Open relatie: Help! Partners met verschillende mening

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Rupsje
Berichten: 125
Lid geworden op: wo 10 juni 2009, 17:54
Locatie: Amsterdam

Open relatie: Help! Partners met verschillende mening

Berichtdoor Rupsje » vr 18 mei 2012, 8:51

We hebben al weleens geëxperimenteerd met een trio en een kwartet, wat we erg prettig vonden. En de regel was altijd: 'Samen uit, samen thuis'. Als ik met iemand wilde zoenen/vrijen, vroeg ik altijd eerst of mijn lief dat goed vond (dat kon in principe per persoon/moment/gevoel verschillen). Andersom idem dito. Iedereen moest er van genieten en er op dat moment behoefte aan hebben, anders ging het niet door. We hebben een paar gezamenlijke vrienden (friends with benefits) waar we soms iets spannends mee beleven, maar ook op een fetisj/kinky feest kon er iets leuks/liefs/spannends op je pad komen.

Maar...soms heb ik niet perse de behoefte om mee te gaan in een avontuur, maar gun ik hem wel zijn plezier. De vrouw in kwestie is bijvoorbeeld hetero. Of ik vind haar niet aantrekkelijk. Of ik ben gewoon niet direct in de stemming voor seks/avontuur. Of we komen geen spannend stel tegen, maar een losse hetero man.
Mijn mening is dat zijn lichaam niet mijn bezit is, en mijn lichaam niet van hem. En net als dat hij met anderen mag praten/flirten zonder mijn toestemming, moet seks ook kunnen. Voor mij geld dat natuurlijk ook. Met wat basisregels (zoals respect, relatie altijd op nummer 1, eerlijkheid, safe seks, geen exen, etc...) leken we op dezelfde lijn te zitten. Maar na een heel heel lang gesprek vannacht, blijken onze ideeën en fantasieën toch wel heel ver uit elkaar te liggen.

Mijn ideale open relatie:
We gaan samen naar kinky feesten. En mocht ik daar een leuke man/vrouw tegenkomen, dan kan ik daar iets mee doen als ik wil. Hij natuurlijk ook. Dit hoeft niet perse altijd samen te zijn.
Mocht hij een keer in de stad zijn met een friend with benefit, dan is het geen probleem als ze daar wat flirten/zoenen. Daar hoef ik niet perse altijd bij te zijn.
Of als hij voor zijn werk op reis is, en hij komt daar iemand tegen waar een wederzijdse spanning is. Je komt iemand tegen, de klik en spanning zijn er, en je mag er wat mee doen. Je komt thuis, verteld je verhaal, en de anders is blij omdat jij blij bent. Het is leuk/spannend om elkaars verhaal te horen.
Uitgaan doen we nog steeds samen. In nieuwe vriendschappen betrek je je partner, want het is leuk om samen nieuwe mensen te leren kennen. En als die seksuele klik er niet tussen ons drieën is, betekend dat niet dat die klik er niet mag zijn met één van ons beiden.

Zijn ideale open relatie:
Hij gaat niet alleen met mij uit, maar hij date ook met anderen. Met die ander kan hij bijvoorbeeld ook lekker uit eten gaan. Hij wil echt op 'jacht', iemand veroveren. Hij vind het ook spannend om voor een ander cadeautjes te kopen. Geen gouden ring hoor, maar bijvoorbeeld spannende laarzen of lingerie. In zijn fantasie komt de gelegenheid niet op zijn pad, maar gaat hij er actief naar op zoek. Een seksdate, of een vast neukertje. Hij kan zo iemand evt. ook mee naar huis nemen voor bijvoorbeeld een trio (als ik dat wil).


Eigenlijk wil ik onze relatie gewoon houden zoals het is. Geen dates, tweede relaties, neukertjes of vriendschappen waar ik niet in betrokken word. Ik vind het juist heel fijn dat we altijd samen afspreken met vrienden (of special friends), en ik vind het nog fijner dat we bij fijne of spannende momenten niet altijd maar toestemming hoeven vragen. En natuurlijk mag hij gerust eens alleen afspreken met een goede vriendin van ons, als ik bijvoorbeeld naar mijn werk ben, het druk heb of gewoon geen zin heb om mee te gaan. Maar het moet niet zo zijn dat hij bewust zonder mij gaat afspreken, omdat hij wil neuken. Dan wordt ik voor mijn gevoel bewust buitengesloten, en dat wil ik niet.

Naar mijn mening neigt hij echt naar polyamorie, terwijl het bij mij bij swingen blijft. Ik merk wel dat zijn verlangens best groot zijn. Dat dat toch wel iets is wat door zijn fantasie blijft spelen. En aan de ene kant gun ik hem die vrijheid en wil ik graag dat hij leeft zoals hij gelukkig is. Maar aan de andere kant: Ik ga niet mee in een situatie die mij ongelukkig zou maken. De verschillen in wensen zijn nu zo groot, dat het onmogelijk lijkt om een compromis te vinden waarin we ons allebei prettig voelen. Pffff.... ik hoopte dat deze stap zou leiden naar een hoop spanning en plezier voor ons beiden. Maar we zijn nog niet eens begonnen, en het lijkt nu al een zooitje...
Alles mag, als het maar leuk is...

Gebruikersavatar
Lovelife1958
Berichten: 2633
Lid geworden op: wo 26 mei 2010, 21:11
Locatie: Regio Haarlem

Re: Open relatie: Help!

Berichtdoor Lovelife1958 » vr 18 mei 2012, 9:21

Tjee Rups wat een verhaal. Dacht eerst toen ik het las, moeilijk zeg, maar toen ik je einde zag, komt het allemaal op hetzelfde neer.

Je moet niets doen waar je je niet prettig bij voelt, wat niet bij je hoort. Dat geldt voor beide!. Blijkbaar ondanks die grote vrijheid in jullie open relatie is er nog steeds een groot verschil in tot hoever je het wil laten gaan. Mijn mening is dat jij je grenzen mag aangeven, die mag hij niet gewoon negeren. Als hij het toch wilt, zegt dat ook iets, hoeveel waarde hij hecht aan de rest van de relatie tov het grote verlangen dat hij heeft. Kijk je hoeft niet gelijk "op te geven" en daar doelde je ook niet op, maar stap maar op de rem voorlopig, neem tijd, dat helpt. MAAR geef je grens aan.

Ik wens je sterkte.............. Afbeelding

You should not LOOK for yourself, you must CREATE yourself!

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Open relatie: Help!

Berichtdoor Suzette » vr 18 mei 2012, 16:05

eens met Lovelife.

Voorlopig maar nog blijven praten erover he? En trouwens erna ook.

Ik weet niet meer in welke discussie hier maar daarin ging het over of een ja net zo sterk is als een nee. Of dat nu over het krijgen van kinderen gaat, wel/geen seks, swingen en meer, etc...
Vaak zijn in dit soort situaties geen compromissen mogelijk. Je kunt niet een beetje/half zwanger worden, half swingen

Tijdens het praten samen hierover, zonder hakken in het zand, komen wellicht wel mogelijkheden naar voren.
Of niet, dat jullie ideeen uit elkaar blijven liggen.



Bewaak je eigen grenzen, dat vooral.
Als hij toch over je grenzen wilt gaan dan getuigt dat van weinig respect en juist dat is in dit soort relaties nog meer van belang dnek ik.

Op het vivaforum, staan 2 grote topics waarin je misschien wat kunt vinden.
Veel aktiever dan hier, (sorry) met ook bedenkingen, twijfels, veranderingen in de loop der tijd, etc.
Nergens een halleluja verhaal maar volop eerlijkheid. De mooie en moeilijke kanten.



http://forum.viva.nl/forum/Seks/Parencl ... ges/130643

http://forum.viva.nl/forum/Seks/Open_re ... ges/110972

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: Open relatie: Help!

Berichtdoor Dominique » vr 18 mei 2012, 16:55

effe kort door de bocht

zijn ideale open relatie, klinkt als..
'ik had eigenlijk nog graag bij mama gewoond, en dan lekker alle vrijheid zonder de intieme verbondenheid te voelen met 1 persoon, en commited te zijn aan die ene.'
of hij is idd polydinges...
kan..lijkt me zwaar.

sorry..ik heb geen tips..
ben erg dubbel in mijn gevoelens hierover
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Open relatie: Help!

Berichtdoor erofun69 » vr 18 mei 2012, 18:17

:st:
Laatst gewijzigd door erofun69 op ma 11 juni 2012, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Niets is blijvend, alleen de verandering

wolkje
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 14:29

Re: Open relatie: Help!

Berichtdoor wolkje » zo 20 mei 2012, 14:48

ja als de regels voor beiden geldt dan kan het lukken, maar als ëën van de partners keer bij keer zijn mening veranderd dan begin je er beter niet aan. waar een man alles in mag en een vrouw niet zo werkt het niet, want idd dan ben je alleen maar ongelukkig. en al helemaal niet als er een ex bij betrokken word dan is het hek helemaal van de dam. dat is ook echt om moeilijkheden vragen, want zeggen is 1 ding het toestaan is ene andere. en jaloezie steekt vroeg of laat toch de kop op. in mijn geval ben al een hele tijd op zoek naar een bi vrouw voor me alleen en mijn vriend naar een shemale voor zichzelf. vorig jaar ontmoeten ik een bi vrouw waar het mee klikte vriendschap alles kon tot het bleek dat het om de ex van mijn vriend ging, eerst was alles in orde voor hem hij zou zich niet moeien als ik sex zou hebben met zijn ex, tot het zover was en we duidelijk hadden afgesproken geen trio nooit of nimmer te doen niet mmv en niet vvm, kwam de vogel uit zijn kooi hij wilde eerst sex alleen met zijn ex toen zijn ex dit weigerde waren de poppen aan het dansen, sindsdien heb ik me voorgenomen geen date meer te hebben met een bi vrouw zolang ik me mijn vriend ben, daar komt alleen maar gerotzooi van. nu de ex van mijn vriend is kontakt met me blijven houden. mijn vriend zegt me keer op keer je mag met een andere vrouw daar hoef ik niet bij te zijn en een trio nee daar pas ik voor, tot er weer een vrouw komt nou dan begint het opnieuw. als ik vraag of hij jaloers is dan komt het antwoord neen alleen als je met een andere man sex hebt dan kan je gaan, waarom zou hij dan wel sex met een andere vrouw mogen hebben wel of niet als ik erbij ben, denk dat voor beiden hetzelfde geldt geen sex met een mmv en geen vvm is toch simpel, maar jaloezie maakt zoveel stuk

Gebruikersavatar
Teigetju
Berichten: 25
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 17:34
Locatie: Zuid Limburg

Re: Open relatie: Help!

Berichtdoor Teigetju » za 16 juni 2012, 22:28

Pffff, inderdaad een heel intens verhaal. Ik kan er weinig aan toevoegen, maar ik weet uit ervaring dat je het er echt samen over eens moet zijn. Wat willen jullie wel, en wat niet en dat voor beiden gelijk. Een nee is heilig, aan beide kanten, anders werkt het echt niet.
Je staat er samen in, ontdekt dingen, misschien ook kanten die niet zo leuk zijn. Dan moet je samen de grenzen bij kunnen stellen, anders wordt het alsnog heel akelig voor één van beiden.

Bepaal je grens, wat soms lastig is want het is niet allemaal zo zwart-wit in swing/polyamorie-land. Maar het allerbelangrijkste: jullie moeten (!) het er samen over eens zijn wat je wel, en wat je niet, leuk-spannend vindt of wilt ontdekken ... en als dat samen is, dan ook samen thuis.

Voordat ik het vergeet, wees ook eerlijk over jullie motivaties. Wat drijft jullie om dit te doen. Als ik het goed lees liggen jullie drijfveren ver uit elkaar. Dat hoeft in de uitwerking nog niet tot verschillen te leiden hoor. Wel belangrijk is dat je blijft praten met elkaar, en gaat kijken naar de overeenkomsten...en zeker de overeenkomsten in wat jullie willen.
Dat levert meestal veel meer plezier op!

Heel veel succes hoor.
Life is what you make it


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten