Verandert lichaam van je vrouw/man?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Verandert lichaam van je vrouw/man?

Berichtdoor 230volt » zo 29 december 2013, 23:57

Ik open dit topic in 'mannenzaken en erotiek' en ben vooral benieuwd naar de ervaringen van de mannen die hier lezen over het veranderen van het lichaam van hun vrouw, maar vrouwen mogen wat mij betreft ook reageren over het lichaam van hun mannelijke partner en voor hen die een partner hebben van hetzelfde geslacht, geldt hetzelfde.

Kortweg gezegd: Is het lichaam van je vrouw in de loop van de jaren veranderd en hoe ga je daar mee om?

Ik weet dat mijn vrouw als kind erg dik was. Toen ze puber was veranderde dit in positieve zin. Ze heeft echter altijd een buikje gehad, waar ze zelf nogal mee zat/zit. Voor mij was ze in het begin van onze verkeringstijd een indrukwekkende meid, groot en blond en grote borsten en toen ik die voor het eerst bloot zag en ze mocht aanraken, voelde ik me als een kind in een snoepwinkel.
Haar zogenaamde buikje, vond ik nogal meevallen.
Nu ze de vijftig nadert, is ze nog steeds voor mij ( en ik merk niet alleen voor mij) een indrukwekkende vrouw. Haar buikje is iets toegenomen, er zit een extra kneepje onderaan haar billen, maar wat is ze mooi! En waar ik als borstenman en zij, als vrouw die erg gevoelig is op haar borsten en houdt van mijn handtastelijkheid op dat gebied, erg blij mee zijn is het feit dat haar borsten nog mooier en voller zijn, dan toen ik ze voor het eerst bloot zag!
Waar ik erg blij mee ben, even terzijde gelaten hetgeen ik heb geschreven in een ander topic, is het feit dat ze onlangs nog heeft ontdekt dat er ook andere bh's te koop zijn dan ..(vul de traditionele merken en types maar in).
Ze is nog niet in de overgang. Eerlijk gezegd zie ik wel op tegen het moment dat die zich aandient. Hoe zal het dan gaan met onze seksuele relatie? Zal ze seksueel aktief blijven en op welk niveau?
Omdat er op dat gebied wat mij betreft toch al wat spanning op staat, ben ik daar wel een beetje bang voor.
Maar op dit moment tel ik mijn zegeningen.

Dit geschreven hebbende denk ik opeens, we zouden ook eens een topic kunnen openen met als onderwerp: 'hoe ga ik om met mijn eigen veranderende lichaam?'
Maar eerst hier maar eens over bomen.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Verandert lichaam van je vrouw/man?

Berichtdoor Iago » ma 30 december 2013, 10:07

Oei, wat een gevaarlijk onderwerp :lol:

De natuur heeft overal in voorzien, dus met de jaren zijn onze ogen slechter geworden. We vinden elkaar prachtig.
Ze is wie ze is, en ik neem haar ook zo. Zelf ben ik natuurlijk de strakke jonge adonis gebleven die ik vroeger was 8)

Iago, te lang getrouwd om hier uitspraken over te doen.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Verandert lichaam van je vrouw/man?

Berichtdoor Mar » ma 30 december 2013, 10:18

Het moment van de overgang :shock:
Nope. Dat is een proces. Het is medisch pas ingetreden als er een jaar lang geen menstruaties meer zijn. Sommige vrouwen beginnen drie keer overnieuw te tellen, dus dat telt lekker op!
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: Verandert lichaam van je vrouw/man?

Berichtdoor Twijg » ma 30 december 2013, 10:52

Ik heb al sinds heel jonge leeftijd een zwaar vertekend beeld van mijn lichaam. En al weet ik dat mijn eigen lichaamsbeleving een volstrekt van de rails gelopen zaak is, ik kan het desondanks niet echt toepassen op een manier die mij echt relaxed doet zijn over dat lichaam. Wel relaxter dan voorheen, maar vraag me bv niet om in een sauna te gaan vertoeven, ook niet met alleen maar vrouwen.

Stel daar de beleving van mijn partner tegenover en je zou bijna gaan denken dat we het beiden over totaal verschillende personen hebben. Even wat kreten die voorbijkomen van beide uitersten:

Walgelijk tegenover heerlijk lijf.
Lastige krengen (mijn borsten) tegenover zalige volle zachtheid.
Dikke kont tegenover heerlijke stevige billen.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Mijn partner doet niets liever dan me de hele dag door betasten (bepotelen is tegenwoordig zijn koosnaam daarvoor) en liefkozen. Het zou mij toch de overtuiging moeten geven dat mijn beleving echt een bedrog is. Maar zo werkt het dus niet en ja, daardoor mis ik veel latent aanwezig genot over mijn eigen lijf.

Toch geeft datzelfde gehate en verguisde lijf me ook de sensaties die elk mens kent. Het heerlijke gevoel van opgewondenheid, kippenvel, warme liefdevolle scheuten die elk hoekje bereiken en niet te negeren gevoelens van lust en verlangen, al ontspringt dat in ons brein, waar de grootste erogene zone zich ver boven alle fysieke plekken verheft.

Het ouder worden en veranderen doet me gelukkig juist goed merk ik. Misschien volg ik een omgekeerd proces. Waar veel mensen graag jong en strak blijven en de maakbaarheidsindustrie daar slinks op inspeelt, laat ik het komen zonder gevoelens van afweer en afkeer. Waarschijnlijk omdat er in mijn hoofd niks aanwezig is dat me doet verlangen naar de afgelopen 35 jaar op dat gebied. Mijn vooruitgang in zelfbeleving ligt in het nu en de nabije toekomst, niet in een verleden. Ik voel me dan ook niet vergane glorie, maar een rijke belofte.

Dat is denk een mooi cadeau voor zowel mijn partner als mijzelf. En dat kunnen en willen voelen is voor iemand die een haat liefde verhouding heeft met haar eigen lichaam, wellicht een teken dat mijn complexe beleving een fase betreedt van acceptatie en berusting, en die me doet leven en voelen op een (voor mij) nieuwe manier van ontdekken en corrigeren van mijn zelfbeeld. Ik beweeg langzaam maar zeker in de richting van de beleving door de ogen en breinen van anderen, in het bijzonder mijn partner.

Ergo: het is goed zoals het is en veranderingen zijn een noodzakelijk proces om mensen te vormen in hun beleving van liefde, fysiek en mentaal.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verandert lichaam van je vrouw/man?

Berichtdoor Thomas_K » di 14 januari 2014, 20:02

Ik open dit topic in 'mannenzaken en erotiek' en ben vooral benieuwd naar de ervaringen van de mannen die hier lezen over het veranderen van het lichaam van hun vrouw, maar vrouwen mogen wat mij betreft ook reageren over het lichaam van hun mannelijke partner en voor hen die een partner hebben van hetzelfde geslacht, geldt hetzelfde.
Het antwoord is ja, het lichaam van mijn vrouw is veranderd. Maar dat mag natuurlijk ook wel. Ze is ouder en rijper geworden en heeft ook een aantal kinderen gebaard. En, niet geheel onbelangrijk, op de een of andere manier rijpen vrouwen seksueel later en kan het zomaar beter worden met het verstrijken van de jaren.

De grote vraag is natuurlijk of haar lichaam voor mij nog mooi en aantrekkelijk is. Het antwoord is een duidelijke ja. Sterker nog. Ze is er wat mij betreft mooier op geworden. Hoe? Volwassener vrouwen hebben (= subjectief) mooiere rondingen en ik ben nog steeds onder de indruk hoe het vrouwelijk lichaam vrij gemakkelijk herstellen kan van zoiets ingrijpends als de geboorte van een kind.

Zie eigenlijk gewoon de cover van Zomerhitte van Jan Wolkers (als er diverse exemplaren zijn, de versie waarop een van de achterzijde gefotografeerde naakte vrouw met een kledingstuk in haar hand het strand oprent. Toch mooi dat ook Jan Wolkers dit super mooi vindt!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten