Jouw bucket list

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Jouw bucket list

Berichtdoor Spot the difference » wo 04 januari 2012, 16:13

Een paragraafje van mijn zeer geapprecieerde forumgenoot Erofun blijft wat hangen bij me:
“als je je leven in sneltreinvaart leeft, mis je al het moois”. Dat ráákte me, want ik leefde juist op topsnelheid, om maar niets te missen.
Als klap op mijn vuurpijl zag ik The Bucket List ( Jack Nicholson, Morgan Freeman) en besloot mijn roer om te gooien.
The Bucket List is een filmtitel die refereert naar de uitdrukking "kick the bucket": het loodje leggen. Het slaat op een lijstje van dingen die je zeker zou willen gedaan hebben voor je naar de eeuwige jachtvelden trekt. Wat wil je nog zien, voelen, beleven, bereiken, enz...

Ik vermoed dat de meesten zo geen lijst hebben, ik ook niet. Misschien is het wel leuk om daar over na te denken. Doelen vooropstellen kan richting geven aan wat je doet, ipv slechts te laten gebeuren wat gebeurt.

Zo'n lijstje kan een amalgaam van doelen worden. Wie wil, kan hier luidop nadenken, we vertellen het niet verder. :st:

Femke
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 27 november 2011, 13:30

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Femke » wo 04 januari 2012, 21:50

Ik heb het andere topic met veel aandacht gelezen en dan lees ik dit:
Doelen vooropstellen kan richting geven
Is dat nu niet net het probleem wat bij je speelt? Je hebt nu toch ook doelen? En dan wel zoveel dat je tijd tekort komt.
Op het moment dat je jezelf een doel stelt, een richting geeft, ontneem je jezelf dan niet juist de kans om in het nu te leven omdat je kijkt naar waar je heengaat en niet kijkt naar waar je op dat moment bent?

Ik maak er dus geen.
Ik stel mezelf geen doelen, maak geen plannen, maar bekijk iedere dag voor zich.
Of misschien is dat wel het doel: het nu mooi maken, met veel aandacht voor kleine mooie onverwachte momenten die je overkomen en een streven maken van niet streven naar... ;)

Natuurlijk zijn er wel dingen die ik graag zou willen zien of doen, maar daar zit geen moeten aan: als ik die dingen niet doe omdat er iets anders op mijn pad kwam, zal ik net zo tevreden zijn.

Femke
Berichten: 62
Lid geworden op: zo 27 november 2011, 13:30

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Femke » wo 04 januari 2012, 22:00

Ah, lees net dat je voor een heel stuk al dezelfde ideeen had... :)

Flippo
Berichten: 514
Lid geworden op: vr 28 juni 2002, 1:01

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Flippo » wo 04 januari 2012, 22:28

De enige doelen die ik nog heb voor de rest van mijn leven:

1. Hete sex
2. Eten bij de Top-10 van Nederland.

Met nummer 2 zijn we nu halverwege.

WhoAmI
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 21 december 2011, 18:24
Locatie: Weer terug in het zuid-westen van den lage landen

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor WhoAmI » wo 04 januari 2012, 22:39

De enige doelen die ik nog heb voor de rest van mijn leven:

1. Hete sex
2. Eten bij de Top-10 van Nederland.

Met nummer 2 zijn we nu halverwege.
@ Flippo: Hahaha......sorry maar deze is echt wel leuk.

@ Femke: Ik vind het wel mooi gezegd.

Laatst had ik een gesprek met een dame met een grote ambitie. Zij had zich een aantal mooie dingen ten doel gesteld. Ik was daar erg van onder de indruk.
Ik vind het knap als mensen doelen hebben en een bepaald stappenplan om daar daadwerkelijk ook te geraken.

Tijdens het gesprek bedacht ik me dat ik dat niet heb. Leef met de dag en streef niet naar een bepaald doel. Ik probeer te genieten van elke dag en soms denk ik weleens dat ik te weinig toekomstplannen heb. Maar ja, ik geniet en het gaat niet ten kosten van mij en mijn naasten.

Maar er over nadenken kan geen kwaad.
Weer iets om eens bewust bij "stil te zitten"

Gebruikersavatar
deco
Berichten: 2441
Lid geworden op: zo 17 februari 2002, 2:01
Locatie: belgie Vlaams-brabant

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor deco » do 05 januari 2012, 0:21

- mijn lief en mezelf gelukkig maken
- werken voor een huisje later voor ons
- sex :mrgreen: en met zijn ontdekkingen
- gelukkig blijven

:mrgreen:
Better cross the line,suffer consequences than just stare at it and regret never taken that step

Elfri

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Elfri » do 05 januari 2012, 11:00

:oops: Ik heb blijkbaar op dezelfde manier als Morgan Freeman en waarde heer Nickelson over nagedacht.
Een aantal jaren geleden zag ik die film. Het was niet hét grote inspiratie moment voor mijn bucketlist maar hielp me wel om realistische doelen van whisfull thinking te onderscheiden.

Daarom heb ik 2 lijstjes :mrgreen:

Het Elfri-eigenwijsje-lijstje:
- ons eigen bedrijf beginnen
(hij ict, ik in levenscoaching)
- wereldreis maken
- kleinkinderen zien opgroeien
- Kilimanjaro beklimmen/bekijken

Het realistische 'echte' lijstje:
- mijn mannetjes volwassen zien worden
- ze leren dat zij de kracht van hun leven zijn
- alles uit mijn werk halen wat erin zit. Uitblinken
- zo veel en zo vaak mogelijk naar Vegas
- onze liefde intens blijven beleven en voelen
- fantastische sex behouden
- onze vrienden blijven koesteren en samen genieten.

Gebruikersavatar
erofun69
Berichten: 1039
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 16:25
Locatie: er gaat niets boven...

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor erofun69 » do 05 januari 2012, 12:47

Voor mij is een verlanglijstje de vergrotende trap van een wensenlijstje. En m’n bucketlist is de overtreffende trap. Op mijn bucketlist staan geen algemene omschrijvingen, maar nauwkeurig omschreven zaken. Zoals dat racen op Zandvoort was. Da’s iets anders dan hardrijden in een snelle auto, want dat kan ik elke dag op de Autobahn.

Op m’n bucketlist staan zaken die ik in de meeste gevallen realiseerbaar acht. En waarvan ik later niet hoef te denken : had ik het maar gedaan toen ik jonger was en het nog kon!
Het zijn niet per se zaken waarvan ik ultiem gelukkig word, of waar ik ongelukkig van word als ze niet uitgevoerd worden. Vaak is het juist een toefje slagroom op een reeds lekker toetje. In sommige gevallen ligt de lat hoog. Maar ach, hoe hoger de lat ligt, hoe makkelijker je eronder door kunt. :wink:

Fantastische sex staat op m’n wensenlijstje, maar die wens gaat vaak in vervulling, dus die hoeft niet op de bucketlist. Sex met bepaalde Shespotsters zou op m’n verlanglijstje kunnen staan. En een trio met hen, op m’n bucketlist. Maar als ik dat erop zou zetten, omdat ik blijkbaar sterretjes wil zien, kan ik net zo goed erop zetten, dat ik een maanreis wil maken. :shock: :)

Ik ben verslaafd aan golfen. Single-handicap spelen is een wens, het winnen van een paar voor mij belangrijke wedstrijden staat op m’n verlanglijst, spelen op St.Andrews (Old Course) op m’n bucketlist.
Wij zijn fan van de muziek van Il Divo. We gaan dit jaar een concert bijwonen. Maar een openluchtconcert zoals destijds in het Colloseum blijft op de bucketlist.
Niets is blijvend, alleen de verandering

Elfri

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Elfri » do 05 januari 2012, 14:19

Ik heb mijn lijstje(s) wel 30 keer gelezen en opnieuw gelezen... en gelezen, gelezen en weer gelezen. The point of a bucketlist is that you have to have it done before you leave this world... dat is wat ze zeggen in de film toch?

Ik blijf erop uit komen dat ik beter een lijst met 'done that' kan maken zodat ik misschien wel nieuwe concrete buckets krijg. Zoals jij omschrijft Erofun.. er zit verschil tussen een wens, een droom, een droomwens en onbereikbaar.

Goede sex hoeft niet op mijn lijst.. de wens om goede sex te BEHOUDEN daarentegen weer wel. En ships als het niet waar is maar soms is het lichamelijk gewoon lastig om dat te volbrengen. Op de lijst om het te behouden dus.

In tegenstelling tot veel mensen wist ik al sinds mijn 19e dat ik beperkt de tijd had om bepaalde zaken te ondernemen in mijn leven. Ik heb niet gewacht met mijn buckets en heb minder concrete zaken overgehouden. Misschien zet ik mijn 'done' lijst er nog wel onder. Puur omdat het tussen Spot en mij blijft :st: Hij heeft het beloofd :wink:

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor droomvlinder » vr 06 januari 2012, 8:29

:? Spotje, hier zit ik nu al enkele dagen over na te denken.Leven of laten leven? Op mijn mentaal lijstje staan nog altijd een reisje met een luchtballon, weer toneelspelen zodra ik s'avonds meer tijd heb, een trio met twee mannen,vrijwilligerswerk bij Thermos Luik, een stuk groen dak aanleggen dit wil ik allemaal nog voor mijn lijfje het niet meer toelaat . Verder heb ik een aantal stille wensen die alleen het leven me kan brengen gezien ze niet van mij afhangen.

Voor mij geldt ook wat Elfri zegt : behouden wat goed is, en daarin vooral lichaamsconditie, zuinig op het lijf zijn noemt Aphrodites zoon het en dit vraagt ook tijd en aandacht....
Het leven brengt mede door de kinderen heel wat naar me toe dat ik zelf niet zou vermoed hebben.
Mijn diepste wens is vriendschap en liefde te koesteren zodat deze ook het einde van m'n leven blijven verwarmen.
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Gebruikersavatar
Carina
Berichten: 9560
Lid geworden op: za 17 juli 2004, 12:21
Locatie: Zuid- Holland

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Carina » vr 06 januari 2012, 12:57

Mijn lijst(je) is heel kort. Er staat 1 ding op die ik zeker wil. De rest is allemaal bijzaak.

* Oud worden met Hubbie in de nabijheid van m'n kinderen (en eventuele kleinkinderen).

En daar natuurlijk dan wel van genieten. Maar die wens spreekt voor zich. :wink:
I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not

fuutje
Berichten: 2782
Lid geworden op: ma 06 november 2006, 19:05
Locatie: vlak bij Duitsland in het Oosten.

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor fuutje » vr 06 januari 2012, 13:25

Ik heb geen bucket list, ik wil er geen hebben.
Ik ga de rest van mijn leven 'vol' tegemoet, zonder '....list'
Ga je mee naar de tuin?
Ik wil graag dat mijn rozen jou ontmoeten...
(Richard Brinsley Sheridan)

Clover
Berichten: 373
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 19:41
Locatie: Brabant

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor Clover » vr 06 januari 2012, 21:17

Mijn bucket list: met zoon een trektocht door Australie. Daar ben ik voor aan het sparen want niet goedkoop en wil toch minstens 4-6 weken gaan. Tot nu toe is hij daar positief over (bijna 11) alleen is het de vraag of hij over een jaar of 7 daarover nog hetzelfde denkt. Kan me indenken dat hij dan andere ideeën heeft of zelfs uberhaupt niet meer met 'die oude moeder van 'm' nog op vakantie wil. :twisted:
Met je gezicht naar het verleden, is met je rug naar de toekomst.

naughty
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 04 mei 2011, 20:37

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor naughty » zo 08 januari 2012, 18:02

Tip voor Flippo probeer eens sex in de sauna ik kan je verzekeren dat dat heet is :wink: .

Mijn Bucket list:

- mijn kinderen en eventuele kleinkinderen gelukkig en gezond zien opgroeien
- emigreren naar een warm land en daar samen genietend van het goede leven oud worden
- ik wil ooit nog een naar Egypte naar de pyramides
- rondreizen door Australie met een camper
- de Kilimanjaro beklimmen
- de Oxfam Novib Trailwalker uitlopen

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 145
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Jouw bucket list

Berichtdoor konijn » di 10 januari 2012, 1:16

M'n leven is te kort om doelloos voorbij te laten gaan.

Ik hou al een paar jaar een doelenlijst voorbij en deze stel ik regelmatig bij. Dit zijn doelen die ik binnen een jaar, vijf jaar of twintig jaar wil realiseren. En vooral ook doelen die misschien onrealiseerbaar zijn. De gedachte er achter er is door ze op te schrijven en ze regelmatig te bekijken zou je sneller realiseren.

De sex-doelen die op mijn lijstje staan:
- Het warme en spannende sexleven met mijn vrouw behouden.
- Een keer een trio meemaken
- Niet-betaalde sex met een mooie vrouw van 25. Niet betaald omdat ik uit principe niet betaal voor sex. Omdat ik getrouwd ben en 40+ verwacht ik niet dit doel te realiseren.
- Voelen/leren dat sex liefde is.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten