Een vriend die geen zin heeft

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Roxy
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 16:36

Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Roxy » wo 28 november 2012, 17:11

Mijn vriend en ik hebben niet de makkelijkste relatie. Dit heeft te maken met veel factoren in zijn leven, een drukke baan, een stressvolle omgeving en niet de makkelijkste geschiedenis (hij was een lastige puber vroeger). Ik heb ook een drukke baan, maar zou alles opzij zetten om een fijn moment met hem te hebben. Dit gevoel is niet vaak wederzijds.

We houden veel van elkaar, hoewel onze persoonlijkheden op dit moment plots flink verschillen. Hij is aangekomen sinds we samen zijn, heeft geen zin in routine (op tijd naar bed/opstaan/eten etc), speelt het liefst de hele dag video spelletjes als hij de kans had. Soms vertel ik hem dat ik hem wil steunen met het gezonder eten of geef ik hem een app waarmee je kan joggen (en dus stiekem ook gamen). Maar alles wat ik doe of zeg snauwt hij weg, hij voelt zich dan aangevallen. Ik ben mij daar altijd erg bewust van, alleen ik zie dat iets totaal mis gaat, ik hou van hem en dus probeer ik er wat aan te doen! Als hij nog even gelukkig zou zijn, en zijn zin in sex nog in orde was, zou ik me er niet eens om bekommeren (!), al hebben we het over een flinke buik die er eerst niet was. Ik vertel hem elke dag hoe mooi en aantrekkelijk ik hem vindt.

Dit is nu waarom ik mijn probleem op Shespot zet. Aan alle factoren van buitenaf kan ik nu even niks doen. Maar er moet toch wel een manier zijn om hem weer even vol passie te krijgen als vroeger? Ik wordt er extreem droevig van als ik voor de zoveelste keer voel hoe hij mijn hand oppakt en weer naast hem neer laat vallen, als hij weer eens achter zijn telefoon kruipt om te facebooken terwijl ik hem probeer op te winden of dat ik een slap excuus krijg als 'je moet morgen vroeg werken/ ik heb later wel sex met je/ ik wil tv kijken'.

Ook merk ik dat ik gespannen wordt van de situatie, en dat ik mijn erotische gevoelens maar moet verdrukken omdat ik anders hem misschien wel weg jaag (in bed).

Ik heb sex speeltjes geprobeerd, lingerie setjes, fles wijn met zwoele muziek. Idealiter zou ik 3 of 4 keer per week sex hebben (of heel eerlijk: gewoon elke dag), maar als dat soms een hele week niet wil lukken (als we toch zo'n 7 keer een paar uur de tijd zouden hebben) dan voel ik mij gekwetst.

Ik weet dat ik hem uit moet laten gaan met zijn vrienden 2 keer per week en er niet over mag zeuren, dat hij 1 keer per week een 'game night' heeft, dat ik mijn hart en huis al 2 jaar verwelkom voor zijn 6 jarig zoontje (voor de helft van de week). Ik offer veel voor hem op. Maar van hem mag ik niks verwachten. Nou begin ik me af te vragen of het echt allemaal aan mij ligt dat ik me al een tijd zo rot voel. Ik ben niet de makkelijkste, ik wil veel leuke dingen doen, romantische dingen, en onze relatie was in het begin vol met passie en ik verwachtte dat te behouden.


Nu blijven er alleen nog vervelende dingen over, en alle dingen waar ik verliefd op ben geworden zijn in een korte tijd opeens weg gevaagd ...

Wat kan ik doen om dit te verhelpen? Hij wil niet dat ik hem verlaat en zegt nog meer van mij te houden als in het begin. Maar ik begin het nut hiervan niet meer in te zien, waarom het zo veel moeite van zijn kant moet kosten om van mij te houden en mij als de sexy leuke vrouw te zien die ik ben! Als hij graag bij me wou zijn en sex met me had zoals vroeger dan zou ik de gelukkigste vrouw op aarde zijn.

Help :cry:

P.S.
We zijn een redelijk jong stel, aan ouderdom zal het niet liggen.

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Noortje » wo 28 november 2012, 17:38

Zoals ik het lees ziet je vriend niet in dat er een probleem is. En hoe hard jij je best dan ook zal doen, hij kan zijn gedrag alleen veranderen als hij zelf inziet dat het niet goed gaat met hem en met jullie.
Ik denk dus dat jij zelf niet zo veel kunt doen, behalve je zorgen benoemen. En als dat niet werkt ben jij de enige die kan bepalen of je met de relatie verder wilt. Sterkte!

Gebruikersavatar
Vaudeville
Berichten: 2406
Lid geworden op: ma 04 juni 2012, 11:17
Contacteer:

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Vaudeville » wo 28 november 2012, 17:59

Wat Noortje zei..
En probeer het te verwoorden vanuit je eigen gevoel; ik merk, ik voel..Als je het in de "jij" vorm giet kan hij in de verdediging schieten en dan kom je nergens..
Sterkte..

Giselle
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 28 november 2012, 17:03

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Giselle » wo 28 november 2012, 18:17

Soms helpt even afstand nemen ook. Het maakt hem wakker en duidelijk dat er iets goed mis is. Het geeft beiden de kans om voor de relatie te vechten.

Nota bene: Afstand nemen wil niet zeggen contact verbreken!

Glenn Uisge Beatha
Berichten: 475
Lid geworden op: zo 29 juli 2012, 15:51
Locatie: Brabantiae Nostrae

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Glenn Uisge Beatha » wo 28 november 2012, 19:37

Roxy allereerst welkom.

Wat een heftig verhaal. Er is een serieus probleem met de relatie. Een situatie waar de één alles neemt en de andere alles moet geven: wordt uiteindelijk dood spoor.

Je vriend moet inzien dat hij ook aan jou aandacht moet geven en niet alleen op café gaan met vrienden en de game nights afgaan.

Partners moeten geven én nemen dan hou je het best wel lang vol.

Succes en sterkte!
Heeft geen LandRover nodig om te compenseren, wel een Austin Mini ;)

Gebruikersavatar
Djinniyeh
Berichten: 1389
Lid geworden op: vr 05 november 2010, 11:41
Locatie: België

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Djinniyeh » wo 28 november 2012, 19:47

Hm, dit klinkt allemaal een beetje bekend zo .... inderdaad een dood spoor ... praten zou kunnen helpen maar het lijkt me dat ook dit niet goed loopt? Wat vaudeville aanraadt lijkt me wel het beste indien je het toch nog eens wil proberen.

Verder moet je zelf eens nadenken over wat je wil met je leven. Ik zat ook in zoiets vast, heb tranen met tuiten gehuild de dag dat HIJ (notabene) besloot bij een ander te gaan wonen zo'n 13 maanden geleden. Je probeert te aanvaarden, te vertrouwen, te minimaliseren ... maar ooit moeten je ogen open :( ... en best voor het te laat is. Ik voel me nu uitermate tevreden dat mijn leven zo is gelopen. Ik ben terug opengebloeid, mijn sociaal leven is helemaal op en top weer en ik heb sinds anderhalve maand een vriend waar ik enkel van kon dromen, pure stoerheid met een warm klein superlief hartje die me een voetstuk plaatst. Dat kan dus ook voor jou ... niemand verdient het als een huissloortje behandeld te worden. Want finaal achterom kijkend besef ik dat ik gewoon enkel nog dat was ... en dat lijkt bij jou ook het geval :-/.

groetjes en steunknuffel
Life is a gift, live it to the fullest ...

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Suzette » wo 28 november 2012, 21:21

Ik val in herhalingen als ik de eerdere posts zie

Hoe meer je trekt, hoe verder hij zich zal terug trekken.

verder denk ik dat hij jouw zorgen zal voelen als betuttelen, moedergedrag. Jullie zijn partners...

Dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad kan best zo zijn maar op een gegeven ogenblik moet dat klaar zijn (hoe iemand dat doet kan verschillen) en doorgaan met het NU.

Hij heeft hij een baan/studeert hij?

Hij toont niet echt verantrwoordelijkheidsgevoel voor zijn leven, op meerdere vlakken. Kan zijn dat hij nog noiet toe is aan deze fase in zijn leven. Daar kun je bij helpen, maar hij moet er wel voor open staan of je kunt er misschien ook niets aan doen, omdat het zo niet werkt

Hoe veel je ook van iemand houdt: soms is liefde niet genoeg

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Carina » wo 28 november 2012, 22:31

Dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad kan best zo zijn maar op een gegeven ogenblik moet dat klaar zijn (hoe iemand dat doet kan verschillen) en doorgaan met het NU.
In principe ben ik het met je eens. Maar ik heb (van heel dichtbij) gezien, en zie nog steeds, dat niet iedereen dat kan. Sommige mensen blijven hun leven lang 'slachtoffer' van hun jeugd. Kunnen (of willen) daar niet overheen stappen. Blijven dus altijd hangen in hun slachtofferrol. En ik denk dat ze dat vaak nog niet eens zelf door hebben...
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Suzette » wo 28 november 2012, 22:50

Dat hij een moeilijke jeugd heeft gehad kan best zo zijn maar op een gegeven ogenblik moet dat klaar zijn (hoe iemand dat doet kan verschillen) en doorgaan met het NU.
In principe ben ik het met je eens. Maar ik heb (van heel dichtbij) gezien, en zie nog steeds, dat niet iedereen dat kan. Sommige mensen blijven hun leven lang 'slachtoffer' van hun jeugd. Kunnen (of willen) daar niet overheen stappen. Blijven dus altijd hangen in hun slachtofferrol. En ik denk dat ze dat vaak nog niet eens zelf door hebben...
Last hebben van het verleden wil niet perse zeggen dat je in de slachtofferrol blijft hangen.
Soms is het verleden zo heftig, dat het altijd aanwezig blijft en gevolgen heeft, sommige trauma's zijn te erg om volledig achter je te laten.

Slachtofferrol heeft gevoelsmatig voor mij iets negatiefs, hoe leg ik dat uit? Iets passiefs.
iets van dat die persoon alles wat niet lukt, terug geeft aan dat verleden, alles op te hangen aan dat verleden.

Persoonlijk vind ik die houding niet ok. Datr je verleden heftig is geweest, dat het blijvend invloed kan hebben op het NU, ja, dat kan ik begrijpen.
Maar de slachtofferrol aan nemen vind ik iets anders, hoewel dat woord wellicht semantisch door mij wordt uitgelegd

Overigens ;)
Uit de TP lees ik eigenlijk niet eens dat de vriend van TO die rol aanneemt, zij noemt alleen zijn verleden.
(maw, laat ik niet invullen dat wat er mogelijk niet eens is)

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Iago » do 29 november 2012, 14:50

@Roxy,

Ik ben verder geen expert op dat terrein, maar ben je je er van bewust dat veel van wat je beschrijft kan duiden op een dreigende of actuele burn-out?

Iago, iets met 'been there'.

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Thomas_K » do 29 november 2012, 20:48

Hij is aangekomen sinds we samen zijn, heeft geen zin in routine (op tijd naar bed/opstaan/eten etc)
Zomaar een quote uit je bericht. Dat voelt niet echt goed.....

Even een vraagje. Je hebt tot nu toe slechts één bericht gepost. Waarom dump je hem niet gewoon? Er zijn vast wel leuke mannen die bereid zijn om meer te investeren in een relatie.....

Gebruikersavatar
Aphrodites' zoon
Berichten: 944
Lid geworden op: za 24 december 2005, 23:22
Locatie: De Betuwe naar Appels en Peren kijkend

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Aphrodites' zoon » do 29 november 2012, 21:09

Hij wil niet dat ik hem verlaat en zegt nog meer van mij te houden als in het begin.
Dat zegt hij wel, maar hij gedraagt zich er niet naar:
als hij weer eens achter zijn telefoon kruipt om te facebooken terwijl ik hem probeer op te winden of dat ik een slap excuus krijg als 'je moet morgen vroeg werken/ ik heb later wel sex met je/ ik wil tv kijken'.
Ik ben het met Thomas eens: dit klinkt helemaal niet goed.

Stop ermee, je trekt aan een dood paard.
Ik heb 15 jaar lang aan een dood paard getrokken en dat is eeuwig zonde van de verloren jaren. Die krijg je nooit meer terug.

Zoek iemand die wel de aandacht geeft die jij verdient.
Try not to take things personally. What people say about you is a reflection of them, not you.

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor Frans49 » do 29 november 2012, 22:33

P.S.
We zijn een redelijk jong stel, aan ouderdom zal het niet liggen.
Als ik je verhaal zo lees blijkt maar weer dat ouderdom niets met leeftijd te maken heeft.

Stoppen, dit is zonde van je leven.
All I ask of living is to have no chains on me

walraven
Berichten: 153
Lid geworden op: di 16 oktober 2007, 18:03
Locatie: noorden v/h land

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor walraven » vr 30 november 2012, 16:28

Als ik dit allemaal zo lees krijg ik diep medelijden met je. Jij geeft alleen maar en hij neemt: alles. Straks hou je niks meer over. Daarom heb ik maar 1 advies: kap er zsm mee. Het is jouw leven en hij heeft niet het recht dat te verknallen. Sterkte ermee meid.
Walraven

Gebruikersavatar
tes
Berichten: 2180
Lid geworden op: di 12 juli 2011, 19:24

Re: Een vriend die geen zin heeft

Berichtdoor tes » vr 30 november 2012, 17:33

hier sluit ik me volledig bij aan..
live your life to the fullest!


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 67 gasten