(Onder)weg

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Shadow
Berichten: 397
Lid geworden op: vr 09 januari 2004, 13:34

Re: (onder)weg

Berichtdoor Shadow » do 01 mei 2014, 16:29

stil van je verhaal...

alleen maar een knuffel van deze kant.... wat warmte en genegenheid... ((knuf))
How do you spell 'love'?" - Piglet
"You don't spell it...you feel it." - Pooh

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: (onder)weg

Berichtdoor LittleMonkey » do 01 mei 2014, 16:33

:love: je weet me te vinden lief...
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: (onder)weg

Berichtdoor zwartepiet » do 01 mei 2014, 17:06

Zoals ik altijd tegen mijn dochters zeg: 'alle mannen zijn klootzakken, behalve je vader!'

Sterkte en 'give it time'!

ZP
Don't ask the question if you can't handle the answer.......

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: (onder)weg

Berichtdoor Snoozie » do 01 mei 2014, 17:14

Een warme lieve knuffel van me om je heel veel sterkte en rust toe te wensen.
Het komt beslist weer goed met je Celine :kiss:

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: (onder)weg

Berichtdoor Twijg » do 01 mei 2014, 18:23

Lieve Celine,

Wat een ongelooflijke empathie heb je in je . .
Het kunnen begrijpen van waarom een ander is zoals hij of zij is en dat het daarom geen afkeuring krijgt/noch goedkeuring, dat is een uitzonderlijke kwaliteit.
Maar ook eentje die je nu verscheurt.

Het gevoel min of meer gehecht te zijn aan een de balans die je in jezelf afdwong in deze zeer instabiele situatie. Een soort van zitten in een auto die over de rand van een afgrond bungelt, maar door goed te gaan zitten en niet te bewegen, blijf je in een spagaat die door eigen kracht blijft bestaan. Maar zodra de andere kracht als een soort van windvlaag jouw kracht destabiliseert . . . , dan is opeens de ooit beheerste ruimte en balans in een onvoorstelbaar gevaar.

Ik zie hier twee soorten veiligheid. Die van de onzekere agressieve soort, maar wel met een maatje om je heen waar je ooit van bent gaan houden, en die van de onwennige veiligheid zonder dat maatje, vrij van bedreigingen, maar hartverscheurend wegens die band die zo trekt, met een verlangen naar verandering en evenwichtigheid.

We kunnen de ander meestal niet veranderen, dat moet die ander zelf willen en kunnen. Onmacht in het hanteren daarvan is vaak een factor van belang, maar ik denk toch echt dat je eigenbelang nu voorop moet staan, in de zin van de ruimte die je dacht te beheersen, langzaam maar zeker ontdoen van de dreiging van escalatie op escalatie. Liefde gaat langs heel kromme wegen, soms prachtig, soms levensgevaarlijk.

Ik praat weer veel te lang, maar bedoel eigenlijk vooral dat je jezelf mag laten prevaleren en niet jezelf hoeft weg te cijferen, want dat is wat er eigenlijk, ondanks beheersing en schijnbare onaantastbaarheid, gaande is.

Ik heb jarenlang overleefd op stoïcijns gedrag, maar van binnenuit vrat het me steeds verder op, want niemand, echt niemand, kan alleen maar overleven. Er is ook LEVEN nodig met hoofdletters, zeker in een persoonlijke relatie met iemand waarmee je een huis en liefde deelt.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: (onder)weg

Berichtdoor Twijg » do 01 mei 2014, 20:26

Maar dat gaat je lukken :)
Je bent wijs en krachtig.
Dank voor de toelichting, maar het is evengoed heel pijnlijk, voor beiden.

*kort*!
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: (onder)weg

Berichtdoor Snoozie » do 01 mei 2014, 20:58

Celine, zo mooi van je om aan te geven dat 'jullie' verhaal inderdaad 2 kanten heeft :D33 Alleen: fysiek geweld is nooit goed te praten en al evenmin acceptabel.

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: (onder)weg

Berichtdoor Carina » do 01 mei 2014, 22:20

Afbeelding

Knuffffffffffff Celine.
Sterkte!

:kiss:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: (onder)weg

Berichtdoor Venus » do 01 mei 2014, 22:21

Ik denk dat het een beetje is als een slechte relatie waar je inzit, en waar je maar mee doorgaat, omdat je niet weg kunt/wilt...Het sluipt er langzaamaan in, en opeens kom je tot de ontdekking dat je eigenlijk veel te lang bent doorgegaan.
Goed dat je er nu uit bent! En dat je lieve mensen om je heen hebt!

akelei
Berichten: 733
Lid geworden op: ma 17 maart 2008, 1:49

Re: (onder)weg

Berichtdoor akelei » vr 02 mei 2014, 0:26

wow, wat een rottige situatie. Ik ben blij dat je daar nu weg bent. Alles zal dubbel en raar voelen, ik hoop dat je een beetje op adem kunt komen.
ik, vanuit mijn veilige computer, zou je allerlei adviezen kunnen geven, over wat te doen met die man, etc., maar je hebt daar nu niet zoveel aan. Dat is voor later, en ik ben ook niet de aangewezen persoon om je daarop te wijzen.
nogmaals, ik hoop dat de mensen om je heen thuis, en mensen die je hier kent, je wat op kunnen vangen, ik wens je veel sterkte, =):

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: (onder)weg

Berichtdoor fuutje » vr 02 mei 2014, 8:31

Celine,
Dikke knuffel en arm om je heen.
:D33
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: (onder)weg

Berichtdoor runningslim » vr 02 mei 2014, 9:38

Celine,

Vele postings van jou heb ik gelezen. Toch ken ik je niet.

Doorzettingsvermogen, moed, kracht, veerkracht bovenal maar ook goedheid, inlevingsvermogen, schoon- en puurheid, authentiek-zijn, openheid, wijsheid, gratie en stijl zijn begrippen die ik voor mijzelf link aan 'Celine' kan linken.

Jouw verhaal is heftig. Waarom jij/jullie niet naar de politie stappen, snap ik niet maar ik vermoed dat je daar wel je eigen, goede, redenen voor zult hebben.

Natuurlijk zijn niet alle mannen klootzakken terwijl voor sommigen hun eigen vader (of moeder)wel een klootzak kan zijn.

Ondertussen geef ook ik je een knuffel.

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: (onder)weg

Berichtdoor Spelfje » vr 02 mei 2014, 14:02

Lieve Celine, wat een vreselijk nare situatie! Je lijkt wel in een nachtmerrie gekomen te zijn!
Ik wens je heel veel sterkte en kracht toe!

:D33
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: (onder)weg

Berichtdoor Jippie » zo 04 mei 2014, 23:00

Maar als iemand me nu een warm&zacht Shespot-bad aanbiedt...? Yes please...
Ach...arme..
Je hebt recht om te zijn wie je bent, om te denken wat je denkt en om ongedwongen je liefde te geven en te ontvangen.
Ik heb zo geen antwoord voor je. Mocht je er zelf niet uitkomen overweeg dan eens om EMDR te gaan doen, dat doet in een paar sessies werkelijk wonderen als het om verwerken gaat. Het gebeuren wordt een gesloten boek waar je in kan kijken als je er zin in hebt maar net zo gemakkelijk weer naast je neer kan leggen en je kan verder met je leven. Blijf vooral niet hangen in deze ervaringen.. dat is het niet waard en het is niet nodig.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: (onder)weg

Berichtdoor Jippie » ma 05 mei 2014, 23:37

Is mooi :) als er maar geen opgekropte woede bovenkomt als je er aan terug denkt. Dat sloopt namelijk alleen jezelf en brengt de verkeerde energie naar boven. En degene waar jij je naar om maakt en waardoor je je helemaal zit op te vreten, die zit vrolijk ergens een biertje te happen en heeft lol.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten