oproep irgendwo zou reageren. Maar misschien hier, als ik me wat vaker laat zien. Maar als mijn moeite met het woor d Hoeren al als pathetisch gezever getiteld wordt gan ik me even een ouwe zak voelen, snap je?
Waar wil je precies raad bij? Je wil een leuke partner om tantra mee te doen of daar iemand ontmoeten? Ik denk dat als je vooral seksueel contact zoekt je niet perse tantra hoeft te gaan doen. Beter van niet, zelfs. Tantra gaat vooral over voelen en contact maken met jezelf.

Je comment over hoeren begrijp ik niet helemaal, maargoed.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor Mar » ma 07 juli 2014, 7:00

De termen links- en rechthandige tantra ken ik niet.
Wel het onderscheid tussen tantra die bij de oorspronkelijke bedoeling blijft en de westerse, die al dan niet stiekum op een orgasme is gericht.

@gekko, uit hoe je erover schrijft denk ik dat je het voor jou niet erg zinvol is om er energie en geld aan te besteden. Ga beter naar een parenclub of zo. Je wil m.i. sex en geen mystiek (wat helemaal niet zweverig is, maar dat terzijde). Dan is tantra een onhandige keuze.
Samen lopen door omstandigheden

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor gekko » ma 07 juli 2014, 7:54

Beste anwen, voor zover ik het daarvoor had begrepen, was tantra een manier om zeg maar op spirituele en erotische wijze iemand/mensen te ontmoeten. Dat werd bevestigd door die workshop. Alleen het matchen ging fout, en dat was een zaak van professionaliteit, die in eerste instantie goed was, maar bij mij fout uitpakte.Wat links-recht aangaat, daar werd dus meditatieve oefening aangewend om seksuele energie los te maken., al vertaalde/verkocht die man dat anders.
Wat het noemen van klaarkomen betreft, als je de andere reacties gelezen had zag je dat daar klaatkomen werd genoemd, vandaar. Zelf ga ik niet voor klaarWat je met sex hebben bedoelt is me niet duidelijk, zal wel neuken zijn. Nee, zover kwam het daar niet voor zover ik weet.komen.

“Waar wil je precies raad bij?”
In een eerdere reaktie spreekt iemand van een oefenpartner, nodig om zo’n workshop te doen. Je kunt er niet aleen heen. Dat was de motivatie, dus niet wat jij denkt, al sluit ik dat niet uit. Eigenlijk sluit ik niets uit, dan voel ik me vrij.

Mijn opmerking over hoeren refereert aan een eerdere posting van mij in het onderwerp: hoeren. Daar kreeg ik dat commentaar op mijn gevoel bij dat woord.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor gekko » ma 07 juli 2014, 8:04

Mar, wat jij allemaal invult bij al dan niet stiekum is mij abracadabra, je onderscheid/scheiding tussen mystiek en sex herken ik niet, dat laat ik aan de al dan niet deskundigen over. Voor een parenclub heb je in elk geval een partner nodig, verder ben ik geen deskundige en kan ik niet invullen wat daar gebeurt, al heb ik wel een vooroordeel, wat mij niet aantrekt. Plat, zeg maar, maar of de mensen ook plat zijn, die zullen er rond lopen en die mijdt ik liever. Laat ik proberen te verwoorden wat ik zoek, ook bij spirituele bijeenkomsten; de ontmoeting. waarbij de scheiding tussen het zelf en de ander theoretisch wordt. Voor mij bestaan er 2 dingen: gegoochel met woorden, en het echte leven, dat bestaat uit ontmoeting, de vervoering van het moment,. waarop het zelf vervaagt, maar niet verdwijnt.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor Mar » ma 07 juli 2014, 9:30

@gekko, heb je hier al in de zoekfunctie gezocht met 'tantra'?

Veel succes met alles.
Samen lopen door omstandigheden

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor gekko » di 08 juli 2014, 10:14

@gekko, heb je hier al in de zoekfunctie gezocht met 'tantra'?

Veel succes met alles.
Nee, dank, ik verzuip altijd in alle mogelijkheden van een site, van internet uberhaupt, dus ik zoek zo weinig mogelijk. Je tip was juist wat ik nodig heb, dank.

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor gekko » di 08 juli 2014, 10:19

@gekko, heb je hier al in de zoekfunctie gezocht met 'tantra'?

Veel succes met alles.
Tja, ik zal wel iets verkeerd doen, maar ik krijg alleen de qutes uit dit topic!!

mikky
Berichten: 75
Lid geworden op: ma 09 april 2012, 15:12

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor mikky » di 08 juli 2014, 10:25

er zijn 24 pagina's met tantra als zoekopdracht. de bovenste berichten zijn van jou maar als je door gaat naar devolgende pagina's staan er meer topics zoals is tantra de weg

groetjes

gekko
Berichten: 95
Lid geworden op: di 01 oktober 2013, 18:24

Re: [Tantra] ervaring met Tantra workshops?

Berichtdoor gekko » vr 11 juli 2014, 9:10

o bedankt, ik gaf t te snel op.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Tantra

Berichtdoor runningslim » ma 14 juli 2014, 9:00

Ik geef toch netjes antwoord op de vraag? 8)

Ja.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Morna en 74 gasten