De zorgfraude in Nederland..!

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor gurley » vr 24 februari 2012, 21:00

*knip* Een geneesmiddel verhelpt de oorzaak van ziekteverschijnselen, terwijl een medicijn deze ziekteverschijnselen slechts onderdrukt. Een geneesmiddel bestaat louter uit natuurlijke stoffen, terwijl medicijnen bestaan uit lichaamsvreemde stoffen. Een geneesmiddel bevordert de werking van het immuunsysteem, terwijl medicijnen deze werking belemmeren en in veel gevallen zelfs ernstig aantasten. De huidige zorg is in essentie volledig medisch van aard, want het draait allemaal om de medicijnen. Met genezen en gezondheidsbevordering heeft dit alles volstrekt niets te maken.

Om te zorgen dat deze volksverlakkerij niet bekend wordt bij het grote publiek werd er een wetje bedacht die iedere Nederlandse persoon verplicht een farmaceutische zorgverzekering te hebben afgesloten. Vervolgens wordt de premie voor deze verzekering ieder jaar steeds hoger, en wordt de dekking van deze verzekering ieder jaar steeds verder uitgehold.

Ondertussen gaan de brave en gedweeë burgers gewoon door met hun sponsoring van de frauduleuze zorgaanbieders (inclusief de verzekeraars). De meeste zijn zo gehersenspoeld dat ze niet eens in de gaten hebben hoe ze openlijk worden voorgelogen en opgelicht. Dit kan natuurlijk niet langer. Dat is in ieder geval mijn mening. Mee eens? Help dan mee door zoveel als mogelijk mensen te prikkelen om zelf onderzoek te gaan doen naar de zorgfraude. Bedenk daarbij dat het niet alleen gaat om ons geld, maar vooral om onze gezondheid, en die van onze naasten. *plak*
lees het hele artikel ...http://www.wanttoknow.nl/gezondheid/de- ... nederland/" onclick="window.open(this.href);return false;


bij deze geef ik gehoor aan de oproep van Dr. Johan Oldenkamp

*zelf wacht ik even met commentaar ... eerst maar eens bedenken :)
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Emha
Berichten: 210
Lid geworden op: zo 05 augustus 2007, 13:37
Locatie: Op de Heuvelrug en de tandem

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor Emha » za 25 februari 2012, 13:43

Meneer Oldenkamp heeft m.i. last van 'grote stappen, gauw thuis'. Ik ben benieuwd waaronder hij bijv. aspirine schaart. Dit is namelijk niets anders dan de werkzame stof salycilzuur in een synthetische variant: acetylsalicylzuur.
Groet,
Emha

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor gurley » za 25 februari 2012, 14:18

geen idee Emha ... vraag het hem eens in het artikel staat hoe hem te bereiken ...

paracetamol is *vrij* verkrijgbaar en men heeft daar niet de zorgverzekering voor nodig ... hoe het met aspirine zit weet ik niet (die kinderdingen zijn óók vrij verkrijgbaar)

ik heb het idee dat je er nu iets uitpikt waar het in essentie niet over gaat ...

ik kan hem tot op zekere hoogte goed volgen ... de reden waarom ikzelf verzekering blijf betalen is zoals het met alle verzekeringen gaat eigenlijk ... ik zou maar een auto~ongeluk krijgen en zwaar gewond raken (die kosten zou ik nooit kunnen dekken met enkel mijn salarisje ... wanneer ik naar de huisarts moet, moet ik me voorstellen (ik *heb* hem al 12 jaar ...
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Elfri

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor Elfri » ma 27 februari 2012, 15:56

:x waarom moeten wij, al dan niet plaatsvervangend, altijd zo boos strijden om zaken die in essentie een geweldig uitgangspunt zijn??????????

Wees gloeiende gvd blij met ons stelsel van verzekeringen en veiligheden. In landen als Amerika is het allang niet meer mogelijk om goed geholpen te worden omdat het land van vrije meningen ten onder gaat.
Wat wij als verzorgingsstaat nu nog kunnen is belangrijk genoeg om niet tegenaan te schoppen...

Het verschil tussen medicijnen en geneesmiddelen? Kom op nou.. wil je beweren dat we kunstmatig ziek gehouden worden? Zal ik je vanuit het oogpunt van patiënt eens vertellen dat ik daar werkelijk ziedend om wordt? In Amerika had ik uitbehandeld geweest omdat we geen zorgverzekering gekrégen zouden hebben.
Hier in Nederland met onze frauduleuze en onwelriekende maatschappijen krijg ik een kans, kan ik LEVEN. Het kan me niet verrotten hoe de pillen heten, ik krijg ze of ze nu werken of niet. Elke behandeling die ik onderga kost mijn verzekering tussen de 12.000 en 20.000 euro. Elke MRI en elke operatie weer geld dat wij zelf nooit zouden hebben. Ik dank mijn verzekering op mijn blote knietjes dat ik dat niet zelf hoef te betalen.

Wees nou toch gewoon eens blij met wat je hébt! *zucht*

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor Iago » ma 27 februari 2012, 16:18

Het artikel is in mijn ogen lachwekkend. Maar goed, ieder zijn meug.

Er is best veel fout in de zorg, maar er is ook een hoop goed. De collectiviteit heeft voor- en nadelen, en ook nu al is het best handig als je zelf geld hebt, om zorg te kopen.

Friso kan gewoon in een paleis ondergebracht worden, omdat zijn familie kapitaalkrachtig is. Daar komt niet iedereen aan, en dat ik dan een hysterisch bedrag per maand betaal voor zorg waar ik, gelukkig, geen gebruik van maak vind ik verder geen probleem.

De fluitketel die het artikel geschreven heeft gaat ook gewoon met de ambulance mee als hij wat oploopt, en dat moet ook allemaal betaald worden. Dat er beter met geld omgegaan kan worden is een gegeven, en dat er behoorlijke misstanden zijn op het gebied van medicijngebruik is verder ook geen nieuws.

*edit onnodig oordeel*

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor Flippo » vr 02 maart 2012, 20:35

Friso is een werknemer in vaste dienst met een ziektekostenverzekering van de zaak (in dit geval Urenco). Die ziekenhuisopnamen worden dus betaald door zijn ziektekostenverzekering. Net als in ons geval. Dit even in reactie. Ook op van die jaloerse tweets dat je als miljonair wel verzorgd wordt en als arme zielepoot niet. In dit geval is iedereen gelijk.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor NachtVlinder » ma 05 maart 2012, 11:25

Quote Elfri; Het verschil tussen medicijnen en geneesmiddelen? Kom op nou.. wil je beweren dat we kunstmatig ziek gehouden worden?

Hier zijn wereldwijd onderzoeken naar, en ook bewijzen. Als je qua kennis wat dieper duikt in de opzet van het monetaire systeem en de wereldleiders die erachter zitten ga je wat meer van begrijpen van de beweringen van deze man. Ik adviseer je om eens op youtube te kijken naar de allereerste ZEITGEIST film. Kijk en vorm je eigen mening. :) EDIT; deel 2 ook wel handig om te kijken, Zeitgeist Addendum

Ook is er bijvoorbeeld een geneesmiddel voor kanker. Maar omdat de pharmaceutische industrie veel geld verdient aan kanker wordt dat tegengehouden en is hier al jarenlang een strijd over. Wederom, om hier zelf kennis over op te doen, kijk eens op run from the cure en om nog dieper in de materie te duiken en de de geschiedenis te snappen kijk dan deze.

NV
Laatst gewijzigd door NachtVlinder op di 06 maart 2012, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor Mar » ma 05 maart 2012, 11:53

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

Gebruikersavatar
JeffreyBi
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 06 maart 2003, 2:01
Locatie: Icecreamseller in Mu Mu Land

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor JeffreyBi » ma 05 maart 2012, 23:29

Los van mijn mening over "de zorg" in het algemeen en dit artikel in het bijzonder (die in grote lijnen overeenkomt met wat Iago hierboven schrijft): Bedankt voor de link naar http://www.wanttoknow.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;, wat een hilarische site!

Afbeelding
I'm a creationist... I believe man created God.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor Laars » wo 07 maart 2012, 0:10

Quote Elfri; Het verschil tussen medicijnen en geneesmiddelen? Kom op nou.. wil je beweren dat we kunstmatig ziek gehouden worden?

Hier zijn wereldwijd onderzoeken naar, en ook bewijzen. Als je qua kennis wat dieper duikt in de opzet van het monetaire systeem en de wereldleiders die erachter zitten ga je wat meer van begrijpen van de beweringen van deze man. Ik adviseer je om eens op youtube te kijken naar de allereerste ZEITGEIST film. Kijk en vorm je eigen mening. :) EDIT; deel 2 ook wel handig om te kijken, Zeitgeist Addendum

Ook is er bijvoorbeeld een geneesmiddel voor kanker. Maar omdat de pharmaceutische industrie veel geld verdient aan kanker wordt dat tegengehouden en is hier al jarenlang een strijd over. Wederom, om hier zelf kennis over op te doen, kijk eens op run from the cure en om nog dieper in de materie te duiken en de de geschiedenis te snappen kijk dan deze.

NV
Ik heb een periode ook zulke sites wel gelezen, (meestal kreeg ik linken van verontruste tieners) en gedacht dat het een soort ei van Columbus was... maar het is een wat schamel ei vind ik.
Ik ben ook wel van de strategische theorieën, Baantjer enzo :D1
Er zit m.i. ook een deel volksvermaak en misschien wel religie achter. Dan geloof je toch érgens in...
Net als een souvenirswinkel, het lijkt prachtig en als je besluit iets te kopen denk je plotseling wat moet ik er eigenlijk mee?
En je hoort er nooit iets van, geen hond in de politiek haalt het in zijn hoofd het luidop te zeggen, ook gek wel... Gek ook dat heel veel mensen het weten, lezen, indrukwekkend linkjes plaatsen.. en dan?
Ik kan d'r niks mee ben ik achter, in mijn tweede leven misschien journalist worden... een échte want die zijn dun gezaaid.

Laars, hoopt op lidmaatschap Bilderberggroep
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor NachtVlinder » wo 07 maart 2012, 17:08

@ Laars,

Er is onnoemelijk veel rommel en sensatie te vinden over dit soort onderwerpen, ik snap je punt heel goed. Ik lees, kijk kritisch en neem veel met een korrel zout, echter als er veel wetenschappelijke onderzoeken zijn naar genezende planten zal er toch meer aan de hand zijn dan spanning en sensatie, denk je ook niet? Marktleider in de medische industrie, Bayer, is zelfs bezig met ontwikkelen van een synthetische variant zodat men het kan patenteren en er weer geld aan kunnen verdienen.

Voor wat betreft je opmerking over politiek en dat je vanuit die hoek niks hoort; Kijk eens naar Ron Paul, die zit in de politiek en laat (flink) van zich horen over bovengenoemde onderwerpen.
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor gurley » di 01 april 2014, 13:23

wegens recentelijke *updates* in dit gebied weer even naar boven gehaald ... reageer later nog wel inhoudelijker, ga nu eerst naar de kapper en bij mijn moeder *langs*
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

Gebruikersavatar
gurley
Berichten: 3532
Lid geworden op: do 13 januari 2005, 4:03

De zorgfraude in Nederland...

Berichtdoor gurley » wo 02 april 2014, 14:20

Ik weet niet eens of deze post wel te maken heeft met eerder geplaatst artikel~ maar als kapstok.

Waar ik heen wil is; de *armoe* die zogenaamd bestaat in de zorgwereld, enorme bezuinigingen worden doorgevoerd, soms terecht maar vaker volkomen onterecht!

Dit omdat thuiszorg (waar ik het, het liefst over heb vanwege: bekend ermee) aangestuurd door de W.M.O die weer aangestuurd worden door de regeringsbesluiten ~misschien via Brussel? zo goed heb ik me er niet in verdiept :P dat ik dit zeker weet ...

De mensen die in regeringskringen vertoeven en *besluiten* mede ~nemen~ enkel al betaald naast hun *gewone maandelijks loon* worden omdat ze aantoonbaar (via een handtekening maar misschien niet eens lijfelijk *aanwezig* in de kamer) aanwezig waren ... we weten *allemaal* welk een riant salaris deze mensen binnen slepen ... haal daar eens wat weg!?!

De gemeenteraadsleden verdienen evengoed een ruim salaris + extra's, zij het wat minder dan de bovenstaande ... maar voor het *werk* wat zij wat de zorg betreft leveren ... mag het ietsje minder zijn?!?

Dan komen de thuiszorgorganisaties ... een wagenpark (zo heet het ook al met drie auto's imo) voor de verschillende personeelsleden ... een graadje minder riant maar wél prachtige kantoorruimtes vol met computers, dames en heren die de *uitvoerenden> iemand zoals ik? aansturen ~vaak zonder daadwerkelijk op de hoogte te zijn van cliëntgegevens/situatie want zijnde, blijkbaar, te privé om nog gedeeld te kunnen worden met kantoor~
Dus ... degenen van de *werkvloer* die de eerste en enige *mens tot mens* schakel zijn (in veel gevallen) lopen blind een nieuw cliëntcontact binnen.

Volledig onbekend met bestaande problematiek ... met een soort van *wensenlijstje* gedirigeerd door de gemeentewerkers, wat zij vooral *belangrijk vinden in het huishoudelijk *onderhouden* van de cliënt ... er kan controle volgen + eventuele boetes wanneer het niet conform *de eisen* blijkt te zijn uitgevoerd ...

Waar *we* eerst 4 uren de tijd kregen wordt er momenteel nog 2 uur aan iemand *toebedeeld* om het werk uit te voeren op huishoudelijk gebied.
Aan het menselijke aspect wordt hierbij totaal voorbij gegaan, de cliënt waar men terecht komt mag niet eens meer vragen om "zou je dit of dat voor mij willen doen?" gewoon werken conform de afspraken. (geen tijd voor een bakkie+ bijbehorend gesprek) de vuilnisbak moet aan de buitenkant schoon zijn, de toiletpot aan de binnenkant :D6 (hoe dat ding er buitenom uitziet maakt niet meer uit ... dat mag nog maar eens per 4 wkn :? worden aangepakt ...
de ramen binnen mogen worden gezeemd 4xp. jr. maar de buitenboel mogen we ~gewoon~ laten zitten ... wat heeft het allemaal voor zin?

De meeste werkers in deze sector zijn, gelukkig, zelfdenkende en zelfstandige wezens en die doen toch precies waar zij toe bereidt zijn voor de mens die uiteindelijk het beheer heeft over de woning ... maar lopen, in veel gevallen, helemaal vast in dit nieuwe systeem ... voor vaak het minimale uurloon wat tegenwoordig nog uitgekeerd wordt ...> ja we zijn met *zijn allen* blij ermee want tegenwoordig moet je al blij zijn een baan te hebben/vinden.

Ben ik nu de enige die vreest ooit thuiszorg nodig te hebben?
hoe hoog zal dan de wettelijk verplichte eigen bijdrage zijn?
komen *ze* dan met natte lappen enkel even de w.c reinigen + de buitekant van de vuilnisbak?
met twee uur kan je niet eens een volle vervuilde was draaien en ook nog eens ophangen?
denkt er iemand nog wel na (hoog op de *ladder*) over dit soort zaken?

iemand?
Not everything that is faced can be changed, but nothing can be changed until it is faced.

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor fuutje » wo 02 april 2014, 16:07

http://www.gemeente.nu/Sociaal/Nieuws/2 ... -1494923W/" onclick="window.open(this.href);return false;

Tja, Gurley, in veel opzichten geef ik je gelijk.
Maar ook....
Ik ben een gemeenteambtenaar die maar heeft te slikken dat de Wmo (één van de drie grote decentralisaties) helemaal overgaat naar de gemeenten.
Dit alles met een 'efficiencykorting' van, volgens mij, ruim 20%.
En dan de crisis....
Bij ons (een redelijk grote gemeente) moeten er meer dan 350 medewerkers uit. Dit terwijl we meer taken krijgen en er door de crisis meer mensen een uitkering moeten aanvragen.

We moeten maar aan mantelzorg gaan 'doen'.
Hoe was het ook al weer?
De participatiemaatschappij? Niet meer de verzorgingsstaat?

Weet jij een oplossing?
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Gebruikersavatar
zwartepiet
Berichten: 1710
Lid geworden op: ma 21 januari 2013, 15:26
Locatie: haarlem
Contacteer:

Re: De zorgfraude in Nederland..!

Berichtdoor zwartepiet » wo 02 april 2014, 16:50

Ik ook niet, Geert Wilders wel.........
Don't ask the question if you can't handle the answer.......


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten