Seksuele golven

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Seksuele golven

Berichtdoor Peter50 » wo 02 april 2014, 23:44

Klaarkomen houdt een van de grootste emotionele veranderingen in die je kunt meemaken. Binnen een halve minuut verander je van opgewonden en gedreven in loom en tevreden. De gedachten die kort voor je orgasme nog ontsproten uit je opwinding - bijvoorbeeld zodadelijk bef ik haar nog een keer - verdwijnen als sneeuw voor de zon. Ineens heb je helemaal geen zin meer om nog wat te doen.

De volgende ochtend vind ik het heerlijk om het nog een keer te doen. Ik verkeer dan nog in de golf van zin hebben van de avond ervoor, want ik heb er dan meer zin in dan op een doorsnee ochtend. Dus op een lager niveau, minder direct dan het niveau van de opwinding, ervaar ik een trage golf van zin hebben. Deze golf van zin komt op door met seks of de weg daar naar toe bezig te zijn en ebt nog een dag na. Zin hebben is iets anders dan opwinding, want bij opwinding heb je een erectie. Zin kun je hebben zonder erectie.

Als je een tijd niet neukt, dan voel je je behoefte groeien. Je hebt een fundamentele behoefte aan seks die net zo lang groeit tot je die kunt bevredigen. Na de bevrediging is de behoefte weer nul en gaat weer langzaam groeien. Deze behoefte is anders dan het zin hebben dat ik als een golf beschreef. Het is alsof de zin-golf bovenop de behoefte komt. Na de seks ebt de zin-golf nog na, maar die ebt ook weer weg. De behoefte ebt nooit weg, die gaat alleen weg door seksuele bevrediging. Er zijn dus minstens twee verschillen tussen zin en behoefte. Zin voelt anders dan behoefte en de dynamiek van de zin-golf is anders dan die van de behoefte-golf.

Bij masturbatie is het eigenaardige dat het de behoefte aan seks eigenlijk niet weg neemt. Je voelt wel een bevrediging, maar dat is een ontlading die niet volledig lijkt te zijn. De ontlading van het masturbatie-orgasme ontneemt je tijdelijk een deel van je potentie, maar het is niet volledig bevredigend. Dat is ook niet verwonderlijk, als je even denkt vanuit moeder natuur: als masturbatie net zo bevredigend zou zijn als neuken, dan zou er veel minder voortgeplant worden. Een orgasme door masturbatie is gemiddeld gesproken veel minder sterk dan een penetratie-orgasme.

Zo kom ik introspectief tot de conclusie dat de seksuele beleving van een man zich in drie golfbewegingen manifesteert. 1. Je seksuele behoefte wordt hoger en hoger naarmate de gemeenschap langer geleden is. 2. De zin-golf komt op door een seksuele context inclusief het bezig zijn met seks, deze ebt een dag na. 3. De opwinding die bestaat uit de emoties die gepaard gaan met een erectie en die door een orgasme heel snel verdwijnt.
Bij deze drie golven is er dan ook nog het effect dat masturbatie wel een ontlading geeft, maar niet volledig de behoefte aan seks bevredigt.

Vraag aan de mannen: Herken je dit? Of voel jij dit anders? Heb je nog toevoegingen?
Vraag aan de vrouwen: Hoe werkt dat bij jullie?
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Seksuele golven

Berichtdoor zee » za 05 april 2014, 20:58

Jawel.. Ik benoem het alleen anders: brain en belly.
Als brain eerst gaat en belly volgt is het vooral een mentale rush.
Als belly gaat en brain volgt (of niet volgt) is het puur fysieke ontlading en ontspanning.
Als brain en belly gelijk opgaan (en duren, niet te snel, en in sync met mijn lief) is het een totale ervaring - en ten diepste bevredigend.

In het laatste geval kan er in mijn post-orgastische staat soms een soort tristesse d'amour ontstaan. Een kortstondig gevoel van verlorenheid en verdriet, een kort besef van hoe alleen we feitelijk zijn, hoe ongrijpbaar het paradijselijke geluk, als zand door mijn vingers, juist meteen na het ultieme moment van volkomen opgaan in elkaar.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Seksuele golven

Berichtdoor Peter50 » zo 13 april 2014, 19:42

@zee,
Bedankt voor je toevoeging. Ik heb lang zitten denken hoe ik je post moet begrijpen en hoe ik erop zal reageren. Misschien kan ik het kort houden.
Ik heb in mijn beschrijving de gedachten (brain) volledig weggelaten. Is het niet zo, dat alle drie golven vallen onder wat jij belly noemt?
  Echte liefde is niet blind.

Levendig Foutje
Berichten: 529
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Re: Seksuele golven

Berichtdoor Levendig Foutje » di 15 april 2014, 0:21

In het laatste geval kan er in mijn post-orgastische staat soms een soort tristesse d'amour ontstaan. Een kortstondig gevoel van verlorenheid en verdriet, een kort besef van hoe alleen we feitelijk zijn, hoe ongrijpbaar het paradijselijke geluk, als zand door mijn vingers, juist meteen na het ultieme moment van volkomen opgaan in elkaar.
Zee: zo mooi en vooral zo herkenbaar... Het is voor het eerst dat ik het onder woorden gebracht lees, en dan nog wel door iemand anders. Ik heb dit gevoel gelukkig niet altijd (en gelukkig al helemaal niet na soloseks), want het zet voor mij een domper op het fijne moment. Het is een heel raar, triest gevoel...net alsof ik dan niet tevreden ben, terwijl het juist andersom zou moeten zijn.

Bij mij zijn brains en belly een machtige samenwerking... ze vormen een kluwen waarin de één echt niet zonder de ander kan. Mijn X is daar anders in: die heeft eerder een neiging naar brains first, belly after. Hij kan ook echt tot een soort puur mentaal orgasme komen. Maar ook is het voor hem vaak genoeg brains en belly samen. Wat we niet echt zijn, is puur belly, dat werkt niet.

Ik vind dat brains en belly wel een handige manier om onszelf te analyseren. 8)


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dreams 1990, Semrush [Bot] en 56 gasten