De kunst van het tongzoenen

Hier kun je al je praktische vragen stellen die beginnen met ..." Hoe doe ik...?"

Moderators: Neena, JanWbr

Naïefje
Berichten: 35
Lid geworden op: zo 26 september 2010, 16:49

De kunst van het tongzoenen

Berichtdoor Naïefje » za 19 februari 2011, 1:08

Het zit me nu al een tijdje dwars. Wat is nu goed tongzoenen. Ik heb het zelf nog maar 3 keer ofzo gedaan. Ik dacht vroeger altijd dat tongzoenen over elkaars tong strelen was, maar nu bleek het meer ronddraaien te zijn. Wat ik ook al veel las dat het zogezegd vooral met het puntje van je tong moet zijn, maar ik geraakte daar juist van gefrustreerd. De achterkant van mijn tong is veel gevoeliger.

Soms vraag ik me af, is dat het nu? Ronddraaien? Er moet toch meer te beleven zijn? Ik vond tongzoenen erg prettig, maar ik had het gevoel dat ik er niet veel van bakte, omdat ik er zoveel over nadacht. Maar toen ik er minder over nadacht had ik het gevoel dat ik te agressief was met mijn tong ofzo.

Het lastige was wel dat het met een jongen was waarmee je er niet echt over kon praten. Dat zou misschien wel al geholpen hebben.

Wat is eigenlijk de kunst van het tongzoenen? Ik zou graag een goede kusser willen worden of toch zeker geen afknapper zijn.

Sletje
Berichten: 5329
Lid geworden op: zo 15 juli 2007, 19:03
Contacteer:

Berichtdoor Sletje » za 19 februari 2011, 11:18

Volgens mij gaat het om het samenspel. Er is denk ik geen "goede" of "slechte" manier. Je moet er inderdaad niet te veel bij nadenken en doen wat lekker voelt. Bij de juiste "zoenpartner" zullen de vonken er dan vanaf vliegen en voel je het tot in je tenen en in andere gevallen helemaal niet. Dat is jammer, maar daar zou ik me niet te druk om maken. Blijf dicht bij jezelf en gooi je onzekerheid overboord. Gewoon lekker veel oefenen :twisted: .

X
Afbeelding

Gebruikersavatar
NachtVlinder
Berichten: 531
Lid geworden op: zo 28 november 2004, 14:59
Locatie: Living in my own world

Berichtdoor NachtVlinder » za 19 februari 2011, 13:13

Volgens mij gaat het niet zozeer om het gevoel wat je op je tong hebt, maar meer welk ´gevoel´ je overbrengt naar de ander. Zoenen is communicatie, waarin je gevoelsmatig overbrengt wat je voelt voor de ander. En daarbij ook het gevoel wat de ander voor jou heeft laat binnenkomen.
Dat kan lust zijn, liefde, snel oplaaiende passie, of slow genieten van de aanraking etc. Het kan zelfs troostend zijn, of dierlijk. Jeetje er zijn zoveel ´smaken´.
Tong, tanden, lippen, nek/hals, oorlellen... kleine kusjes, natte lebbers, zachtjes zuigen...alles doet mee!
Zoenen is als dansen, een samenspel met gevoel.

Dat rondjesdraaien waar jij het over hebt is volgens mij redelijk standaard, althans zo ervaar ik dat met zoenen van anderen. Het gaat niet om het rondjesdraaien an sich, maar voor mij meer om het voelen en strelen van onder en bovenkant bij elkaar. Soms loopt dat uit in zachtjes plagen met het puntje van de tong. soms loopt het uit in een diepe intense zoen, waarbij je bijna elkaars huig kunt kietelen.

Luister naar je innerlijk gevoel en laat die je leiden.

Ik had ooit een vriendje, die leerde me hoe hij het fijn vond om te zoenen, op zijn initiatief. Met mijn huidig liefje heb ik ooit eens de vraag gesteld; "leer mij eens hoe jij zoenen lekker vindt?".

NV
The sexiest thing a man can do, is crawl inside her mind and make her imagination run wild

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » za 19 februari 2011, 14:51

Het met stijve tong rondjes draaien herinner ik me ook nog vaag uit een vorig leven. That's not the way to kiss...

niet bij nadenken
je knuffelt elkaar met de tong, lippen, zacht, heftig, met passie.
zonder passie wordt het een technisch gebeuren, ga je nadenken of je het wel goed doet.

ik raak meestal lichtjes in een roes/trance, geef me over aan het heerlijke gevoel van zo intiem en dicht bij elkaar zijn,
zo dicht dat ik het liefst in hem zou willen kruipen.
Dat lukt niet natuurlijk, maar via elkaars mond kom je een eind.
:kiss:
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
vir40
Berichten: 8418
Lid geworden op: za 23 september 2006, 13:43

Berichtdoor vir40 » zo 20 februari 2011, 9:48

elkaar gek maken met je tong..ooooh heerlijk...plagen,zachtjes op de tong zuigen
iemand die goed en dan bedoel ik ook echt goed kan kussen die kan ook lekker sexen is mijn ervaring :)


maar je hebt ook mannen die als een gek met die tong in je mond gaan liggen rondraaien,das dan weer een erge domper
the angel on my shoulder tells me to listen to the devil on the other

Gebruikersavatar
Passionate Desire
Berichten: 1327
Lid geworden op: do 14 januari 2010, 13:41
Locatie: On earth enjoying life!

Berichtdoor Passionate Desire » zo 20 februari 2011, 11:28

Het is inderdaad samenspel. Volg simpelweg je gevoel, geef je daar aan over. Als je gaat nadenken ben je geremd en uiteindelijk gaat het er om dat je je volledig ongeremd kunt laten gaan. Dan sta je open en merk je vanzelf wel wat je partner fijn vindt of niet. Laat de passie toe! :lol:
May you live as long as you wish and make love as long as you live

Amada
Berichten: 961
Lid geworden op: ma 28 oktober 2002, 2:01
Locatie: ZH

Berichtdoor Amada » zo 20 februari 2011, 23:34


Ik had ooit een vriendje, die leerde me hoe hij het fijn vond om te zoenen, op zijn initiatief. Met mijn huidig liefje heb ik ooit eens de vraag gesteld; "leer mij eens hoe jij zoenen lekker vindt?".

NV
Goeie tip.
Ik geloof dat het zoenen bij ons wel goed gaat.
Je merkt toch waar de ander en jezelf wel of niet op reageert.
Maar ik ga het toch eens aan hem vragen.
Ben benieuwd wat hij dan doet.

katarine
Berichten: 2558
Lid geworden op: di 15 februari 2005, 11:14
Locatie: vlaanderen

Berichtdoor katarine » zo 27 februari 2011, 11:52

*De kunst van het tongzoenen* is het verhaal van het potje en het dekseltje. Zoveel mensen, zoveel smaken, zoveel verschillen.
Maar als je een passend dekseltje vindt ... magic.
Succes!

Aeolus
Berichten: 45
Lid geworden op: ma 04 oktober 2010, 18:00
Locatie: Randstedeling

Berichtdoor Aeolus » di 08 maart 2011, 0:22

Getest. Je moet er niet over nadenken! Gewoon doen wat goed voelt. Tong, lippen, teder verkennen. En soms verrassen ...
Wind blaast door leegstaande huizen, zoals opinies bij gekken.

Anneniem
Berichten: 246
Lid geworden op: do 16 juni 2005, 14:38
Locatie: Zuid Holland

Berichtdoor Anneniem » di 08 maart 2011, 15:20

Hij zoent zo heerlijk, soms subtiel spelend met mn onderlip, soms diep en vol passie. Zijn kus smaakt altijd naar meer.
Ik ben meer dan dat wat mij overkomt.

Gebruikersavatar
Viking
Berichten: 1318
Lid geworden op: zo 25 januari 2009, 10:10

Berichtdoor Viking » za 12 maart 2011, 17:46

Ik sluit me hier ook bij aan, het is zoveel meer dan alleen spelen me elkaars tong, ook met je tong met de lip van je partner spelen, soms plagend stoppen, hard, zachtjes....***zucht*** zin in de avond!

Gebruikersavatar
@Lily
Berichten: 6722
Lid geworden op: di 06 juli 2010, 17:21

Berichtdoor @Lily » za 12 maart 2011, 18:07

... wat gaat er gebeuren 'in de avond'??? :roll:
♥ humor is the saving grace ♥


Terug naar “Hoe doe ik?”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 21 gasten