seks

Treed binnen in onze Shespot Leeszaal en zoek een fijn plekje om al die mooie, bijzondere, leuke, interessante, tijdloze en informatieve topics nog eens door te lezen.

Moderators: Oceann, Neena, Xenia, JanWbr

GJW2
Berichten: 86
Lid geworden op: za 10 mei 2003, 15:11
Locatie: Zuid-Holland

seks

Berichtdoor GJW2 » do 04 november 2010, 11:51

We praten hier allemaal over seks in positieve zin, maar er is ook een keerzijde:

Heeft iemand in een relatie ook recht op geen seks?
Zo ja, heb je dan wel verantwoording voor de andere partner die wel seks wil? en hoe los je dat dan op

Zo nee, wat moet daar dan mee als je geen zin hebt of kunt maken? Hoe lost de andere partner dat dan op?

Wat is jullie mening en misschien ervaringen?

Ik hoor wel
gr.
mensen geniet van het leven, het duurt maar even

Gebruikersavatar
Spelfje
Berichten: 5489
Lid geworden op: di 13 juli 2010, 12:31
Locatie: Bij Utrecht

Berichtdoor Spelfje » do 04 november 2010, 11:55

Heb je hier zelf ervaring mee?
Hier wordt helemaal niet alleen maar positief gesproken over sex. Volgens mij zijn er best wel wat topics met dit onderwerp. (als de één meer zin heeft dan de ander en hoe je daar dan mee om gaat).

Misschien kan je je verhaal iets persoonlijker maken dan is het voor mij althans makkelijker om inhoudelijk te reageren. Het wordt nu wel erg algemeen gesteld vind ik.
"Women are made to be Loved
....not understood"

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » do 04 november 2010, 12:45

Je hebt recht op waar je voor betaald hebt.
Als je je partner niet betaalt, zal je het met de normale gang van zaken binnen een relatie moeten doen.

De levenslange zoektocht naar wat je bindt en wat je verschillend maakt, gedeelde interesses en individuele zaken, en zoeken naar manieren om beide individu te kunnen blijven en toch synergie te creëren waardoor er iets moois groeit en de flow in stand blijft.

Als de conclusie is dat er niets gemeenschappelijk is, is er ook geen relatie.
Als je focust op één onderdeel is die conclusie snel getrokken, maar dan is het ook wel zaak om bij jezelf te onderzoeken wat er met je gebeurd is dat je dat ene onderdeel zo zwaar laat wegen.

Idividuago.

Gebruikersavatar
@Lily
Berichten: 6722
Lid geworden op: di 06 juli 2010, 17:21

Berichtdoor @Lily » do 04 november 2010, 13:20

@Iago, wat heb je gedaan in je vorige levens om in deze de mogelijkheid te 'krijgen' om je gedachten, ervaringen, bevindingen op deze manier, helder en bondig, te mogen verwoorden?

Lily hopend je karma-geheim te lezen om alles wat in haar hoofd ronddraait te kunnen vertalen in mensentaal... :D :lol:
♥ humor is the saving grace ♥

Levendig Foutje
Berichten: 530
Lid geworden op: za 17 maart 2007, 13:44

Berichtdoor Levendig Foutje » do 04 november 2010, 23:20

Ik vind dat iemand daar absoluut recht op heeft. Wil je geen sex, dan moet je dat ook niet doen.
Maar de partner, als die een seksueel leven wil, heeft net zoveel recht op een seksueel leven.

Als je dan bij elkaar wilt blijven, vind ik dat de "geen-sex-willende" partner de "wel-sex-willende" partner moet kunnen toestaan om die sex dan ergens anders te zoeken. Die wil de partner toch gelukkig maken, lijkt me.

Ik ken wel iemand die in een relatie zit, veel sexbehoevend is, en een vriendin heeft die geen sex wil en bovendien gelijk zegt dat als hij het ergens anders zoekt, het voor haar over is. Dat is emotionele chantage.

(Edit vanwege orthografische foutjes.)

kaatje69
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 19 juli 2010, 0:52

Berichtdoor kaatje69 » vr 05 november 2010, 2:07

Geen recht op geen sex, dat zou ik mijn ex moeten vragen!
:wink:

Ik denk dat het beiden kanten op werkt en totaal zonder sex leven kan ik persoonlijk niet in een relatie, anders had ik wel met een goede vriend kunnen gaan samen wonen!
Ik paste me aan, totdat het me op ging breken en en van het 1 kwam het ander, want hij respecteerde me niet!
Waarom altijd rekening houden met een ander als er niets terug komt en uiteindelijk elkaar de tent uitvechten omdat je zo totaal gefrustreerd bent!

Recht op geen sex, prima, maar ga dan een klooster in voor mijn part en vernaggel er geen ander leven mee.

Ik vind sex tussen partners heel erg intiem, je praat daarna ook vrijer met elkaar om dat je dat gedeeld hebt en dan ben je beiden kwetsbaar.
In mijn ogen is sex een schakel in een goede relatie, als dat er niet is, wat is dan nog een relatie?

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 05 november 2010, 10:18

Waarom moet je een klooster in als je geen sex wil? Geen libido hebben maakt je toch niet een gelovig mens?

Soms is er een tijd geen seks. Ik kan me de tijd met mijn ex nog herinneren dat ze totaal ingestort en gruwelijk depressief als een dood vogeltje in de stoel zat en van de 24 uur in een dag er geloof ik 18 uur sliep. Ik heb maanden "droog" gestaan omdat het maar even plat te zeggen.

Wat als man of vrouw met zware lichamelijke klachten kampt, een zware operatie heeft gehad of chronisch zwaar reumatisch is? Is seks dan altijd een vanzelfsprekendheid? dat dacht ik toch niet.

Er wordt een irrationeel hoge waarde toegekend aan seks. Maar wie seks kan relativeren merkt dat je er ook een poos zonder kan. De chemische balans in je lichaam verandert als je seksleven verandert. Je moet alleen wel op 1 lijn zitten met je partner en dat is veel moeilijker dan de onthouding op zich.
Seks is iets wat een relatie de extra dimensie geeft. Valt dat weg dan zul je moeten zoeken hoe je die leegte opvult.
Maar er zitten ook kleurnuances tussen zwart en wit. Kwaliteit staat nog altijd boven kwantiteit, het vergt alleen wat meer inzet.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » vr 05 november 2010, 10:25

ik hou niet zo van het bejubelen van andersmans/vrouws posten..
maar wil nu toch wel even zeggen dat ik blij ben met de toevoeging van jou mening Jippie..
wijs....
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Gebruikersavatar
Dominique
Berichten: 2873
Lid geworden op: do 18 juni 2009, 6:44

Berichtdoor Dominique » vr 05 november 2010, 10:29

het idee dat je als man/vrouw 'recht' zou hebben op...
stuit me tegen de borst
het leven is zo eenvouding niet
recht op het recht...dat kun je claimen..meer niet
Het is niet wat je zegt, het is wat je deelt...

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » vr 05 november 2010, 12:51

't Ja, als je een relatie wil hebben met iemand, en je weet dat je die seksloos wil hebben, moet je daar dan eens eerst niet over praten.
Recht hebben op dat bestaat niet echt hé, je geeft je partner als uiterste blijk van intimiteit...
Maar seks werkt nog anders, naast de seks welke uit liefde voortkomt, heb je seks die seks vanuit genot(zucht) komt, ik gebruikte hier ergens het woord "neuknood" als je je partner daar droog zet dan krijg je alras relationele problemen. Zelfseks is een oplossing maar is niet altijd zaligmakend.
Let dus op. Nog eens, je moet het niet geven maar je doet het wel binnen een gangbare relatie. Moeilijk...

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 05 november 2010, 13:27

Maar seks werkt nog anders, naast de seks welke uit liefde voortkomt, heb je seks die seks vanuit genot(zucht) komt, ik gebruikte hier ergens het woord "neuknood" als je je partner daar droog zet dan krijg je alras relationele problemen.
Neuknood zit tussen de oren. In de natuur mogen alleen de sterke dieren paren, de zwakkere mogen toekijken maar worden desalniettemin ook wel oud en raken ook niet zo gefrustreerd dat ze niet meer kunnen functioneren. Je wil toch niet zeggen dat jouw neuknood primitiever is als die van een dier.

Seks kan geweldig zijn en daarom kun je seks behoorlijk missen, maar het is niet onmisbaar. Je moet soms een knop tussen je oren omzetten en gaan relativeren.
Geen recht op seks, wel recht op seks.. dat zijn regels die de kerk vroeger hanteerde.
Dat station zijn we inmiddels voorbij neem ik aan. We zijn volwassen mensen die op een verstandige manier met keuzes om horen te gaan.
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Tissot
Berichten: 2260
Lid geworden op: wo 02 juli 2008, 13:53

Berichtdoor Tissot » vr 05 november 2010, 13:44

@Jippie
Je wil toch niet zeggen dat jouw neuknood primitiever is als die van een dier.

gebruik je hier het woord jouw als persoonlijk voor mij bestemd ?

Ik spreek hier toch niet voor mezelf, maar tracht een analyse te geven.

Gebruikersavatar
Jippie
Berichten: 3000
Lid geworden op: wo 16 juli 2003, 22:51

Berichtdoor Jippie » vr 05 november 2010, 14:52

@Jippie

gebruik je hier het woord jouw als persoonlijk voor mij bestemd ?

Ik spreek hier toch niet voor mezelf, maar tracht een analyse te geven.
In het algemeen, eigenlijk ..voor wie de schoen past...

Neuknood praat je jezelf aan. Net zoiets van.. ik kan niet werken zonder muziek.
In onderken de drang naar seks niet maar als dat vertaald wordt naar nood.. waarbij het noodzakelijk wordt omdat je anders niet kan functioneren dan is de drang bij deze mensen inderdaad primitiever dan van een dier want die kan dat namelijk wel.

Hoe zie je seks? (algemeen bedoeld) Als iets intiems en speciaal tussen twee (of misschien meerdere) mensen of zie je het als een noodzakelijke zaaddonatie omdat je hormonenhuishouding weer "high level" heeft?
The greatest lesson in life is to know that even fools are right sometimes.

Iago
Berichten: 2634
Lid geworden op: di 20 augustus 2002, 1:01
Locatie: Mary's place, waitin'on a sunny day

Berichtdoor Iago » vr 05 november 2010, 17:14

Seks?
Gewoon lekker.

Geen seks in de relatie komt voor. Ik herken wat Jippie zegt, shit happens.
Dan bestaat er ook geen 'neuknood', die knop gaat gewoon om.

Zonder intimiteit zou ik niet kunnen functioneren in een relatie.
De vergelijking van de roedel doortrekkend; ook de lager geplaatste dieren liggen tegen elkaar aan en worden gevlooid.

Laars
Berichten: 1739
Lid geworden op: za 03 april 2010, 15:49
Locatie: Noorden

Berichtdoor Laars » vr 05 november 2010, 21:00

Dat vind ik wel het toppunt van dooddoenerij…
De mannen trekken een paar dieren uit de kast en de problemen zijn opgelost? :wink:
De geslachtsdaad van dieren vergelijken met die van mensen, dat doen ze bij de EO óók altijd!
Grapjeuhhh…..
Als het alleen copuleren is kan je inderdaad gemakkelijk de knop omzetten. :D

Alweer een topic over het niet kunnen, hebben, krijgen, willen en moeten…
Ik weet het ook niet, maar met dieren vergelijken?
Rechten en plichten? :evil:
Het gaat toch over voelen?

Wat bezielt ons eigenlijk als we hét niet ‘krijgen’ of ‘geven’? Wát is hét? Wat denken we te missen? Dat is toch niet puur en alleen de klaarkomerij…
Waarom dat verlangen? Wat willen we eigenlijk? Neuken? Is dat het? Dát alleen?
Datingsites, baarmoederhalskanker, zaadlozing uitstellen, probleemtepels, oogcontact, plassex, mijn hart, fetish, lingerie, seks zonder liefde, clit clips, strakke voorhuiden, geen voorhuiden…
Allemaal onderwerpen met als doel? Er in en eruit? Nee, lijkt mij, want dat kunnen we allemaal wel, over dieren gesproken!
Het is meer dan de copuleerderij …
Onze eerste kus was in de schuur, hij miste mijn mond en raakte de muur.


Terug naar “Leeszaal”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 15 gasten