Middagje naaktstrand

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mmaarten
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 mei 2014, 8:10
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Middagje naaktstrand

Berichtdoor Mmaarten » wo 07 mei 2014, 8:31

Ik ga graag naar het strand. Nergens wordt de omgeving zo gereduceerd tot enkele lijnen als bij de grens tussen water en land. Nederland heeft een zandstrand en dat zijn de fijnste stranden.

Ik loop door tot ik me alleen waan. Het is prettig te merken hoe snel zomergedruis van vliegeraars en kinderen verstomd door er afstand van te nemen, in letterlijke zin. Hoewel niets dan lucht me scheidt van drukke zomerpret, voel ik me omringd door stilte.

Ergens begint het naaktstrand en ik weet nooit precies waar. Maar als ik de eerste naaktloper tegenkom, voel ik me gerechtvaardigd een plekje uit te zoeken en mezelf ook te bevrijden van die vermoeiende lompen. Ik kruip zo dicht mogelijk tegen het duin aan, waar het zand wit en fijn is en als droog water uit m’n handen stroomt. Mijn kleren zijn voor nu mijn kussen. Ik ben zo mooi bruin in het witte zand. Mijn huid rimpelt wat als ik me buig. Maar ik stoor me daar niet aan. Alles ziet er prachtig uit, alles is zoals het hoort. Ik heb geen strandlaken bij me en geniet van het directe contact van m’n lichaam met het fijne zand. Ik ga even zitten, sla m’n armen om m’n benen en trek zo mijn knieën op. Ik gebruik ze als kussen voor mijn hoofd. Ik spied de hele kustlijn af en adem met genoegen de zeelucht in. Ik wieg wat heen en weer en voel me slaperig worden. Mijn poepgaatje raakt het zand, dat voelt gek maar lekker.

Ik ga liggen. Het zand voelt even koud maar dan weer heerlijk warm. Ik schommel wat zodat het zand de vorm van m’n lichaam aanneemt en een comfortabel kuiltje voor m’n billen ontstaat. De zon neemt bezit van m’n lichaam en ik sta het volledig toe. Ik word opgenomen in een groot geheel van blauwe lucht en gereduceerde mensenstemmen, als uit een ver verleden, terwijl het hier en nu onwrikbaar beslag van me neemt. Hoe is het mogelijk dat de zon, die zo ver weg staat in een groot en koud universum, in staat is zijn warmte tot op mijn huid te brengen met zulke overtuigingskracht? Ik beweeg niet, maar mijn lichaam liefkoost de schepping met passioneel vuur dat in mijn buik opwelt. Ik draai me om en lig dan met m’n vuisten bij m’n schouders, m’n hoofd naar rechts gekeerd. Ik voel me veilig en slaap neemt langzaam bezit van me. De faseovergang tussen waken en slapen duurt heerlijk lang. Mijn gedachten gaan onmerkbaar over in dromen en goddelijke overpeinzingen.

Na enige uren de liefde bedreven te hebben met alles wat via m’n oren, ogen en huid tot me kwam, neem ik afscheid van mijn plekje. Ik kleed me enigszins aan, sla de rest om m’n arm en loop weg. Ik kijk nog even achterom en zie dat de wind fatsoeneert wat omgewoeld is geweest.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor fuutje » wo 07 mei 2014, 14:27

Prachtig verwoord!

Zoiets als jij met het strand hebt, heb ik met het bos.
De rust, de stilte, het groen

Het strand, de zee vind ik boeiend bij winkracht 9, die oerkracht....
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor Twijg » wo 07 mei 2014, 17:33

Mooie sfeertekening inderdaad :)
Weer eens wat anders en toch ook sensueel.
Ik heb het denk ik met muziek en vergezichten.
Zet me op een hoog punt in een stoel met zicht over oneindige gebergten, valleien en dalen, of iets anders adembenemends mooi en puurs, en ik ben in trance.
Met muziek is het meer een verinnerlijkte sensualiteit, heel privaat en eigen, zonder echte beelden en omgevingen, maar die schilder ik dan zelf.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor Spelfje » wo 07 mei 2014, 20:35

Wat een mooie binnenkomer hier op shespot Mmaarten!
Welkom!

Mooi verhaal ( al had de toevoeging van het " poepgaatje" er van mij niet bij gehoeven :wink: )
"Women are made to be Loved
....not understood"

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor akelei » do 08 mei 2014, 1:39

mooie tekst, fijne zachtzinnige omschrijving, heel zinnelijk. Als ik zo vrij mag zijn: er zitten wat verdubbelingen in je tekst, die zou je eruit kunnen halen

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor Mar » do 08 mei 2014, 7:57

Mooi hoe je een climax beleeft en verwijst naar in verbinding zijn, naar een (het?) gevoel van totale vebondenheid met de natuur als liefdesbed.
Samen lopen door omstandigheden

Mmaarten
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 07 mei 2014, 8:10
Locatie: Noordwijk
Contacteer:

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor Mmaarten » vr 09 mei 2014, 6:50

Wat een lieve reacties, dank daarvoor :D
@fuutje Het bos, daar hou ik ook van. Het strand vind ik vooral interessant als het heel warm is.
@spelfje Haha ik snap wat je bedoelt. Maar poepgaatje klinkt leuker dan anus :wink: en ik wilde dat gevoel er in hebben.
@akelei :kiss: Dank je wel. Kun je een voorbeeld van die verdubbeling geven?
@Mar Mooi gezegd, de natuur als liefdesbed, dat is wat het is.....

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2180
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Middagje naaktstrand

Berichtdoor tes » di 13 mei 2014, 18:08

Erg mooi geschreven zeg!
live your life to the fullest!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten