Zij verliefd, ik niet

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor fuutje » do 04 september 2014, 19:57

Moeilijk Pure en al helemaal moeilijk om je advies te geven.
Ikzelf ben moeder van twee.
Ik heb nooit echt (zoals men dat wel eens noemt) 'rammelende eierstokken' gehad.
Maar toen ze er eenmaal waren was ik eigenlijk wel helemaal 'verkocht'.
Het hebben en opvoeden van kinderen is vervolgens geen sinecure.
Wat wel waar is dat je, als je eenmaal een kind hebt, 'levenslang' hebt.
Denk daar over na, dacht ik zo.

En verder Pure, ontzettend veel sterkte!
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Snoozie » do 04 september 2014, 22:48

@Pure: wat nu nog onwezenlijk is, wordt heel reëel van zodra dat mini-mensje in je armen ligt en naar je lacht of kraait als je aan de voetjes ervan kriebelt.
Liefs en sterkte van Snooz die nooit eigen ukjes zal kunnen hebben :D33

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor zee » do 04 september 2014, 23:59

Dat spijt me voor jou Snoozie...

X

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Snoozie
Berichten: 2568
Lid geworden op: wo 04 december 2013, 16:57

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Snoozie » vr 05 september 2014, 6:27

Dat spijt me voor jou Snoozie...

X

Zee
Je bent lief Zee. Dank je :kiss:

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » vr 05 september 2014, 14:47

Dat spijt me ook voor je, Snoozie! En Fuutje en Esther, dankjullie wel!

Al had ik zelf wel het idee dat ik ooit een gezin wilde, dat het nu zo voor mijn neus staat en dat ik er zo over twijfel bevalt me niet.
Ik had ook graag eerst een vrouw gehad waar ik in alle opzichten 'JA!' tegen zeg.

Maar goed, mijn leven heeft ook wel lang stil gestaan. Ik ben al 41 en woon al 17 jaar in hetzelfde appartement. Veel innerlijke drang om iets met mijn leven te doen heb ik nog steeds niet. Dat N. in mijn leven kwam was zeker wel een positieve verandering. Na 13 jaar zonder partner eindelijk weer iemand om leuke dingen mee te doen. Ik zou zeggen bijna ondanks dat ze verliefd op me was. Zelfs daar konden we wel grapjes over maken. Maar goed, zij was dus al klaar voor samenwonen en een kind terwijl ik alsmaar heen en weer ging in mijn gevoel wat ik nou eigenlijk wilde. Natuurlijk is het prettig, een zorgzame stabiele en uiterst geduldige vrouw die graag voor je kookt etc. etc.... want het alternatief is weer alles in m'n eentje gaan rooien.
Of een andere vrouw? Alsnog de 'droomvrouw' tegenkomen? Tja, daarvoor zou ik toch echt eerst meer met mijn leven moeten doen. En, wat N. me ook wel voorhoudt: verliefdheid slijt, en dan? Is maatjes-zijn dan niet een veel betere basis dan verliefdheid?
Daar kan ik wel inkomen, maar toch: iets weerhoudt me van 'ja' te zeggen tegen het 'complete pakket'. En dat verontrust me nu nog meer nu er een kleintje elke dag verder aan het groeien is. Wat als dat geboren wordt en papa is niet eens blij? Heeft dat kind daar ook nog levenslang last van dat 'mijn vader mij niet wilde'. (Best kans dat het meevalt omdat ik toch wel van kinderen kan houden, maar dit is wel even wat anders dan vrijblijvend met andermans kinderen omgaan.)

Komt ook nog bij: mijn moeder was ook niet verliefd op mijn vader toen ze (uiteindelijk) met hem trouwde. Hij bleek wel een stabiele factor in haar emotioneel verkreukelde leven, maar ik kreeg toch maar mooi de nodige kreukels mee. En al was ik een gewenst kind, ik weet nog steeds niet wat 'naar mijn gevoel luisteren' is. In plaats van een intuitief kompas lijk ik alleen maar een berg twijfels te hebben waar ik dan eindeloos in rondcirkel. De gevoel-afvlakkende medicijnen die ik nog gebruik helpen ook niet bepaald om een beslissing te nemen. Zowel 'ja' als 'nee' zeggen tegen N. en het kind lijken een slag in de lucht.
(Ook geen leuke optie: pas na de geboorte 'nee' zeggen en moeder en kind verlaten. Emotioneel krijg je dan weer kreukels en het kost mij als vader ook nog geld, en dat heb ik nauwelijks.)

Wat Fuutje zegt: met een kind heb je levenslang. Elke dag jouw leven in dienst stellen van een ander leven. Ook al zegt N. wel dat ze een groot deel van de zorg op zich wil nemen zodat ik (ook broodnodig) mijn carrière nieuw leven in kan blazen, ik blijf toch full-time, elke minuut van mijn leven verantwoordelijk voor dat kind. :|

I Just Don't Know.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor fuutje » vr 05 september 2014, 15:17

Hé Pure,

'Levenslang' hoeft absoluut (!) geen negatieve lading te hebben.
Ik ben blij, gelukkig en trots op mijn twee zoons!
En ze zo nu en dan achter het behang willen plakken hoort er gewoon bij! :mrgreen:

Fuut
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 06 september 2014, 10:01

Hé Pure,

'Levenslang' hoeft absoluut (!) geen negatieve lading te hebben.
Ik ben blij, gelukkig en trots op mijn twee zoons!
En ze zo nu en dan achter het behang willen plakken hoort er gewoon bij! :mrgreen:

Fuut
Snap ik Fuut.....
Maar ik bedoel dus vooral (en dat had je natuurlijk al gelezen): moet ik niet eerst zeker weten dat ik 'levenslang' met mijn vriendin wil? Wie weet groeit dat gevoel ook na 3 jaar nog, maar om nou een kind als proef op de som te nemen....

Pure

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor LittleMonkey » za 06 september 2014, 11:43

Pure, mijn nekharen staan overeind bij dit topic.
man up joh! Neem verantwoordelijkheid voor het kind.
En had het anders veilig gedaan als je geen kinderen wil.
Hoe jij over je vriendin spreekt.. Het is geen ding hoor!
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Laars » za 06 september 2014, 11:56

Ja, het is hard om te zeggen maar ik zou me toch eens achter mijn besluiteloze oortjes krabben als ik jou was, Pure..
Waarom blijf je bij haar dan? Voor de gekookte aardappels?
Als je een vent bent zet je haar de deur uit!
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor LittleMonkey » za 06 september 2014, 12:01

DOE iig iets!
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 06 september 2014, 19:13

Toch ook dank voor de hardere aanpak, Laars en LM.
Een kind dat uit twijfel geboren wordt moet een mens ook niet willen.
Ik ga me inlezen over wat een foetus voelt bij een abortus....ik wil ook niet dat het pijn lijdt.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Noortje » za 06 september 2014, 19:47

Een kind dat geboren wordt uit één ouder die hem niet wilt, zal dan gelukkig een andere ouder hebben om hem te liefkozen en te verzorgen en hem te beschermen wanneer de giftige houding van de afwijzende ouder toch zijn weg weet te vinden. Uiteindelijk zal hij zijn oordeel zelf vellen.

pure
Berichten: 2957
Lid geworden op: ma 29 augustus 2005, 15:19

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor pure » za 06 september 2014, 20:21

Een kind dat geboren wordt uit één ouder die hem niet wilt, zal dan gelukkig een andere ouder hebben om hem te liefkozen en te verzorgen en hem te beschermen wanneer de giftige houding van de afwijzende ouder toch zijn weg weet te vinden. Uiteindelijk zal hij zijn oordeel zelf vellen.
Als ik dat op mezelf betrek, Noortje (of je het zo bedoelt of niet): ik zal het kind niet haten, daarvoor vind ik kinderen in het algemeen te leuk. Ik kan prima met kinderen omgaan, het is zelfs een deel van mijn vak. Ik hoop ook maar dat ik bijdraai en toch de rest van mijn leven met N. en kind(eren) verder leef. Maar of dat realistisch is, kan niemand me vertellen ...

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor amaretto » za 06 september 2014, 21:46

Het spijt me, maar ik krijg hier echt de kriebels van..

Pure... komaan...
- je weet niet of je wel verliefd bent..
- je vrijt en Owwww, ze is toch wel zwanger
- je weet niet of je het kind wel wil houden
- beroepsmatig moet je blijkbaar ook een tandje gaan bijsteken...

eigenlijk vind ik dit erg. je bent met een vrouw samen, waarvan je zegt dat je er niet verliefd op bent.. je vrijt met haar ( sjiek van je.) en maakt een kind (je was er toch echt wel bij hé, nooit gehoord van anticonceptie?) en dan nog zeggen dat je het allemaal niet weet? dat je twijfelt???? en als ik het goed gelezen heb, is je 'onzekere aard' ten gevolge van je jeugd??? komaan. grow up! je hebt bepaalde zaken gedaan. neem de consequenties.. en in plaats van slachtoffer te spelen, heb je nu een kans om er iets heel moois van te maken.

eigenlijk heb ik alleen maar medelijden met die vrouw.. dat ze dat allemaal van je slikt én je nog graag blijft zien. die verdient meer dan een standbeeld.

amaretto.. *die mss beter niet had gereageerd, maar het niet kon laten*

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Zij verliefd, ik niet

Berichtdoor Noortje » za 06 september 2014, 22:08

Een kind dat geboren wordt uit één ouder die hem niet wilt, zal dan gelukkig een andere ouder hebben om hem te liefkozen en te verzorgen en hem te beschermen wanneer de giftige houding van de afwijzende ouder toch zijn weg weet te vinden. Uiteindelijk zal hij zijn oordeel zelf vellen.
Als ik dat op mezelf betrek, Noortje (of je het zo bedoelt of niet): ik zal het kind niet haten, daarvoor vind ik kinderen in het algemeen te leuk. Ik kan prima met kinderen omgaan, het is zelfs een deel van mijn vak. Ik hoop ook maar dat ik bijdraai en toch de rest van mijn leven met N. en kind(eren) verder leef. Maar of dat realistisch is, kan niemand me vertellen ...

Goh! Gelukkig zal je het niet haten. Een hele geruststelling. Ja, ik had het over jou. Je had het over abortus. Een abortus omdat je ruggengraatloos lijkt in hoe je jezelf presenteert. Je vriendin, de moeder, lijkt me een sterke vrouw die het alleen zal kunnen.

Ik ben ook gescheiden met kinderen. Toen ik net zwanger was wist ik ook niet dat dat na een paar jaar zou gebeuren. Niemand is alwetend, dus verschuil je daar niet achter.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 16 gasten