Flirten

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Flirten

Berichtdoor Jippie » za 05 april 2014, 0:14

Flirten doen we eigenlijk allemaal. Maar wat zij de spelregels voor flirten?

En wat zijn de spelregels als je beide in een relatie zit?
Is het normaal dat je elkaar dan stiekeme chatberichten stuurt met hartje en XXX?.
Sommigen vinden dat het niet kan. Anderen vinden het wel normaal.
Is het normaal als iemand je vrouw of vriendin vraagt of ze gezellig even ergens een borrel wil drinken?
Je kan zeggen ga dan met zijn vieren. Maar dan is de magie weg van het gezellig samen zijn van twee mensen. Maar moet die magie er dan zijn?
Iedereen houdt van aandacht dus flirten is belangrijk. Maar waar zijn de grenzen van het flirtspel voor mensen die in een monogame relatie zitten?
Het zal allemaal heel persoonlijk zijn en vertrouwen is het grote toverwoord maar ik ben gewoon benieuwd tot hoever jullie dit toe laten of zelf het spel spelen.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Flirten

Berichtdoor Noortje » za 05 april 2014, 1:44

Wat vind je zelf? :wink:

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Flirten

Berichtdoor Jippie » za 05 april 2014, 10:07

Flirten gebeurt binnen de comfort zone. Als het van 1 kant komt wordt het meestal direct afgeketst. Als het flirten wederzijds is kunnen de remmen helemaal los gaan. Ik houd zelf van een veilige afstand.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Flirten

Berichtdoor fuutje » za 05 april 2014, 11:06

Ik ben gek op flirten, het spel, prachtig.
Het zal wel in mijn Zuid-Europese genen zitten.
Maar altijd, vooraf, stel ik mijn grenzen.
Die ik, indien nodig, ook vertel.

Het moet een spelletje blijven.
Vind ik.
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Flirten

Berichtdoor Vaudeville » za 05 april 2014, 15:30

Wat fuutje zei.., het is een leuk spel om te spelen..
Gaat het toch verder dan dat? Maak afspraken met wat wel.., wat niet..

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Flirten

Berichtdoor zee » za 05 april 2014, 20:31

Flirten is the spice of life.
En hoe ver dat kan gaan... Zo persoonlijk en dus sterk verschillend.
In ons geval is er geen fixed grens. Sky is the limit.
Een goede basisregel is denk ik: jouw/mijn vrijheid eindigt waar zijn/haar onvrijheid begint.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Flirten

Berichtdoor Peter50 » zo 06 april 2014, 0:01

Mijn vrouw (ik heb een account voor haar aangemaakt) heeft vanaf het begin gezegd dat ze er geen bezwaar tegen heeft als ik flirt, maar alleen als zij er niet bij is.
Hoever dat mag gaan hebben we eigenlijk nooit besproken.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: Flirten

Berichtdoor gurley » zo 06 april 2014, 14:47

wat is de meerwaarde ervan een *plaatje* van je vrouw te schetsen en dan met je verhaal te komen Peter?

*flirten, ik hou ervan ... steelse blikken zien of ik gezien wordt ... nonchalant nèt doen alsof ik ze niet zag ... beetje glimlachen etc ... puur eigengeilerij :)

zodra het object van mijn gedrag op me dreigt te stappen kruip ik lekker tegen de rug van manlief :love:

lastiger vindt ik de conversaties die ik heb gevoerd via internet, dat kon voor mijn gevoel *emotioneel* vreemdgaan gaan betekenen, en soms liep ik langs het randje, ik ben nooit verder gekomen dan een virtueel drankje en gezamenlijk liggen op de bank en dat voelde voor mij als ontrouw zijn

dit zijn overigens geen afspraken tussen mijn lief en mij ... dit is ~gewoon~ het mens wat ik ben ... niks mis met afstandelijkheid

gurley, i walk the line
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Flirten

Berichtdoor zee » zo 06 april 2014, 14:53

Jaaaa Johnny Cash :-)

Treffend in deze context...

I keep a close watch on this heart of mine.
I keep my eyes wide open all the time.
I keep the ends out for the tie that binds.
Because you're mine, I walk the line.


Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: Flirten

Berichtdoor gurley » zo 06 april 2014, 14:55

:kiss:
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Flirten

Berichtdoor Jippie » ma 07 april 2014, 22:53

In ons geval is er geen fixed grens. Sky is the limit.
Een goede basisregel is denk ik: jouw/mijn vrijheid eindigt waar zijn/haar onvrijheid begint.

Zee
*flirten, ik hou ervan ... steelse blikken zien of ik gezien wordt ... nonchalant nèt doen alsof ik ze niet zag ... beetje glimlachen etc ... puur eigengeilerij :)

zodra het object van mijn gedrag op me dreigt te stappen kruip ik lekker tegen de rug van manlief :love:
Hier zijn dus al twee verschillende manieren hoe er op flirten wordt gereageerd.
Alle relaties, buitenechtelijke escapades of gewoon vriendschappen beginnen met flirten. En uiteraard voedt de een de ander.
Maar dan moet er een grens getrokken worden. Daar waar sky niet de limit is moet je kunnen vertrouwen op je partner. En bij vertrouwen horen geen stiekeme dingen. Dus niet jokken en dingen verbergen.
En wat is de grens?
Als ik iemand een bloemetje stuur omdat ik haar leuk vindt dan kan dat voor mijn vriendin best een brug te ver zijn.
Maar het is ook suf om daar eerst toestemming voor te vragen.
Er is pas ruimte voor flirten als je eigen relatie goed is. En als ik deze zin omkeer dan zou je kunnen stellen dat onenigheid vanwege flirten een graadmeter is voor je eigen relatie.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Flirten

Berichtdoor Venus » ma 07 april 2014, 23:01

En wie bepaalt er wanneer je flirt? Ik hou ervan om met mensen te kletsen, ik begin echt met iedereen overal gesprekken. In de rij bij de kassa, in de bus, in de kroeg...Maar als ik dat met mannen doe, heet het opeens flirten...

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Flirten

Berichtdoor zee » ma 07 april 2014, 23:19

Er is altijd het verschil in perceptie; waar de één iets oprecht als onschuldig praten beziet, kan een ander dat als femme fatale flirten zien.
Als de perceptie zo extreem uit elkaar ligt als ik hier beschrijf, betekent dat denk ik dat onzekerheid, wantrouwen, mores, geloof of jaloezie een (kwalijke) rol spelen.
Zoals met alle uitingen: gedrag, kleding, houding...
Er is altijd wel een fatsoensrakker die iemands gedrag veroordeelt vanuit bovenstaande emoties, zonder de intenties van de ander te (willen) kennen.
Of een jaloerse echtgenoot die alle gedragingen van zijn mooie vrouw beziet vanuit zijn eigen angst voor verlies, in plaats van haar ware intenties te onderkennen.

Als je een stel bent en wil je geen gedoe of misverstanden moeten dat soort zaken eerst echt glashelder op één lijn liggen.
Overigens: ook (of juist) als de sky de limit is, moet het onderlinge vertrouwen en communicatie volkomen zijn.

Of iets simpeler gesteld: flirten is een soort spel. Wil je dat samen leuk kunnen beoefenen, moet je dezelfde spelregels kennen en hanteren.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Flirten

Berichtdoor LittleMonkey » di 08 april 2014, 11:18

Daarom is het ook fijn vrijgezel te zijn. Dan heb je al die ingewikkelde shizzle tenminste niet! :)
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Flirten

Berichtdoor Peter50 » di 08 april 2014, 16:31

Alle relaties, buitenechtelijke escapades of gewoon vriendschappen beginnen met flirten.
Wat betreft vriendschappen is het niet mijn ervaring dat ze beginnen met flirten. Als ik de vriendschappen bezie die ik met vrouwen heb en had, dan zijn de meeste daarvan niet begonnen met flirten, maar eerder met toevallige gesprekken die geen speciale lading hadden. Men zegt dat het er altijd wel in zit, zie When Harry met Sally..., waarbij het dan staat voor spanning, seksuele aantrekkingskracht, flirten en dergelijke. Bij de meeste van mijn vriendschappen met vrouwen zijn flirts inderdaad wel voorgekomen, al dan niet vanaf het begin, maar niet bij alle.
Er is pas ruimte voor flirten als je eigen relatie goed is. En als ik deze zin omkeer dan zou je kunnen stellen dat onenigheid vanwege flirten een graadmeter is voor je eigen relatie.
Dat vind ik een mooie constatering, ik ben het eens met de stelling dat onenigheid vanwege flirten een graadmeter is voor je eigen relatie.
En wie bepaalt er wanneer je flirt? Ik hou ervan om met mensen te kletsen, ik begin echt met iedereen overal gesprekken. In de rij bij de kassa, in de bus, in de kroeg...Maar als ik dat met mannen doe, heet het opeens flirten...
Nee, vriendelijk praten met mannen hoeft geen flirten te zijn.
wat is de meerwaarde ervan een *plaatje* van je vrouw te schetsen en dan met je verhaal te komen Peter?
Ik was er nog niet helemaal uit, maar nu heb ik het. Ik vind het zo oubollig om de woorden “mijn vrouw” te gebruiken, maar als ik Marjan schrijf dan is het niet altijd duidelijk over wie ik het heb. Het beste is het eigenlijk om Marjan als linkje te schrijven, zodat de nieuwsgierigen daar op kunnen klikken en dan in haar profiel lezen dat ze een vaste relatie met Peter50 heeft. Dan is het duidelijk, niet oubollig en beknopt. Dan heeft het meerwaarde.
  Echte liefde is niet blind.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten