Ambivalente gevoelens

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mannekijn
Berichten: 918
Lid geworden op: za 27 januari 2007, 13:17

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Mannekijn » ma 19 mei 2014, 8:34

Dan zitten we al op 5 !!!
Ik ben helemaal gelukkig :D

Daarom hou ik dus van Shespot.

Gebruikersavatar
gewoneman
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 9:33

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor gewoneman » ma 19 mei 2014, 16:16

Ik wilde hier gaan zeggen dat ik mij 100% hetero voel, maar teruglezend krijg ik het idee dat dat niet zo verstandig zou zijn.

Laat ik het dan zo zeggen: deze gewone man ervaart bij zichzelf alleen maar gewone, heterosexuele gevoelens. Ook het bekijken van 2 seksende mannen bekoort hem niet. Maar om naar Twijg dan ook eerlijk te zijn: gewoneman is blijkbaar dan toch wèl weer zo gewoon dat 2 seksende vrouwen hem weer wel kunnen bekoren. Maakt mij dat dan toch ook latent homoseksueel?

Gewoneman is in de war...of toch niet?
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Anwen » ma 19 mei 2014, 16:23

gewoneman is blijkbaar dan toch wèl weer zo gewoon dat 2 seksende vrouwen hem weer wel kunnen bekoren. Maakt mij dat dan toch ook latent homoseksueel?

Gewoneman is in de war...of toch niet?
Huw? Als dat het criterium is dan is bijna elke man latent homoseksueel. Wat heeft genieten van twee seksende vrouwen nu met eigen mogelijke voorkeur voor iemand van hetzelfde geslacht te maken?
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Twijg » ma 19 mei 2014, 16:38

Het woord gewoon vind ik erg bevestigend voor dat hetero gewoon is en homoseksueel niet gewoon, maar dat terzijde en als ingeslepen gewoonte in het taalgebruik.

Homoseksueel is seksuele opwinding/actiie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht, maar ook dat wordt vaak als alleen mannelijk gebruikt in ons taalgebruik.

In de zin van de bredere opvatting , kan het dus bevestigd worden :)

En . . een beetje flauw om te verwijzen naar evt mij als zijnde degene die je zou belemmeren een mening te plaatsen. Dat was niet het geval en is niet het geval.
Indien het onverstandig vinden daar op slaat.

Als het slaat op een afwegen van de term 100% en niet zeker zijn. heb ik niks gezegd en interpreteer ik verkeerd en dan is het een non issue hier verder uiteraard.
Laatst gewijzigd door Twijg op ma 19 mei 2014, 16:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
gewoneman
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 9:33

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor gewoneman » ma 19 mei 2014, 16:42

gewoneman is blijkbaar dan toch wèl weer zo gewoon dat 2 seksende vrouwen hem weer wel kunnen bekoren. Maakt mij dat dan toch ook latent homoseksueel?

Gewoneman is in de war...of toch niet?
Huw? Als dat het criterium is dan is bijna elke man latent homoseksueel. Wat heeft genieten van twee seksende vrouwen nu met eigen mogelijke voorkeur voor iemand van hetzelfde geslacht te maken?
Ik meende die mening op te pikken in een eerdere posting:
Ik moet altijd een beetje lachen om mannen die heel erg gebrand zijn om te zeggen dat ze 100% hetero zijn, als een soort van statement en bewijs van mannelijkheid. Toch altijd nog een beetje bang voor het homo erotische element . . . , waar ze dat bij vrouwen vaak opwindend vinden juist. Een diep gewortelde overtuiging dat het nodig is om te bevestigen dat je ECHT man bent of zo. Maar een 'echte' man bestaat niet, dus het zijn allemaal typeringen om orde te scheppen die er eigenlijk in wezen vaak niet is. Alleen echte mensen en die zie ik graag in al hun diversiteit en verscheidenheid.
Vandaar mijn verwarring. Maar ik kan het natuurlijk altijd mis hebben.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Twijg » ma 19 mei 2014, 16:42

Daar gaan we weer.

Laat maar :)
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Twijg » ma 19 mei 2014, 16:45

Verzoek aan de MODS:

Mag alles eruit van voorheen, zodat het geen terugkerend gedoe blijft.
Dank.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
gewoneman
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 9:33

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor gewoneman » ma 19 mei 2014, 16:49

Het woord gewoon vind ik erg bevestigend voor dat hetero gewoon is en homoseksueel niet gewoon, maar dat terzijde en als ingeslepen gewoonte in het taalgebruik.

Homoseksueel is seksuele opwinding/actiie tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht, maar ook dat wordt vaak als alleen mannelijk gebruikt in ons taalgebruik.

In de zin van de bredere opvatting , kan het dus bevestigd worden :)

En . . een beetje flauw om te verwijzen naar evt mij als zijnde degene die je zou belemmeren een mening te plaatsen. Dat was niet het geval en is niet het geval.
Indien het onverstandig vinden daar op slaat.

Als het slaat op een afwegen van de term 100% en niet zeker zijn. heb ik niks gezegd en interpreteer ik verkeerd en dan is het een non issue hier verder uiteraard.
Sorry dan voor het aanhalen, ik wil niet flauw zijn of zo, zag het gevolg van de opmerking staan bij het doorlezen en wilde geen zout in wonden strooien of zo.

Gelukkig dat de brede opvatting van homosexualiteit dan op mij van toepassing kan zijn.

Voor wat betreft die 100%: voor mijzelf ben ik daar toch redelijk zeker van en hoef ik dat niet af te wegen. Maar blijkbaar kan zo'n uitspraak aan anderen toch andere conclusies ontlokken. So be it.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Noortje » ma 19 mei 2014, 17:02

Ik krijg het idee dat Sinterklaas zijn Piet heeft teruggestuurd... .

Gebruikersavatar
gewoneman
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 19 mei 2014, 9:33

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor gewoneman » ma 19 mei 2014, 17:19

Deze begrijp ik (weer?) niet.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg!

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Suzette » ma 19 mei 2014, 17:42

Ik krijg het idee dat Sinterklaas zijn Piet heeft teruggestuurd... .


Afbeelding

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Suzette » ma 19 mei 2014, 17:49

Deze begrijp ik (weer?) niet.
Topic nog maar eens opnieuw lezen, is een inside joke.

Welkom trouwens gewone man. Ik heb het idee dat je nog wat moeten aan fora in het algemeen en shespot in het bijzonder.
Besef dat je bijv nu in een lopend topic post waar wat issues zijn geweest. Het is altijd goed om een draad in zijn geheel te lezen.

Maar laat je niet uit het veld slaan. Respecteer de huisregels, de netquette en dan komt het goed

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Savanne » ma 19 mei 2014, 18:28

Toen ik opgroeide was mijn vader een klassieke homofoob ( hadden we toen google gehad en je had op afbeeldingen gezocht, was zijn foto vast verschenen) Een van mijn vriendinnetjes had een broer die openlijk homo was, en mijn vader moest daar niets van hebben.

Ik herinner me nog onze eerste vakantie naar Hongarije, we hadden op drie plekken een huis gehuurd via particulieren. Het eerste huis ging prima, daar werden we door een oude vrouw begroet. Maar bij het tweede huisje werden we uitbundig begroet door een man van middelbare leeftijd. Deze stormde op mijn vader af en gaf hem naar goed oost europees gebruik twee zoenen en een enorme knuffel.... Mijn vader lachte op dat moment als een boer met kiespijn maar gruwelde er zo van dat hij daarna is gaan douchen...

Voor mij was het heel normaal, ik was vrij ( vriendelijk) handtastelijk met zowel mannen en vrouwen, en heb nooit iets met een vrouw als bedreiging gezien... ook niet als onprettig ervaren overigens.

Gaan der weg mijn vaders ontwikkeling ( mede ook door internet) begon hij vrijer te denken, en werd het beeld van twee mannen steeds normaler, hoewel hij vast ook wel zal roepen dat hij 100 % hetero is.
Hij gaat nu met regelmaat naar landen in Oost Europa en de mensen die hij kent zoent hij inmiddels zonder gene, en ook mijn man die gerust met mannen knuffelt mag mijn vader omhelzen. En het mooie van alles mijn vader heeft inmiddels een hulp in de schoonmaak die hij gekscherend altijd zijn huishomo noemt. Als je mij gevraagd toen had of dat mogelijk zou worden in de toekomst had ik een verkeerde weddenschap afgesloten toen.

Moraal van mijn verhaal, geen idee of de stelling waar is ( ben geneigd het eens te zijn overigens) maar dingen kunnen veranderen, en vinden vaak hun oorsprong in denkbeelden....

Tot zover mijn steentje...

Sav , wel bi maar met een behoorlijke voorkeur voor mannen
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor Jippie » di 20 mei 2014, 7:52

Twee mannen die vrijen of seks met elkaar hebben.. ik kan het niet zien zonder misselijk te worden, dan ga ik weg of wend ik mijn hoofd af.

Ben ik nu homofoob?
Ik veroordeel iemand niet op wat hij is. Geen mens heeft zichzelf gemaakt
Ik ken mannen die homoseksueel zijn en waar ik het goed mee vinden kan.
Lichamelijk contact met mannen zoals elkaar omhelzen dat doet mij niets. Maar seksualiteit tussen twee mannen.. dat kan mijn maag niet aan.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: ambivalente gevoelens

Berichtdoor runningslim » di 20 mei 2014, 14:57

Twee mannen die vrijen of seks met elkaar hebben.. ik kan het niet zien zonder misselijk te worden, dan ga ik weg of wend ik mijn hoofd af.

Ben ik nu homofoob?
Ik veroordeel iemand niet op wat hij is. Geen mens heeft zichzelf gemaakt
Ik ken mannen die homoseksueel zijn en waar ik het goed mee vinden kan.
Lichamelijk contact met mannen zoals elkaar omhelzen dat doet mij niets. Maar seksualiteit tussen twee mannen.. dat kan mijn maag niet aan.

Misschien iets minder uitgesproken wat mijzelf betreft, maar alleszins zeer herkenbaar.

Wat Savanne betreft: heel mooi verhaal en hele fijne evolutie bij/voor je vader.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten