Sterilisatie man: 'feestje' vooraf?

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » ma 31 oktober 2011, 9:12

Hoi iedereen,

Dank voor alle tips.

De operatie is goed gegaan. Volgens mij man voelde hij vooral de verdovingsprik, daarna geen pijn. Ik heb ondertussen zijn balzak gezien bij het vervangen van de verbandjes. Het zijn 2 kleine sneetjes die zijn gehecht. Hij heeft voorlopig 1 blauwe plek op zijn balzak. Qua pijn valt alles goed mee nu, maar mijn man let wel op wat hij doet: geen zwaar werk, fietsen, ...

Ik post over een paar dagen nog wel een update.

Linda

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » wo 02 november 2011, 17:05

Hoi iedereen,

Afgelopen avond hebben we geprobeerd om sex te hebben, maar daar zijn we toch snel weer mee gestopt. De balzak is nog heel gevoelig en kletste teveel tegen mij. Daarna met de hand afgemaakt en alles werkt goed en alles voelt ook nog hetzelfde volgens mijn man.

De balzak is wel blauwer en blauwer aan het worden, daar waar het eerste maar een kleine blauwe plek was...

Tot nog toe alles goed :-)

Linda

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor konijn » vr 04 november 2011, 17:52

Ik zou nog mijn ervaringen vertellen over mijn sterilisatie. Ik heb daar mee gewacht tot die van Linda d'r man achter de rug was omdat die van mij nogal heftig was.

De arts kan alleen de plek waar ze snijden verdoven, niet de bal zelf. Bij de linkerbal vond ik het pijnlijk maar bedacht dat de mondhygieniste meer pijn doet (alleen dan weet ik wat voor soort pijn hierbij hoort). Bij de rechterbal ging ik echt finaal door de grond heen. Ik voelde dat de arts aan mijn spermaleider trok en mijn rechterbal deed echt ongelofelijk pijn. Ik kan me niet herinneren ooit zo'n pijn te hebben gehad. Ik heb behoorlijk gekermd en mijn lijf was achteraf helemaal nat van het zweet en verstijfd van de spanning (ja ja, mannen zijn watjes).

's Avonds was mijn balzak uitgegroeid tot een flinke grapefruit en de dagen daarna werd mijn balzak en penis helemaal zwart. Dit leek erg heftig uit, was lastig, maar deed niet heel veel pijn.

Twee weken later was de verkleuring weg en had ik een extra bal. De bloeduitstorting was nog ongeveer een mandarijntje groot.

Tot drie weken daarna was de spanning in de bloeduitstorting zo groot dat de wond een paar keer opensprong en ik behoorlijk veel bloed verloor. Ik heb dan ook drie weken met het maandverband van vrouw konijn in mijn onderbroek gelopen.

Nu is alles weer normaal en kan ik ook alles weer. Wat ik wel merk is dat het sprema veel dunner is. De dikke klontjes (die ik zeker na enkele dagen onthouding had) zijn er niet meer. Vind ik toch wel een beetje jammer. En dit heb ik nergens in de voorlichtingsfolders terug kunnen vinden.

---
Grappige topic titel trouwens: "Hoe doe ik ... sterilisatie man?"

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Spot the difference » di 08 november 2011, 17:36

Oh my... Ik print jouw mail en haal die boven de volgende keer mijn vriendin erover begint! Bedankt Konijn, spiraaltjes zijn veel handiger om te plaatsen. :mrgreen:

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor droomvlinder » di 08 november 2011, 20:03

:mrgreen: Spot....Konijn wat een vreselijk verhaal, maar wat zei je arts hier dan van op dat moment , heb je die dan nog geraadpleegd met al dat zwart en die bloeduitstorting en zo?
En waarom rouw je zo om die dikke klontjes?Je vertelt het wel met een zekere humor :P
Vlinder , zelf gestereliseerd, is bij de vrouw trouwens helemaal geen pretje! Maar achteraf gezien ben ik er blij mee, daar ik naderhand een nieuwe partner had en mijn zwangerschappen risicovol zijn geweest .
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » do 10 november 2011, 10:30

Ondertussen zijn we bijna 2 weken verder...

De balzak van mijn man werd steeds blauwer en blauwer, maar de laatste 2 dagen lijkt alles terug wat weg te trekken. Ondertussen ook weer sex gehad deze week en nu deed het geen pijn meer. Alleen mag ik zijn ballen nog niet teveel aanraken, alles is nog heel gevoelig. Vreemd genoeg is het niet zozeer de incisie die gevoelig is, maar wel waar hij geprikt is?!

Wij kijken nu wel uit naar de test om te kijken of alle zwemmertjes weg zijn... :-D

@Konijn: wat een erg verhaal... hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voor alles terug een beetje normaal was?

Linda

Gebruikersavatar
Suzette
Berichten: 3586
Lid geworden op: zo 05 oktober 2008, 15:40
Locatie: Amsterdam

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Suzette » do 10 november 2011, 21:50

Ik zou nog mijn ervaringen vertellen over mijn sterilisatie. Ik heb daar mee gewacht tot die van Linda d'r man achter de rug was omdat die van mij nogal heftig was.

De arts kan alleen de plek waar ze snijden verdoven, niet de bal zelf. Bij de linkerbal vond ik het pijnlijk maar bedacht dat de mondhygieniste meer pijn doet (alleen dan weet ik wat voor soort pijn hierbij hoort). Bij de rechterbal ging ik echt finaal door de grond heen. Ik voelde dat de arts aan mijn spermaleider trok en mijn rechterbal deed echt ongelofelijk pijn. Ik kan me niet herinneren ooit zo'n pijn te hebben gehad. Ik heb behoorlijk gekermd en mijn lijf was achteraf helemaal nat van het zweet en verstijfd van de spanning (ja ja, mannen zijn watjes).

's Avonds was mijn balzak uitgegroeid tot een flinke grapefruit en de dagen daarna werd mijn balzak en penis helemaal zwart. Dit leek erg heftig uit, was lastig, maar deed niet heel veel pijn.

Twee weken later was de verkleuring weg en had ik een extra bal. De bloeduitstorting was nog ongeveer een mandarijntje groot.

Tot drie weken daarna was de spanning in de bloeduitstorting zo groot dat de wond een paar keer opensprong en ik behoorlijk veel bloed verloor. Ik heb dan ook drie weken met het maandverband van vrouw konijn in mijn onderbroek gelopen.

Nu is alles weer normaal en kan ik ook alles weer. Wat ik wel merk is dat het sprema veel dunner is. De dikke klontjes (die ik zeker na enkele dagen onthouding had) zijn er niet meer. Vind ik toch wel een beetje jammer. En dit heb ik nergens in de voorlichtingsfolders terug kunnen vinden.

---
Grappige topic titel trouwens: "Hoe doe ik ... sterilisatie man?"

Nou Konijn, dat is heftig! En 'netjes' dat je even wachten met posten.

het trekken aan de zaadleider is idd niet te verdoven, en jouw reactie is een zgn 'vagale' reactie, kun je ook van flauw vallen. Een arts die handig is hoeft er niet al te zeer aan te trekken maar soms is de anatomie ook net ff anders.

Dat je een nabloeding kreeg had reden moeten zijn om terug te gaan. Het is blijkbaar goed afgelopen maar had ook minder goed kunnen zijn.
(leermomentje voor als je ooit weer onder het mes voor wat dan ook gaat)

Dat je sperma dunner is kan ik met de beste wil van de wereld niet verklaren (maar misschien dat de gesterilliseerde mannen onder de She's het wel bevestigen). Je sperma is immers het prostaatvocht, daar komen dan wel of geen zaadcellen in maar zijn eigenlijk geen onderdeel van de consistentie.
Niet helemaal juist maar thee met suiker is ook niet dikker dan zonder.
Maar wie weet heb ik het helemaal mis en zorgen die zaadcellen wel degelijk voor een verandering en dus hun afwezigheid ook.

Sperma zonder klontjes klinkt niet heel erg, eigenlijk.

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor konijn » vr 11 november 2011, 1:51

@Suzette, Ik ben ook de dag erna naar het ziekenhuis teruggestrompeld. Ik geloof dat de arts bij zo'n 5% van de mannen een ader raakt en dan ontstaat de bloeding. Gewoon pech hebben dus.

Klontjes is mss niet het goede woord. Maar volgens mij was mijn sperma eerst dikker. Ik begreep dat je door een sterilisatie ongeveer 10% minder sperma produceert. Misschien dat die 10% voor de stevigheid zorgde. En idd, over dat gemis kan ik best overheen komen.

@Linda1979 Volgens mij hebben we het twee weken droog moeten houden. Ben nu ongeveer 8 weken verder en voel nog wel een verdikking maar heb nergens meer last van.

@spot Wees een vent ;-). Meestal gaat het goed, soms gaat het wat minder. Ik denk dat vrouwen al genoeg last hebben van het hele vruchtbaarheidsgebeuren. Draag ook je steentje bij.

Gebruikersavatar
Spot the difference
Berichten: 1496
Lid geworden op: do 10 juli 2003, 16:26

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor Spot the difference » zo 13 november 2011, 21:04

Vanuit Wikipedia: "Een gecastreerde ezel wordt oen of kluns of in België "vent" genoemd".

Je maakt het alleen maar erger Konijn. :P

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » ma 02 januari 2012, 14:30

Vrijdagochtend gaan we een potje vullen... ;-)

Mijn man voelt er ondertussen niks meer van (is iets meer dan 2 maanden geleden) en de dokter had gezegd om na 10 weken het zaad te laten controleren (mag ik het nu nog zaad noemen eigenlijk?)

Ik heb me vandaag dan ook maar laten gaan met lingerie: een nieuw setje met bijbehorende jarretellen en kousen. Daarmee verras ik hem vrijdagochtend om het potje vullen iets makkelijker te maken :-)

Ik hoop dat er geen zwemmertjes meer inzitten, dan kunnen we nu volop van de sterilisatie beginnen genieten. Ik hou jullie nog op de hoogte!

Groetjes,

Linda

WhoAmI
Berichten: 641
Lid geworden op: wo 21 december 2011, 18:24
Locatie: Weer terug in het zuid-westen van den lage landen

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor WhoAmI » ma 02 januari 2012, 17:32

Nou, lijkt mij dat succeswensen (vwb het potje vullen) niet nodig zijn... Maar ben wel benieuwd naar de uitslag van de test....

Gebruikersavatar
konijn
Berichten: 146
Lid geworden op: zo 21 oktober 2007, 11:01
Locatie: konijnenbelt

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor konijn » di 10 januari 2012, 1:18

Mijn zwemmertjes zijn er uit, vorige week bevestigd door de uroloog.

Mijn balzak is nog steeds een beetje blauw en gevoelig. Volgens de uroloog moet dit vanzelf over gaan.

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » wo 11 januari 2012, 18:46

Hier zijn de zwemmertjes er ook helemaal uit :-D

De balzak van mijn man is ook nog gevoelig, maar niet meer blauw...

Gebruikersavatar
YvilCouple
Berichten: 10
Lid geworden op: wo 28 september 2011, 9:04

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor YvilCouple » wo 01 februari 2012, 11:16

Hier ook een sterilisatie omdat de man zijn bijdrage wilde leveren.
Gezinnetje compleet en de gebruikelijk vrouwelijke anti concepties leverde veel problemen op.. en ja hoor, we hebben ze allemaal geprobeerd!

Operatie verliep pijn- en probleemloos, zonder ontstekingen enz.
Flinke blauwe plekken, gelukkig verder geen complicaties.

Alleen voelde de orgasmes zeker nog wel een half jaar anders en vaak pijnlijk.

Inmiddels is dat over en kunnen we samen weer heerlijk onbezonnen genieten!

( nu nog eens een gesteriliseerde man vinden die mee wil doen :D7 )
more than curious

linda1979
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 17 oktober 2011, 11:35

Re: Sterilisatie man

Berichtdoor linda1979 » wo 08 februari 2012, 20:07

@Yvilcouple: jammer om te horen dat je man nog zo lang last heeft gehad van zijn vasectomie... maar wel goed om te horen dat alles nu goed is.

En i.v.m. je vraag voor een triootje... het grote voordeel van de vasectomie van mijn man is geen condooms meer, maar dat voordeel raak je dan toch meteen terug kwijt als er een "vreemde" in het spel komt...

Linda


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten