Hoe open is jullie relatie?

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

pieter60
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 17:34

Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor pieter60 » wo 28 september 2011, 17:15

Hoe open is jullie relatie?
Dit is iets wat mij vooral de laatste tijd flink bezig houdt binnen mijn eigen relatie.
Lang geleden heb ik mijn vrouw voorgesteld een open relatie te hebben.
Dit is iets wat zij absoluut niet zag zitten.
Tja ...en nu is ze iemand tegengekomen en vind ineens dat we (of ze) een open relatie moeten hebben.
Graag wil ik meerdere ervaringen horen.
Pieter

Lekker38
Berichten: 7
Lid geworden op: wo 24 augustus 2011, 23:27

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Lekker38 » wo 28 september 2011, 22:40

Hoi,

Ik heb dat half jaar geleden ook voorgesteld aan mijn vrouw.
Ik zou graag weer eens met een andere vrouw vrijen, maar eigenlijk vind ik het een nog spannender idee dat zij met een ander zou vrijen.
Ze heeft niet gelijk volmondig ingestemd, maar ze heeft ook niet gezegd dat ze het niet wilde.
Zeker het deel dat zij het met een andere man mag doen.

Ik mag van haar nu in ieder geval wel af en toe naar een erotische masseuse.
Dat vind ik al heel lekker en spannend.
Verder doe ik rustig aan, probeer haar aan het idee te laten wennen.
In fantasien wil ze zeker met een andere man, dus ik heb goede hoop.

Elfri

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Elfri » do 29 september 2011, 10:13

Hoi Pieter,

Een clash tussen wens en dubbele moraal lijkt het mij. Jij wil iets, dat is op dat moment volledig buiten haar boekje. Tot zij daar haar eigen vruchten van plukt en dan mag het wel... Oei dat lijkt mij een hele lastige situatie!

Ik zou zelf glashard de neiging krijgen om lekker nee te zeggen. Een kleinzerig en kinderachtig trekje dat totaal niets oplost, behalve dat ik dan voor 5 minuten mijn gelijk kan halen. Zou dat wenselijk zijn? Misschien zou het denken in een constructieve oplossing beter zijn voor jullie alfa-relatie :wink:

Je stelt bijzonder weinig over de aard van jullie relatie in jouw eerste posting. Advies geven zonder achtergrond informatie is dan meer gissen en gokken dan gericht met je mee kunnen denken. "Wij lezers" kunnen dan enkel volstaan met 'communiceer en vertel je gevoelens aan elkaar'... Misschien doen jullie dat ook??

Aan jou zou ik willen vragen; Wat had jij voor ogen toen jij haar vroeg om een open relatie? Wil je een andere vrouw beminnen? Mag zij daarbij zijn? Wordt het een vierkant-verhouding op vriendschapsbasis? een polyamoreuze insteek of swingen? Wil je afzonderlijk van haar seks om het neuken of zit er een relatie/meervoudig contact in? En niet in de laatste plaats belangrijk; wat zou er bij jouw initiële verzoek voor haar zijn weggelegd??

Je ziet het, er zijn zo vreselijk veel verschillende vormen van een open relatie dat je daar eerst (samen) goed over nagedacht moet hebben voor je eraan begint. Eventjes snel buiten de deur neuken heet in mijn eigen optiek nog altijd vreemdgaan... een open relatie kan niet afhankelijk zijn van 'oh ik zie wat lekkers, nu wil ik het wel'..

Aangezien ik mezelf goed ken en mezelf heel graag kleinzerig noem... kom zelf eerst maar eens met antwoorden voor ik mijn eigen ervaringen ga neerzetten :lol:

sterkte

Mar
Berichten: 1392
Lid geworden op: ma 27 maart 2006, 23:22

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Mar » do 29 september 2011, 13:01

.
Laatst gewijzigd door Mar op zo 17 maart 2013, 19:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Samen lopen door omstandigheden

pieter60
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 17:34

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor pieter60 » do 29 september 2011, 17:23

Hallo allemaal allereerst hartelijk dank voor jullie reaktie.
Op dit moment kan ik even niet reageren op vragen omdat ik op dit moment erg veel verdriet heb.
mijn vrouw heeft dus veel contact (mail en telefoon) met iemand waarbij ze zegt dat hij al 40 jaar bij haar rond sluimert.Ze voelen van elkaar dat ze sole-mates zijn, en eigenlijk al die tijd al met elkaar verbonden.
Ik heb nu even een gevoel van bedonderd te zijn.
Ik kom nog wel terug op dit verhaal.

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8419
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor vir40 » do 29 september 2011, 20:45

duh...je hebt haar toch zelf voorgesteld om een open relatie te hebben..nou heeft ze iemand ontmoet en dan is het weer niet goed
heb je ineens veel verdriet, dat snap ik dus ff niet



:shock: :shock:
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
droomvlinder
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo 14 augustus 2002, 1:01
Locatie: -wereldburger -

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor droomvlinder » do 29 september 2011, 21:15

Pieter, laat het even bezinken. Dat je partner het gevoel heeft een soulmate te hebben ontmoet sluit niet uit dat ze van je houdt. Ze is in ieder geval eerlijk tegen je. Ik begrijp dat het je pijn doet omwille van het woord soul mate het geeft een beetje het gevoel van ergens buiten te staan .

Zoals Elfri denk ik ook dat er veel soorten open relatie's bestaan, en vooral dat de graad van al dan niet open zijn van een relatie liefst besproken wordt voor er een "probleem" opduikt .

Je gevoel van "waarom nu opeens wel " is terecht , maar wat doe je ermee? Denk er rustig over na ...
Woorden zijn vensters of muren ( Marschal Rosenberg) geweldloze communicatie .....

Thomas_K
Berichten: 625
Lid geworden op: vr 27 juni 2003, 22:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Thomas_K » vr 30 september 2011, 19:09

Hallo allemaal allereerst hartelijk dank voor jullie reaktie.
Op dit moment kan ik even niet reageren op vragen omdat ik op dit moment erg veel verdriet heb.
mijn vrouw heeft dus veel contact (mail en telefoon) met iemand waarbij ze zegt dat hij al 40 jaar bij haar rond sluimert.Ze voelen van elkaar dat ze sole-mates zijn, en eigenlijk al die tijd al met elkaar verbonden.
Ik heb nu even een gevoel van bedonderd te zijn.
Ik kom nog wel terug op dit verhaal.
Ik wilde net een leuk antwoord posten over de vraag: 'Hoe open is jullie relatie?'

Dat lijkt me nu niet echt gepast. Ik denk nu: 'Be careful what you wish for.' Een open relatie roept heftige emoties op, reden waarom veel stellen het gewoon maar proberen met een exclusieve monogame relatie. Ook al moeilijk zat. Pieter, je verwachtte - indertijd - positieve emoties, maar wordt nu overmand door negatieve emoties...

Dat is een feit en stop het niet onder stoelen of tafels, ze mag weten wat je voelt en zal daarmee rekening houden, maar gun haar ook het genot en het nieuwe. Een open relatie is toch vooral iets om samen te beleven. Anders werkt het niet.

kanarie
Berichten: 11
Lid geworden op: di 20 september 2011, 18:50

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor kanarie » wo 05 oktober 2011, 4:36

goedeavond peter
allereerst het zal inderdaad een behoorlijke schok zijn de ene dag weet je van niks en een dag later hoor je dat je vrouw hetzelfde wil als jouw en al 40 jaar iemand om zich heen heeft .
zijn jullie dan al zo lang getrouwd en is het contact in het huwelijk ontstaan ? of is het een jeugdvriend ?
is dit voor jouw vrouw actueel geworden doordat je het onderwerp open relatie op tafel heb gelegd ?
ik kan doordat ik niet weet wat jouw motivatie was en hoe de discussies waren niet concreet reageren .
in het algemeen is het verstandig om te proberen om niet alleen vannuit verdriet ,woede ,en angst te reageren maar om vanuit begrip en mischien herkenning te praten .
de basis regels opnieuw te bepalen .hoe gaan we verder ?
wat is de ruimte ?
kunnen we elkaar ondersteunen ,want ook voor je vrouw is dit hectisch ze komt niet zomaar smorgens bij de koffie met dit nieuws toch
sterkte

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Jippie » zo 09 oktober 2011, 23:48

om op je openingsvraag terug te komen... NIET

En wel omdat een open relatie volgens ons niet werkt.
De kans dat er meer gevoelens om de hoek komen kijken en het je eigen relatie kapot maakt hangt als een zwaard van Damocles boven de open relatie.
Mijn vriendin zei wel eens; ik heb nog liever dat je betaalde seks buiten de deur zoekt dan dat je iets begint met een andere vrouw.
En als ik jouw verhaal zo lees dan vrees ik dat ze gelijk heeft.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Iago » vr 21 oktober 2011, 8:33

Be careful what u wish for?

Jij hebt een beeld voor ogen gehad toen je het opperde. Je plant een zaadje en dat groeit, maar in dit geval groeien er zaken een kant op die jij niet verwacht hebt.
Je hebt zelf de eerste aanzet gegeven. Hierdoor is een bestaande vriendschap bij haar in een ander licht komen te staan, en daar kan jij niet mee omgaan.

Een 'open' relatie begint in mijn beleving met openheid naar elkaar, over je gevoelens, dromen, wensen, verlangens. Of er dan wel of niet een ander de echtelijke sponde induikt is eigenlijk niet eens van belang.
Ik zou eens terug stappen naar je oorspronkelijke wens, en je heel eerlijk afvragen wat daar de achtergrond van was.Je zal ook open tegen jezelf moeten zijn, en je afvragen of dit eigenlijk niet een 'praatjevrouwbiwantdankanikongestraftmeteenanderindeweer' actie was.

pieter60
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 17:34

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor pieter60 » wo 26 oktober 2011, 16:47

Hallo iago,
Ik ben inmiddels al weer wat verder.
Je laatste zin begreep ik niet helemaal, maar voor mij gold toendertijd echt niet dat ik een excuus nodig had.
Het gevoel wat ik achteraf heb gekregen zal ik opnieuw proberen uit te leggen.
Nadat ik een voorstel gedaan had voor een open relatie, was dit dus taboe.
Ik hield (en hou)van mijn vrouw en voorwaarde van haar was dus niet doen.
Ik heb me eigenlijk behoorlijk afgesloten in contact naar andere vrouwen, dat wil zeggen dat ik wat afstandelijk ben overgekomen.
Dit heb ik zeg maar tot levenshouding gemaakt.
Nu zijn dus de rollen ineens omgedraaid , ik had mijn draai gevonden binnen onze relatie, en behoefte naar buiten in de ijskast gezet.
Nu is ineens alles omgedraaid en ik wist me even geen raad, dit alles heeft bij mij een hele hoop overhoop gehaald.
Langzamaan krabbel ik weer overeind.
Tot zover, Pieter.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor katarine » wo 26 oktober 2011, 20:04

Een 'open' relatie begint in mijn beleving met openheid naar elkaar, over je gevoelens, dromen, wensen, verlangens. Of er dan wel of niet een ander de echtelijke sponde induikt is eigenlijk niet eens van belang.

Mooi gezegd Iago :)

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor Iago » za 29 oktober 2011, 10:48

Hoi, Pieter.

Helder, zo. Hoeveel jaar heeft daar tussen gezeten?
Als je je eigen gedachtes weggezet hebt, kan ik me voorstellen dat je van je kruk valt als zij dan ineens dat verhaal weer oprakelt. Je hebt ook niet door gehad dat zij er mee bezig was?

Wat ik bedoel met mijn laatste opmerking?
Als er een soort natuurlijke groei is naar een openheid in de relatie, ben je daar samen mee bezig. Als het bij een van de twee zich ontwikkelt, is het best handig om jezelf onder de loep te nemen, want ze gaat je vragen stellen en die kunnen best anders zijn dan jij verwacht. En dat is dan een vraag... wat was jouw drijfveer destijds om er over te beginnen?

Iago

pieter60
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 22 augustus 2011, 17:34

Re: Hoe open is jullie relatie?

Berichtdoor pieter60 » za 24 maart 2012, 23:32

Even een update.

Ja, het laatste half jaar is er een hoop gebeurd met als resultaat dat we nu 3 weken geleden uitklaar zijn gegaan.
ik dacht dat we er bijna waren ,helaas t heeft niet zo mogen zijn.
Na 36 jaar is t wel moeilijk moet ik zeggen, en ja ik zie nu ook wel dat ik toen niet goed wist wat ik zei, maar ik heb wel altijd gezegd wat ik dacht.
Dus eigen schuld dikke bult vind ik wat kort door de bocht.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten