[relatie] Ik fake een orgasme, en hoe nu verder?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Archivaris
Berichten: 41
Lid geworden op: zo 25 mei 2014, 11:22

[relatie] Ik fake een orgasme, en hoe nu verder?

Berichtdoor Archivaris » do 29 mei 2014, 15:10

sara:

Ik ben een jaartje samen met mijn vriend en heb een heel groot probleem. Reeds bij mijn vorige vriend kwam in nooit klaar tijdens de coïtus. Omdat ik van mijn beste vriendin hoorde dat zij echt wel klaarkomt tijdens de coïtus dacht ik dat ik abnormaal was. Tijdens de eerste vrijpartij met mijn nieuwe vriend heb ik daarom een orgasme gefaked. Ook de volgende keren heb ik gefaked. Wat dus maakt dat ik nu nog steeds fake. Ik vind dit zo verschrikkelijk want eigenlijk belieg ik hier de persoon van wie ik zielsveel hou.Ik zou heel graag stoppen met faken maar dan moet ik mijn vriend mijn bedrog opbiechten en daarmee ga ik hem heel erg kwetsen. Ik kan niet zomaar stoppen met faken zonder hem uitleg te verschaffen want dan gaat hij zich afvragen waarom ik niet meer klaarkom. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Was ik er maar nooit mee begonnen...

________________________________________
Serena:

Hoi Sara,
Waar ben je zo bang voor, dat je er niet met je vriend over wilt praten? Zou het juist niet goed zijn om hier open met hem over te praten, zodat jullie er samen achter kunnen komen waar het probleem zit. Misschien kunnen jullie samen jullie beider lichamen opnieuw gaan ontdekken zodat jullie voortaan weten wat je lekker vindt bij elkaar en waardoor je wel en niet opgewonden raakt. Als je kunt aangeven wat wel en niet lekker is, zal het voor je vriend ook makkelijker zijn om jouw een orgasme te bezorgen. Sterkte meid!
Groetjes, Serena

________________________________________
sara:

Serena,
Ik ben gewoon bang om hem te kwetsen.Hij zal zijn vertrouwen in mij verliezen als ik hem vertel dat ik hem al een jaar belieg, en ik kan het hem niet kwalijk nemen. Trouwens, met zijn hand en vooral met zijn mond kan hij me wel een orgasme bezorgen hoor, geen probleem. Maar met penetratie alleen lukt het dus niet.

________________________________________
Serena:

Misschien heb je het al geprobeerd hoor, maar kun je wat nieuwe standjes aan je sexleven toevoegen, zonder dat hij daar de reden van weet? En zo gaandeweg uitproberen of er een standje bij zit waarbij je wel een orgasme krijgt. Neem bv de Kama Sutra (komt ze weer hoor, heb deze tip al een paar keer gegeven nl.) daar worden diverse houdingen beschreven voor diverse soorten van gemeenschap en combinaties van personen. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes, Serena

________________________________________
sara:

Hey Serena,
Bedankt voor je reactie. Vind het jammer dat er niemand anders reageert.Ik zou graag van jongens weten hoe zij zouden reageren als hun vriendin hen zoiets vertelt. Of misschien zijn er wel meiden die me wat 'wijze' raad kunnen geven. Zit er echt heel erg mee verveeld.

________________________________________
C'estMoi:

Euuh....
Ik weet niet hoe ik zou reageren maar ja ik ken er al 15 jaar inmiddels
Het enige wat ik je kan vertellen is dat zij (ik dus een hij) zelden klaarkomt dmv 'penetratie' ze vindt het heel prettig, heeft zeg maar een emotioneel orgasme, maar ze heeft andere stimuli nodig om een -fysiek- orgasme te krijgen. En ja, in het begin vond ik het 'moeilijk' dat ik niet 'presteerde' totdat ik door kreeg (thick head) dat het daar niet om ging/gaat. Het is een lastig 'probleem' omdat er zeker ego zaken "ben ik -niet- goed in bed" mee spelen.. misschien kan je je orgasmes wat afzwakken (ik leid in ieder geval af dat je hem duidelijk, met decibelen, laat merken dat je 'klaarkomt') om een ingang te vinden (sic) voor wat je prettiger vindt...
Ook mannen zijn onzeker over hun kunsten dus .. be gentle

________________________________________
Peter-Paul:

Sara,
Je hebt jezelf wel in een moeilijke positie gemanouvreerd. Althans, zo lijkt het op het eerste gezicht. Er spelen een aantal zaken:

Voor zover ik ben geïnformeerd (maar ik ben er behoorlijk zeker van) is een penetratie alleen niet voldoende om bij een vrouw een orgasme te bewerkstelligen. Daarin ben je dus helemaal niet anders of vreemder dan de rest van de vrouwen (reakties van vrouwen dienaangaande zijn gewenst!!). Als jouw vriendin dat wel heeft, is dat ofwel leuk voor haar, ofwel een pertinente leugen, ofwel gewoon een misverstand (bedoelt zij iets anders met "coïtus" dan jij, bijvoorbeeld).

Dan: hoe kom ik zonder kleerscheuren uit deze kwestie? Probleem is, althans zo formuleer jij het, dat je bang bent je vriend te kwetsen, z'n vertrouwen te hebben beschaamd. IS dat echt zo? Ik bedoel: ben je er zeker van dat HIJ zo denkt, of is het meer zo dat JIJ in zijn plaats zo zou reageren? Ik denk dat zo'n reaktie eigenlijk een heel oppervlakkige reaktie zou zijn, een heel primaire terwijl je vriend toch in staat zou moeten worden geacht even verder te kijken dan "ze heeft me belazerd" want je hebt namelijks nog iets meer gedaan: Je hebt geprobeerd een (in jouw ogen) tekortkoming in jouw rol die afdeed aan de kwaliteit van de sex, te overkomen. OK, de manier waarop je dat deed was (a) niet handig, want je deed hem, maar ook jezelf (!) te kort en (b) resulteerde in een schuldgevoel waar je zwaar onder gebukt gaat. Kortom, je deed het op basis van foute informatie ("elke vrouw krijgt door penetratie een orgasme", nee dus), met de beste bedoeling (de kwaliteit van jouw bijdrage in de sex te verhogen, en daarmee zijn genot) en hebt daarbij nog onder geleden ook (schuldgevoel).

Daarmee wil ik niet zeggen dat er niks aan de hand is. Om met Maxima te spreken: "Dat was wel een beetje dom, hè?". Natuurlijk was het stom, maar je stelt jezelf nu wel heel kwetsbaar op door hem dit op te biechten. Dat getuigt van respect, van openheid, van eerlijkheid en ook van vertrouwen, in hem en in de toekomst. En dat is dan ook wat je uiteindelijk moet overbrengen: Dat jouw liefde voor hem een veel groter genot, veel duurzamer is dan dit jaar dat je enkele tientallen keren hebt gefaked dat je een orgasme had.

Dan tot slot: hoe? Moet je zoiets in één keer voor de voeten gooien? Of moet dat heel voorzichtig, met veel voorbereiding? In de kern zijn mannen stommelingen: erg traag van begrip en kortzichtig wat vrouwen en sex betreft. En erg ook op zichzelf gericht: Doe ik het fout? Want dat tast het zelfbeeld van de one-and-only macho aan (Ja, ikzelf ben een man dus ik mag dit zeggen , van een vrouw zou ik zo'n kortzichtige karakterisering niet pikken ).
Haal dus primair de gedachte dat hij tekort zou hebben geschoten, weg. Want dat is echt niet zo. Net zoals jij heel gewoon bent, is hij dat ook.
Haal ook de angel uit de Kwestie door niet alleen in te gaan op DAT je dit gedaan hebt, maar vooral waarom je daartoe bent gekomen. Kortom, geef de achtergrond aan.
Laat ook vooral blijken dat jij er zo verschrikkelijk onder lijdt. Niet zozeer dat je je zo schuldig voelt, maar dat je zo'n verdriet hebt over wat je hebt gedaan. Dat je daar een groot probleem mee hebt. En dat is dus ook waar je mee moet beginnen. Dus dat moet duidelijk zijn nog voordat je eigenlijk hebt gezegd wat je dan zo fout gedaan hebt. Op die manier wordt de focus veel meer gericht op jou, en op dat jij je kwetsbaar opstelt. Het perspectief van de kwestie is dan beter omdat het benaderd wordt vanuit jouw kwetsbaarheid i.p.v. op zijn primaire "ze heeft me belazerd" -> "ik schiet tekort" -> "ik ben geen macho" -> "ik ben boos" gedachtegang.

Het lijkt nogal een koele, koude, kunstmatige aanpak. Alsof je een filmscript afwerkt. Zo is het niet bedoeld. Een beetje gechargeerd om enkele elementen duidelijk te krijgen.

Tot slot: sex is belangrijk maar zeker niet het enige in een relatie! Respect, openheid en eerlijkheid heeft altijd prio!

succes!
Peter-Paul, de lang-van-stof-zijnde


________________________________________
sara:

Peter-Paul,
Hartelijk bedankt voor je reactie, het heeft me heel erg geholpen om de situatie vanuit een heel andere hoek te bekijken.
Wat je daar zegt over dat ik dit gedaan heb om de kwaliteit van de sex te verbeteren is inderdaad zo. Het is namelijk niet zo dat ik de sex slecht vind omdat ik geen orgasme krijg tijdens de penetratie. Mijn vriend verwend mij genoeg op andere manieren (met zijn handen en mond) zodat ik tijdens een vrijpartij meestal wel een aantal orgasmes heb. Maar het probleem is dat mijn vriend tijdens het vrijen zo gefixeerd is op mijn genot dat hij bij de coïtus blijft doorgaan totdat ik klaarkom (een orgasme fake dus). In het begin deed ik dit enkel uit schaamte, omdat ik dacht dat er iets mis was met me. Maar ondertussen heb ik wel door dat dat niet zo is. Nu doe ik het enkel om hem niet het gevoel te geven dat hij tekort schiet. Want dat is het nou net, hij is de beste minnaar die ik ooit heb gehad! Hij heeft zoveel aandacht voor mij in bed. Daarom wil ik hem dus het gevoel van tekort te schieten besparen. Trouwens, veel moeite me faken heb ik niet hoor want de penetratie duurt altijd lekker lang (hij gaat gewoon door nadat hij is klaargekomen) zodat ik op een gegeven moment echt het gevoel heb dat ik ga klaarkomen maar het komt nooit helemaal door.
Ik heb mijn vriend trouwens wel een keer verteld dat de orgasmes veel intenser zijn als hij me met zijn hand of mond bevredigt.
Jeezes, wat zit ik hier toch allemaal te schrijven. Het spijt me hoor, dat ik zo doordram, maar het doet goed om dit eindelijk eens met iemand te kunnen delen. Heb dit nl nog met niemand besproken. Ik schaam me er te erg voor. Want is het niet zo dat alleen zielige, onderdanige vrouwen faken in bed? Of vrouwen wiens minnaar inderdaad vele tekort schiet? Ik ben het bewijs dat dit niet zo is maar de meeste mensen kijken er zo wel tegenaan denk ik.

Nogmaals bedankt voor je reactie!

groetjes,

________________________________________
Serena:

Hoi "Lang-van-stof, maar-O-zo-mooi schrijvende" Peter-Paul en Sara,
Wat kun jij de dingen toch altijd mooi verwoorden Peter-Paul, je begrijpt precies wat vrouwen voelen. Petje af. Enne, het is inderdaad waar, dat lang niet alle vrouwen een orgasme krijgen tijdens de coitus. Bij mij lukt het wel, in de "missionaris" houding . Dit wordt vaak afgedaan als afgezaagd, maar voor sommigen toch een heel prettige houding. Vooral als je je heupen omhoog brengt zodat je clitoris langs zijn buik wrijft. Een andere houding waarbij het mij lukt is als we beiden zitten en ik zit bovenop mijn partner met de buiken dicht tegen elkaar. Maar, wat ik al zei, bij lang niet alle vrouwen lukt het om dan een orgasme te krijgen, dus Sara jezelf echt niet abnormaal te vinden.
Groetjes, Serena

________________________________________
Sandra:

Sara, Serena, Peter-Paul,
Even een snelle reactie (wegens drukte en omdat ik absoluut niets heb toe te voegen aan de prachtige inzichten van jullie)
Ook ik krijg alleen aan orgasme in de missoinarishouding. Bij penetratie in bijvoorbeeld de 'hondjes-houding' heb ik stimulans van (zijn/mijn) vingers nodig. Mijn klitoris heeft dus ook echt serieus aanraking nodig. En inderdaad is dat in de missionairshouding, vastgeklemd tegen zijn heupen zo'n beetje het enige standje: wrijft mijn klitoris langs zijn buik en de schacht van zijn penis.

Sterkte met het oplossen. Vaan maar gerust 'blind' op Peter-Pauls advies daarin!

Sandra

________________________________________
anne:

Tja Sara, ik ben het met iedereen hierboven eens: het is goed om er over te praten! Anderen hebben het al uitstekend verwoord, dus daar heb ik niets aan toe te voegen. Ik denk dat het uiteindelijk ook een positief gevoel kan opleveren voor jullie beiden wanneer 'de lucht is geklaard'. Doen dus!

Maarreh... even een zijstapje.
Ik heb (niet in een langdurige relatie) ook wel eens gefaked dat ik klaarkwam, en voel daar absoluut geen wroeging over. Op zulke momenten wist ik gewoon dat ik niet klaar zou komen, en vond dat ook niet erg, maar wilde 'hem' toch graag plezieren met een orgasme omdat ie zo z'n best deed. De redenen waarom ik niet klaarkwam waren divers: soms deed hij het (vingeren/beffen) gewoon niet lekker, soms was ik al meerdere keren klaargekomen, soms was ik ineens afgeleid (de afwas! de was! mijn werk!) en soms duurde het zo lang dat ik het zelf vervelend begon te worden...

Eigenlijk vind ik daar niets mis mee: gewoon een leugentje om bestwil en je bent allebei blij! Tuurlijk moet je dat niet structureel doen, het is natuurlijk geen schoolvoorbeeld van goede communicatie, maar ach. Wat denk je eigenlijk over faken in het algemeen? En wat denken anderen hiervan?

anne

________________________________________
zomaar:

Faken lijkt me nog zo'n typisch opgelegde oefening vanuit de maatschappij, ttz. op de ene of andere manier prenten we ons in dat we absoluut steeds allebei (en nog liefst samen) zouden moeten klaarkomen, en vandaar groeit dan de verwachting en zo komt men ertoe om te gaan faken ... spijtig toch hee :-((

Erover praten lijkt me dus idd weer de aangewezen volgende stap, mekaar beter leren kennen en dan lekker op elkaar inspelen ... en liefst geen ingestudeerde of opgelegde scenario's LOL.

Nu bij jou dan specifiek Sara is het natuurlijk al lichtjes anders, maar zou d'er gewoon over praten ja en de misverstanden uit de wereld helpen - als je een goeie relatie hebt moet die dat wel kunnen hebben, en kan de aanzet zijn tot een hele andere manier van beleving, vooral dan omdat ie er in den beginne best wel wantrouwig zal rond zijn dus absolute openheid en mekaar heel goed aanvoelen ook best wel heel erg nodig ... maak daar wat leuks van, probeer het misschien op een losse, ietwat grappige manier ... succes !!

Ikke ofte Patje

________________________________________
Luthien:

Een zwaar probleem Sara, maar er zijn prachtige dingen gezegd waar weinig aan toe te voegen valt.

Het is jammer dat er nog altijd erg veel gefaked wordt om de partner niet te kwetsen, maar het gebeurd helaas nog veel te veel.
Toch ook niet onlogisch, want als je langs de seksualiteit sites surft kom je op elke site toch wel heren tegen die het echt heel erg vervelend vinden dat ze hun vrouwelijke partner niet tot een orgasme kunnen brengen d.m.v. penetratie.
Maar de vrouw zit nou eenmaal wat complexer in elkaar dan de man.

Ik heb een relatie gehad van bijna 19 jaar en nooit ben ik klaargekomen van penetratie.
Wel als hij mij befte, maar dan kom je inderdaad op een ander gebied terecht.......de clitoris.

Toen ik mijn nieuwe vriend kreeg was dat het eerste wat ik vertelde toen er sprake was van seks. Ik wilde niet meer faken, maar gewoon lekker ongedwongen kunnen genieten van de seks, want ik kon er echt wel van genieten zonder klaar te komen.
Tot mijn grote verbazing kwam ik wel klaar toen hij mij penetreerde. Ik denk dat het met ontspanning te maken heeft en inderdaad met de standjes waarin je vrijt.
Als ik bovenop ben kan ik intens genieten, maar klaarkomen is dan heel erg moeilijk als de clitoris niet wordt gestimuleerd.

Ik hoop voor jou dat je eruit kan komen en dat je vriend zich niet gekwetst voelt. Ik hoop dat het hem duidelijk is dat je ook intens van alles kan genieten zonder klaar te komen...........vrouwen en mannen verschillen nou eenmaal erg van elkaar op dat gebied.

Heel veel succes ermee!!!!!!!!!!

________________________________________
Jasmine:

Ik heb dat probleem van 'faken' dus ook even gekent, maar toen heb ik besloten van niet meer na te denken over wat er mis kan lopen enzo, en me gewoon laten gaan. Ik kom dus wel klaar bij de coïtus en meestal is dit (weeral) met het missionarisstandje.
Overlaatst hebben we het eens op z'n hondjes gedaan, en de verassing was voor mij groot dat we samen klaarkwamen!!
wow!
Je moet gewoon proberen niet-orgasmegericht te vrijen en dat komt alles wel in orde.

Jasmine

________________________________________

Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten