Flirten

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Flirten

Berichtdoor Jippie » di 08 april 2014, 22:35

Als je een stel bent en wil je geen gedoe of misverstanden moeten dat soort zaken eerst echt glashelder op één lijn liggen.

Zee
Dat is dus iets waar ik naar vroeg. Je gaat niet om de tafel zitten om een convenant op te stellen met de spelregels die je mag hanteren. ..(of juist wel?).... Je moet volgens mij met je partner gaandeweg de grens van het toelaatbare aftasten. En regel 1 is elkaar niet kwetsen.
Zodra je een "unheimlich" gevoel krijgt en met een baksteen in je maag naar bed gaat dan moet je dat ook tegen elkaar kunnen zeggen. En dan komt de hamvraag... moet ik niet zo moeilijk doen of moet zij gas terug nemen?
Als ik terugzie hoe ik mijn vriendin destijds bij haar vriend heb weggetroggeld dan kan flirten dus ook heel kwetsend worden.
Dat hun relatie destijds in zwaar weer zat is een ander verhaal, dat is nu niet de vraag waar het om ging.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Flirten

Berichtdoor zee » wo 09 april 2014, 0:03

Exact Jippie. Er is niet een simpel boekje met spelregels, het is een grijs gebied dat je samen in kaart brengt.
Al gaand ontdek je elkaars grenzen, beperkingen, no go's, triggers... Met vallen en opstaan, met veel praten.
Wat ik bedoelde met mijn vrijheid eindigt waar haar onvrijheid begint:
In het grijze gebied verken je grenzen. Wanneer de één een lijn trekt is dat de grens voor beiden, ook als de ander 'm nog niet als zodanig ervaart.
En daarbij: een grens is niet fixed. Die kan dankzij opgedane ervaringen schuiven met de tijd. Losser worden, maar soms ook aantrekken, in een onzekerder periode.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Flirten

Berichtdoor Mar » wo 09 april 2014, 11:00

Flirten is voor mij spelen met je eigen en andermans aantrekkelijkheid. Lichtvoetig en luchtig. Het moet spélen zijn. Het gaat dan ook helemaal niet tot randen of edges. Het blijft daar, voor mij dan toch, comfortabel verre van. Het leunt op de ervaring dat 'het echte werk', de naakte seks en/of een intieme relatie, juist níét het doel is. Flirten is er een vingerwijzing naar en het heeft niets te maken met kapen, stelen, troggelen of ontfutselen in geval er een basisrelatie is.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Flirten

Berichtdoor zee » wo 09 april 2014, 11:59

Mee eens Mar.

Ik beschreef het ganse gebied van polyamoureuze verkenningen, waar het hier feitelijk enkel over flirten gaat.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Flirten

Berichtdoor fuutje » wo 09 april 2014, 17:07

@Mar,
We zijn het in het verleden regelmatig met elkaar oneens geweest :D6 , maar ik onderschrijf jouw posting helemaal.
Wat mij betreft heb jij het 'flirten' op de juiste manier verwoord/gedefinieerd.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Flirten

Berichtdoor Jippie » wo 09 april 2014, 20:07

Flirten is er een vingerwijzing naar en het heeft niets te maken met kapen, stelen, troggelen of ontfutselen in geval er een basisrelatie is.
Het heeft mij uiteindelijk ooit een relatie gekost.
En waar ik de man de schuld gaf, want die had met zijn vingers van mijn vrouw af moeten blijven, wees iedereen naar mijn vrouw. Je hebt blijkbaar als vrijgezelle man het recht om een vrouw te stelen. De fatsoensnorm die ik toen nog hanteerde was over de houdbaarheidsdatum

Mijn vrienden waren destijds niet zo verbaasd dat, vanwege haar altijd flirterige gedrag naar andere mannen, mijn ex mij verlaten had voor een ander. "Dat lag er zo dik boven op" volgens hun.

Volgens mij niet. Maar flirten krijgt bij mij wel een bijsmaak als er stiekeme dingen gebeuren of de waarheid wordt verdraaid. Dan heb je iets te verbergen en dat is niet goed.
Het werd dan weggemoffeld onder het mom; doe niet zo ouderwets of in zuidelijke landen flirten ze nog tien keer zo heftig. Maar wat voor mijn gevoel niet klopt praat je niet recht. Het onderlinge vertrouwen mag niet geschaad worden in het spel.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Flirten

Berichtdoor Mar » wo 09 april 2014, 20:30

Jippie: ik geef antwoord op onderstaande:
Het zal allemaal heel persoonlijk zijn en vertrouwen is het grote toverwoord maar ik ben gewoon benieuwd tot hoever jullie dit toe laten of zelf het spel spelen.
Het is persoonlijk en je wil het van een ander wel of niet weten.
Ook ik ken het verschil in deze tussen ongebonden en gebonden mannen en heb ik de dubbelheid gemerkt. Maar dat doet niks af aan de beschrijving van flirten.

@Fuutje, it 's in the eye of the beholder, heb ik geleerd van een meesterflirter 8)
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Flirten

Berichtdoor amaretto » wo 09 april 2014, 21:02

ik flirt... en ik doe dat doodgraag! het kan mijn dag die extra glans geven... MAAR, en hier komt die maar: ik vertel het 's avonds met heel veel plezier aan mijn lief. dat ik me zo geamuseerd heb, want dat die zo en zo heeft gereageerd.. en mijn lief? die hoort me aan met zo'n toegeeflijke glimlach en geniet 's avonds van mij :-)))

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Flirten

Berichtdoor Jippie » wo 09 april 2014, 21:03

Het is persoonlijk en je wil het van een ander wel of niet weten.
Ook ik ken het verschil in deze tussen ongebonden en gebonden mannen en heb ik de dubbelheid gemerkt. Maar dat doet niks af aan de beschrijving van flirten.
Weet ik :wink:
Ik vind het zelf wel een leuk topic worden eigenlijk.Ieder heeft zo zijn eigen rite.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Flirten

Berichtdoor zee » wo 09 april 2014, 21:55

Jippie... You flirt ;-)
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Savanne
Berichten: 4696
Lid geworden op: di 10 oktober 2006, 12:49
Locatie: midden van het land

Re: Flirten

Berichtdoor Savanne » wo 09 april 2014, 22:13

Ook ik flirt, en bijna altijd en overal , als ik niet in een van mijn dipjes zit.... met bekenden met onbekenden, in de file of in het gebouw waar ik in werk tot aan de kassa rij in de winkel.

Mijn man heeft er nooit problemen mee gehad, hij glimlacht slechts, omdat hij goed weet welk effect ik kan hebben, en hij gaf altijd aan dat hij de uitstraling die ik krijg bij een beantwoorde flirt mooi vindt bij me.

Ik moet wel uitkijken, met mijn (zaadvragende so they say) oogjes, kan het zijn dat degene waarmee ik flirt niet weet waar mijn grenzen liggen, die overigens liggen op het vlak van communicatie en nooit verder gaat waar het lichamelijk zou kunnen worden.

Ben ik een bitch in het flirten, tja misschien wel , de aandacht is heerlijk en het lichte powertripje wat ik voel kan bijna verslavend zijn, en de grens zal ik niet overschrijden, tenzij ik natuurlijk meer wil van een persoon, vanuit een single situatie ofzo, dus ergens schep ik meestal ook weer afstand, sometimes they dont even know what hit them...

Firten voor mij belangrijk, maar dat kan ook komen door mijn rugzakje.... maar zo te lezen ben niet de enige die zich schuldig maakt aan ego strelende momenten.
"In zijn ogen verdrinken , je hart verliezen , en dan maar zeggen dat liefde gezond is."

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Flirten

Berichtdoor Mar » wo 09 april 2014, 22:24

Het is persoonlijk en je wil het van een ander wel of niet weten.
Ook ik ken het verschil in deze tussen ongebonden en gebonden mannen en heb ik de dubbelheid gemerkt. Maar dat doet niks af aan de beschrijving van flirten.
Weet ik :wink:
Ik vind het zelf wel een leuk topic worden eigenlijk.Ieder heeft zo zijn eigen rite.
Ah, okay :D

Zee..... wie flirt er nou?

:kiss:
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Flirten

Berichtdoor Jippie » do 10 april 2014, 15:35

Ik moet wel uitkijken, met mijn (zaadvragende so they say) oogjes,
Flirten is meer dan een glimlach en een “zaadvragend blik” Het is tevens de manier waarop je je kleedt en de wereld toelacht. Hoe je op de social media een foto plaats van jezelf… Hallo wereld, this is me!
Vooral kleding wordt al snel verkeerd uitgelegd. Mannen die hun boekje te buiten gaan door de signalen verkeerd te interpreteren. En wat te denken van de uitspraak: “ze vroeg er toch zelf om?”
Het blijft een ingewikkeld spel waarbij de hormonen soms boven het verstand regeren.

Meestal is er binnen een stabiele relatie genoeg rek en ruimte om het “flirt gebeuren” op te vangen. Maar het kan binnen een relatie in een stroom versnelling raken. Mensen die gewoon meer van je willen als alleen een goede kennis zijn. En dan mensen die je partner ook nog eens echt leuk vindt. Of wat als een van beide partners om welke reden ook midden in de positieve aandacht staat. Iedereen wil vrienden zijn, iets met je ondernemen, je aanraken. Hoe zorg je dan dat je niet verzuipt in zo’n draaikolk, hoe zorg je dat je relatie niet onder een constante spanning staat? Zee heeft hier een prachtig antwoord op gegeven;
Wanneer de één een lijn trekt is dat de grens voor beiden, ook als de ander 'm nog niet als zodanig ervaart.
En daarbij: een grens is niet fixed. Die kan dankzij opgedane ervaringen schuiven met de tijd. Losser worden, maar soms ook aantrekken, in een onzekerder periode. Zee

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: Flirten

Berichtdoor gurley » do 10 april 2014, 20:20

dank voor je uitleg Peter :)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Flirten

Berichtdoor droomvlinder » vr 11 april 2014, 8:27

Mooi topic, maar ergens besluipt me het gevoel dat mensen in relatie soms hun partner als bezit beschouwen.
"En waar ik de man de schuld gaf, want die had met zijn vingers van mijn vrouw af moeten blijven, wees iedereen naar mijn vrouw. Je hebt blijkbaar als vrijgezelle man het recht om een vrouw te stelen."
Jippie je schrijft bovenstaande en het gegeven was vast uiterst pijnlijk , maar is het niet zo dat een vrouw zich niet laat stelen? Ze is een volwassen verantwoordelijk mens toch?
Verder vind ik flirten in het bijzijn van een partner wel kwetsend.Ik weet dat mijn partner daar niet gelukkig mee is ook al is hij in sex eerder van het "cuckold" type .Maar flirten gebeurt in het gewone leven en sex is voor hem een gegeven dat enigszins dan losstaat van het gewone leven, wat trouwens ook een beetje jammer is.

En nee Jippie , ik denk niet dat je je partner werkelijk als je bezit beschouwd , ik lees regelmatig je verhalen hier, maar je verhaal over het verleden geeft in deze draad het sterkste dit gevoel, dat misschien niet echt zo beleefd wordt. Woorden zijn boeiend maar ook soms ontoereikend.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten