Het vrouwenlichaam

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Jippie » zo 02 juni 2013, 0:16

Afbeelding

Een beeld wat op de Biënnale van Venetie te bewonderen is.
Wat mij opvalt is het puur natuur.. waar Photoshop alles fake maakt heeft deze kunstenaar elke oneffenheid tot in detail uitgevoerd.
Het vrouwenlichaam zoals er zovelen van zijn, en waar zoveel vrouwen niet tevreden mee zijn.
Het imperfecte verheven tot kunst.
Dus ik zou zeggen; VROUW WEES TROTS OP JE LICHAAM.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor zee » ma 03 juni 2013, 12:29

Ik heb niet zoveel met het ultra-realisme van vandaag, ik zie het realisme liever met een vleug abstractie in steen of brons dan in extreem realistische wassen of kunststof beelden. Maar dat is een persoonlijke smaakkwestie ;)

Afbeelding

Waarbij aangetekend: dit was begin 20e eeuw zo ongeveer het summum van klassieke vrouwelijke schoonheid, ergo in de beeldvorming van die tijd wellicht een (onhaalbaar) schoonheidsideaal.
Nu vinden we dit waarchijnlijk een stuk menselijker en "normaler" van proportie dan wat we nu aan beeldreferenties hebben, zoals langbenige graatmagere boos kijkende supermodels.

Ik zou willen aanvullen: wees vooral blij met je lichaam, en geniet van de spaarzame momenten van geluk die het je kan geven :)

Zee
Laatst gewijzigd door zee op ma 03 juni 2013, 12:55, 3 keer totaal gewijzigd.
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Spelfje » ma 03 juni 2013, 12:41

@Jippie...Hoezo Puur natuur? Ik mis in dat geval dan echt het schaamhaar. Als het dan toch puur natuur moet zijn :wink:
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Spelfje » ma 03 juni 2013, 12:50

Afbeelding

Deze vind ik in dit kader ook erg mooi!
"Women are made to be Loved
....not understood"

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor zee » ma 03 juni 2013, 13:00

Goeie Spelf :) persoonlijk vind ik ook het keizersnede litteken van mijn lief supermooi, niet alleen esthetisch natuurlijk (een strakke horizontale streep net onder de bikinilijn, heel mooi), maar vooral door waarom het er zit, en wie er doorheen getrokken ter wereld is gebracht...

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor LittleMonkey » ma 03 juni 2013, 13:04

euh, uh Spelfje.. *slik* die komt even binnen.
Mooi om in mezelf te herhalen als ik weer eens in een bui zit waarin ik niet zo lief voor mezelf kan zijn.
:kiss:
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Puppie » ma 03 juni 2013, 14:56

Mooi dat er op die manier aandacht aan besteed wordt.
Als je eens op internet rond kijkt wat er toch allemaal geshopt wordt... van de zotte. Niets mag oneffen etc etc.
En wij maar klagen. Ik doe er ook hard aan mee hoor. Maar eigenlijk moeten/mogen we gewoon trots zijn.

(probeer dat mezelf ook herhaaldelijk voor te houden)

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Jippie » ma 03 juni 2013, 22:37

Ik heb niet zoveel met het ultra-realisme van vandaag, ik zie het realisme liever met een vleug abstractie in steen of brons dan in extreem realistische wassen of kunststof beelden. Maar dat is een persoonlijke smaakkwestie ;)
Zelf houd ik ook niet zo van kunst a la John Mueck (hoewel ik het wel knap vind)
Maar vrouwen worden vaak al perfecte buitenaardse wezens afgebeeld, strak, volle borsten en vrij van rimpels en cellu 's.
In dit geval boetseert de kunstenaar de vouw met al haar oneffenheden, een soort girl next door.
En dat maakt het nu niet zozeer erotisch maar zo herkenbaar, is mijn bescheiden mening. :)
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor zee » ma 03 juni 2013, 22:44

Ik moest even heel erg lachen om mijn leesfout, ik las de naam van de kunstenaar als John Meuk :mrgreen:
Maar hij zal het idd als een statement bedoeld hebben, meer conceptuele kunst c.q. commentaar op onze gladde gave buitenkant-maatschappij, dan een verheven esthetisch ideaal boetseren.

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
zee
Berichten: 2376
Lid geworden op: za 14 juli 2001, 1:01
Locatie: Ultima Thule

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor zee » ma 03 juni 2013, 22:54

Overigens is het beeld dat ik er ter illustratie bijvoegde van de hand van de beeldhouwer Arno Breker (what's in a name :mrgreen: )
Die overigens de hofbeeldhouwer was van Adolf Hitler. Ook kreeg hij veel opdrachten van Albert Speer, de architect van Hitler. Zijn beeldhouwwerken werden na WO2 als fascistisch bestempeld en vele vernietigd. Klassieke kunst werd door de voorliefde ervoor van autoritaire regimes (ook Stalin was er gek op) decennia lang als verdacht en besmet beschouwd.

Euhh... Back on topic, sorry ;)

Zee
it's much more difficult to judge oneself, than to judge others - A. de Saint-Exupéry

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Spot the difference » di 04 juni 2013, 12:18

Jippie, in één adem lees ik in je post: niet gephotoshopt, dus imperfect.

Ik ben overtuigd van je goede bedoelingen maar net in die benadering ligt een probleem. Die zegt dat we ons niets moeten aantrekken van imperfectie, accepteren zoals we zijn, enz... Daarin ligt verscholen: "je bent niet zo mooi als de geshopte modellen, maar hey, ook als je niet perfect bent mag je er zijn".

Maar een lichaam is toch niet imperfect omdat het niet voldoet aan de gemiddelde voorkeur van het moment? Als de gemiddelde voorkeur een D-cup is en zij heeft een a-cup, is dat imperfect? Of ze heeft een litteken, of een buikje? Dat is niet imperfect, dat kan voor mij helemaal perfect zijn.

Ik wil maar zeggen: er is een verschil tussen: "we moeten imperfect leren appreciëren" en "voor mij moet je geen snars anders zijn".

Gebruikersavatar
Peter50
Berichten: 377
Lid geworden op: vr 12 april 2013, 16:03

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Peter50 » di 04 juni 2013, 14:24

Dat is niet imperfect, dat kan voor mij helemaal perfect zijn.
Maar dan ontken je de waarheid, namelijk dat je minder mooi bent dan de modellen. Want dat is toch gewoon zo?

Voor mij ligt de oplossing eerder in acceptatie dan in ontkenning.

Dit betekent niet dat ik liever een model had gehad, want een uiterlijk perfecte vrouw kan natuurlijk innerlijke eigenschappen bezitten die mij niet aanstaan. Een relatie ontstaat vanzelf, zonder bewuste beslissing.
  Echte liefde is niet blind.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Noortje » di 04 juni 2013, 19:22

Maar dan ontken je de waarheid, namelijk dat je minder mooi bent dan de modellen. Want dat is toch gewoon zo?
Minder mooi volgens....??? Iets mooi of niet mooi vinden is zo subjectief als de pest. Voor iemand die van vollere vrouwen houdt, is een maat32-model imperfect. Wat Jippie probeert te zeggen is dat we ons met z'n allen niet zo blind moeten staren op wat 'men' het mooist vindt, dat je gewoon goed bent om wie je bent.

Nu nog op mezelf toepassen... .

Gebruikersavatar
amaretto
Berichten: 1135
Lid geworden op: vr 10 april 2009, 19:34
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor amaretto » do 06 juni 2013, 15:00

Dat is niet imperfect, dat kan voor mij helemaal perfect zijn.
Maar dan ontken je de waarheid, namelijk dat je minder mooi bent dan de modellen. Want dat is toch gewoon zo?
wowww.... les gouts et les couleurs ne se discute pas....
voor jou geldt mss de stelling dat een vrouw met een litteken of een buikje minder mooi is dan een model... voor een andere man geldt mss juist het omgekeerde..

laat ik het zo stellen: de meeste mannelijke modellen doen me totaal niets.. vind het zelfs geen knappe mannen... wie ik dan wel knap vind? net mannen met een 'defaut'... met net dat litteken waardoor hij een interressant gezicht krijgt... of met die imperfecte neus waardoor hij dat woeste uiterlijk krijgt.... zijn die minder mooi? voor mij zijn ze net mooier......

Puppie
Berichten: 473
Lid geworden op: ma 24 juli 2006, 23:58

Re: Het vrouwenlichaam

Berichtdoor Puppie » do 06 juni 2013, 18:11


laat ik het zo stellen: de meeste mannelijke modellen doen me totaal niets.. vind het zelfs geen knappe mannen... wie ik dan wel knap vind? net mannen met een 'defaut'... met net dat litteken waardoor hij een interressant gezicht krijgt... of met die imperfecte neus waardoor hij dat woeste uiterlijk krijgt.... zijn die minder mooi? voor mij zijn ze net mooier......
Mee eens. Ik wordt meestal niet warm of koud van modellen. Geef mij een man met een beetje vet, brede en volle schouders. Sixpack hoeft voor mij absoluut niet.
Zo vind ik vollere vrouwen ook mooier, dus niet de 'standaard' modellen.
Het is zo ontzettend subjectief.
Zo vind mijn man mij ook mooi, wat ik me dan ook weer niet voor kan stellen soms :D8 . Maar goed, het is zo persoonlijk.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 11 gasten