Eindejaarstopic

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor runningslim » vr 20 december 2013, 12:23

2013, het jaar van 50 tinten grijs. Niet het boek voor mij maar een jaar waarin alles verder kabbelde zonder schokkende dingen.
Een jaar zonder hoogte en dieptepunten maar wel lekker rustig.
Om een niet nader verklaarbare reden is het mij bijna exact zo vergaan :D8

Snoozie, waarom bloos je? Want Jippie is mi heel erg blij (gelukkig?) dat zijn jaar zo verlopen is (verbeter me als ik fout zit, Jippie).

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Snoozie » vr 20 december 2013, 21:09

edit
Laatst gewijzigd door Snoozie op ma 03 februari 2014, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Jippie » vr 27 december 2013, 23:15

Tja Snoozie, dan heeft het jaar niet voor jou wellicht niet gebracht wat je er van gehoopt had.

Ik heb een aantal diepte en hoogtepunten in mijn leven meegemaakt en tel dit jaar mijn zegeningen.
Gezond, werk, een relatie die nog volop in bloei is, ik kan nog genieten van het leven... geen nabije vrienden of familie verloren dit jaar.. maar ook geen boost, of een geweldige ervaring gehad, geen voorvallen waardoor je band sterker wordt met iemand..
Al met al mag ik zeggen dat ik met een ruime voldoende eindig eigenlijk.
Maar in mijn achterhoofd weet ik dat de hoogte en dieptepunten het leven kwaliteit geven, en het een gaat niet zonder het ander.

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Snoozie » vr 27 december 2013, 23:55

.
Laatst gewijzigd door Snoozie op wo 13 januari 2016, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Jippie » za 28 december 2013, 12:05

Als je bij de kachel blijft zitten dan komt het ook niet vanzelf bij je voordeur maar liefde laat zich niet dwingen Snoozie. :wink:

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor tes » do 02 januari 2014, 15:59

Mijn afgelopen jaar is een jaar geweest van veel afwisseling. Ik heb het besluit genomen bij mijn oude werkgever weg te gaan omdat ik daar niet gelukkig van werd, mijn nieuwe baan was totaal niet waar ik op hoopte en vervolgens ben ik weer bij een ander bedrijf terecht gekomen die nu mijn contract niet verlengd hebben, en niet vanwege slecht functioneren maar puur en alleen omdat ik te duur was voor de winter..

In de liefde is er eigenlijk niets veranderd, ik ben niemand tegen gekomen waar ik meer mee zag gebeuren, wel heb ik het hele jaar door een seksrelatie gehad met een man waar ik eigenlijk al jaren een oogje op heb, en ook dit jaar niets durven zeggen ondanks dat zijn relatie nu over is, uit angst om hem kwijt te raken..

Ook ben ik begonnen aan een opleiding waarin ik heel erg veel met mezelf aan de slag moet, en ondanks dat ik het ontzettend eng vond en vind merk ik dat ik langzaamaan een beetje korst begin te verliezen in de dikke beschermende muur die ik om me heen heb gebouwd. Het effect is dat ik veel meer voor mezelf begin te kiezen en steeds wat dichter bij mijn gevoel kom te zitten, want ja ik ben een gevoelsmens maar dat probeer ik al mijn hele leven aan de kant te zetten omdat ik bang ben voor wat er dan vrij komt.

Mijn doel voor dit jaar is dan ook om die wand af te breken. Het beperkt mij in mijn doen en laten en ik weet zeker dat ik stukken sterker in mijn schoenen zal staan en makkelijker met alles om kan gaan als ik mezelf toe sta. Het word tijd dat ik daar is aan begin!

en LM wat een topper ben je ook! Geniet er van!
live your life to the fullest!

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Snoozie » do 02 januari 2014, 16:21

edit
Laatst gewijzigd door Snoozie op ma 03 februari 2014, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor runningslim » do 02 januari 2014, 16:27

@tes, wat dapper van jou! Succes met de opleiding gewenst, maar ook een goede job en heel veel voldoening in je leven.
Mooie post, trouwens :kiss:

Tes, Snoozie haalt me de woorden uit de mond.

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2185
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor tes » do 02 januari 2014, 20:44

Wat lief!! Dank jullie wel! :kiss:
live your life to the fullest!

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor runningslim » vr 02 januari 2015, 13:28

Ik heb gelijk. Eigenlijk heb ik altijd gelijk.
Dit is een fijn topic. Ik heb niet onmiddellijk gereageerd. Eerst wilde ik hier even over nadenken. Geheel in lijn met mijn Limburgse natuur heb ik hiervoor tijd genomen.

2013. Een nummertje meer dan 2012. Opnieuw een jaar waarin ik zeer gelukkig (geweest) ben, ondanks het afscheid van een dierbare. Mijn kinderen zijn gegroeid: enkele cm's in lengte en kilo's in gewicht maar kilometers en tonnen in levenslust, plezier, deugnieterij, in dingen kunnen en kennen en in zoveel meer. Dat is hartverwarmend.

2013 is ook een jaar waarin ikzelf wat gegroeid ben. Beetje bij beetje stel ik me meer open om anderen toe te laten in mijn leven. Extravert zal ik nooit worden. Dat hoeft ook niet. Ik ben blij met mezelf.

In mijn leven is er een groot issue dat mij parten speelt: mijn sexleven (of liever het gebrek er aan). Het gemis van een fijn sexleven is wat mij naar Shespot gedreven heeft. Deze site is voor mij een ontdekking geweest. Om te spreken van een oase in een woestijn is misschien wat overdreven maar toch... Ik heb hier hele fijne dingen gelezen, ben geroerd en ontroerd geraakt en geraakt tout court. Ik speel hier soms als een jongetje in een zandbak om dan één minuut later de would-be wijze, grijze opa uit te hangen. Vervolgens lees je dan diep doordachte beschouwingen en wijsheden van bepaalde mensen waarvoor je respect en bewondering opbrengt en waarvan je zegt: "damned, waarom ben ik daar niet opgekomen?".
Meest dankbaar ben ik nog voor de ontdekking van een zielsmaatje.

2013 is het jaar waarin ik gelachen heb. Iets meer of iets minder dan in 2013, ik weet het niet meer precies. Weet je wat zo mooi aan het feit is dat 2013 voorbij is? Ik denk dat 2014 nog beter gaat worden. Ik kan er natuurlijk langs zitten maar de hoop en het geloof zijn er.

Toedeloe allemaal, ik wens jullie fijne feestdagen en een fijn 2014 in het vooruitzicht. Ik doe dat nu alvast want nu meen ik het nog en vanaf 2 janurair krijg ik het op mijn heupen van "gelukkig nieuwjaar" en "de beste wensen" en dito klef formulegedoe (het moet er zijn, ik weet het wel...).

edit: schrijffoutjes

2014 is inderdaad beter geweest dan 2013. Het vreemde is dat ik zo'n vermoeden heb dat 2015 op zijn beurt nog beter wordt. Bangelijk. Ook omdat ik mijn eigen posting onverkort en nagenoeg onaangepast zou kunnen herhalen. Toedeloe.

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Mar » vr 02 januari 2015, 15:51

Nou, RS, om het niet kleffer te maken dan strikt noodzakelijk: :D11 voor jou!
Samen lopen door omstandigheden

Lichtje
Berichten: 3295
Lid geworden op: wo 20 maart 2002, 2:01
Locatie: Belchic

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Lichtje » za 03 januari 2015, 14:23

Oh, een eindejaarstopic, en het is al nieuwjaar geweest. Happy NY iedereen! (sorry RS, ik ben zo eentje die dat de halve maand januari roept! :twisted: )

Ik hoop dat 2015 het jaar wordt van de kleine dingen. Want het zijn net de kleine dingen, die mij heel erg gelukkig maken.
Laatst gewijzigd door Lichtje op zo 04 januari 2015, 10:47, 1 keer totaal gewijzigd.
niets aan toe te voegen...

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Carina » zo 04 januari 2015, 1:56

Ik ga dan ook vol goede moed het nieuwe jaar in. 2014 Wordt mijn jaar!
:D
Ik had het mis...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor Spelfje » zo 04 januari 2015, 9:29

Je had je gewoon een jaartje vergist. Je bedoelde natuurlijk 2015!

:kiss:
"Women are made to be Loved
....not understood"

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: Eindejaarstopic

Berichtdoor runningslim » ma 05 januari 2015, 10:56

Oh, een eindejaarstopic, en het is al nieuwjaar geweest. Happy NY iedereen! (sorry RS, ik ben zo eentje die dat de halve maand januari roept! :twisted: )

Ik hoop dat 2015 het jaar wordt van de kleine dingen. Want het zijn net de kleine dingen, die mij heel erg gelukkig maken.
Wat fijn om te lezen!

En ik ben ontzettend blij dat jouw tekst eindigt met 'heel erg gelukkig maken' ipv 'niet ongelukkig maken'... :D4

RS, soms irritant...


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 11 gasten