Tips bij libidoprobleem?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

ladyTwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 9:04

Tips bij libidoprobleem?

Berichtdoor ladyTwinkel » ma 14 oktober 2013, 9:09

Hey na een tijdje meegelezen te hebben toch maar deze vraag:

Na een burn out vorig jaar is mijn libido gezakt tot onder 0. Oftewel de zin in seks is weg.
Mijn partner en ik hebben echt vanalles geprobeerd het weer op gang te krijgen.
Denken aan: speeltjes, films, verhalen, standaard avond voor vrij plannen en gewoon proberen, een gel die het moet stimuleren. Maar het komt gewoon niet terug. Ook niet as ik alleen ben.
In mijn hoofd wil ik wel alleen mijn lijf niet

Heeft iemand tips?

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: tips??

Berichtdoor Twijg » ma 14 oktober 2013, 9:22

De eerste vraag die in mij opkomt is deze: heb je professionele begeleiding gehad bij de burn-out? Een oorzaak kan soms verborgen liggen in meer dan alleen een duidelijk aan te wijzen stress die de burn-out doet exploderen en daar zal ergens een houvast zijn voor de verminderde zin.
Slik je medicatie is mijn tweede vraag :-)

Geen antwoorden nog dus, want ik zou graag meer willen weten over de toedracht en huidige situatie om dat goed te kunnen doen. Anders wordt het te algemeen.
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

ladyTwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 9:04

Re: tips??

Berichtdoor ladyTwinkel » ma 14 oktober 2013, 9:44

Ik heb toen inderdaad begeleiding gehad en gelukkig slik ik geen medicatie.
Ik kwam toen in een burn out als hoofdoorzaak door mijn werk. Heb nu ander werk en het gaat echt goed met me.dit is het enige waar ik nu tegenaan loop. Ik kan met mijn partner hier goed over praten en we staan voor veel dingen open.

Gebruikersavatar
Twijg
Berichten: 926
Lid geworden op: za 07 september 2013, 2:43

Re: tips??

Berichtdoor Twijg » ma 14 oktober 2013, 9:57

En het is ook geen kwestie van dat je nu in een overgang zit qua lijf en hormonen dan neem ik aan.

Ik zou het eigenlijk niet weten wat je dan nog kunt doen wat je zelf niet al getracht hebt waarschijnlijk. Het enige wat ik kan bedenken is dat ergens in je systeem een soort rem zit die niet meer los wil komen door de schok van de burn-out. Dat het verder helemaal weer OK is met je, maar ergens nog een verkramping is blijven hangen die voor je gevoel er niet is, maar als een soort beveiliging nog in de alarmstand staat van toen, in de overlevingsstand waartoe een mens wordt teruggebracht waarin alleen functies /behoeften die echt belangrijk zijn voor dat overleven bereikbaar zijn/prikkelbaar zijn.

Misschien toch nog eens iemand raadplegen? Een seksuoloog of de eerdere therapeut? Die kan dan wellicht middels ontspanningstechnieken, gebaseerd op jouw behoefte, nog iets losweken wat nu vast zit?
Man cannot remake himself without suffering, for he is both the marble and the sculptor.
A.Carrel

runningslim
Berichten: 3668
Lid geworden op: di 03 september 2013, 14:32
Locatie: vlaanderen

Re: tips??

Berichtdoor runningslim » ma 14 oktober 2013, 10:08

Waarom gaan jullie niet samen naar seksuologe?

ladyTwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 9:04

Re: tips??

Berichtdoor ladyTwinkel » ma 14 oktober 2013, 10:11

Nee ik ben nog jong xd 24 om precies te zijn dus overgang of hormonen zijn niet echt sprake van.
Therapeut hebben we het ook over gehad alleen seks/relatietherapeut kost 90 euro per keer en dat zit niet zomaar in mijn mouw helaas dus dat wordt echt ons laatste redmiddel. Thnx voor je reactie

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: tips??

Berichtdoor Jippie » ma 14 oktober 2013, 10:15

Zou toch eerst eens kijken of het niet uit het lichamelijke komt. Gebrek aan zin is vaak omdat de hormonenhuishouding op de kop is komen te staan. Dat hoeft niet altijd overgang te zijn, dat kan door o.a. medicatie maar ook door b.v. een voorbehoedmiddel. En als de hormonen niet mee werken dan kan een seksuoloog er ook weinig aan doen.


edit:
O :shock: .. je had intussen gereageerd...

ladyTwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 9:04

Re: tips??

Berichtdoor ladyTwinkel » ma 14 oktober 2013, 10:24

Thnx voor jullie reacties, gelukkig (of misschien jammer dan hadden we een oplossing)
Is er lichamelijk niets mis. En ook niets veranderd dat ik medicatie etc slik of andere voorbehoedsmiddel ;)
De huisarts heeft dit al gecontroleerd

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: tips??

Berichtdoor Vaudeville » ma 14 oktober 2013, 13:17

Misschien moet je een poosje gewoon niet willen.., geef jezelf rust. doe andere dingen met je partner. Het is niet zo dat als je een burn out achter de rug hebt er 1-2-3 weer bent. Dat was bij mij iig niet zo.. Leer opnieuw te ontspannen, ga fysiek inspannende dingen doen. En leer, als het zover is, elkaar weer opnieuw ontdekken. Neem de tijd meid.., het komt wel..

ladyTwinkel
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 14 oktober 2013, 9:04

Re: tips??

Berichtdoor ladyTwinkel » ma 14 oktober 2013, 14:12

dank voor je reactie vaudeville,
inderdaad 1 2 3 ben je niet beter, ik ben nu bijna 1 jaar "beter"verklaart. en ook een tijdje met partner afgesproken dat ik er 2 maanden niets met seks te maken wilde hebben. en dan lukt het 1x maar om dan weer 2 maanden niets met seks te maken willen hebben voor 1x, ik hoop dat er nog wel meer in zit voor mij.
volgens de huisarts kon het een half jaar duren voor het na mijn burn out terug kwam ik ben nu dus een jaar verder. ik heb nog steeds de hoop dat er een manier is om het weer terug te laten komen maar soms heb ik echt het idee dat het er niet meer in zit.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: tips??

Berichtdoor Iago » ma 14 oktober 2013, 20:03

Dag, LadyTwinkel :)

Ten eerste: Een burn-out is een diagnose die helaas te snel wordt gesteld tegenwoordig. Ik zeg niet dat je er niet een had, maar hou er rekening mee dat er andere zaken kunnen spelen.

Ten tweede: Herstel na een burn out? Je herstelt er nooit meer van. Het is een elastiek dat te ver op is gerekt, en niet meer in de originele vorm terug komt. Aanloop naar zoiets duurt jaren, terug naar normaal minimaal net zo lang. Je bent door je huisarts belazerd, op zijn Hollands gezegd.

Mijn vrouw is nu *rekenreken* drie jaar van de blije pillen af, en pas nu begint ze seksueel weer op het niveau te komen waar ze vroeger stond.
Ik zelf ben best diep gegaan, en een jaar later ben ik nog niet hersteld. Dat hangt natuurlijk ook wel aan elkaar, maar goed.

Realiseer je, dat elke terugval heftig is. Libido is toch het resultaat van veel factoren, en dat moet allemaal op orde zijn wil het weer zijn wat je gewend was.

Tips?
De enige tip die ik kan geven is: vrij met elkaar. Dat hoeft geen penetratie te zijn, en klaarkomen kan hij zonder jou ook wel. De ellende is, dat als je niet meer intiem bent de stap naar seks moeilijk te maken is. Als je merkt dat je ineens een goeie dag hebt, maak je er gebruik van. Als jullie er over kunnen praten ben je al een heel eind.

Sterkte, Iago.

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: tips??

Berichtdoor LittleMonkey » ma 14 oktober 2013, 20:21

Wat een mooie post lago! =):
(en ben het volledig met je eens)

Take your time, Twinkel, zodat je ook écht weer kunt gaan Twinkelen :kiss:
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: tips??

Berichtdoor Anwen » vr 18 oktober 2013, 19:00

Ik vroeg me ook af hoe je nu van je lijf geniet. Hoe voel je je lijf (niet-seksueel?) Doe je aan sport, dans je.
Ik denk dat er met een burn-out ook heel veel vertrouwen dat je had in je lijf, verdwijnt. Misschien kan dat langzaam weer opgebouwd worden met dans of emotioneel lichaamswerk (haptonomie, biodanza, tantra, massage...). Iets wat bij jou past, langzaam in stapjes.

Veel sterkte!
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: tips??

Berichtdoor Thomas_K » di 10 december 2013, 19:41

En, hoe is het nu? Iets gehad aan de tips?


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten