Erotische workshops. Ja graag, of nee dank je?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Gebruikersavatar
miranda1975
Berichten: 221
Lid geworden op: di 18 december 2012, 14:01
Locatie: dorpje in de achterhoek

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor miranda1975 » do 31 januari 2013, 19:45

Ben wel benieuwd naar je verslag over vanavond, over je workshop BDSM........
leven en laten leven, heb respect voor de ander

EstherC
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor EstherC » do 31 januari 2013, 20:33

Ik ook :mrgreen:
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Suzette » do 31 januari 2013, 20:34

Nou....als daar tevens "de waterval" langskomt, dan vind ik het wel interessant om erheen te gaan hoor
Ohhhhhhh LOL LOL LOL de waterval

Bloedje irritant dat je nergens kunt lezen hoe dat nu moet. Dus ja, als dir cursus komt ga ik

Maar verder gruwel ik van die Cora huppeldepup.

Blijft een leuke winkel Esther he?

EstherC
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor EstherC » vr 01 februari 2013, 1:20

Ik ben net thuis vanuit Amsterdam. Het verslag over de bdsm-workshop houden jullie tegoed. M'n wekker gaat weer vroeg helaas.

Kan wel vast zeggen dat het veel bij me heeft losgemaakt. Meer dan ik had verwacht. Dus ik ga het even lekker laten bezinken en kom erop terug :D
Dream it. Wish it. Do it!

Gebruikersavatar
Anwen
Berichten: 1130
Lid geworden op: di 22 november 2011, 16:10

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor Anwen » vr 01 februari 2013, 9:30

Ik ben erg benieuwd.
'One sees well only with the heart. The essential is invisible to the eyes'
- The Little Prince

EstherC
Berichten: 5129
Lid geworden op: zo 29 oktober 2006, 16:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Workshops. Ja graag, of nee dankje?

Berichtdoor EstherC » za 02 februari 2013, 1:33

Gisteravond was het dus zover, de workshop intro in BDSM.
Omdat ik de avond ervoor al kennis had gemaakt met de Dominatrix die deze hele avond zou spreken wist ik dat ze van oorsprong uit Amerika komt en zich stukken makkelijker in het engels uitdrukt dan in het nederlands. Omdat we maar met een klein clubje waren heb ik de anderen gevraagd of ze moeite hadden met het begrijpen van engels en dat was niet het geval dus heb ik haar voorgesteld de avond in het engels te doen. Voor haar een hele opluchting en voor ons was het geen bezwaar. Op deze manier kon zij wat dieper op de materie ingaan.

Het was voor mij een bijzondere avond. Doordat zij heel uitvoerig over de verschillende aspecten van BDSM sprak kwam er bij mij toch wel veel emotie omhoog. In mijn laatste relatie speelde BDSM een grote rol en jammer genoeg niet in een erg positief opzicht. Door gisteravond weet ik toch dat dat me nog steeds meer raakt dan ik me bewust van was en dan me lief is. Ik heb daarover achteraf ook met haar gesproken en dat heeft me een goed gevoel gegeven. Gelukkig ben ik niet bang voor mijn eigen emoties en schaam ik me er ook totaal niet voor, maar verbazen deed het me wel.

Ze begon de avond met het uitleggen wat BDSM nou eigenlijk inhoudt. Waar de afkorting precies voor staat en hoe zij van zichzelf ontdekte dat BDSM bij haar past. Sowieso was het een erg persoonlijk verhaal vanuit haar kant wat ik wel prettig vond. Ze heeft zelf een aantal jaar in een club als Dominatrix gewerkt en gaat dat eerdaags ook weer doen. Naast de vele jaren dat ze in haar privéleven met BDSM bezig is natuurlijk. Dus echt wel iemand met verstand van zaken en veel ervaring. E ze heeft de hele avond dus ook veel voorbeelden gegeven van situaties die ze zelf heeft meegemaakt.

Er werd ook duidelijk stilgestaan bij de emotionele kant van BDSM. Bij hoe je kunt ontdekken waar je verlangens liggen en hoe je je fantasieën bespreekbaar kunt maken binnen een eventuele relatie. Ze gaf ook een lijstje met wat verschillende sub/dom-fantasieën ter inspiratie en een blaadje met allerlei steekwoorden om zodoende te kunnen kijken wat voor jou een go of no-go is.

Na de pauze gaf ze een demonstratie van verschillende bondagetechnieken op één van haar subs. Zag er mooi uit om haar zo te zien. Ook heeft ze verschillende speeltjes en hulpmiddelen bij haar getoond. Een voorbeeld is dat ze heeft laten zien hoe je verantwoord met een flogger en zweep omgaat. Waar op het lichaam kun je wel of juist niet slaan en hoe bouw je zoiets op. Eigenlijk heeft ze de verschillende facetten van de BDSM gedemonstreerd en interessant was ook dat ze haar sub dan vervolgens liet benoemen wat het bij haar los maakte, welk gevoel het haar geeft en waarom dit zo belangrijk en fijn is voor haar. Haar antwoorden waren voor mij overigens vaak erg herkenbaar.

Opvallend was dat er gedurende de avond bijna geen vragen waren aan de Dominatrix. En als je het mij vraagt was dat omdat ze alles zo duidelijk uitlegde. Ik denk dat ik een groot deel van de avond heb zitten knikken bij de dingen die ze zei. Ik vond het echt een goed verhaal. Daarom ook dat het me zo raakte. Aan het eind opperde ze het idee om met een klein groepje van 3 stellen samen met haar een professionele BDSM-studio te gaan bezoeken in Rotterdam. Daar krijgen we dan een rondleiding, demonstraties, uitleg en de mogelijkheid om zelf gebruik te maken van de faciliteiten. Dat idee sprak me erg aan en ik heb het dus ook besproken met één van mijn minnaars. Eigenlijk had ik verwacht dat hij daar weinig voor zou voelen, maar hij ziet het helemaal zitten. Dus eens kijken of we dat concreet vorm kunnen gaan geven. Dat zou wat mij betreft een hele mooie toevoeging zijn op een meer dan prima workshop.

Ik heb nu dus 2 workshops gevolgd en ik kan niet anders dan zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Vooral die van gisteravond vond ik erg waardevol.
Dream it. Wish it. Do it!


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten