Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Iago » ma 06 januari 2014, 12:06

In het nieuws vandaag:
Regisseur Johan Nijenhuis heeft een aantal vrijscènes in zijn nieuwe film Toscaanse bruiloft op het laatste moment opnieuw moeten monteren.
Zijn testpubliek bleek het niet zo leuk te vinden dat het initiatief voor de seks in de film bij vrouwen lag, vertelt hij aan De Telegraaf.

In eerste instantie was te zien hoe Sophie van Oers Jan Kooijman aan zijn stropdas de slaapkamer in sleept. Dat werd door het vrouwelijk publiek niet enorm gewaardeerd.
"De montage is nu zo veranderd dat zij erg terughoudend reageert en zich echt laat veroveren. Ze stribbelt zelfs tegen.”
Het verbaasde de regisseur wel dat kijkers de macho variant prefereren. "We krijgen nu vier en vijf sterren van het vrouwelijk testpubliek. Ze vinden deze aanpak veel romantischer.
En daar eindigt dan de emancipatie 8)
Vrouwen zijn dan toch softe wezentjes die niet van seks kunnen genieten maar tegenstribbelend de slaapkamer in gelokt moeten worden. Dat heet dan 'romantisch'...

Hebben al die jaren werk dan niets opgeleverd? Blijven vrouwen de verantwoordelijkheid voor een goed seksleven bij de alwetende man, de meester van de schepping, de heer des huizes neerleggen? :twisted:

Iago, teleurgesteld.

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Anwen » ma 06 januari 2014, 12:16

Waaauuuuuw. Jeetje.

Ehm. Vanuit mijn eigen behoefte kan ik het wel begrijpen en herkennen.
Maar eigenlijk vind ik het ook wel triest. Tegenstrijdig dus.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Gebruikersavatar
zucht62
Berichten: 1636
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 13:28

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor zucht62 » ma 06 januari 2014, 17:12

OMG wat een dozen in dat testpubliek.
Een man mag mij best veroveren maar het is ook wel eens leuk (en spannend) om zelf het initiatief te nemen als vrouw zijnde.
Only dead fish go with the flow.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Twijg » ma 06 januari 2014, 17:19

Ik denk dat de definitie van emancipatie en het gebruik van de term ervan in deze context niet klopt.
Emancipatie is iets heel anders dan seksuele opgewondenheid.
Het domineren door de man in een erotisch spel is van een geheel andere orde dan het dominere c.q. onderdrukken in het gewone dagelijkse leven. Seks is een wereld apart . .

Aan de ene kant verbaast het me ook heus, dat veel vrouwen wel graag controle willen in de dagelijkse routine, maar niet in de seks. Mijn eerste gedachten gaan dan ook uit naar zoiets van, wat een stel mislukte feministen zijn we toch met zijn allen. Maar hoe langer ik erover nadenk, hoe meer ik me realiseer dat het twee werelden op zich zijn die niet noodzakelijkerwijs synchroon lopen bij iedereen.

Zoals je je kunt verliezen in een boek . . .
Andere wereld, andere sferen, zonder gevaar voor stigmatisering, want het is een wereld van gevoelens, lust en erotiek, die andere patronen volgt en kennelijk vasthoudt dan de wereld waarin we als burgers met elkaar in verbinding staan.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Peter50 » ma 06 januari 2014, 19:05

Vrouwen zijn dan toch softe wezentjes die niet van seks kunnen genieten maar tegenstribbelend de slaapkamer in gelokt moeten worden. Dat heet dan 'romantisch'...
Vrouwen die terughoudend reageren en zich echt laten veroveren, ja zelfs tegenstribbelen, kunnen dus niet van seks genieten en zijn softe wezentjes?
Ik mis de brug tussen de uitspraak van Johan Nijenhuis en de quote van Iago.
  Echte liefde is niet blind.

kegel
Berichten: 7
Lid geworden op: zo 22 december 2013, 23:03

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor kegel » ma 06 januari 2014, 22:35

Stom verbaast ben ik.
Zet ik gisteren in een bericht dat ik als man wel verleid wil worden.
Zelfs kreeg ik van andere mannen bijval en nu lees ik dit. Het is ook niet helemaal een verleiding.

Gebruikersavatar
Venus
Berichten: 6367
Lid geworden op: vr 08 mei 2009, 21:39

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Venus » ma 06 januari 2014, 22:45

Vrouwen zijn dan toch softe wezentjes die niet van seks kunnen genieten maar tegenstribbelend de slaapkamer in gelokt moeten worden. Dat heet dan 'romantisch'...
Vrouwen die terughoudend reageren en zich echt laten veroveren, ja zelfs tegenstribbelen, kunnen dus niet van seks genieten en zijn softe wezentjes?
Ik mis de brug tussen de uitspraak van Johan Nijenhuis en de quote van Iago.
Iago schrijft meestal een béétje...ironisch...Je moet hem lezen met een korrel zout ;-)

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Laars » di 07 januari 2014, 0:43

Johan Nijenhuis laat zich waarschijnlijk graag domineren :wink:
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Suzette » di 07 januari 2014, 3:54

Verkeerd testpubliek of de doelgroep wil idd geen seks-dominante vrouwen zien

Wellicht werkt de crisis niet mee in de seks-emancipatie?
De crisis is nl slecht voor van alles

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor runningslim » di 07 januari 2014, 10:36


...

Vrouwen zijn dan toch softe wezentjes die niet van seks kunnen genieten maar tegenstribbelend de slaapkamer in gelokt moeten worden. Dat heet dan 'romantisch'...

...

Iago, teleurgesteld.

Hell yes!

Ik ben in een romantische bui.

Ik brom binnensmonds "goesting", krab stevig in mijn kruis en trek de juten zak rond mijn lijf goed. Ik graai naar de haren van wulpse Wilma, sleur haar met één hand de grot in met mijn knots (je weet wel, dat houten ding om iemands hoofd in te slaan, dat ja) in de andere.

Het wordt fijnproeversseks vandaag: er zitten nog wat vleesrestjes en wat vet in mijn baard en er brandt zelfs een fakkeltje in de grot!

RS aka Fred Flintstone, in zijn nopjes,

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Spelfje » di 07 januari 2014, 15:02

:lol: :lol: Zó willen we het (blijkbaar) runningslim!

Als ze de volgende keer nou alle vrouwen hier op shespot uitnodigen als testpanel..... :wink:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Peter50 » di 07 januari 2014, 17:31

[...] sleur haar met één hand de grot in [...]
Waarom? Ik doe het graag buiten! Met Betty. Of met een ander :lol:
Misschien ben jij romantischer dan ik?

Groet,
Barney
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Suzette » di 07 januari 2014, 23:08

Maar die Flintstone-mobiel is niet echt een geile bolide he?

Eigenlijk had ik een goed antwoord willen hebben op de verpakte serieuze vraag. Helaas heb ik geen idee en verbaast het me ( ook)

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Noortje » di 07 januari 2014, 23:59

Zelf denk ik dat het grotendeels aangeleerd/ gewenning is. Als kind leer je in sprookjes dat de prins de prinses redt en háár kust. En als volwassen vrouw heb je zelfs een heel geheel genre dat bestempeld wordt als 'vrouwenfilm' waarin de vrouw veroverd wordt door de man, ondersteund door muziek waar een bepaald verlangen en ontlading uit klinkt. Als het dan even anders is, zijn 'we' van slag. De muziek is er mss wel, en het spannende moment, het naderende hoogtepunt, maar toch klopt het aangeleerde plaatje niet.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Terug bij af, vrouwen geven het op :)

Berichtdoor Iago » wo 08 januari 2014, 10:43


Eigenlijk had ik een goed antwoord willen hebben op de verpakte serieuze vraag. Helaas heb ik geen idee en verbaast het me ( ook)
Ik kan er ook geen brood van bakken eigenlijk.
De enige slag om de arm die ik me kan voorstellen is, dat de scene niet klopte met het beeld in de rest van de film.
Het blijft vervelend dat 'nieuws' vaak bestaat uit losse kreten die in de juiste context heel anders gelezen kunnen worden.

Ik vind eigenlijk ook niet dat het per se seks-dominant is. Ik zie het meer als de verantwoordelijkheid nemen voor je eigen leven, en dan met name je eigen seksleven.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 13 gasten