Sterilisatie man: 'feestje' vooraf?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

ninatje
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 9:16

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor ninatje » do 24 mei 2012, 9:20

Hoi Linda en iedereen,

Mijn man wordt binnenkort ook "geknipt". We zijn gisteren bij de uroloog geweest en de afspraak is nu ingepland (over 4 weken). Het vreemde is dat ik als vrouw eigenlijk wel een beetje opgewonden raak van het idee dat mijn man gesteriliseerd wordt, dat hij dat voor mij over heeft en dat ik daar ook wel een beetje controle over heb (niet dat ik hem heb verplicht, helemaal niet, hij heeft het zelf voorgesteld om zich te laten knippen). Ook het idee dat ik na de sterilisatie kan helpen om zijn laatste zaadjes weg te spoelen prikkelt me wel moet ik zeggen.

Ik voel me er best vreemd bij dat ik die gevoelens heb, heeft iemand anders dit ook gehad?

Groetjes,

Nina

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Suzette » do 24 mei 2012, 16:10

Hoi Linda en iedereen,

Mijn man wordt binnenkort ook "geknipt". We zijn gisteren bij de uroloog geweest en de afspraak is nu ingepland (over 4 weken). Het vreemde is dat ik als vrouw eigenlijk wel een beetje opgewonden raak van het idee dat mijn man gesteriliseerd wordt, dat hij dat voor mij over heeft en dat ik daar ook wel een beetje controle over heb ......

Groetjes,

Nina

Hoe bedoel je die controle dan?


en nee, ik ken het niet, in tegendeel zelfs. Ooit was ik even anticonceptie moe (bij mezelf) en toen kwam sterilisatie bij hem in beeld. Even. Ik vond het bij nader inzien maar niks, mijn ac-moe was ook maar tijdelijk en heb geen last ergens van dus we laten het zo.

ninatje
Berichten: 3
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 9:16

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor ninatje » do 31 mei 2012, 8:41

Ik denk dat ik met die controle bedoel dat ik na zijn operatie mee kan helpen om hem definitief onvruchtbaar te maken (de leidingen doorspoelen zullen we maar zeggen).

@Suzette: ik ben in ieder geval blij dat ik binnenkort van de pil af ben, maar ik begrijp jouw opmerking ook wel. Het is hier vooral mijn man die de knip erin wil, hij wil echt geen kinderen meer (na 3).

Nina

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » wo 06 juni 2012, 7:08

Ninatje,

Ik had absoluut niet het gevoel dat ik controle over hem had, ik bewonder hem er alleen maar voor dat hij voor ons onder het mes is gegaann en zich heeft laten steriliseren (we zijn er achteraf trouwens allebei heel blij mee, de sex is beter geworden zonder te moeten denken aan anticonceptie (condoom) en zonder hormonen in mijn lijf (pil)).

Ik was me er wel van bewust tijdens de eerste keren vrijen na zijn sterilisatie dat we de laatste zaadjes aan het opmaken waren, maar daar had ik geen gevoel van "controle" bij...

Linda

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Dominique » wo 06 juni 2012, 8:49

ik word altijd een beetje nijdig van mannen die pertinent weigeren zich te laten steriliseren als de kinderwens er niet meer is, maar het daarentegen doodnormaal vinden dat je als vrouw jarenlang hormonen slikt.
Zo'n opstelling heeft mijn sexleven afgelopen jaren naar zn grootje geholpen.
lang verhaal, ga ik hier niet vertellen.

dus ik vind het super dat jullie mannen dat doen..petje af!
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Frans49
Berichten: 1920
Lid geworden op: vr 02 januari 2009, 10:14

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Frans49 » wo 06 juni 2012, 9:25

Ik was me er wel van bewust tijdens de eerste keren vrijen na zijn sterilisatie dat we de laatste zaadjes aan het opmaken waren, maar daar had ik geen gevoel van "controle" bij...

Linda
Om het helemaal correct te zeggen, het zijn de laatste zaadjes die in het leidingwerk zitten vanaf het punt waar de blokkade zit. De produktie gaat gewoon door, vandaar dat gekrioel in zijn buik :D4
All I ask of living is to have no chains on me

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » do 07 juni 2012, 8:49

Je hebt natuurlijk gelijk Frans49, maar zo voelde het toch voor mij...

En bij mijn man kriebelt vooral zijn balzak met al die zaadjes die er niet meer uitkunnen ;-)

Linda

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Suzette » do 07 juni 2012, 16:36

ik word altijd een beetje nijdig van mannen die pertinent weigeren zich te laten steriliseren als de kinderwens er niet meer is, maar het daarentegen doodnormaal vinden dat je als vrouw jarenlang hormonen slikt.
Zo'n opstelling heeft mijn sexleven afgelopen jaren naar zn grootje geholpen.
lang verhaal, ga ik hier niet vertellen.

dus ik vind het super dat jullie mannen dat doen..petje af!

e hebt ook ac zonder hormonen hoor. Pil is idd vaak een libidokiller.

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Dominique » do 07 juni 2012, 18:45

ik word altijd een beetje nijdig van mannen die pertinent weigeren zich te laten steriliseren als de kinderwens er niet meer is, maar het daarentegen doodnormaal vinden dat je als vrouw jarenlang hormonen slikt.
Zo'n opstelling heeft mijn sexleven afgelopen jaren naar zn grootje geholpen.
lang verhaal, ga ik hier niet vertellen.

dus ik vind het super dat jullie mannen dat doen..petje af!

e hebt ook ac zonder hormonen hoor. Pil is idd vaak een libidokiller.
pil was bij mij geen libidokiller, want ik slikte dat kreng niet.
hormoonloze ac was geen optie....dus dan maar niks..
maar dat is allemaal opgelost intussen :mrgreen:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Noortje
Berichten: 2187
Lid geworden op: vr 01 juni 2012, 21:05
Locatie: R'dam

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Noortje » do 07 juni 2012, 19:29

Mijn man heeft zich ook laten sterilliseren. En normaal is het zo'n enorme Miep wat betreft mogelijke pijn, maar het is hem zó ontzettend meegevallen. En zelf is hij heel blij dat de condooms de deur uit zijn, en ik ook.

Gebruikersavatar
Johan_1979
Berichten: 81
Lid geworden op: do 05 februari 2009, 0:20
Locatie: Midden van het land

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Johan_1979 » wo 13 juni 2012, 22:46

Al enige tijd ben ik ook over dit onderwerp aan het nadenken en lezen, ik vind condooms een verstoring van het moment en 2 kinderen wel genoeg.

Toevallig kwam ik hier dit topic tegen. Het verhaal van "konijn" maakt de keuze er echter niet makkelijker op... Ik zit niet echt op een grapefruit of derde bal te wachten...

Zijn de andere partners/mannen die hier wat over geschreven hebben achteraf blij dat ze het hebben gedaan, heeft het een "meerwaarde"? Of zijn er ook mensen die er "spijt" van hebben?

grizzly
Berichten: 400
Lid geworden op: wo 25 december 2002, 2:01
Locatie: Noordwest nederland

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor grizzly » wo 13 juni 2012, 23:34

Even zoals ik het beleefd heb.
Ik ben ruim 8 jaar geleden gesteriliseerd en ik heb er 0,0 % problemen mee gehad. De ingreep ging probleemloos (ok, de prikjes voel je even maar meer ook niet).
Ook daarna geen enkel probleem gehad. Sterker nog, was de volgende dag al naar mijn vriendin. :-). En daar hebben we niet alleen elkaars hand vastgehouden. Er alleen voor gezorgd dat de boel niet ging "slingeren". Achteraf gezien eigenlijk iets te snel misschien maar ook geen problemen mee gehad.
Heb ook geen enkele verandering in beleving of iets dergelijks gemerkt. Toen niet en nu nog niet.

Wil toch even laten horen dat het ook zo kan gaan. En ik denk dat het in het grootste deel nauwelijks problemen heeft.
Dus Johan, ik zou er gewoon voor gaan en je bent straks van een hoop "gedoe" af.

groeten van
grizzly

Gebruikersavatar
Johan_1979
Berichten: 81
Lid geworden op: do 05 februari 2009, 0:20
Locatie: Midden van het land

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Johan_1979 » do 14 juni 2012, 19:09

Dit klinkt inderdaad positiever. Het blijft natuurlijk (medisch) mensenwerk op een telkens uniek mensenlijf.

Grizzly, bedankt voor de reactie.

Gebruikersavatar
Paniscus
Berichten: 1387
Lid geworden op: di 15 januari 2008, 20:04
Locatie: Oosten

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Paniscus » do 14 juni 2012, 22:30

Zoals ik al schreef ik ben tweemaal geopereerd en herstel ging in beide gevallen probleemloos en snel, met een paar dagen stond ie weer :-). Pech hebben kan je altijd maar dat is met alles, om die reden zou ik het zeker niet laten.

Bij mij was er bij de tweede keer wel meer het besef dat het een definitieve oplossing was en op de operatietafel bedacht ik dat ik het eigenlijk zou moeten uitstellen tot na de bevalling.
Communicatie lijkt in deze tijd meer op het zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » vr 15 juni 2012, 13:52

Ik ben heel blij dat mijn man zich heeft laten "knippen". Ik ben verlost van de pil (wat ik echt wel voel aan mijn lichaam in de positieve zin) en op een wat blauwe balzak na en een klein beetje pijn 2-3 dagen na zijn vasectomie heeft mijn man er geen last van gehad.

Ook heel fijn dat de sex nu heel spontaan kan, zonder dat stemmetje in je achterhoofd of het condoom niet scheurt of dat ik een pil ben vergeten te nemen.

Wat trouwens niet wegneemt dat ik mijn man toch wel een beetje een held vind, want het is toch wel een hele beslissing.

Linda


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 29 gasten