Daten met een handicap

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » do 31 oktober 2013, 23:23

Ik vroeg mij eigenlijk af of mensen net zo snel tijdens een date met iemand met een handicap sex hebben dan wanneer ze met iemand zonder handicap sex hebben.

En wat houd je er wel en niet van tegen.

Zelf zit ik in een electrische rolstoel en vroeg mij af hoe mensen daar over denken.
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
Niko
Berichten: 9
Lid geworden op: vr 01 november 2013, 15:43
Locatie: Zaandam

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Niko » za 02 november 2013, 21:09

Als het goed voelt tijdens een date ( nu is elke date volgens mij een soort van gehandicapte ontmoeting :lol: zou het in beide gevallen kunnen als beide partijen duidelijk zijn in dat ze sex willen. De overweging die bij mij zou meespelen is: weet ik van de ander dat er zaken zijn waar ik rekening mee moet houden ( bijv. stoma oid), en dat zou eerst "even " besproken moeten worden . Dat haalt natuurlijk iets van het spontane weg maar daarna is het gewoon genieten geblazen.
Voor alles is een tijd

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » za 02 november 2013, 22:17

ok, heel duidelijk, niko, bedankt!
I'm not perfect. I'm original.

harryharing
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 november 2013, 15:53

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor harryharing » ma 11 november 2013, 16:03

En het is een zoektocht maar ondanks zwaar spasme ben ik zeer gelukkig in mijn relatie nu

harryharing
Berichten: 12
Lid geworden op: ma 11 november 2013, 15:53

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor harryharing » ma 11 november 2013, 16:14

het kan echt even duren voor je vindt wat je zoekt maar de aanhouder wint

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » di 25 maart 2014, 22:14

nou, na teveel teleurstellingen laat ik het daten even voor gezien...als je elke keer moet horen dat je niet mooi genoeg bent en niet goed genoeg ben ik daar klaar mee...
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2180
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor tes » wo 26 maart 2014, 0:42

Knuf!! Ze weten gewoon niet wat voor top vrouw ze moeten missen!
live your life to the fullest!

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » wo 26 maart 2014, 0:49

aaah dankje, dat is lief! het stomme is dat ze dan weten van mijn handicap, gaan ze daten en vervolgens krijg je een trap na juist om mijn handicap. vaak tenminste... opmerkingen als 'ik kan geen sex hebben met een gehandicapte' terwijl ze nog niet eens weten hoe het op dat gebied zit...
I'm not perfect. I'm original.

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » wo 26 maart 2014, 16:19

Hoe denken de mannen daar hier eigenlijk over?
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor 230volt » wo 26 maart 2014, 17:17

Beste Mariejanna;

Als ik even twee woorden in jouw vragende zin omdraai, begrijp ik wat je bedoelt.

Ik wil daar graag een bijdrage aan leveren, echter eerst een wedervraag vanaf mijn kant:
Gaat de date uit jouw startbericht, puur om het hebben van seks of is de date bedoeld om het aftasten van een langdurige, wellicht liefdesrelatie?
Laatst gewijzigd door 230volt op wo 26 maart 2014, 18:02, 1 keer totaal gewijzigd.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Peter50 » wo 26 maart 2014, 17:17

Ik zou zeggen: als er seks komt, dan komt het tijdens een date met iemand met een handicap net zo snel als tijdens een date met iemand zonder handicap.

Zie ook The undateables.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor 230volt » wo 26 maart 2014, 18:12

Ik ga maar gewoon schrijven, zonder jouw antwoord af te wachten, Mariejanna. Het maakt ook niet zoveel uit, waarom het gaat.

Al dan niet seks hebben met een vrouw, heeft wat mij betreft vooral en misschien wel alleen, te maken met lichamelijke aantrekkelijkheid.
Dat is bij elk individu weer verschillend, wat de een aantrekkelijk vindt, hoeft geenszins het geval te zijn bij de ander. Gelukkig maar, zou ik zeggen.
Mijn eerste reactie op jouw vraag was: 'het maakt me niet uit'.
Vervolgens heb ik daarover nagedacht om deze impulsieve opmerking van me beter te onderbouwen.
Daarna zeg ik nog steeds dat het me niet uitmaakt. Ik ken (veel) vrouwen, die geen handicap hebben, waar ik absoluut geen seksuele aantrekkingskracht bij voel. Daartegenover ken ik enkele vrouwen, al dan niet (inter-)nationaal bekend, die wel een handicap hebben, waar ik zonder meer zo het bed mee in kruip.

Overigens is het denk ik zo, dat een 'klik' zoals dat tegenwoordig vaak genoemd wordt, niet voorspelbaar is, handicap of geen handicap.

Hierbij mijn two cents.
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'

Gebruikersavatar
boku
Berichten: 201
Lid geworden op: ma 10 januari 2011, 2:18
Locatie: Tilburg

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor boku » wo 26 maart 2014, 18:17

Als je via internet met iemand in contact komt en er 'verder' mee wil, of dat nou een seksdate is of een langdurige relatie of iets wat daar tussenin zit, dan heb je, neem ik aan, al online het een en ander over jezelf verteld. Laat ik voorop stellen: niemand is perfect. Ik heb zelf ook wat schoonheidsfoutjes, dus ik zorg wel dat ik die voor de eerste date verteld heb, dan ontstaat daar alvast geen onduidelijkheid over. Als iemand vervolgens op zo'n schoonheidsfoutje afknapt dan is dat natuurlijk bullshit, je wíst het van tevoren. En als iemand met je gaat daten en weet dat je in een electrische rolstoel zit, hoe kun je dan met droge ogen daar een probleem van maken. Je wíst het immers...?
Of er een klik is hangt natuurlijk van andere dingen af. En er zijn legio mogelijkheden waarop je bij iemand kunt afknappen: slechte adem, een irritante stem, een vreemde tic of een bepaalde mening of instelling. Ik ben daar altijd eerlijk over (geweest), op dát moment niet leuk maar naderhand wel duidelijk. En ik verwacht dat ook van degene met wie ik een date heb.
@Mariejanna: of ik met iemand met een handicap net zo snel seks zou hebben als met iemand zónder handicap? Ja hoor, het hangt er alleen maar vanaf of de klik er is, of de mogelijkheid er is en of je het allebei wil. Eventuele 'beperkingen en aandachtspuntjes' (zoals Niko bijvoorbeeld aangeeft een stoma enz...) zijn praktische dingen die in de beslissing om daadwerkelijk seks te gaan hebben geen rol spelel.

Mariejanna26
Berichten: 265
Lid geworden op: za 12 augustus 2006, 0:47
Locatie: Groningen

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor Mariejanna26 » wo 26 maart 2014, 18:51

Ik vind jullie reacties erg positief! Echt cool!

De persoon die deze opmerking maakte wist dat ik in een rolstoel zat, hij heeft op de site mijn foto gezien waarop ik sta in mijn rolstoel. Hij beweerde dat mijn lef om dat te doen hem zo aantrok. In die 2 weken voor de date heeft hij mij duidelijk gemaakt dat het hem om de binnenkant ging en dat hij mij echt leuk vond en gek op mij was. We belden elke dag en appten. De date was ook erg leuk en ik dacht dat het goed zat. Hij vroeg mij of we elkaar snel weer zagen en ik zei ja tuurlijk. De week erna ook elke dag contact, hij beweerde nog gekker op mij te zijn geworden en de zaterdag erop kreeg ik zomaar een trap. Toen zei hij dus dat een van de reden was dat hij geen sex met mij kon hebben om mijn handicap, dat hij andere sexuele behoeften had. Dan denk ik echt van hoe kun je nou ooit nog vertrouwen hebben???

Kortom: dit was een date voor meer dan sex, maar ik sta niet meer op 'gewone' datingsites, wel eentje voor mensen met een beperking, maar eerlijk gezegd voel ik mij daar niet thuis...

Ik weet niet wat dat is met dat soort lui...eerst vinden ze me lekker geil en dit en dat en dan vervolgens krijg je toch een schop. Als dat zo belangrijk is, reageer dan niet op mij, klaar!

Uiteindelijk weten zij niet wat ze missen.... ;-)
I'm not perfect. I'm original.

Gebruikersavatar
230volt
Berichten: 4030
Lid geworden op: ma 26 november 2012, 18:17

Re: Daten met een handicap

Berichtdoor 230volt » wo 26 maart 2014, 18:58

Die laatste zin van je, daar gaat het nu precies om! Dat is wat je uitstraalt en aantrekkelijk maakt!
Overigens geef ik je in overweging om je toch weer aan te melden bij een 'gewone' datingsite.
Eerlijk is eerlijk, ik heb er nog nooit aan gedacht, een partner te zoeken op een speciale site voor gehandicapten. Nu ben ik ook niet op zoek, maar oké.
Iemand die jou ziet, wetende dat je een handicap hebt en jouw mooie gezicht ziet, uitstralende wat ik bedoel in de eerste zin, zou maar zo eens verliefd op je kunnen worden.
Go meid!
'Gezondheid is het mooiste bezit, tevredenheid is de grootste schat, vertrouwen is de beste vriend'


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 41 gasten