Hoe het gesprek aangaan met stiefdochter over seks?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Re: Gesprek over seks met stiefdochter

Berichtdoor Frans49 » di 19 juni 2012, 17:53

Update:

Ik ben blij dat ik de rol speel die ik nu heb gekregen.

Heel mooi zo, compliment.
All I ask of living is to have no chains on me

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Gesprek over seks met stiefdochter

Berichtdoor Noortje » di 19 juni 2012, 19:04

Wat moet dat een fijn gevoel geven, dat ze jou zo vertrouwt. Mooi dat jullie samen hebben gepraat in het donker, grappig is dat dat op die momenten de mooiste gesprekken kunnen ontstaan.
Goed van je, en fijn dat het eigenlijk zo "eigen" voelde.
Mss wel goed dat ze gezien heeft dat het tussen jou en je dochter zo gemakkelijk gaat, dat is voor haar volgende keer mss een reden om zelf meteen naar je toe te komen als er iets is.
En wat ik al zei, kinderen praten meestal liever niet met hun eigen ouders over sex, dus wel fijn dat ze jou heeft.
Helemaal mee eens!

Fabie
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 17 juni 2012, 11:40

Re: Gesprek over seks met stiefdochter

Berichtdoor Fabie » di 19 juni 2012, 20:42

ja, het is een groot compliment dat je kreeg van je stiefdochter....
en hoewel het een gesprek was over een heel moeilijk onderwerp,
denk ik dat je het zal blijven koesteren in je hart?

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: Gesprek over seks met stiefdochter

Berichtdoor Dominique » di 19 juni 2012, 20:57

idd erg fijn dat je zo'n band hebt met haar dat dit allemaal mogelijk blijkt te zijn. :wink:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Gesprek over seks met stiefdochter

Berichtdoor Suzette » di 19 juni 2012, 22:30

ja aparte is dat ze van zichzelf best gesloten en afstandelijk is, daardoor soms wat oppervlakkig kan over komen

Omdat ik haar de laatste tijd vaak van dichterbij mee maak en we geregeld even 1:1 praten weet ik dat het een schild is. Daar ben ik per ongeluk een keer door heen gebroken, leverde grote ogen op een verschrikt gezicht maar 15 min later zat ze bij me op de bank.

Ik weet hoe har vader is, ik ken de verhalen van haar moeder (heeft ze op het ogenblik nauwelijks contact mee), ik ken de relatie vanmijn lief en de ex en vele zaken daarom heen.

Lief doet het goed maar heeft zijn eigen grenzen, durft (?) gewoon niet verder soms en daardoor was hij blij met mijn aanbod. En daarom vond ik het stoer dat hij toch deel 1 heeft gedaan. Het moeilijkste deel

Ik had met haar een gesprek die ik ook met mijn kinderen zou kunnen hebben, soort gelijke gesprekken heb ik ook met ze; zij het dat ze nog niet zover zijn maar de aanloop is er al wel

Juist die aanloop miste dit meiske, het gewoon praten over de liefde, relaties, seks en bijkomende zaken, vanhet 1 in het andere. Samen in bed in het donker was zoet

Ik ben geen stiefmoeder want ik woon daar niet, voel me ook niet zo maar gi was ik voor haar even moeder zonder oordeel.

Na een korte nacht moest ze al weer vroeg weg, oefff. Zoon is gek op haar en had gemist dat ze hier was en was blij verrukt haar te zien en at zijn ontbijt buiten: haar wegbrengend naar het station;)

Kreeg net sms dat de GGD afpraak staat zoals gepland, of ik echt mee ga? (ja).
Ik smste terug dat ze daar nog mag kiezen of ik in de wachtkamer blijf of mee ga en aan het hoofdeinde blijf staan


Lief is blij maar ook wat in de war, weet dat zijn ex over de zaak volledig zal flippen, nog los van mij. tnt weet ze het niet. Lijkt me ook niet nodig maar ja, is wel een gezamelijk geheim van vader en dochter.

Maar dat is een andere discussie...

LittleMonkey
Berichten: 2512
Lid geworden op: di 04 december 2007, 22:32

Re: Gesprek over seks met stiefdochter

Berichtdoor LittleMonkey » di 19 juni 2012, 22:45

Suz: ik zou zo blij zijn met jou als moeder en als luisterend oor! =):
"The only disability in life is a bad attitude." © Scott Hamilton


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten