Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Spelfje » zo 11 mei 2014, 14:19

“Waarom huil je Mama?" vroeg een jongetje aan zijn moeder. "Omdat ik een vrouw ben" antwoordde zij. "Ik begrijp het niet" zei het jongetje. Zijn moeder knuffelde hem en zei met een vage lach: "En dat zul je ook nooit doen lieve schat, maar dat maakt niet uit." Later vroeg de kleine jongen aan zijn vader: "Papa, waarom huilt Mama zomaar zonder reden?" Zijn vader kon alleen... maar antwoorden: "Alle vrouwen huilen zonder reden."

De kleine jongen groeide op en werd een jonge man, zich nog steeds afvragend, waarom vrouwen huilen. Uiteindelijk riep hij de hulp in van een oude wijze man en vroeg ook hem: "Waarom huilen vrouwen?" De wijze man antwoordde het volgende: God heeft de vrouw speciaal gemaakt. HIJ gaf haar schouders, sterk genoeg om het leed van de wereld te dragen, maar ook zachte armen om comfort te bieden. HIJ gaf haar innerlijke kracht om, bevallingen te doorstaan en om tegen afwijzing te kunnen, welke zij vaak zou gaan krijgen, soms zelfs van haar eigen kinderen. HIJ gaf haar de hardheid, het doorzettingsvermogen om voor haar vrienden en familie te kunnen zorgen, zelfs wanneer iedereen het opgeeft. Zelfs ziekte en vermoeidheid houden haar dan niet tegen, en zij klaagt nooit.... HIJ gaf haar gevoeligheid, zodat zij haar kinderen lief zal hebben, onder welke omstandigheid dan ook. Zelfs wanneer haar eigen kind haar pijn heeft gedaan. Ze heeft een speciale gave om kinderen weer te doen lachen, om tieners te helpen met hun twijfels en angsten. HIJ gaf haar de kracht om voor haar man te zorgen, ondanks zijn fouten en HIJ schiep haar uit een rib van hem om zijn hart te beschermen. HIJ gaf haar de wijsheid, om te weten dat een goede echtgenoot zijn vrouw nooit pijn zou doen, maar dat hij haar soms test op haar kracht. En ook om haar man bij te staan, door dik en dun. Voor al dit harde werk, gaf HIJ haar ook een traan om te laten. Het is van haar, zij kan het gebruiken wanneer zij dat nodig heeft.

Het is haar enige zwakte...Wanneer je haar ziet huilen, zeg haar dan hoeveel je van haar houdt, en hoe goed de dingen zijn die zij voor anderen doet. En alhoewel ze dan nog steeds huilt, weet dan dat ze zich wel degelijk iets beter voelt. Zij is speciaal..."
Dat van die rib enzo, daar heb ik niet zoveel mee maar jeetje wat mooi!
"Women are made to be Loved
....not understood"

EstherC
Berichten: 5125
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor EstherC » zo 11 mei 2014, 14:23

Tsja, ik snap het idee van de tekst wel. Maar heb er altijd een beetje moeite mee om tranen als zwakte te zien.
Dream it. Wish it. Do it!

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Laars » zo 11 mei 2014, 14:24

Nou zeg, Fuck die ene rib! :wink:
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Spelfje » zo 11 mei 2014, 14:26

Ja klopt hoor. Heb ik ook.
Tranen van zwakte ken ik....maar ook tranen van frustratie, van overstromende liefde, van (h)erkenning, van zelfmedelijden (is dat geen vorm van zwakte? :wink: )
"Women are made to be Loved
....not understood"

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor runningslim » di 13 mei 2014, 13:19

Heel mooi!

Jammer toch dat HIJ haar niet leerde autorijden?

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor gurley » di 13 mei 2014, 16:19

:mrgreen:
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Spelfje » di 13 mei 2014, 16:53

Heel mooi!

Jammer toch dat HIJ haar niet leerde autorijden?
Maar als het achteruit inparkeren dan voor de derde keer niet lukt, hebben we altijd onze tranen nog!

:mrgreen:
"Women are made to be Loved
....not understood"

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor runningslim » wo 14 mei 2014, 8:22

:D5

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Peter50 » di 03 juni 2014, 14:43

Kennelijk zijn vrouwen speciaal. Ik heb een tijdje gewacht met mijn vraag omdat ik de sfeer niet meteen wilde verpesten. Maar waarom vind je die tekst mooi? Is dat omdat je je te weinig gewaardeerd voelt? Omdat je je als vrouw miskent voelt?
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Spelfje » di 03 juni 2014, 20:26

Ja "kennelijk" zijn "ze" speciaal :wink:

Waarom ik een tekst mooi vind? Geen idee. Omdat ik het herken? Niet omdat ik me miskend voel als vrouw hoor. En al helemaal niet omdat ik me niet gewaardeerd voel.

Waarom zou je de sfeer verpesten door een vraag te stellen Peter50?
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Peter50 » wo 04 juni 2014, 12:25

@Spelfje,
Omdat ik mezelf nogal negatief vind in deze.
Ik vind de tekst nogal pathetisch.
  Echte liefde is niet blind.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor runningslim » wo 04 juni 2014, 12:29


... niet meteen...
Ik vond je anders erg attent, je wilde zelfs even wachten!




Flauw woordgrapje, beste Peter. Niet persoonlijk opvatten hoor. Had dit bij gelijk wie kunnen doen.

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor Peter50 » wo 04 juni 2014, 13:29

@runningslim,
Ik mis een Like-knopje. En wat ik ook mis is een goed Nederlands woord voor 'liken'. Als vertaling dacht ik aan 'opduimen'. Is dat een idee?
  Echte liefde is niet blind.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor runningslim » wo 04 juni 2014, 13:35

@runningslim,
Ik mis een Like-knopje. En wat ik ook mis is een goed Nederlands woord voor 'liken'. Als vertaling dacht ik aan 'opduimen'. Is dat een idee?

Mmhhh....

Ik proef en smaak woorden.

Verder ontlokken woorden en zinnen mij snel beelden en/of gevoelens.
Vergeef me mijn dirty mind maar bij 'opduimen' zie ik een naakte vrouwenschoot met een behaarde mannenarm tussen haar benen. Verder zie ik een gedeeltelijke vuist: vier gebogen vingers maar een duim is nergens te bespeuren...

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Voor alle vrouwen...met of zonder kinderen.

Berichtdoor deco » vr 06 juni 2014, 17:00

@runningslim,
Ik mis een Like-knopje. En wat ik ook mis is een goed Nederlands woord voor 'liken'. Als vertaling dacht ik aan 'opduimen'. Is dat een idee?

Mmhhh....

Ik proef en smaak woorden.

Verder ontlokken woorden en zinnen mij snel beelden en/of gevoelens.
Vergeef me mijn dirty mind maar bij 'opduimen' zie ik een naakte vrouwenschoot met een behaarde mannenarm tussen haar benen. Verder zie ik een gedeeltelijke vuist: vier gebogen vingers maar een duim is nergens te bespeuren...
:mrgreen: heb zelf geen foto meer nodig
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 77 gasten